Siinä näytellään tyhmää, ei kiinnosta tuollainen esitys.
Kyrön "mielensäpahoittaja
34
1011
Vastaukset
- Anonyymi
En koe sitä hauskana huumorina. Kai se on huumoria? Ehkä sen mielensä pahoittajan kaltaisia ihmisiä on oikeasti olemassa, mutta en ole tavannut.
Olen kyllä nähnyt ihmisiä, joiden mielestä tämä Mielensäpahoittaja on ihan huippu juttu. Kyseistä hahmoa hauskana pitävät tapaamani ihmiset ovat kaikki 40-luvulla syntyneitä. Heillä saattaa olla kokemuksia katoavasta kansanperinteestä, jota tämä Mielensäpahoittaja edustaa. Huumorin sisältö on aika pitkälti ikäluokasta riippuvainen.- Anonyymi
Eri ihmiset suhtautuvat eri tavoin. Makuja on monenlaisia.
- Anonyymi
Mielensäpahoittaja on nykymaailman uusi vitsaus. Jopa Peppi Pitkätossu pitää sensuroida koska siinä puhutaan nee...kereistä. Mielensäpahoittajia on tässä maassa jo aivan liikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielensäpahoittaja on nykymaailman uusi vitsaus. Jopa Peppi Pitkätossu pitää sensuroida koska siinä puhutaan nee...kereistä. Mielensäpahoittajia on tässä maassa jo aivan liikaa.
Nehkeri enhenkilö nhenkilö
Enkeri
sanotaan nykyisin
- Anonyymi
Ristikkoa ratkoessa katsoin, olen aikanaan katsonut teatterissa. Ei minusta hassumpi elokuva, vaikka ei niin tätä päivää olisikaan.
- Anonyymi
Kyllä minä niin mieleni pahoitin kun ymmärretään kaikenmaan nykyajan hömppää ja sekapareja. Kyllä ennenvanhaa tarvittiin perheeseen mies ja nainen ja kakaroille annettiin selkään aina saunan päälle. Ei sellaset akkaparit tullut kysymykseenkään.
- Anonyymi
Tämäpäivän kaatuminen oli myös Venäläisen vika sanoi Ilta-sanomien hiihtoasianatuntija Harri Kirvesniemi. HYVÄNEN AIKA ! Katsoin suoran lähetyksen ja hidastuksen sekä kuulin tv-selostajien kommentit.
- Anonyymi
Ite asiassa.
Mun mielestä mielensäpahoittaja on hiton positiivinen hahmo ja itseasiassa ei ollenkaan tyhmä, vaan kaikesta uudesta kiinnostunut, sekä peilaa nykyaikaa menneeseen. "Kyllä ennen oli kaikki paremmin" lähinnä käänteisilmaus, missä ihmetellään nykyajan menoa ja aikojen kehittymistä.
Tyylin klassikkohan on Ahon "Rautatie", missä Matti ja Maija ovat jossain savupirtissä pottuja tervaamassa ja kuulevat puhuttavan rautatiestä. Koska kyse oli kerrassaan ihmeellisestä asiasta, het lähti omin silmin kattomaan sitä. Kyseessä siis oli kaksi äärettömän tiedonhaluista ja asioista kiinnostunutta henkilöä, jotka pyrkivät selvittelemään itselleen uusia asioita.
Perusjuttu; Tyhmyys ja tietämättömyys, niitä ei pidä sekoittaa, kaks eri asiaa. Toki on sitten sekä tyhmiä, että tietämättömiäkin ihmisiä, niistä harvemmin kirjoja kirjoitetaan.
Sinällään Kyrö on ok. humoristi, tavallaan tulee mieleen Huovinen, jonka Havukka-ahon ajattelija myös oli humoristiseksi luokiteltu kirja, vaikka olikin kuvaus filosofisesta ajatusmaailmasta ja sen suhteesta vallitsevaan yleiseen ajatusmaailmaan. Nämät on ikäänkuin kahden kirjailijan kirjoittamat teokset täsmälleenkin samasta aiheesta.
Kyllä Kyrö terävä kaveri on, humoristikin, pitääpi vaan miettiä sitäkin, mikä juttujen sisältö, eikä laskea puujalkavitsien lukumäärää.
=DW=- Anonyymi
Olen kanssasi samaa mieltä. En vain osaa itseäni ilmaista tästä "Mielensä pahoittajasta". Hyvin osataan peilata nykyaikaa ja entistä ja miten hyvä on Heikki Kinnunen tuossa sarjassa.
Vertaa ja ihmettelee, kuinka ennen tehtiin ja miten on asiat nykyään.
Hyvä, ajattelua herättävä juttu! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kanssasi samaa mieltä. En vain osaa itseäni ilmaista tästä "Mielensä pahoittajasta". Hyvin osataan peilata nykyaikaa ja entistä ja miten hyvä on Heikki Kinnunen tuossa sarjassa.
Vertaa ja ihmettelee, kuinka ennen tehtiin ja miten on asiat nykyään.
Hyvä, ajattelua herättävä juttu!Niin, herättää ajatuksia.
- Anonyymi
Luin iltapäivälehdestä:
Suhonen sanoi Venäläiselle "se oli minun vika"
Mutta mitä sanoo "hartsa" iltasanomien erityiasiantuntija. - Anonyymi
Olisiko sitten muka parempi vaihtoehto, että tehtäisiin kahden tunnin elokuva jostakin tylsää konttorityötä tekevästä konttorihenkilöstä, jolla on kasvoillaan tärkeän näköinen ilme, ja jolla on samanlainen ilme myös omassa kodissaan ? Jaksaisiko sitä elokuvaa monikaan katsoa ?
Terveisin: Puolireuho- Anonyymi
Luokkakokous. Hyvänen aika mitä..........
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luokkakokous. Hyvänen aika mitä..........
Millainen se Luokkakokous-elokuva lienee ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millainen se Luokkakokous-elokuva lienee ?
Sehän oli se kato juuruksen ilkee kyhäelmä
- Anonyymi
Juu, jos konttori-ihmisestä tehtäisiin elokuva, niin ehkä en viitsi katsoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu siitä, onko konttorihenkilö persoonallinen vai tavallinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu siitä, onko konttorihenkilö persoonallinen vai tavallinen.
Tuossahan tuli Sisäilmaa, mikä oli ajatteluttava.
Luin kymmenkunta Heikki Hietaniemen kirjaa. Niissä on lempeää huumoria.
Hännon jäänyt Arton varjoon ja turhaan aliarvostettu. Suosittelen.
En yhtään pidä 'Pitääkö olla huolissaan' ohjelmasta.
Jos olisin katsomossa, en nauraisi. Jotenkin vastemmielistä ja kiusallista.
Joitain siivuja katsoin Mielensäpahoittajaa. Ehkä siinä yritetään opettaa vanhempia tarkastelemaan tätä päivää vähän myönteisemmin eikä lillumaan menneessä.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä maksaisin maltaita dokumentaarisesta filmikurkurkistuksesta vaikkapa konttoristin tavalliseen työpäivään vaikkapa huhtikuun puolivälissä v. 1980. Tutkin 1980-lukua.
- Anonyymi
Suomalainen myönsi virheen parisprintissä, Kirvesniemi sanoi päinvastoin.
Kyrö ei tätä tapausta kommentoinut, vaan sitä aijempaa. - Anonyymi
Kyseessä on kuitenkin Kirja. TV-sarjat ja elokuvat ovat muiden käsialaa ja tulkintoja.
- Anonyymi
Voi tulkita eri tavoin, eikä haittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi tulkita eri tavoin, eikä haittaa.
Näytelläänkö myös kirjassa tyhmää? En ole vielä lukenut.
- Anonyymi
Mulle yllätys, että Riku Rantala selvitti Kyrön laukun salaisuuden.
- Anonyymi
Nyt huoltoasemamiehet toimii iltapäivälehtien ja televisiokanavien asiantuntijoina.
Mun mielestä ristiriitaista.- Anonyymi
Kyllä huoltoasemamiehet voivat tietää asioita paljonkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä huoltoasemamiehet voivat tietää asioita paljonkin.
Asiallisesti tuumailtu.
Eräänlaisia mielensä pahoittajia on oikeasti olemassa. On henkilöitä, jotka ajattelevat turhan negatiivisesti.
- Anonyymi
No mikä on kriittistä ajattelua ja mikä negatiivista.
On ihmisiä, joiden mielestä mitään ei saa arvioida toisesta näkökulmasta kuin omastaan.
Eipä tapahtuisi mitään kehitystä, jos annettaisiin asioiden vain olla, mennä omalla painollaan.
Sellainen on laiska ja henkisesti köyhä asenne.
Beng
Ei minusta siinä tyhmää näytellä vaan siinä on humoristisestikin tuotu esiin tilanteista jossa vanha ja uusi kohtaavat. Niin mielipiteissä kuin tavoissa toimia.
- Anonyymi
Kirjat Ok ja elokuvatkin. Mutta se TV- sarja jossa Kinnunen näyttelee... Niin jotenkin inflaation makua alkaa jo olla. Mielestäni kirjojen MP ei loppujen lopuksi ole niin ennakkoluuloton kuin jollaisen kuvan [lopputuleman] tv-sarja maalaa kunkin jakson loppupuolella. Mutta sarjan MP ja hahmon käynnit Kyrön luona latistavat ja inflaatio ikävä kyllä syö idealta terää. Minun mielestäni. Rintamäen Antissa on ehkä jotain piirteitä, jotka tuo mieleen MP:N. Veijo Pasasen hieno roolityö 1970-luvulla, jos vielä muistatte. Pasasen esittämä hahmo tosin tais olla kiivaampi ja tulisempi kuin Kyrön MP.
- Anonyymi
Hidassoutuisia juttuja. Jollain lailla "tyhmiä". Vai yksinkertaislle tehtyjä ?
Ei jaksa katsella. Kyrö nauraa itse eniten jutuilleen
"Pitääkö olla huolissaan"-sarjassa ja sen jutut on niin pitkiä ja tylsiä,
ettei jaksa. Lähden siinä kohtaa tupakalle.- Anonyymi
Rintamäen Antissa on todella paljon samaa kuin MP-TYYPISSÄ. ANTTI oli peittelemättömän SMP-mielinen, vaikka tätä [puoluetta] ei juurikaan suoraan mainittu nimeltä. Rintamäki ehkä enemmän viinaan menevä kuin MP. Mutta kumpikin hyvin konservatiivisia ja vahvat mielipiteet. Eivät mitään tuuliviirejä.
- Anonyymi
No mutta sehän on vain arkirealismia ja surullinen totta. - Nm. Hah
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275