Toyotan rahat pois takuu

Anonyymi

Toyota Hybridin akkutakuun säilyminen edellyttää 15000 km välein tapahtuvaa akun kunnon tarkastusta valtuutetussa/merkkihuollossa. Sen sijaan oikean sähköauton eli Teslan paljon isompi ja kalliimpi akku ei velvoita omistajaa tekemään minkäänlaisia akustoon kohdistuvia huoltokäyntejä 8 vuoden aikana. Rahastuksen maku eli Toyotan omistaja maksaa huolloissa mahdollisen akun vaihdon jo etukäteen?

99

11365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siitä 10v/350 tkm hybridiakkutakuusta ei ole monellekaan suurta iloa, kun Traficomin katsastustilaston mukaan 10 vuotiailla Corolloilla on ajettu keskimäärin vain 152 tkm.

    • Anonyymi

      Valtuutetuista huolloista ei puhuta mitään.
      "Toyota myöntää Toyota-merkkihuollossa huolletuille hybridiautoille 10 vuoden / 350 000 km Toyota hybridiakkuturvan. Hybridiakkuturva myönnetään Toyota Auto Finland Oy:n maahantuomille Hybridimalleille."

      • Anonyymi

        Toyota Auto Finlandin maahantuomissa on niin paljon huonompi hybridiakku, että niille pitää antaa oikein takuu.
        Ruotsista tai Saksasta tuodussa esim. Rav4 hybridissä (joita paljon tuodaan, ilman panttimaksua) on parempi akku, koska se ei tarvitse takuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Auto Finlandin maahantuomissa on niin paljon huonompi hybridiakku, että niille pitää antaa oikein takuu.
        Ruotsista tai Saksasta tuodussa esim. Rav4 hybridissä (joita paljon tuodaan, ilman panttimaksua) on parempi akku, koska se ei tarvitse takuuta.

        Voiko paljonkaan lähemmäksi päästä loogista ristiriitaa, kuin väitteessäsi.


      • Anonyymi

        Niin, että pelkkä valtuutettu huoltokaan ei riitä, vaan pitää käyttää virallista Toyota merkkihuoltoa. Akkutakuu on voimassa vain huollosta huoltoon. Jos huolto myöhästyy, raukeaa takuukin.


    • Anonyymi

      Saahan samalla kaffea ja pullaa ja jutella luottomyyjän kanssa.

      • Anonyymi

        Kuka sen kaffeen, pullan ja luottomyyjän maksaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sen kaffeen, pullan ja luottomyyjän maksaa...

        Se sama, joka akkutakuunkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sen kaffeen, pullan ja luottomyyjän maksaa...

        Luoton vai?


    • Anonyymi

      Mitä sitten, etkö itse huollata autoasi kerran vuodessa? Tietysti persaukisen on aina valittava halvin Pärnäsen korjaamo. Siitähän todellisuudessa on vain teille persaukisille vaihtoautojen ostajille hyötyä että vaihdokit on hyvin huollettu ja mahdolliset turvat voimassa. Helvettiäkö aloittaja taas kitisee?

      • Anonyymi

        Veikkaan ettei ymmärrä Toyotan ylimääräistä rahastamista.


      • Anonyymi

        Onneksi sähköautojen yleistyessä edes Tojojen huolloissa riittää töitä.


      • Anonyymi

        Persaukisuus ei todellakaan koske uuden Toyotan Suomesta ostavaa. Niin paljon niissä on ylimääräistä Suomilisää, että siinä ei pikkurahat tunnu missään.


      • Anonyymi

        Huollatan autoni 3 kertaa vuodessa enkä suinkaan yhtä kertaa. Auton huoltoväli on kuitenkin pidempi kuin 15tkm.


    • Anonyymi

      Akuston kunnon tarkastus 15 000 kilometrin välein on erittäin järkevää eritoten Suomen olosuhteissa. Eipähän tule yllätyksiä.

      • Anonyymi

        Samalla testaavat 12 v akun. Jo ennestään kalliisiin huoltohintoihin tuo 30€ akkutarkastus ei tunnu enään missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samalla testaavat 12 v akun. Jo ennestään kalliisiin huoltohintoihin tuo 30€ akkutarkastus ei tunnu enään missään.

        Akun vaihto tuleekin sitten kalliimmaksi. Se 12V akku onkin ollut se yleisin tielle jättävä vika Toyotissa.


    • Anonyymi

      Konsernilla taas huollon listahinnasta puuttuu paljon sellaista mitä huoltoneuvojat suosittelevat jos aikoo pitää DSGn ehjänä ja auton muutenkin pidempään iskussa.
      noin 50-60tkm välissä ollut huolto A4ään maksoi _reilun_tonnin_. Mitään korjauksia ei tehty, vain huoltoja. DSGn öljynvaihto on aika hiton kallsita puuhaa samaten kuin jotkut muut jutut mitä ei ole mukana listassa oletuksena.
      A4 huolto on saman hintainen kuin Volkkarin. A8 eteenpäin on siten premkium lisää.

      Ehkä kommentoijat yllä kertovat mikä on heidän omien autojensa huoltokulut merkkiliikkeessä ja auton malli ynnä ikä niin päästään asian ytimeen.
      VOihan toki olla että kommentoijat vain purkavat pahaa oloaan.

      Suomi on kuitenkin vapaa maa eikä ole pakko ostaa Tojotinta tai vinksvonkkeliä.
      On siis perin outoa että asiasta pitää itkeä kaiket illat vai onko isi pakottanut ostamaan Tojottimen?

      • Anonyymi

        Toyota Corollan kilpailijoissa Volkswagen-konsernin merkeissä ei ole mitään DSG-vaihteiston öljynvaihtoa. Niissä on kuivakytkimillä varustetut vaihteistot joihin öljyjä ei vaihdeta. Niihin DSG-vaihteistoihin joissa tarvitsee öljyt vaihtaa, on sellaiset moottorit ettei Toyotan näivetetystä mallistosta löydy verrokkia. Silloin puhutaan moottoreista joiss vääntöä on yli 300Nm.


    • Anonyymi

      Pakko käydä merkkihuollossa ainakin 10 vuotta.

      • Anonyymi

        Miks?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks?

        Jos haluaa takuun säilyvän.


      • Anonyymi

        Mitä sitten? Onko se sinulta jotenkin pois? Oletko jotenkin vähä-älyinen kun edes mietit toisten huoltokustannuksia?


    • Anonyymi

      Toyota vedättää vaareja mennen tullen ja vaarit uskollisena kehuu tollolootaa aina tilaisuuden tullen, häissä ja hautajaisissa. Toyota tutkitusti ylläpitokuluiltaan kallein joka johtuu suuresta huollon määrästä, lisäksi vielä tälläinen kytkös, kyllä tojo rahastamisen osaa. Tekniikka on bensasta sähköä joka muuntuu mainosmiesten suussa itselataavaksi ja sekin mainostaminen on monissa maissa valheellisena kielletty.

      • Anonyymi

        Haittaako se sinua jos joku käyttää autoaan kerran vuodessa huollossa?


      • Anonyymi

        Ole ostamatta Toyotaa jos noin koville ottaa ”mainosmiesten ja tojovaarien” puheet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haittaako se sinua jos joku käyttää autoaan kerran vuodessa huollossa?

        Jos Toyota olisi kestävä ja hyvä tekniikaltaan, niin ei sitä pitäisi tarvita huollattaa noin ahkerasti.
        Ainakin Terot yrittää mainostaa ettei moottori ja voimansiirto kulu tai vikaannu kun sillä ajetaan puolet sähköllä, hihii! Eli moottori ja voimansiirto huolletaan ja tarkastetaan 7500km välein.
        Artisti maksaa aina takuun.


    • Anonyymi

      Iso kate uudessa Toyotassa, kallis huolto-ohjelma, niin siitä voisi päätellä kuka takuun maksaa?

    • Anonyymi

      Jos ei ole vara huollattaa aitoa merkkihuollossa ja joutuu siten itse maksamaan mahdollisen hybridiakun vaihdon, sen hinta on 1000-2000€ mallista riippuen ei ladattavissa malleissa. Moottorinj a voimansiirron rikkoontumiseen kun ei tarvi sijoittaa rahaa, niin säästää sitten vaikka hybridiakun varalle. Teslan arvonalenemaa ei kyllä voi oikein mitenkään perustella.

      • Anonyymi

        Yhtälailla moottoriin ja voimanriistolinjaan voi tulla vikoja.
        Toyotan itsetyydyttävässä on huomattavan paljon hajoavaa tekniikkaa ja kun tiedetään Toyotan tuotantofilosofia, niin eipä noita kannata kovin vanhana riesakseen pitää tai hankkia.
        Käytetyn Teslan arvo = akuston arvo joka on kulutustavaraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtälailla moottoriin ja voimanriistolinjaan voi tulla vikoja.
        Toyotan itsetyydyttävässä on huomattavan paljon hajoavaa tekniikkaa ja kun tiedetään Toyotan tuotantofilosofia, niin eipä noita kannata kovin vanhana riesakseen pitää tai hankkia.
        Käytetyn Teslan arvo = akuston arvo joka on kulutustavaraa.

        Jos sitäkään


    • Anonyymi

      Herää kysymys kuka näitä tojotan paskoja edes viittii ostaa? Pitkällä matkalla tojotan hybridit kuluttaa enemmän kuin vanhemmat epäekologiset suurtehoiset autot. Mielummin ajan 18v vanhemmalla autolla kuin yhdelläkään riisikipolla, koska vanhempi auto on a) hauskempi b) tehokkaampi (ei tartte kinnata kuuttakymppiä satasen alueella) c) ympäristöystävällisempi d) halvempi käyttää ja e) oikeissa autoissa oli jo 20v sitten paremmat varusteet.

      • Anonyymi

        "Herää kysymys kuka näitä tojotan paskoja edes viittii ostaa?"

        Kuukausista toiseen ovat suomen myydyin auto, joten kyllä niitä "paskoja" joku ostaa....


      • Anonyymi

        Rahattoman puhetta.. Silloin on aina se 20vuotta vanha auto perusteltavissa uutta paremmaksi. Toki joissain ominaisuuksissa voi ollakin mutta vanha mikä vanha. Varakkaat ei koskaan tee numeroa jos he ajavat vanhoilla autoilla eivätkä halua uutta.


      • Anonyymi

        Eihän matkan pituus vaikuta keskikulutukseen. Jos esim. 8tkm:n keskikulutus on 4,5l/100km, niin harvoin tuon pitempää matkaa tulee kerralla ajettua. Jos pääsääntöisesti ajaa moottoritiellä, sitten taloudellisuus ei ole parhaimmillaan, mutta taatusti parempi sielläkin, kuin 20v vanhalla samankokoisella bensa-autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Herää kysymys kuka näitä tojotan paskoja edes viittii ostaa?"

        Kuukausista toiseen ovat suomen myydyin auto, joten kyllä niitä "paskoja" joku ostaa....

        Väärin. Kuukaudesta toiseen Mercedes on suomen suosituin automerkki.


    • Anonyymi

      Toyotalle tuollainen pieni hybridiakku ei montaa sataa euroa maksa, joten jokaisen mahdollisen akkuvian vuoksi tapahtuvan ns takuuvaihdon on asiakas jo etukäteen maksanut.

      • Anonyymi

        Noinhan se menee. Takuulla tienaa.


      • Anonyymi

        Jokaisen mahdollisen muunkin vian asiakas maksaa. Vai meinaatko että yritysten omistajat ne hyvää hyvyyttään omasta pussistaan maksavat?


    • Anonyymi

      Jos Traficomin katsastustilaston mukaan kerran 10 vuotiailla Corolloilla on ajettu keskimäärin vain 152 tkm niin sehän on se ja sama käyttääkö vuoden välein vai 15000 km kohdalla määräaikaishuollossa.

    • Anonyymi

      Vaikka ei olisi käyttänyt akku merkkiliikkeen tarkistuksessa ja vaihtaa toyotansa uuteen T-liikkeessä, vaihtoautorivistössä vanhan akkutakuu ilmestyy voimaan uudelleen.

      • Anonyymi

        Jos akku läpäisee testin, on akkutakuu voimassa riippumatta aiemmista huolloista/tarkastuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos akku läpäisee testin, on akkutakuu voimassa riippumatta aiemmista huolloista/tarkastuksista.

        Mikäli auto ei ole käynyt huollossa määräaikaisohjelman mukaisesti, akkuturva ei ole voimassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos akku läpäisee testin, on akkutakuu voimassa riippumatta aiemmista huolloista/tarkastuksista.

        Mutta vain uudella omistajalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vain uudella omistajalla.

        Ei ole vaikutusta, onko uutena vai käytettynä hankittu. Akkutakuu on autokohtainen.


    • Anonyymi

      Montako hybridiakkua Suomessa on vaihdettu takuun piikkiin ja paljonko omistajat ovat joutuneet akkutakuun säilymisestä yhteensä maksamaan? Veikkaan, että ovat helvetin kalliita akkuja?

      • Anonyymi

        Tuskin kovinkaan monta akkua on tarvinnut vaihtaa. Akun tarkastus kuuluu huolto-ohjelmaan, ei tehdä lisätyönä. Jos tarkastuksen hinnaksi arvioisi esim 30€ ja sen tekee kaksi kertaa vuodessa, kymmenen vuoden ja 300tkm:n hinnaksi tulisi n.600€. Kyllähän tuossa valmistaja on voittaja, mutta se edellyttää hyviä akkuja.


      • Anonyymi

        Ei tarvi veikata, kun asian voi tarkistaa. Tavallisen bensiinimoottorisen ja hybridin huollon hintaero on merkkiliikkeessä 4€, joten ei tuo akkutesti hirveästi vaikuta huollon hintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi veikata, kun asian voi tarkistaa. Tavallisen bensiinimoottorisen ja hybridin huollon hintaero on merkkiliikkeessä 4€, joten ei tuo akkutesti hirveästi vaikuta huollon hintaan.

        Uudesta Corollasta ei ole 1.2 T versiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudesta Corollasta ei ole 1.2 T versiota.

        Neropatti! Bensaversio oli vielä hetki sitten mallistossa johon tämän asian voi kyllä verrata. Mutta eihän minkään auton merkkihuollossa käyttäminen ole pakollista. Näistä parhaita esimerkkejä ovat olleet vag tuotteiden kanssa tapelleilla.. yksikin huolto tehty jossain muualla niin jäikin sitten öljynkulutuskorjaus omaan piikkiin..hähää!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neropatti! Bensaversio oli vielä hetki sitten mallistossa johon tämän asian voi kyllä verrata. Mutta eihän minkään auton merkkihuollossa käyttäminen ole pakollista. Näistä parhaita esimerkkejä ovat olleet vag tuotteiden kanssa tapelleilla.. yksikin huolto tehty jossain muualla niin jäikin sitten öljynkulutuskorjaus omaan piikkiin..hähää!!!

        Kuka käyttää bensa-Tojoaan 10 vuotta merkkihuolloissa? .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka käyttää bensa-Tojoaan 10 vuotta merkkihuolloissa? .

        Miks ei?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka käyttää bensa-Tojoaan 10 vuotta merkkihuolloissa? .

        Persaukiset ei ainakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka käyttää bensa-Tojoaan 10 vuotta merkkihuolloissa? .

        Negatiivinen asenne merkkihuoltoja kohtaan kertoo yleensä sen että uutta autoa ei olla koskaan omistettu. Asenne on monesti muodostunut siitä kun on etsitty johonkin vanhaan reuhkaan varaosia ja joskus ainoa vaihtoehto on ollut merkkihuollossa. Ja kappas se on tietysti koettu kalliiksi omalle pussille. Siitähän se persaukinen Pera sitten hermostuikin ja alkoi pskaa mussuttamaan lopun ikäänsä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudesta Corollasta ei ole 1.2 T versiota.

        On niitä ainakin ollut ja kait niitäkin pitää jossain huoltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Negatiivinen asenne merkkihuoltoja kohtaan kertoo yleensä sen että uutta autoa ei olla koskaan omistettu. Asenne on monesti muodostunut siitä kun on etsitty johonkin vanhaan reuhkaan varaosia ja joskus ainoa vaihtoehto on ollut merkkihuollossa. Ja kappas se on tietysti koettu kalliiksi omalle pussille. Siitähän se persaukinen Pera sitten hermostuikin ja alkoi pskaa mussuttamaan lopun ikäänsä!

        Tiedätkö, että vain persaukiset haukkuvat toisia persaukisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Negatiivinen asenne merkkihuoltoja kohtaan kertoo yleensä sen että uutta autoa ei olla koskaan omistettu. Asenne on monesti muodostunut siitä kun on etsitty johonkin vanhaan reuhkaan varaosia ja joskus ainoa vaihtoehto on ollut merkkihuollossa. Ja kappas se on tietysti koettu kalliiksi omalle pussille. Siitähän se persaukinen Pera sitten hermostuikin ja alkoi pskaa mussuttamaan lopun ikäänsä!

        Tuossa on varmasti jonkin verran perää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö, että vain persaukiset haukkuvat toisia persaukisiksi.

        Toki näinkin mutta ketkäs haukkuvat ns. tyhmiksi niitä jotka huoltavat autonsa merkkihuollossa? Yleensä kouluttamattomat ja vähävaraiset eli persaukiset. Mietipä sitä..


    • Anonyymi

      Valmistaja ja merkkihuoltokin tietävät, että hybridiakut kestävät sen 10 vuotta ja 150 tkm ihan hyvin, vaikkei niitä testattaisi kertaakaan.

      • Anonyymi

        Tesla osaa kertoa itse, jos akku tarvitsee huoltoa, ei sitä tarvitse takuun säilymiseksi muuten käyttää marmorihallissa.


      • Anonyymi

        Mitä sitten? Merkkihuolto on vapaaehtoista ja kukin tehköön tyylillään. Toiset tunaroivat huoltonsa jossain ”motonetin takapihalla” ja toiset vievät merkkihuoltoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten? Merkkihuolto on vapaaehtoista ja kukin tehköön tyylillään. Toiset tunaroivat huoltonsa jossain ”motonetin takapihalla” ja toiset vievät merkkihuoltoon.

        Ja jos Toyotan moottoreissa olisi sama öljytilavuus eli n 6 litraa kuin laatuautoissa, ette tarvitsisi käydä huollossa 15 tkm välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos Toyotan moottoreissa olisi sama öljytilavuus eli n 6 litraa kuin laatuautoissa, ette tarvitsisi käydä huollossa 15 tkm välein.

        En tiedä, miten tuo kommentti akkutakuuseen liittyy, mutta esim. Hiluxin öljytilavuus on 7,5l ja vaihtoväli 15tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos Toyotan moottoreissa olisi sama öljytilavuus eli n 6 litraa kuin laatuautoissa, ette tarvitsisi käydä huollossa 15 tkm välein.

        Luettelehan laatuautot (normaalit Golf/Corolla luokan perheautot) joissa on mainitsemasi 6l öljytilavuus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos Toyotan moottoreissa olisi sama öljytilavuus eli n 6 litraa kuin laatuautoissa, ette tarvitsisi käydä huollossa 15 tkm välein.

        Huomaa että et tiedä autoista ja niiden huoltamisesta juuri enempää kuin sika satelliitista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luettelehan laatuautot (normaalit Golf/Corolla luokan perheautot) joissa on mainitsemasi 6l öljytilavuus?

        esim. MB A180/200


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        esim. MB A180/200

        Siinäkö on sinun laatuautot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        esim. MB A180/200

        Lyhyt oli asiantuntijan listaus laatuautoista. Et sentään ottanut W124 sarjan moottoreita listallesi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        esim. MB A180/200

        Tarkoitatko renaultin mersulle tekemiä moottoreita? Molemmat mallimerkinnät täsmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko renaultin mersulle tekemiä moottoreita? Molemmat mallimerkinnät täsmää.

        Ei 1.6 ole Rellun kone.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 1.6 ole Rellun kone.

        A200 1,3 ja A180 1,5 ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        esim. MB A180/200

        MB180A vm 2020 100kW bensakoneen öljytilavuus 5,1l EI tämäkään ollut 6l tai yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MB180A vm 2020 100kW bensakoneen öljytilavuus 5,1l EI tämäkään ollut 6l tai yli.

        1,6 bensa 5,8 litraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1,6 bensa 5,8 litraa.

        Ja tuo n.1,5l suurempi öljytilavuus lisää 15tkm ajomatkaa? Eiköhän nuo pitkät huoltovälit ole sen takia, että huoltokustannukset saataisiin näennäisesti halvaksi, kun suuri osa näköjään niiden hintoja laskee. Valitettavasti se voi kostautua myöhemmin lisääntyneinä korjauskustannuksina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        esim. MB A180/200

        MB A180 ja 200 EIVÄT OLE LAATUAUTOJA. Meillä oli tuollainen A180 ja kiroan sitä katiskaa vieläkin, ei varmaan missään niin paljon ongelmia.


    • Anonyymi

      Toyotan moottoreissa on perinteisesti todella pieni öljyn tilavuus, sehän on säästöä tehtaalle,. Paremmissa merkeissä on selvästi isompi öljytilavuus ja käytetään laadukkaampia öljyjä, asiakas on tärkeä.

      • Anonyymi

        Varsinkin esimerkiksi VAG-autot ovat olleet kuuluisia ”paremmista öljyistään”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin esimerkiksi VAG-autot ovat olleet kuuluisia ”paremmista öljyistään”.

        Juuri näin, niillä voi sopivissa olosuhteissa ajaa jopa 30tkm ilman turhia vaihtoja ja silti moottorit kestää helposti 500tkm. Poliisin Volkkarit laitetaan kiertoon vasta kun mittarisa on 450tkm.


      • Anonyymi

        Tojon öljytikkua lyhennettiin ja öljytilavuutta lisättiin 0,4 litraa, kun öljy ei riittänyt edes 15000 km öljynvaihtoväliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, niillä voi sopivissa olosuhteissa ajaa jopa 30tkm ilman turhia vaihtoja ja silti moottorit kestää helposti 500tkm. Poliisin Volkkarit laitetaan kiertoon vasta kun mittarisa on 450tkm.

        Välikevennykset on aina mukavia. Kukaan ei jaksa ostaa noihin öljyä 100tkm:n jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, niillä voi sopivissa olosuhteissa ajaa jopa 30tkm ilman turhia vaihtoja ja silti moottorit kestää helposti 500tkm. Poliisin Volkkarit laitetaan kiertoon vasta kun mittarisa on 450tkm.

        En edes jaksa kaivella näitä öljynkulutukseen ja jakoketjuihin liittyviä juttuja jotka monelta osin johtui juuri tuosta pitkästä huoltovälistä. Ei ole tämän ketjun aihe.


      • Anonyymi

        Esimerkiksi öljytilavuudet: Octavia 2020 1.0tsi 4,0l ja vertailuna Corolla 2020 1.8 hybrid 4,2l Mutta Skoda ei tainnutkaan olla niitä parempia merkkejä.


    • Anonyymi

      Joo joo mutta Saludo kahvia ja tuoretta pullaa sekä leppoisaa jutustelua luottomyyjän kanssa ei voi rahassa mitata.

      • Anonyymi

        En juo kahvia ja toisekseen asioin autokaupoissa automyyjän kanssa en ”luottomyyjän”. Pösilö!


    • Anonyymi

      Minun skoota ogtaaviaanin dieseliin menee yli kuus litraa kun vain kaataa menemään. Ei se niin tarkkaa ole näissä itävehkeissä.

      • Anonyymi

        Ja lisää menee aina tuhannen kilometrin välein kun varoitusvalot pyytää tarkastamaan öljymäärän.


    • Anonyymi

      Kymmenessä vuodessa pari tonnia huoltoihin Toyotassa, edullista.
      Muissa menee kolmessa, neljässä vuodessa 2500-4500 euroa huoltoihin.

      • Anonyymi

        Nyt tarvitaan jo näyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tarvitaan jo näyttöä.

        Osta konsernin tuote niin saat näyttösi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta konsernin tuote niin saat näyttösi.

        Sinulla kun on ilmeisesti jo kokemusta, niin laita nyt faktaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla kun on ilmeisesti jo kokemusta, niin laita nyt faktaa.

        Toyotan perushuollot 10v / 150 tkm ajolla ovat noin 2800 euroa


    • Anonyymi

      ajat esim. 28000 vuodessa käytät auton jatkuvasti huollossa.takuu aikana.

    • Anonyymi

      Teslan voi hinauttaa sitten huoltoon kun vesi on jo akkukotelossa ja osa moduuleista pilalla, miksi ostaa auto jos ei ole varaa käyttää määräaikaishuollossa 15000km välein, oli se hybridi eli ei niin joka auto merkillä takuu raukeaa jos vaan ajetaan eikä huollot kiinosta.

    • Anonyymi

      Toyota Hybridiakkuturvan saa aktivoitua uudestaan seuraavan määräaikaishuollon ja akuntarkistuksen yhteydessä, mikäli kaikki on kunnossa. Toyota Hybridiakkuturva siirtyy turvan alaisena auton seuraavalle omistajalle ilman lisäkustannuksia tai erillistä ilmoitusta.

    • Anonyymi

      "Siitä 10v/350 tkm hybridiakkutakuusta ei ole monellekaan suurta iloa, kun Traficomin katsastustilaston mukaan 10 vuotiailla Corolloilla on ajettu keskimäärin vain 152 tkm."

      Tällä hetkellä 10 vuotta vabhoja täyssähköautoja on 8 kpl myynnissä yli 255 tkm ajettuna. Tässä ovat kaikki maailman automerkit.

      Toyota Corollia yli 250 tkm ajettuna ja korkeintaan 10 vuotta vanhana on myytävänä
      5 kpl.
      Sähköautoja kymmenen vuotta vanhana on myynnissä 8079 kpl
      Corollia kymmenen vuotta vanhana on myynnissä 1125 kpl

      Corollat ovat edelleen myynnissä, joten näyttää Corollan pelkästään päihittävän kaikki sähköautot ajomäärältään. Sen verran vakuuttavia luvut ovat myynnissä olevista autoista. Erikoista on sähköautojen pienet ajomäärät, jolloin yli kymmenen vuotta vanhoilla autoilla on ajettu kenties 40 tkm.

    • Anonyymi

      Toyotaa on huollettava muutenkin 15 tkm välein. Ei se tule omistajalle yllätyksenä. Autolla on hyvä olla aukoton huoltohistoria, kun sitä tarjoaa vaihdossa, sillä käytetyn uusi ostajakin haluaa nähdä huoltohistorian. Tuskin se akkutesti maksaa monta kymmentä euroa.

    • Anonyymi

      Rahat pois takuu? Minulla sattuu olemaan 2005 vuosimallin Corolla Verso sekä 2016 vuosimallin Octavia. Molemmille kertyy vuodessa 15-20 tkm. Yllättäen Octavian huollot tulevat kalliimmiksi vaikka periaatteessa siinä olisi kilometreinä paljon pidempi huoltoväli. Kilometrit eivät kuitenkaan täyty, koska se pitää kuitenkin huollattaa kerran vuodessa. Syy Verson alhaisempiin huoltokustannuksiin on se, että joka toinen vuosi siihen tulee vain merkkihuollossakin alle 150 € maksava öljynvaihtohuolto kun taasen Octaviassa kaikki huollot ovat "isoja huoltoja".

      • Anonyymi

        Tuosta Corolla Versosta on syytä tarkastaa ainakin bensatankin kunto vähintään kerran pari vuodessa. Se on nimittäin tehty pellistä. Luit ihan oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta Corolla Versosta on syytä tarkastaa ainakin bensatankin kunto vähintään kerran pari vuodessa. Se on nimittäin tehty pellistä. Luit ihan oikein.

        Eiköhän katsastusmies sen tarkasta joka vuosi, vaikkakin se on jo nyt kestänyt paljon kauemmin kuin yhdenkään sähköauton akku.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko mokannut?

      Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      183
      2304
    2. Oletko ymmärtänyt

      Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      172
      2040
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

      "Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      44
      1993
    4. Ottaisitko miten

      Kaivattusi?
      Ikävä
      128
      1680
    5. Ikäero suhteessa

      Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      66
      1643
    6. Liian paljon hylättyjä ääniä

      Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      196
      1529
    7. Tiedän kyllä sen

      Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      77
      1251
    8. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

      Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      32
      1144
    9. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

      Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      80
      1140
    10. Ärsyttää et olet

      Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      71
      1103
    Aihe