Aihe

Toyota toi markkinoille kääntyvät ulko peilit

Anonyymi

On kätevä keksintö ahtaissa tiloissa kun automaattisesti Toyota kääntää peilit kylkeä vasten. Ja kun kysessä japanilainen elektroniikka osaaminen niin toimii myös aina

29

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jihuu, taas näitä epätoivon oksennuksia. Olet nolo omapoika.

    • Anonyymi

      Toyotaan tuli tihkukytkin ensimmäisenä ja niskatuet

      • Anonyymi

        Juu-juu, Saab varmaan kopioi ne Toyotalta silloin kauan-kauan sitten.


      • Anonyymi

        Niskatuet ensimmäisinä oli mahdollisesti BUICK merkkisessä autossa vuonna1939. En tiedä, että missään olisi ollut aiemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niskatuet ensimmäisinä oli mahdollisesti BUICK merkkisessä autossa vuonna1939. En tiedä, että missään olisi ollut aiemmin.

        Toyotalta sekin ominaisuus kopioitu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalta sekin ominaisuus kopioitu.

        Maailman ensimmäinen auto oli Tietysti TOYOTA merkkinen. Polttomootorinkin molemmat versiot on Toyotan keksintöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman ensimmäinen auto oli Tietysti TOYOTA merkkinen. Polttomootorinkin molemmat versiot on Toyotan keksintöjä.

        Ja Toyota toi tietenkin markkinoille ensimmäisenä myös kääntyvät etupyörät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Toyota toi tietenkin markkinoille ensimmäisenä myös kääntyvät etupyörät.

        jep... ja alussa autojen pyörät oli neliön muotoisia sitten toyota teki kolmion muotoiset, jympsähtää yhden kerran kierroksella vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman ensimmäinen auto oli Tietysti TOYOTA merkkinen. Polttomootorinkin molemmat versiot on Toyotan keksintöjä.

        Justiinsa! Toyota teki jo silloin ensimmäisen autonsa kun pohdittiin kumpi on parempi nelikanttinen pyörä vai kuusikanttinen. Nelikanttinen kolahti harvemmin, mutta kuusikanttinen pyöri herkemmin. Lopolta päädyttiin pyöreään, koska se ei kolahtanut ja pyöri kaikista herkemmin. Ensimmäiseksi sitä käytti Toyota autoissaan. Ekalla tojolla ajoi noin viisituhatta vuotta sitten Egyptin Faaraot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman ensimmäinen auto oli Tietysti TOYOTA merkkinen. Polttomootorinkin molemmat versiot on Toyotan keksintöjä.

        Maailman ensimmäinen auto oli ford jossa myös kööntyvät sivupeilitja. Niskatuet ja puskurit ja turvavyön jåhälyytun. Vai olikos eka au y o merdåsedes bentz


    • Anonyymi

      Mutta skoodaanpa jäi veivi viimeisenä!

      • Anonyymi

        Veivi on toimintavarmoin jos sähköt häviää autosta. Toimii onnettomuuksissa ja jopa veden alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veivi on toimintavarmoin jos sähköt häviää autosta. Toimii onnettomuuksissa ja jopa veden alla.

        Mihin tarkoitukseen, jos sähköt häviää?


    • Anonyymi

      Jo nytkö Toyotassa on kääntyvät peilit, vauh! Muilla ne on ollut jo kymmeniä vuosia.

      • Anonyymi

        Mutta Toyotalla on niihin patentti.


      • Anonyymi

        Joo mutta ei au y omaa y isesti . Sullakin vaan napilla . T oyitasskö ö ntyy kun laitaa ovtlukkoon.


    • Anonyymi

      Toyota tekee myös toisten keksimät tekniset laitteet oikeasti toimintavarmoiksi.

      • Anonyymi

        Kuten automaattisen jarrutuksen esteen kohdatessa. Oli TM:n testi ainoa auto, jossa se ei toiminut, kuin alhaisilla nopeuksilla. Toyota osuu varmasti esteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten automaattisen jarrutuksen esteen kohdatessa. Oli TM:n testi ainoa auto, jossa se ei toiminut, kuin alhaisilla nopeuksilla. Toyota osuu varmasti esteeseen.

        Tollolootalla on myös ollut jo aikain alusta maine, ettei mitkään avustimet toimi talvella, koska tuulilasin anrturit ovat aina huurteessa.

        Jossain TM talvitestissä tollolootan loistoneso sekosi liukkaaseen mäkeen peruutettaessa niin, ettei autolla päässyt eteen eikä taaksepäin ennen kuin se "buutattiin" irrottamalla akku hetkeksi.

        Ehkä tätä buuttausta olisi pitänyt niidenkin onnettomien kokeilla, joilla moottorinohjaus kaatui, johtaen auton hallitsemattomaan kiihtymiseen? Ehkä tololootiin pitäisi laittaa buuttausnappi kojelautaan?


      • Anonyymi

        Sitähän Toyota ei tee, vaan hankkii kaikkein halvimmat komponentit ja tekee niistä vastaavan, mutta ei niin toimivaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tojopapan ahdas väli on alle 2,5 m.

      • Anonyymi

        Minulla oli kerran ilo ja kunnia jonottaa autopesuun. Tojopappa yritti ajaa pappa-anjovistaan pesulinjalle, johon sopii 2,6 m leveä auto. Keula edellä...

        Vaikeaa oli. Tojopappa sai autonsa kerta toisensa jälkeen niin vinoon, että pesuohjelma keskeytyi. Henkilökunta resetoi konee, pappa peruutti ja yritti osua tähän 2,6 m rakoon. 40 min siinä meni, ennen kuin tojopappa onnistui autonsa näin pieneen tilaan ajamaan. Keula edellä.

        Myös pesukadut ovat osoittautuneet liian haastaviksi tojopappojen älynlahjoille. Pesukadulla pitäisi olla vaihteen vapaalla ja käsijarrun pois päältä, mutta tojoääliöt ensi töikseen sammuttavat moottorin ja pistävät käsijarrun päälle. Tai autoissaan on turhake nimeltä sähköine käsijarru, mikä menee sitten itsekseen päälle eikä dementikko moista tajua. Lopputulos on aina ja poikkeuksetta, että koko pesulinja pitää pysäyttää, pesulla olleet 3-4 autoja ajetaan ulos, kone ohjelmoidaan uudelleen ja sitten autot uudelle kierrokselle. Kiva kun kerta toisensa jälkeen 10 min pesusta tuleekin 40 min pesu, kiitos tojoääliöiden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli kerran ilo ja kunnia jonottaa autopesuun. Tojopappa yritti ajaa pappa-anjovistaan pesulinjalle, johon sopii 2,6 m leveä auto. Keula edellä...

        Vaikeaa oli. Tojopappa sai autonsa kerta toisensa jälkeen niin vinoon, että pesuohjelma keskeytyi. Henkilökunta resetoi konee, pappa peruutti ja yritti osua tähän 2,6 m rakoon. 40 min siinä meni, ennen kuin tojopappa onnistui autonsa näin pieneen tilaan ajamaan. Keula edellä.

        Myös pesukadut ovat osoittautuneet liian haastaviksi tojopappojen älynlahjoille. Pesukadulla pitäisi olla vaihteen vapaalla ja käsijarrun pois päältä, mutta tojoääliöt ensi töikseen sammuttavat moottorin ja pistävät käsijarrun päälle. Tai autoissaan on turhake nimeltä sähköine käsijarru, mikä menee sitten itsekseen päälle eikä dementikko moista tajua. Lopputulos on aina ja poikkeuksetta, että koko pesulinja pitää pysäyttää, pesulla olleet 3-4 autoja ajetaan ulos, kone ohjelmoidaan uudelleen ja sitten autot uudelle kierrokselle. Kiva kun kerta toisensa jälkeen 10 min pesusta tuleekin 40 min pesu, kiitos tojoääliöiden.

        Jännä juttu. Täällä on väkeä jonka mukaan jos teksti on huonoa niin vika on läppärissä eikä kirjoittajassa. Todella jännää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä juttu. Täällä on väkeä jonka mukaan jos teksti on huonoa niin vika on läppärissä eikä kirjoittajassa. Todella jännää.

        Jotenkin tololootien omistajiksi tuntuu valikoituvat näitä kehityksen kelkasta tippuneita.

        Olisiko peräti perusedellytys sille, että erehtyy vanhanaikaiseen itäautoon rahansa laittamaan, kerta toisensa jälkeen?

        Minä opin kerrasta. Kallis laatumainen vuoksi, laiska, paljon kuluttava, huono ajettava, pikkuvikoja piisasi ja kova ruostumaan. Hyvät puolet; tojouskovaisten mielestä järkiostos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä juttu. Täällä on väkeä jonka mukaan jos teksti on huonoa niin vika on läppärissä eikä kirjoittajassa. Todella jännää.

        Kyllä se ol i bms muija joka niin teki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin tololootien omistajiksi tuntuu valikoituvat näitä kehityksen kelkasta tippuneita.

        Olisiko peräti perusedellytys sille, että erehtyy vanhanaikaiseen itäautoon rahansa laittamaan, kerta toisensa jälkeen?

        Minä opin kerrasta. Kallis laatumainen vuoksi, laiska, paljon kuluttava, huono ajettava, pikkuvikoja piisasi ja kova ruostumaan. Hyvät puolet; tojouskovaisten mielestä järkiostos.

        No sitä joutuu uhrautumaan aatteen vuoksi, hankkia itäauto ja on pakko ostaa Toyota. Muuten puoluetoverit laittavat paitsioon ja lakkaavat jopa morjestamasta.


    • Anonyymi

      Hurraaa ! Tojota on keksinyt kääntyvät ulkopeilit. Onko patenttihakemus jo tehty.

    • Anonyymi

      Ai nyt tuli automaattisesti kääntyvät peilit? Omassa 2015-Toyotassa ne joutui kääntämään nappulaa painamalla - niin se vaan kehitys kehittyy. (En tosin ymmärrä mitä hyötyä automaattisesti kääntyvistä peileistä on.)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Halla-aho: Emme halua, että punavihreä hallitus jatkaa

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000007761119.html Alkaa olla nykyhallituksella lopun ajat.
      Maailman menoa
      270
      3276
    2. Henkirikos Tohmajärvellä

      En ole paikkakuntalainen joten jääköön arvailut tekijöistä sikseen, vaikka tiettyyn suuntaan ne on syytä yhdistääkin.. Poliisi sai lauantaina aamuyöl
      Tohmajärvi
      49
      3232
    3. Miksi Helmi ja Julia haluavat lehden kanteen?

      Itseään paljon vanhemman miehen kanssa? Dannyn ”tyttöystävä” Helmi Herra Ylpön ”tyttöystävä” Julia. Onhan näitä ollut kautta aikain. Muutama vuosi kun
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      2136