Saako uudella järjestysnumerolla mitään asuntoa?

Anonyymi

Vai onko ihan mahottumuus? Kovasti kaivataan pois kaupungin kämpästä isompaan rivariin Espoosta.

Onko kukaan saanut uudella järjestysnumerolla asuntoa? Tai oletko kuullut, että olis saanut? Harmittaa, kun en tiennyt, että olis pitänyt tyyliin 10v sitten hakea järjestysnumeroa :(

8

568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tähän on vain yksi vastaus: laita voimassaolevat hakemukset TA:lle ja Asuntosäätiölle Espoon asuntoihin ja sitten odotat, tuleeko niitä tarjouksia eli vain veikkaamalla voit voittaa. Ei täällä keskustelupalstalla ole sen parempaa tietoa asiasta.

    • Anonyymi

      Minä tein TA:lle hakemuksen viikko sitten. Järjestysnumero tosin on ollut jo kohta vuoden. Kun katsoin TA:n sivuja myöhemmin, niin chat-palvelija tuli ruudelle ja keskustelin hänen kanssaan. Ja pyysin myös kiirehtimään hekamusta. Ei ehkä voi paljoa kiirehtiä, mutta jos on pätevä syy, niin kai sitä vähän voi kuitenkin.

      • Anonyymi

        Saitko tarjouksen jostakin asunnosta ja mistä päin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saitko tarjouksen jostakin asunnosta ja mistä päin?

        Minä sain tarjouksen Jyväskylästä Avain-asunnoilta ja menen katsomaan kohdetta tiistaina. Se on saunallinen toisen kerroksen pienkerrostalo asunto 43 neliötä ja saunallinen. Myös hissi talossa on. Jyväskylän keskustaan noin 5 km ja vastike olisi 423 euroa kuussa ja siinä on myös Elisa laajakaista samassa hinnassa.


    • Anonyymi

      En ole saanut tarjouksia vielä. Siis Jyväskylässä haen TA:n asuntoja, pieniä lähinnä yksiöitä. Siis hakukohteita on minulla 8 lähinnä laitakaupungilta.

    • Anonyymi

      Hason sivuilta löytyi tälläinen arvio, josta voi varmaan hieman peilata ylipäätänsä pks tilannetta muidenkin yhtiöiden vastaaviin kohteisin. Sieltä löytyy myös tilastoa taloyhtiöittäin miten asuntoja vapautuu.

      "Alkuvuodesta 2019 kiinteistöviraston jakamat uudet järjestysnumerot pyörivät noin 250 000:n tienoilla. Yleisesti vapautuvasta asunnosta lähetetään tarjous 50-100 pienimmän järjestysnumeron ilmoittaneelle hakijalle, joiden hakukriteerit vastaavat haettavan asunnon tietoja. Koska osalla hakijoista numero on haettu jo parikymmentä vuotta sitten, voi kestää pitkäkin aika, että aivan uudella numerolla saa asuntotarjouksen. Lähellä keskustaa sijaitsevat asunnot ovat tähän mennessä menneet alle 40 000:n numeroilla. Yli 200 000:n menevillä numeroilla asunnon saaminen HASOlta on yhä melko harvinaista."

      https://www.haso.fi/fi/asunnon-hakijalle/miten-haen-asumisoikeusasuntoa

      • Anonyymi

        Nyt vuonna 2021 saa kantakaupungista jopa 100000 alun numerolla asunnon jos valinta osuu oikeaan asuntoon uudiskohteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt vuonna 2021 saa kantakaupungista jopa 100000 alun numerolla asunnon jos valinta osuu oikeaan asuntoon uudiskohteessa.

        Me saimme Haso Postiljoonista 5 kerroksen kolmion nmerolla 185 XXX. Ei tullut ensimmäisellä kierroksella, mutta joku oli peruuttanut ja meille tarjottiin asuntoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1170
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      268
      961
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      885
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe