Vielä loppiainen ehjää viikkoa rikkomassa, sitten onkin normaalia pääsiäiseen asti. Nyt jouluruokia hamstranneet alkaa keitellä kinkun luusta hernerokkaa ja taikoa jopa rosollista soppaa. Lehdet pursuu näitä reseptejä miten muunnat jouluruuan toiseksi. Miksi niitä looriakin pitää niin kamalasti olla jopa yksineläjillä?
Kohta alkaa härkäviikot
7
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei mitään parempaa keskustelunaihetta sitten löydy kuin vanhat ruuat ?
Ei ole muutenkan hyvä syödä samaa lootajuttua pitkään, kyllä vastakeitetty höyryävä peruna, ja porkkanakin on maukkaampaa!
Kukin tekee niin kuin hyväksi havaitsee, puolestani saisi normaali arki alkaa jälleen.
Jokunen päivä luulin olevan sunnuntai, kun kirkonmenot aamupäivällä alkoi, vaan maanantaihan se uusi taas.
Uusinnoilla selviää talouslamasta tietty tuottamasta ohjelmia, mutta ihmettelen kyllä tuota joka taholle työnnettyä 'Pitääkö olla huolissaan' 😋)) tallennetta?
Eipä silti, sopiihan se sitä myöten joka iikan aikatauluihin.
Nyt pitääkin pukeutua asioimiseen, tuolla mukavassa pikkupakkasessa.- Anonyymi
Ohenna maidolla porkkana ja perunalaatikon loput velliksi tai voi sanoa niitä hienommin sosekeitoksi.
- Anonyymi
Nyt on hyvä aika täydentää ruokavaliotaan kevyillä salaateiila, vitamiinien saannin vuoksi.
Sardiini ja jäävuorisalaatti kananmunalohkoilla, kevyt oljykastike sitruunalla, onkin aivan riittävä lounasateria.. Illemmällä kotiin palatessa voikin jo tankata halutessaan lihapaistoksella ja perunalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on hyvä aika täydentää ruokavaliotaan kevyillä salaateiila, vitamiinien saannin vuoksi.
Sardiini ja jäävuorisalaatti kananmunalohkoilla, kevyt oljykastike sitruunalla, onkin aivan riittävä lounasateria.. Illemmällä kotiin palatessa voikin jo tankata halutessaan lihapaistoksella ja perunalla.Minkähän värinen ja kokoinen lautanen olisi oikeanlainen ? Jätit kertomatta.
- Anonyymi
Ei eläkeläiselle ala härkäviikot. Meillä jatkuu leppoisat olot.
Härkäviikoiksi sanottiin ennenmuinoin joulunjälkeistä aikaa,
kun joutui joulupaussin jälkeen taas alkamaan "raataa töitä kuin härkä".
Sanonta on jäänyt käyttöön ja päteehän se vieläkin, muttei työstä ansiotyöstä
vapaisiin eläkeläisiin. - Anonyymi
Tuossa edellinen kirjoitti jo minunkin mielipiteeni, että ei meillä eläkeläisillä ole enää mitään "härkäviikkoja"ja ei rahastakaan pulaa, koska minunkin eläkeeni tupshti jo tammikuulta joulukuun puolella. D
Toisaala ei tuota vaikeuksia ruokienkaan "uusio käyttö", koska siihen on opit jo opittu lapsuudesta saakka.
Sitä olen kyllä ihmetellyt, että on kinkunrasvan keräyksiä? Äitini hyödynsi aina tämän rasvan keväällä vaikka kastikkeen tekoon tai ainakin johonkin perunoiden paistoon.
No, olihan tuolla jo suositus jostain "rehulautas" mallista ja ilmeisesti kamalana pidetäänkin nykyisin sianrasvaa/ihraa, mutta pois minusta moiset. Olenhan jo päässyt "kuolemis ikään", joten "haittak`se", jos vaikka lopun elämäni syönkin pelkkää ihraa?
ps. loppu oli vitsiksi tarkoitettu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2552719Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse812085Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121920Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki841383- 671335
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181260TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161118Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901100Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos43954- 71953