Tästä ei sää parane

Anonyymi

Kävin laittamassa auton töpseliin. Ulkona yksi aste pakkasta, lunta maassa ja leuto sää. Jo valoisuutta klo 6. Olen aina yrittänyt positiivisesti ajatella että säät eivät minuun vaikuta, mutta kylläpä nyt ainakin. Voi kun olisi tällaista edes muutama päivä.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huh, on kylmää ja pimeää. Ei paikkoja, mihin mennä. On liukasta ja ikävä kävellä. Uh, kun on tylsää.

      Nyt on positiivisten ajatusten aika!

    • Anonyymi

      Meillä nollassa, pian pukeutumaan ja sauvakävelylenkille. Kaikki muut päivät hyviä, mutta la) 10 asteen pakkasen vuoksi jätän lenkin väliin. Eli tuleva viiko tuo tulessaan 10 tuntia rauhallista sauvakävelyä.

      Hyvää talvista viikkoa sinulle.

      • Anonyymi

        Kiva ja saas nähdä, tuleeko minustakin sauvakävelijä. Tuttu lupasi minulle tarpeettomat kävelysauvansa. Lupasin ainakin kokeilla. Jospa se vaikka innostaisi taas liikkumaan. Olen aina inhonnut ajatustakin sauvakävelystä, mutta jotenkin täytyisi liikkua, ettei ihan paikalleen jämähdä.

        Uusi vuosi ja uudet kujeet ja hyvää talvista viikkoa sinullekin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva ja saas nähdä, tuleeko minustakin sauvakävelijä. Tuttu lupasi minulle tarpeettomat kävelysauvansa. Lupasin ainakin kokeilla. Jospa se vaikka innostaisi taas liikkumaan. Olen aina inhonnut ajatustakin sauvakävelystä, mutta jotenkin täytyisi liikkua, ettei ihan paikalleen jämähdä.

        Uusi vuosi ja uudet kujeet ja hyvää talvista viikkoa sinullekin!

        Osta halvat kantapääpiikit, ne ei ole ihan yhtä hyvät kuin koko kengän alueen nastoittavat, mutta ostamallani Suomalaistuotteella olen pärjännyt kaksi talvea tosi hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta halvat kantapääpiikit, ne ei ole ihan yhtä hyvät kuin koko kengän alueen nastoittavat, mutta ostamallani Suomalaistuotteella olen pärjännyt kaksi talvea tosi hyvin.

        Kiitos vinkistä. Just kävin talvikenkiä katsomassa ja on nastoja ja ilman nastoja ja sitten oli yhdet, missä on kengänpohjissa sellainen käännettävä ”piikki”. Jäin nyt funtsaamaan, että mitkä olis hyvät. Kun kerran meinaan sauvakävelyäkin kokeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva ja saas nähdä, tuleeko minustakin sauvakävelijä. Tuttu lupasi minulle tarpeettomat kävelysauvansa. Lupasin ainakin kokeilla. Jospa se vaikka innostaisi taas liikkumaan. Olen aina inhonnut ajatustakin sauvakävelystä, mutta jotenkin täytyisi liikkua, ettei ihan paikalleen jämähdä.

        Uusi vuosi ja uudet kujeet ja hyvää talvista viikkoa sinullekin!

        Olin äsken ulkona tupakalla ja kuulin maantieltä hurinaa.
        Siellä oli kaksi blondia sauvakävelyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vinkistä. Just kävin talvikenkiä katsomassa ja on nastoja ja ilman nastoja ja sitten oli yhdet, missä on kengänpohjissa sellainen käännettävä ”piikki”. Jäin nyt funtsaamaan, että mitkä olis hyvät. Kun kerran meinaan sauvakävelyäkin kokeilla.

        Sivusta.

        Kaks eri kenkää, nastalliset ja ei nastattattomat. Siis teknisesti ois helppoo tehdä kengät, joissa mahdollista sekä(että. Vaan ei kannata, parempi myydä useammat kenkäparit. Sama muuten auton renkaissakin.

        Noh, autoihin on olemassa kettinkejä. Aika harva alkaa niitten kans säätämään, ikinä en ole kenenkään ole nähnyt ketjuja normiteillä edes käyttävän. Liukuesteet pikkasen sama, mutta net todellakin on melkein sama, kuin ois yksissä kengissä kaks moodia. Halpaa, nopeeta ja helppoa vaihtaa, vaikka kesken matkan.

        Sellainen asia nastoista. Net on sitten liukasteet kovilla pinnoilla, kun kengistä puhutaan. Ei nastat pure mitenkään kauppojen kaakelilattioihin. Toisekseen ne kyllä kuluttaa sitten himassa parketit kyllä piloille. Sä saat pitoa nastoista liukkaille keleille kyllä oikein hyvin, mutta kun meet lähikauppaan sisälle, olet turvallasi. Siks nastakengät on vähän hankalia monessa käytännön tilanteessa.

        Joop, vähän kuin jaarittelemista kitkarenkaista ja nastarenkaista autoissa :D

        Mutta juu, irralliset nastapohjat ehkä useimiten oikein hyvä ratkaisu. Niistä sun mainitsemista kääntöpiikeistä en osaa sanoa mitään, riippuu täysin ratkaisusta. Mutta yks- tahi kaks piikkiä kengänpohjassa vaikuttaa kävelemistä ajatellen aika olemattomalta kitkan kannalta. Voivat olla jopa vaarallisia, en arvio enenpiä. Ehkä joku osais kertoa kokemuksia?

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin äsken ulkona tupakalla ja kuulin maantieltä hurinaa.
        Siellä oli kaksi blondia sauvakävelyllä.

        Minäkin olen tuprutellut oven raosta omaisuuden taivaalle.
        Silloin tällöin näkee muutamia mummukoita sauvakävelyllä. Muut pitäjäläiset ovatkin järkevämpiä. Tai... No, heillä on sitten muita harrastuksia, kuten yleensä hapettomia sisäpeli-kunto-voima harrastuksia.

        Sitten viime kevät-talven käänsin potkukelkan oikein päin, ollut ylösalaisin seinä vieressä yli kesänkin. Läksin potkimaan kylille...
        Kyllähän nilkat alkoi huutaa hoosiannaa jo alle kilometrissä kun en ole jalkeillutkaan vähään aikaan, vain fillaroinut noin kerran viikossa.

        Mutta paluumatka ostoskorin (potkurin penkillä) kanssa oli jotenkin tasaisempi, kevyempi koska pystyin potkimaan yhtä putkea himaan. Saatan ottaa uusiksikin. Täällähän ei kävely- ja yksityis- teitä hiekoiteta ennen kuin alkaa vesisateet ja liukkaat. Eli keväällä seuraavan kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta.

        Kaks eri kenkää, nastalliset ja ei nastattattomat. Siis teknisesti ois helppoo tehdä kengät, joissa mahdollista sekä(että. Vaan ei kannata, parempi myydä useammat kenkäparit. Sama muuten auton renkaissakin.

        Noh, autoihin on olemassa kettinkejä. Aika harva alkaa niitten kans säätämään, ikinä en ole kenenkään ole nähnyt ketjuja normiteillä edes käyttävän. Liukuesteet pikkasen sama, mutta net todellakin on melkein sama, kuin ois yksissä kengissä kaks moodia. Halpaa, nopeeta ja helppoa vaihtaa, vaikka kesken matkan.

        Sellainen asia nastoista. Net on sitten liukasteet kovilla pinnoilla, kun kengistä puhutaan. Ei nastat pure mitenkään kauppojen kaakelilattioihin. Toisekseen ne kyllä kuluttaa sitten himassa parketit kyllä piloille. Sä saat pitoa nastoista liukkaille keleille kyllä oikein hyvin, mutta kun meet lähikauppaan sisälle, olet turvallasi. Siks nastakengät on vähän hankalia monessa käytännön tilanteessa.

        Joop, vähän kuin jaarittelemista kitkarenkaista ja nastarenkaista autoissa :D

        Mutta juu, irralliset nastapohjat ehkä useimiten oikein hyvä ratkaisu. Niistä sun mainitsemista kääntöpiikeistä en osaa sanoa mitään, riippuu täysin ratkaisusta. Mutta yks- tahi kaks piikkiä kengänpohjassa vaikuttaa kävelemistä ajatellen aika olemattomalta kitkan kannalta. Voivat olla jopa vaarallisia, en arvio enenpiä. Ehkä joku osais kertoa kokemuksia?

        =DW=

        Nastakengät on kuulemma hyvät lenkillä, mutta eivät kaupan lattialla. Täytyy jatkaa funtsimista. Tai tyytyä ”kitkapohjiin” 😅


    • Anonyymi

      Hyvä keli juu.

      Just nyt on tosiaan hyvä keli. Vaikka pimeää, lumi tuo valoisuutta, lisäks puhtaan näköistä. Roskat, lika peitossa, Sen verran pakkasta, että ilma raikas. Kuulasta, tarkoittaakohan se, että vähn niinkuin kaikuu ja ääniaallot kulkee hyvin?

      Vaan, tsadin ollessa kyseessä, harvinaista herkkua, Lienee pliukasta, pian kai menee loskaksi. Jahka koiria keritään ulkoiluttamaan, paskaa ja roskia alkaa kertymään kulkupaikoille. Lumi muuttuu likaiseksi.

      Jos pakkasta itele, lunta sataa, sitten alkaakin lumiongelmat. Jalkakäytävät menee muhkuraisiksi ja nilkkoja alkaa murtuilemaan. Lumia tippuu katoilta ihmisten niskaan. Autot ongelmissa, junat myöhässä jne. Ja sittenhän tietenkin lauhtuu ja tulee kaupunkilainen kelirikko. Koko talven roskat ja paskat tulee näkyviin jne.

      Eli nyt harvinaisen hieno päivä ilmojen puolesta, voip mennä pitkäkin aika, ennenkuin voi sitten alkaa puhumaan kevätkeleistä.

      Erityismaininta kuitenkin pimeydestä. Vaikka nyt kaupungissa onkin aina valoa ja lumikin vaalentaa maisemia, mä pidän pimeästä ja hämärästä. Jotenkin rauhallinen ja turvallinen fiilis.

      Syksy ehkä mielivuodenaika, mutta nyt harvinaisen kiva talvipäivä.

      =DW=

    • Anonyymi

      Kaikki lämpötilat alle 15 asteen ovat liian alhaisia.

    • Anonyymi

      Turhankin hehkee talvikeli. Tätä aikoo jatkua koko tammikuun.
      Etelä-Suomi saa Suomenlahden lumitykeistä päin pläsiä. Sitten ovat ongelmissa.
      Täällä maalla ei huomaa (ongelmia) vaikka olisi lunta metri. Koska täällä niitä (ongelmia) ei ole.

      • Anonyymi

        Oikein ahkeraan sattaa lunta pihalle, välillä nuoskaa ja pakkasta sekaan kunnon tuiskaa, niin alkaa maaseudun mökkiläistä pihatyöt riepoo; kolaamisesta ja lapioimisesta.
        Traktorimies mokoma ajaa pihatien vasta iltamyöhällä, lähe siitä riisipussilla kaupalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein ahkeraan sattaa lunta pihalle, välillä nuoskaa ja pakkasta sekaan kunnon tuiskaa, niin alkaa maaseudun mökkiläistä pihatyöt riepoo; kolaamisesta ja lapioimisesta.
        Traktorimies mokoma ajaa pihatien vasta iltamyöhällä, lähe siitä riisipussilla kaupalle!

        Olen aiemminkin korostanut potkurini ja polkupyöräni nimeen. Aivan sama, milloin huoltomies traktoroi nämä piha-alueet, sillä oveltani yhdelle pääteistä (jotka aurataan aamuöisin aina) on matkaa häthätää 50 metriä.
        Bussin (linikka aaton) päätepysäkille on matkaa 300 metriä. Sillä pääsee jopa 25 kilometrin päässä olevaan kaapuntiin ja se maksaa 3 euroa sivu.
        Jos minulla olisi jonkunlainen riisipussi ja kävisin kaupungissa, minkähän verran maksaisi 50 kilometriä plus parkkipaikkojen etsintä ja parkkimaksun maksaminen?
        Niin kahteen lähikauppaan on matkaa reilu kilometri.


    • Anonyymi

      Eka hiihtolenkki 8-vuotiaan kanssa ja yökylän jälkeen huomenna lisää. Nyt ei ole tylsää eikä korona rajoita. Hiihtoladun muutama mäenlasku on joka talven alku entistä pelottavampaa, sitten vähän uskaltaa enemmän kun hiihtää useammin. Vaan eipä ollut minulla 50-60 luvun vaihteessa mäenlaskukurssia. Hän kävi jo viime talvena.

    • 14 astetta pakkasta, ei ole autossa töpseliä, on vaan vebasto, Oon siihen yrittäny totutella, kun ensimmäinen talvi tuon auton kanssa.
      On tuolla koneessa vebasto, mutta se on eri juttu.
      On liian kylmä, kun tuuli käy pohjoisesta.
      Ei vuosi hyvin ala, tulossa kuukauden sairasloma.
      Isoja muutoksia viime vuotena, odotettujakin, mitä tuonee tämä vuosi..
      Nuoruutta ei takaisin saa, eikä vanheneminen mukavaa ole.

      • Anonyymi

        Miten niin "vaan" vebsto. Onko se muka huonompi kuin pistoke ja tolppa? Meinasin kerran laitattaa, mutta mulla oli siihen liian pieni auto ja kalliskin olisi ollut. Lämmittääkö se sisätilaa lainkaan?
        Toivon sairasloman auttavan paranemiseen asti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin "vaan" vebsto. Onko se muka huonompi kuin pistoke ja tolppa? Meinasin kerran laitattaa, mutta mulla oli siihen liian pieni auto ja kalliskin olisi ollut. Lämmittääkö se sisätilaa lainkaan?
        Toivon sairasloman auttavan paranemiseen asti.

        Ei nykymoottorit jaksa sisätilaa lämmittää, ilman vebastoa tällä ilmalla auto on kylmä kun hevostalli
        Niin kai ne sanoo, joilla on lohkolämmitin vebaston lisäksi, ettei ne lohkolämmitintä käytä.
        Ei se vebasto verkkovirtaa tarvitse, niin ei tarvitae kaapeleiden kanssa tuhrata.
        On pieni leikkaus, siitä se sairasloma


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe