Aihe

pelitietokone

Anonyymi

kasautin pelikoneen tarpeeksi kalliin ja luulen että en saa tarpeeksi cs go fps rajoitus poissa fps ei nouse yli 300 ja tietokoneen osat ovat
suoritin intel(r) core(tm) i9-9900k cpu @ 3.60ghz 3.60 ghz
asennetu muisti 32gt
järjestelmätyyppi 64-bittinen käyttöjärjestelmä x64-suoritin
windows 10 home
näytönohjain nvidia geforce rtx 2080 super
emolevy asustek computer inc.rog strix z390-f gaming

21

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et sokkotestissä havaitsisi mitään eroa 60 ja siitä yli fps.

      • Anonyymi

        joo oon vain tässä mietiskellyt laittanut rahaa sunnillee 3000e konesen et paljonko pitäs sada fps cs go ssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo oon vain tässä mietiskellyt laittanut rahaa sunnillee 3000e konesen et paljonko pitäs sada fps cs go ssa

        Höpö höpö. Sulla on vieläkin se Celeron raato 2gt muistilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo oon vain tässä mietiskellyt laittanut rahaa sunnillee 3000e konesen et paljonko pitäs sada fps cs go ssa

        Eli siis jos 3.000e laitoit haisemaan pelikoneeseen niin se kuulostaa siltä että ostit ihan huippuluokan näytönohjaimen, ja muuten ihan kurakomponentit, kuten jonkun b- tai ö- luokan emolevyn....?


    • Anonyymi

      Testaa jollain huomattavasti raskaammalla pelillä, että paljonko ruudunpäivitys on. Cs GO pyörii kaikilla muutaman vuoden ikäisillä koneilla aivan riittävän nopeasti.

    • Anonyymi

      Sinun pitää hankkia parempi näyrönohjain; tuo näytönohjain rajoittaa nopeuden 300fps...

    • Käytetty näytön resoluutio olisi ollut se oleellisin tieto. Eiköhän tuo 300 FPS olisi QHD -näytölle ihan O.K., joskin itse rajoittaisin sen näytön ruudunpäivitysnopeuteen esim. näytön 144 Hz = FPS 144, niin asetuksissa olisi jotain järkeä. VSync siis päälle testauksen jälkeen, niin kaikki hyvin taas.

      • Anonyymi

        VSync vain HIDASTAA; tästä varoitetaan myös 3DMarkissa; eli jos 3DM huomaa että vsync on päällä niin pyytää ottamaan pois koska sillä on hidastavaa vaikutusta testiin.

        Ja jos 3DM varoittaa tästä, niin kyllä se tarkoittaa myös sitä että kaikki muukin, eli pelit, hidastuu kun vsync on päällä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        VSync vain HIDASTAA; tästä varoitetaan myös 3DMarkissa; eli jos 3DM huomaa että vsync on päällä niin pyytää ottamaan pois koska sillä on hidastavaa vaikutusta testiin.

        Ja jos 3DM varoittaa tästä, niin kyllä se tarkoittaa myös sitä että kaikki muukin, eli pelit, hidastuu kun vsync on päällä!

        Eihän pelit mihinkään hidastu VSyncin päällä ollessa.

        3DMarkin tapainen nopeustesti on totta kai sellainen, että siinä pitää ottaa VSync testin ajaksi pois käytöstä, koska siinähän testataan, mihin tietokone pystyy.

        Peleissä taas ei ole mitään järkeä huudattaa konetta nopeampaan ruudunvaihtoon kuin mihin näyttö pystyy.

        Oli tosin eräitä pelejä, joiden pelimoottorissa on valmistusvirhe, joka rajoittaa hiirenliikkeiden päivitysnopeuden näytönohjaimen kuvanpiirtotaajuuteen, näistä viallisista peleistä tunnetuimpana ehkä Counter Strike. Toivottavasti siinäkin on päästy eroon tuosta vaivasta, joskin VSync asetettuna pelimonitorin 144 Herziin ei luulisi enää vaikuttavan hiiren liikkeiden sulavuuteen sillä tavalla kuin 60 Hz teki.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Eihän pelit mihinkään hidastu VSyncin päällä ollessa.

        3DMarkin tapainen nopeustesti on totta kai sellainen, että siinä pitää ottaa VSync testin ajaksi pois käytöstä, koska siinähän testataan, mihin tietokone pystyy.

        Peleissä taas ei ole mitään järkeä huudattaa konetta nopeampaan ruudunvaihtoon kuin mihin näyttö pystyy.

        Oli tosin eräitä pelejä, joiden pelimoottorissa on valmistusvirhe, joka rajoittaa hiirenliikkeiden päivitysnopeuden näytönohjaimen kuvanpiirtotaajuuteen, näistä viallisista peleistä tunnetuimpana ehkä Counter Strike. Toivottavasti siinäkin on päästy eroon tuosta vaivasta, joskin VSync asetettuna pelimonitorin 144 Herziin ei luulisi enää vaikuttavan hiiren liikkeiden sulavuuteen sillä tavalla kuin 60 Hz teki.

        Jos pelit ei hidastu vsyncin johdosta, niin miksi sitten 3DMark hidastuu...? Selityksessäsi ei ole mitään muuta logiikkaa kuin että vsync hidastaa järjestelmää, eli siis myös pelejä,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos pelit ei hidastu vsyncin johdosta, niin miksi sitten 3DMark hidastuu...? Selityksessäsi ei ole mitään muuta logiikkaa kuin että vsync hidastaa järjestelmää, eli siis myös pelejä,

        Koska pelit aina näkyvät näytön virkistystaajuudella ei väliä miten paljon nopeampi enemmän frameja näytönohjaimesi pystyy piirtämään sekunnissa ja VSyncillä (tai Gsync / Freesync) saat lukittua piirtonopeuden siihen mitä näyttösi kykenee näyttämään.

        Ilman sitä, tulee sinulle mahdollisesti ns. "screen tearing"-tyylisiä näkövirheitä näyttöön koska se yrittää piirtää samalle näytölliselle monesta eri aikaan tuotetusta kuvasta.

        3DMark taas ei mittaa sitä miten paljon kuvaa pystytään piirtämään näytölle, vaan miten paljon näytönohjain ja prosessori pystyvät yhdessä piirtämään ja laskemaan.


      • Anonyymi
        Oudoksuva kirjoitti:

        Koska pelit aina näkyvät näytön virkistystaajuudella ei väliä miten paljon nopeampi enemmän frameja näytönohjaimesi pystyy piirtämään sekunnissa ja VSyncillä (tai Gsync / Freesync) saat lukittua piirtonopeuden siihen mitä näyttösi kykenee näyttämään.

        Ilman sitä, tulee sinulle mahdollisesti ns. "screen tearing"-tyylisiä näkövirheitä näyttöön koska se yrittää piirtää samalle näytölliselle monesta eri aikaan tuotetusta kuvasta.

        3DMark taas ei mittaa sitä miten paljon kuvaa pystytään piirtämään näytölle, vaan miten paljon näytönohjain ja prosessori pystyvät yhdessä piirtämään ja laskemaan.

        Jos siis 'pelit aina näkyvät näytön virkistystaajuudella' - ja pelithän ovat grafiikkaa - niin miksi sitten näin muka ei ole 3DMark kanssa - ja 3DMarkhan on grafiikkaa - vaan 3DMark valittaa että VSync hidastaa, vaikka senhän siis pitäisi 'aina näkyä näytön virkistystaajuudella', koska se on grafiikkaa, aivan kuten pelit, jotka kumpikin - 3DMark ja pelit - käyttävät samaa näyttöä ja näytönohjainta kun niitä ajetaan...

        Selityksessäsi ei ole päätä eikä häntää.

        Jos on 2 grafiikkaa tuottavaa sovellusta, peli ja 3DMark, joista vain 3DMark valittaa että VSync hidastaa, niin kuinka on mahdollista sitten että näin ei muka käy pelien kanssa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos siis 'pelit aina näkyvät näytön virkistystaajuudella' - ja pelithän ovat grafiikkaa - niin miksi sitten näin muka ei ole 3DMark kanssa - ja 3DMarkhan on grafiikkaa - vaan 3DMark valittaa että VSync hidastaa, vaikka senhän siis pitäisi 'aina näkyä näytön virkistystaajuudella', koska se on grafiikkaa, aivan kuten pelit, jotka kumpikin - 3DMark ja pelit - käyttävät samaa näyttöä ja näytönohjainta kun niitä ajetaan...

        Selityksessäsi ei ole päätä eikä häntää.

        Jos on 2 grafiikkaa tuottavaa sovellusta, peli ja 3DMark, joista vain 3DMark valittaa että VSync hidastaa, niin kuinka on mahdollista sitten että näin ei muka käy pelien kanssa?

        Tässä ongelma on lähinnä siinä että oletat että suuremmasta määrästä näytönohjaimen kuvia on aina hyötyä. Otetaan esimerkki:

        Näyttö on 60Hz (eli kykenee näyttämään 60 kuvaa sekunnissa) ja grafiikkakortti kykenee piirtämään ja lähettää näytölle 120 kuvaa sekunnissa. Eli siis jokaista näytön piirtämää kuvaa kohden, se saa sinä aikana kaksi kuvaa näytönohjaimelta.

        Se mitä tällöin tapahtuu on että koska näyttö ei piirrä kuvaa kokonaan "kerralla", niin jokainen näyttökuva tulee olemaan osittain vanhempi kuva (yleensä näytön yläosa) ja osittain uudempi kuva (näytön alaosa).

        Koska nämä ovat eri aikoina piirrettyjä kuvia siitä mitä näytöllä pitäisi olla, jos pelihahmosi oli esim. kääntymässä tekee se epämiellyttävän repeytymis-efektin.

        Se mitä VSync tekee on että se rajoittaa grafiikkakorttia siihen maksimiin (näytön maksimi on yleensä paras) minkä määrittelet jolloin saadessaan kuvan valmiiksi, jos on aikaa, grafiikkakortti ryhtyy huilimaan joten säästät energiaa ja samalla pääset eroon repeytymisestä.

        Toisaalta 3DMark:in tavoite on kokonaan eri kuin mukavan pelikokemuksen aikaansaaminen, sen tavoitteena on vain mitata ja laskea miten nopeasti grafiikkakortti ja prosessori kykenee maksimissaan näyttökuvia tekemään ilman taukoja.

        Eli siis saadaksesi parhaimman pelikokemuksen peleissä, kannattaa olla joko VSync (tai vielä parempi, GSync tai Freesync) päällä.
        Jos taas tahdot saada parhaimman pistemäärän jossain 3DMarkissa, VSync pois päältä.


      • Anonyymi
        Oudoksuva kirjoitti:

        Tässä ongelma on lähinnä siinä että oletat että suuremmasta määrästä näytönohjaimen kuvia on aina hyötyä. Otetaan esimerkki:

        Näyttö on 60Hz (eli kykenee näyttämään 60 kuvaa sekunnissa) ja grafiikkakortti kykenee piirtämään ja lähettää näytölle 120 kuvaa sekunnissa. Eli siis jokaista näytön piirtämää kuvaa kohden, se saa sinä aikana kaksi kuvaa näytönohjaimelta.

        Se mitä tällöin tapahtuu on että koska näyttö ei piirrä kuvaa kokonaan "kerralla", niin jokainen näyttökuva tulee olemaan osittain vanhempi kuva (yleensä näytön yläosa) ja osittain uudempi kuva (näytön alaosa).

        Koska nämä ovat eri aikoina piirrettyjä kuvia siitä mitä näytöllä pitäisi olla, jos pelihahmosi oli esim. kääntymässä tekee se epämiellyttävän repeytymis-efektin.

        Se mitä VSync tekee on että se rajoittaa grafiikkakorttia siihen maksimiin (näytön maksimi on yleensä paras) minkä määrittelet jolloin saadessaan kuvan valmiiksi, jos on aikaa, grafiikkakortti ryhtyy huilimaan joten säästät energiaa ja samalla pääset eroon repeytymisestä.

        Toisaalta 3DMark:in tavoite on kokonaan eri kuin mukavan pelikokemuksen aikaansaaminen, sen tavoitteena on vain mitata ja laskea miten nopeasti grafiikkakortti ja prosessori kykenee maksimissaan näyttökuvia tekemään ilman taukoja.

        Eli siis saadaksesi parhaimman pelikokemuksen peleissä, kannattaa olla joko VSync (tai vielä parempi, GSync tai Freesync) päällä.
        Jos taas tahdot saada parhaimman pistemäärän jossain 3DMarkissa, VSync pois päältä.

        Olipas se järkeenkäyvästi selitetty.


    • Anonyymi
      • Kokeissa on hävittäjälentäjä pystynyt tunnistamaan koneen kuvasta, jota on väläytetty muutoin pimeässä hänelle 1/200 s ajan.

        Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että et pysty erottamaan 60 FPS peliä 144 FPS pelistä.

        Tämä vinkuminen, että ihminen pystyisi näkemään aivan järjettömän suuria kuvataajuuksia käydään kaikilla tekniikkapalstoilla aina aika ajoin.

        Ei pysty. ; )


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Kokeissa on hävittäjälentäjä pystynyt tunnistamaan koneen kuvasta, jota on väläytetty muutoin pimeässä hänelle 1/200 s ajan.

        Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että et pysty erottamaan 60 FPS peliä 144 FPS pelistä.

        Tämä vinkuminen, että ihminen pystyisi näkemään aivan järjettömän suuria kuvataajuuksia käydään kaikilla tekniikkapalstoilla aina aika ajoin.

        Ei pysty. ; )

        Ihminen voi, hyvin keskittymällä, nähdä välähdyksenomaisesti jotain kun kuvan näyttö aika on kestoltaan 13 millisekuntia, joka tekisi 75 kuvaa sekunnissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen voi, hyvin keskittymällä, nähdä välähdyksenomaisesti jotain kun kuvan näyttö aika on kestoltaan 13 millisekuntia, joka tekisi 75 kuvaa sekunnissa.

        Tehkää testi, jos teillä on parempi kuin 60 FPS monitori, kuinka pitkään kuvan on oltava ruudulla ennen kuin te sen huomaatte. C -taitaja hommiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehkää testi, jos teillä on parempi kuin 60 FPS monitori, kuinka pitkään kuvan on oltava ruudulla ennen kuin te sen huomaatte. C -taitaja hommiin.

        Ohjelma aloittaa näyttäen kuvaa 1 millisekunnin, pitää huilia pari sekuntia ja näyttää seuraavaa kuvaa 2 millisekuntia, jne. kunnes luulet huomanneesi jotain ja pysäytät kuvan näyttämisen, nyt ohjelma näyttää ajan joka oli viimeisen kuvan näyttöaika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohjelma aloittaa näyttäen kuvaa 1 millisekunnin, pitää huilia pari sekuntia ja näyttää seuraavaa kuvaa 2 millisekuntia, jne. kunnes luulet huomanneesi jotain ja pysäytät kuvan näyttämisen, nyt ohjelma näyttää ajan joka oli viimeisen kuvan näyttöaika.

        60FPS monitorilla ei kuvaa voida niin nopeasti väläyttää etteikö silmä sitä kerkiä havaitsemaan, mutta 100FPS monitori pitäisi pystyä, jäähän siinä minimi näyttöajaksi 10 millisekuntia joka alittaa havaitsemiskyvyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        60FPS monitorilla ei kuvaa voida niin nopeasti väläyttää etteikö silmä sitä kerkiä havaitsemaan, mutta 100FPS monitori pitäisi pystyä, jäähän siinä minimi näyttöajaksi 10 millisekuntia joka alittaa havaitsemiskyvyn.

        Karkeaksi jäisi porrastus näillä marketin koneilla, ensimmäinen näyttöaika 10ms ja seuraava jo 20ms, tuossa ajassa meidän mummo lukee maaseuduntulevaisuus lehden kannesta kanteen.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Halla-aho: Emme halua, että punavihreä hallitus jatkaa

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000007761119.html Alkaa olla nykyhallituksella lopun ajat.
      Maailman menoa
      487
      5651
    2. Mikäs emäntä se joka listi lapset ja itsensä?

      Oli muhokselta,ouluun saakka piti mennä toteuttamaan tuokin asia. Onneksi ei silti rekan alle ajanut. Ei nimiä, toki ne tulee minfoon. Mutta niillä ei
      Muhos
      95
      5548
    3. Riinan oudot selitykset

      Riina sanoo iltiksen haastattelussa että avioliiton ongelmat johtuvat siitä ettei häntä katsottu tai hänestä kiinnostuttu kun liikkuivat Kallen kanssa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      4819