Eestistä Uutisia

Pelottavia uutisia Eestistä

Virolaisen Postimees lehden mukaan. Suomalaisviljelijät yrittävät estää Virolaisen maidon rantautumisen.

Postimees lehden kuva artikkelissa oli teksti:
"Konkurentsi pelgavad Soome talunikud ostsid mullu kokku odavat Eesti piima"
= kilpailua pelkäävä suomalaismaanviljelijä osti koko virolaismaitoerän kaupasta"

Syynä oli se, ettei vain suomalaiskuluttajat pääsisi maistamaan tätä salaperäisen hyvää ja edullista virolaismaitoa kaupasta.

Põllumehed = maanviljelijä
Piima = maito

http://www.postimees.ee/110405/esileht/162470_foto.php#33

10

1460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Talojuhani`

      ..Suomalainen tuottaa parempaa maitoa !!

      • Veijo

        ..useinkaan juotavaksi, johtuen laktoosin eli maitosokerin imeytymisen häiriöistä
        Laktoosi-intoleranssia ei ole ennen ollut kuin murto-osa nykyisestä määrästä.Ahne talonpoika syöttää sellaiset tynämiitit lehmille että lypsäisi mahdollisimman paljon eikä oikeaa kuivaa heinää ollenkaan.Samo in maito prosessoidaan vaikka millätavalla ja rasva pilkotaan niin, että se imeytyy solukalvojen läpi ja aiheuttaa ties mitä mutaatioita ja lapsettomuutta.Näin minulle kertoi asioista tietävä taho ja uskon häntä koska kertoi kaiken totisella naamalla.


      • Haastaja
        Veijo kirjoitti:

        ..useinkaan juotavaksi, johtuen laktoosin eli maitosokerin imeytymisen häiriöistä
        Laktoosi-intoleranssia ei ole ennen ollut kuin murto-osa nykyisestä määrästä.Ahne talonpoika syöttää sellaiset tynämiitit lehmille että lypsäisi mahdollisimman paljon eikä oikeaa kuivaa heinää ollenkaan.Samo in maito prosessoidaan vaikka millätavalla ja rasva pilkotaan niin, että se imeytyy solukalvojen läpi ja aiheuttaa ties mitä mutaatioita ja lapsettomuutta.Näin minulle kertoi asioista tietävä taho ja uskon häntä koska kertoi kaiken totisella naamalla.

        ....vaikka Veijo kertookin satunsa hampaat irvessä ja kädet nyrkissä :)


    • kuluttaja

      Tänään Eestiläinen maito maksoi 0,29€/l, vehnäjauho 0,19€/kg ja peruna 0,29€/kg jne. Niin ja tuontilihasta tehty jauheliha 1,98€/kg.

      Kyllä muissa maissa tuotetut elintarvikkeet ovat huokeita ja laadukkaita!

      • Stadin kundi

        On oikein ilo ostaa sellaisia tuotteita, jotka on tuotettu käymättä suomalaisen veronmaksajan lompakolla. Ja kun vielä ovat laadukkaita ja maistuvat hyviltä.

        Onneksi on EU.


      • Maalainen kaupungissa
        Stadin kundi kirjoitti:

        On oikein ilo ostaa sellaisia tuotteita, jotka on tuotettu käymättä suomalaisen veronmaksajan lompakolla. Ja kun vielä ovat laadukkaita ja maistuvat hyviltä.

        Onneksi on EU.

        Taitaa Stadin kundilla olla vajavainen käsitys EU:n toiminnasta. Suomi maksaa EU:lle jäsenmaksuja, joista osa palautuu "maataloustukina" takaisin Suomeen, osa menee muiden maiden kansantalouden (lähinnä maatalous) tukemiseen. Mitä vähemmän Suomeen palautuu rahaa takaisin, sitä enemmän muiden maiden talous hyötyy Suomen nettomaksajan roolista.
        Stadin kundikin varmaan tietää sen verran, että EU:n budjetissa maatalous on leijonan osa kokonaisuudesta.


      • asiakas
        Maalainen kaupungissa kirjoitti:

        Taitaa Stadin kundilla olla vajavainen käsitys EU:n toiminnasta. Suomi maksaa EU:lle jäsenmaksuja, joista osa palautuu "maataloustukina" takaisin Suomeen, osa menee muiden maiden kansantalouden (lähinnä maatalous) tukemiseen. Mitä vähemmän Suomeen palautuu rahaa takaisin, sitä enemmän muiden maiden talous hyötyy Suomen nettomaksajan roolista.
        Stadin kundikin varmaan tietää sen verran, että EU:n budjetissa maatalous on leijonan osa kokonaisuudesta.

        "Hämmästyttävää tietämättömyyttä ..."

        Kotimaassa tuotettu rasvatonmaito maksaa 0,75€ ja Eestistä tuotettu 0,29€ on enemmänkin hämmystyttävää tietämystä. Tottakai kuluttaja ostaa laadukasta ja edullisinta tuotetta.


      • kuluttaja
        asiakas kirjoitti:

        "Hämmästyttävää tietämättömyyttä ..."

        Kotimaassa tuotettu rasvatonmaito maksaa 0,75€ ja Eestistä tuotettu 0,29€ on enemmänkin hämmystyttävää tietämystä. Tottakai kuluttaja ostaa laadukasta ja edullisinta tuotetta.

        toteaa onpa Suomalainen työvoima kallista. Varsinkin kun Viron tuottajahinta on noin 0,28€ Suomessa noin 0,34€ ja pelkkä purkkikin maksaa jo noin 0,15€.


      • Stadin kundi kirjoitti:

        On oikein ilo ostaa sellaisia tuotteita, jotka on tuotettu käymättä suomalaisen veronmaksajan lompakolla. Ja kun vielä ovat laadukkaita ja maistuvat hyviltä.

        Onneksi on EU.

        ne ostokset maksoit? Ettei vaan ollut suomalaisella työllä ansaittuja rahoja,joista jo verotkin olet maksanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe