Kysyn, että miten

Anonyymi

keitätte hyvän kaurapuuron? Veteen vai maitoon ja paljonko suolaa ja sokeria? Entäs laitatteko voin jo keitettäessä?

26

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lautaselle desi kauraryynejä sekä kaksi desiä vettä, ripaus suolaa.
      Minuutti mikrossa, hämmennys ja toinen minuutti ja sitten ääntä kohden.

      • Anonyymi

        mikrokulhoon 2 desiä kuumaa vettä, ripaus suolaa, 1 dl kauraryynejä mikroon 2 min, 1 sekoitus välillä, mikrotuksen jälkeen loraus maitoa jonka sekoitan puuron sekaan ja sitten vielä pieni voisilmä, se on siinä, ja joka aamu.


    • Anonyymi

      Mie laitan mikroon ja vetteen.

    • Anonyymi

      Isoon mikrokulhoon hiukan yli 2 desiä vettä, kolme ruokalusikallista turvotettuja chiasiemeniä ja desi ehdottomasti Elovena kaurahiutaleita, suolasirottimesta yksi pieni ripaus suolaa, sekoitus ja keitän mikrossa 5 minuuttia, sekoitus ja lautaselle jossa on jo valmiiksi pakasteesta otettuja marjoja iso kourallinen, päällimmäiseksi vielä hunajaa ja eiku syömään. Mitään muita lisukkeita ei tarvii, nam

    • Anonyymi

      Mikropuuro on yök. Ei minulle ikinä. Kattilassa keittelen, minulla on aikaa senverran.

      • Anonyymi

        Ihan keittämällä ajattelinkin. Ei ole mikroa.


      • Anonyymi

        Minä en viitsi yhden annoksen takia hellalla keittää ja sähköä tuhlata, mikro kätevämpi ja vie vähemmän sähköä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan keittämällä ajattelinkin. Ei ole mikroa.

        Kuinka keitetään kaurapuuro, kauanko, pitääkö hämmentää, paljonko fodaa paljonko ryynejä, mitä muuta sinne laitetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka keitetään kaurapuuro, kauanko, pitääkö hämmentää, paljonko fodaa paljonko ryynejä, mitä muuta sinne laitetaan?

        Kauraryynipaketin kyljessä on ohje. - Nm. Nettikin näyttää olevan


    • Kiehuvaan vähäsuolaiseen veteen ryynit, kanelitangon jota keitän mukana ongin siinä vaiheessa pois. Lisään usein omenarenkaita tai palasia , keitän vain muutaman minuutin, koska pidämme karkearakenteisesta puurosta. (Ruotsalaiset puurohiutaleet ovat suurempia ja karkeampia kuin elovenan). Tarjoan omenahillon, rouhittujen sakasanpähkinöiden ja kurpitsansiemenien kanssa, Maitoa lautaselle. Mies tekee voileivän lisäksi, leikkeleitä ja juustoa ruis-tai paahtoleivälle. Minä joskus rapean, ohuen näkkärin.
      Sokeria en lisää koskaan.
      Suolaa n. puoli teelusikallista 1-2 litraan vettä. En ole ikinä laittanut voita puuroon, ei keittäessä eikä tarjotessa, mutta olen kuullut että etenkin pohjoisessa sellaista on tapana tehdä.

    • Anonyymi

      Aina keitän kaurapuuron veteen. Jokus laitan kylmään suolalla maustettuun veteen ryynit ja joskus kiehuvaan veteen. Haudutan sitä hiemän kauemmin kuin mitä ohjeessa lukee.
      Mutta mahdottoman paljon riippuu ryyneistä miten hyvää kaurapuurosta tulee.
      Viimeksi kun ostin Lidlistä täältä Ruotsista Kvarnvingen avaimenreikä tuotteen kauraryynejä niin niistä on tullut kaikista paras puuro pitkään aikaan. On kyllä pehmoinen ja hyvä maku niissä ryyneissä. Niistä tulee myös mikrossa hyvä puuro ( töissä aamiaisena) Voisilmän laitan kun puuro on lautasella ja maitolasista maito(töissä vettä). Lapsenlapset haluavat syödä kaurapuuron jossa hieman sokeria ja maitoa puuron kera lautasella.
      Hytinäx1
      J

    • Anonyymi

      Mikropuuroa.

      Sattuikin, meitsi nyt jonkin aikaa ollut innostunut syömään kaurapuuroa. Se kai jotenkin liittyy siihen, että kyllästyin lenkkimakkaraan ja pitäähän sitä kuitenkin jotain syödä- Puurot meni kai jotenkin pannaan samalla, kun aikanaan sain tarpeekseni mysleistä. Kyllähän sitä syö melkein mitä tahansa, mutta kaikkeen kyllästyy.

      Mä syön aika paljon annospuuroja, aika kalliita, mutta niitä monenlaisia. Ja tollasia pikahiutaleitakin erilaisia, nyt menossa jokin kaura/ruis-seos. Kattilassa keitetty ois tietenkin hyvää, mutta pikkasen enenpi duunia ja yhden annoksen keittäminen jopa hankalaa, vanha kaurapuuro ei oikein jääkaapista tule syödyksi, tulis haaskia. Annospuurosta tulee sopivasti mukillinen, samaten pikapuuroa. Reilu minuutti mikrossa, ei siihen aikaan ehdi kattilassa keittämään. Eikä tarvi kattiloita tiskailla.

      Jaa kattilassa, noh eloveenaa, vettä sokeria ja suolaa. Tässä tuleekin se ansa, mikä monissa terveellississä ruuissa on. Kyllähän kaurapuuro on terveellistä, mutta se vaatii siis sekä suolaa, että sokeria, maistuakseen joltain. Ja lisäsks voisilmä liukasteeksi ja mauksikin. Niin, lisään annospuuroonkin ripauksen suolaa ja teelusikallisen sokeria, toki voita.

      Nii juu terveellisyydestä. Ennen puurovillitystä, ei meitin huushollissa kulunut juuri ollenkaan valkoista sokeria ja voita kului harvakseen paistamiseen. Nyt kumpaakin saapi aika usein olla kaupasta ostamassa. Jotain kanelia joskus laittanut, mutta tollaset marjat ja hedelmät toimii mun mielestä paremmin vaikka viilissä.

      Ei se kaurahiutale tiedä, miten se on kypsennetty.

      =DW=

    • Anonyymi

      Hänelle joka sanoi ettei keitä yhtä puuroa hellalla. Kyllä mikrokin on hyvä mutta minä syön vain tuorepuuroa, ei kulu sähköä ollenkaan.

      • Anonyymi

        Tuorepuuro YÄK, kokeiltu on ja kokeiluks jäi. Puuron pitää olla kuumaa


    • Keitän kattilassa. Kattilaan hiutaleet, jotain siemeniä, kylmää vettä ja suolaa. Kun alkaa kiehumaan laitan levyn ykköselle, sitten odottelen sen aikaa kun satun muistamaan (juon kahvia odotellessani) Kun katkaisen virran niin odotan kunnes on lakannut poreilemasta.

      • Anonyymi

        Otraryynejä 2dl ja litra maitoa sekä teelusikallinen suolaa 2,5 h. uunissa vajaa 200 C .
        Kylmän maidon tai mustikkasopan kera, maistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otraryynejä 2dl ja litra maitoa sekä teelusikallinen suolaa 2,5 h. uunissa vajaa 200 C .
        Kylmän maidon tai mustikkasopan kera, maistuu.

        Kallis puuro kuluttaa sähköä 2,5 tuntia.


    • Anonyymi

      muutama desi vettä kattilaan,
      kaadan kauraryynejä kattilaan kylmään veteen
      niin paljon että ne uppoavat veteen ja pinnalle jää pieni keko,
      teelusikallin suolaa vesi kiehumaan, kaurayyneistä alkaa sillälailla
      iroamaan kauramaito, ja sitten vasta kun keitos kiehuu alan sekoitelemaan ja sammutan levyn
      nj

    • Anonyymi

      Kaurapuuron(kaan) keittämiseen ei tarvita sokeria lainkaan eikä ollenkaan. Suolaakin vain hyvin vähän. - Nm. Syövän elatusaine

      • Anonyymi

        -Nm nihilisti ei tarvinne edes kauraryynejä eikä vettä(kään) puuroonsa?


      • Anonyymi

        Sitä ne aina laihdutusinfoissakin tyrkyttää; ei suolaa, ei sokeria, eikä just mitään muutakaan, mikä maistuu. Sanovat vielä, että siihen tottuu! Ohjeen antanut lekuri ja terkkari olivat kyllä sitten itse sen näköisiä, että ”tottuu”. Niin olivat värittömiä kalansilmäisiä luurankoja. Eivät kyllä mitenkään laihduttamaan kannustaneet, noin ulkonäöllisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä ne aina laihdutusinfoissakin tyrkyttää; ei suolaa, ei sokeria, eikä just mitään muutakaan, mikä maistuu. Sanovat vielä, että siihen tottuu! Ohjeen antanut lekuri ja terkkari olivat kyllä sitten itse sen näköisiä, että ”tottuu”. Niin olivat värittömiä kalansilmäisiä luurankoja. Eivät kyllä mitenkään laihduttamaan kannustaneet, noin ulkonäöllisesti.

        Laiduttaminen on tietysti paikallaan, jos liikakiloja on. Mutta kaurapuuroon lisättävä sokeri on turhaa, koska maku ja 'makeus' puuroon tehdään sillä suolatilkalla. Tämä on enempi terveys- kuin laihisjuttu.

        Kaikki lisätty sokeri on vaaraksi ja liika sokeri muuttuu elimistössä rasvaksi. Ja sokeria, kuten suolaakin, saat aivan riittävästi piilosellaisina. - Nm. Jos et osaa pitää varaasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laiduttaminen on tietysti paikallaan, jos liikakiloja on. Mutta kaurapuuroon lisättävä sokeri on turhaa, koska maku ja 'makeus' puuroon tehdään sillä suolatilkalla. Tämä on enempi terveys- kuin laihisjuttu.

        Kaikki lisätty sokeri on vaaraksi ja liika sokeri muuttuu elimistössä rasvaksi. Ja sokeria, kuten suolaakin, saat aivan riittävästi piilosellaisina. - Nm. Jos et osaa pitää varaasi

        Syön joka aamupäivä kaurapuuroa.
        Minulla on pikkupikku kattila, missä keitän veteen ryynit, yleensä pika- .
        Sitten minulla on metalliritilä ja laitan sen levylle ja kattilan siihen ja annan hautua. Sähkön otan pois.
        Ei maitoa lainkaan.
        Jostain vuosikymmeniä sitten luin, että maito estää raudan imeytymisen.
        Näkkärileipä oivariinilla lisukkeena, sellaista, minkä paketin päällä on Taalainmaan hevonen.
        Muita kyytipoikia ovat marjat tai rusinat tai palasteltu luumu tai banaanisuikaleita tai omenaraastetta. Olen myös murusasnut näkkäriä joukkoon.
        Ei voita. Ei sokeria.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön joka aamupäivä kaurapuuroa.
        Minulla on pikkupikku kattila, missä keitän veteen ryynit, yleensä pika- .
        Sitten minulla on metalliritilä ja laitan sen levylle ja kattilan siihen ja annan hautua. Sähkön otan pois.
        Ei maitoa lainkaan.
        Jostain vuosikymmeniä sitten luin, että maito estää raudan imeytymisen.
        Näkkärileipä oivariinilla lisukkeena, sellaista, minkä paketin päällä on Taalainmaan hevonen.
        Muita kyytipoikia ovat marjat tai rusinat tai palasteltu luumu tai banaanisuikaleita tai omenaraastetta. Olen myös murusasnut näkkäriä joukkoon.
        Ei voita. Ei sokeria.
        Beng

        Olet oikeassa raudan ja maidon suhteen. Muutenkin puuro-ohjeesi on aivan mainio. - Nm. Puuron salaisuus on hauduttamisessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön joka aamupäivä kaurapuuroa.
        Minulla on pikkupikku kattila, missä keitän veteen ryynit, yleensä pika- .
        Sitten minulla on metalliritilä ja laitan sen levylle ja kattilan siihen ja annan hautua. Sähkön otan pois.
        Ei maitoa lainkaan.
        Jostain vuosikymmeniä sitten luin, että maito estää raudan imeytymisen.
        Näkkärileipä oivariinilla lisukkeena, sellaista, minkä paketin päällä on Taalainmaan hevonen.
        Muita kyytipoikia ovat marjat tai rusinat tai palasteltu luumu tai banaanisuikaleita tai omenaraastetta. Olen myös murusasnut näkkäriä joukkoon.
        Ei voita. Ei sokeria.
        Beng

        Minäkin syön joka aamu kaurapuuroa, ei mistään pikaryyneistä. Kerran kokeilin ja se riitti. Virallinen ohje (1 annos): 3 dl vettä kattilaan ja levy täysille. Lisätään 1 dl (Elovena) kauraryynejä, kun vesi lähes kiehuu. Pienennetään levyn lämpöä siten, että puuro kiehuu, mutta ei yli. Annetaan puuron kiehuilla pienesti 10 minuuttia ja sammutetaan levy. Odotetaan 10 minuuttia ja kauhotaan puuro lautaselle, lisätään marjoja ja nautitaan maidon kera. Puuron kanssa ei tarvita suolaa, Taalainmaan hevosia, oivariinia, voita eikä sokeria. Suosittelen puuron keittämiseen keraamista liettä, kokemusta induktioliedestä minulla ei ole.

        Kerran matkalla valmistin kaurapuuron mikrossa. Se ei liene varsinaisesti rikollista, mutta kuitenkin epämoraalista (ja maistui aika huonolta).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin syön joka aamu kaurapuuroa, ei mistään pikaryyneistä. Kerran kokeilin ja se riitti. Virallinen ohje (1 annos): 3 dl vettä kattilaan ja levy täysille. Lisätään 1 dl (Elovena) kauraryynejä, kun vesi lähes kiehuu. Pienennetään levyn lämpöä siten, että puuro kiehuu, mutta ei yli. Annetaan puuron kiehuilla pienesti 10 minuuttia ja sammutetaan levy. Odotetaan 10 minuuttia ja kauhotaan puuro lautaselle, lisätään marjoja ja nautitaan maidon kera. Puuron kanssa ei tarvita suolaa, Taalainmaan hevosia, oivariinia, voita eikä sokeria. Suosittelen puuron keittämiseen keraamista liettä, kokemusta induktioliedestä minulla ei ole.

        Kerran matkalla valmistin kaurapuuron mikrossa. Se ei liene varsinaisesti rikollista, mutta kuitenkin epämoraalista (ja maistui aika huonolta).

        Jo on tehty kaurahutusta melkein rakettitiedettä.
        Märkää vettä, ryyniä siitä sekoittelemaan välillä. Tietysti ryki pitää olla piisissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe