Mikään koirarotu ei tunnu oikealta

Anonyymi

Olen vuoden käynyt läpi erilaisia koirarotuja mutta mikään ei nappaa.
Mikä rotu voisi sopia minulle?
- Asun rivitalossa, eli ei herkkähaukkuista
- Haluan harrastaa agilityä ja kokeilla muitakin harrastuksia
- Lenkkeilen päivässä 1-2,5h
- En halua yli 15kg tai alle 7kg
- En halua pitkäturkkista
- Saisi mielellään uida

5

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikea tuohon sanoa mitään. Rotumääritelmät lienet käynyt läpi josta selviää koko ja turkki ja muitakin asioita. Haukkuherkkyys mainitaan myös.
      Minusta tuntuu että jos ottaisit vaikka kissan tai kanin. Niiden lenkkeily on mahdollista mutta täytyisi kait erottaa sinun ja teidän lenkit erikseen. Lycka till.

      • Anonyymi

        Niin, vaikea sanoa mitään jos olet jo tutustunut rotuihin, muttei mikään tunnu omalta. Eipä tuo koira muutenkaan mikään "tilaustuote" ole. Kaikista kun kehittyy omanlaisiaan tyyppejä, tietysti koulutuksellakin on oma osansa. Tutustu vaikka lenkkeillessäsi vastaantuleviin potentiaalisiin rotuihin, kysele omistajalta, monet mielellään kertoo omasta koirastaan.


    • Anonyymi

      Jos mikään ei nappaa, niin siitä kannattanee päätellä jotain. Et taida vain oikeasti olla valmis koiran hankintaan. Ja jos koira lähtisi talosta siksi, että se on kilon-pari väärän kokoinen aikuisena, ei tykkää uida tai ei jostain syystä toimisikaan kuin korkeintaan puolivillaiseen harrastamiseen, niin unohda koko juttu. Koirat ovat eläviä olentoja, joihin ei saa lisävarusteita kuin autoon. Kaiken voi suunnitella täydellisesti, mutta silti jokin ei välttämättä menekään täydellisesti. Siksi kannattaa ajoissa ymmärtää itsekin, ettei kaikelle kannata olla kuin korkeintaan vähän suuntaa-antavia kriteerejä.

      En tosiaankaan käsitä, miten muiden pitäisi rotu keksiä, jollet itsekään keksi, mutta tutustu vaikka seuraaviin:
      jackrusselinterrieri
      lagotto romagnolo
      whippet
      kelpie
      borderterrieri
      cockerspanieli
      länsigöötänmaanpystykorva
      welsh corgi
      kooikerhondje

    • Anonyymi

      "Olen vuoden käynyt läpi erilaisia koirarotuja mutta mikään ei nappaa."

      Kannattaa olla tyytyväinen että ei nappaakaan. Koira on turhake, jollaista ei pitäisi olla kenelläkään.

    • Anonyymi

      Miksei sekarotuinen kelpaa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe