YTHS pakkomaksu

Anonyymi

Mikä ihmeen systeemi tämä YTHS-kuvio on? Ihan järjetön uudistus. Taas jotku sosialistiopiskelijajärjestöt olleet asialla. Maksaa nyt 70 euroa vuodessa palvelusta jota ei tarvitse eikä käytä. Eikä mitään armoa. Pakko maksaa.

7

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä uudistus?
      YTHS-maksu on ollut maksettava "aina", ja se on maksettu ylioppilaskunnan jäsenmaksun yhteydesä. Sillä opiskelija saa terveydenhoitopalvelut ilmaiseksi tai melkein ilmaiseksi koko vuoden. Hyvin moni tarvitsee ja käyttää niitä. Nuoret opiskelijat ovat ällistyttävän kovia sairastelemaan. Mahdollisuus terveydenhoitopalvelujen käyttöön täytyy olla kaikilla. Kukaan ei tiedä etukäteen, kuka niitä palveluja tarvitsee. Kyseessä on eräänlainen vakuutusmaksu.

      • Anonyymi

        Ai?

        Eikö ylioppilaskunnan jäsenmaksua (noin 100 euroa) muka tarvitse enää maksaa? Tai onko se laskenut (esim 70 euroon)?


    • Anonyymi

      Amk tuli mukaan nyt vuodenvaihteessa ja tämä pakollinen maksu sen myötä. Ja en todellakaan tule tarvitsemaan tai käyttämään palvelua kun olen toimivan työterveyshuollon piirissä. Asia olis ok jos palvelusta voisi kieltäytyä. Nyt on pakko maksaa ihan maksamisen ilosta. Jipii tasapuolisuus.

      • Anonyymi

        Närkästyksesi on hyvin ymmärrettävä. Sinulla on asiat ylellisesti, kun on toimiva työterveyshuolto käytettävissä. Olisipa kaikilla niin, olisipa edes kaikilla työssä käyvillä niin! Sinunkaan huomisesta ei tiedä...

        Mitä luulet, kuka opiskelija haluaisi maksaa terveydenhoitomaksua, jos se olisi vapaaehtoinen?


    • Anonyymi

      No mieti, paljon yliopistoil palaa rahaa sun kasvomaskeihin. Ne ei ole ilmaisia, "maksuttomia" kylläkin

    • Anonyymi

      https://studies.helsinki.fi/sites/default/files/inline-files/Ilmoitus_opinto_oikeudesta_luopuminen_taytettava.pdf

      Kannattaa tulostaa tämä lomake, täyttää ja allekirjoittaa se, ottaa siitä kuva ja lähettää se osoitteeseen [email protected], minkä jälkeen ei tarvitse maksaa syksyn YTHS maksuja

      Mielestäni on tosin vähän vanhanaikaista tällainen lomakkeiden täyttö, esimerkiksi verkkopankkitunnuksilla tunnistautuminen ja asian hoitaminen digitaalisesti olisi ekologisempaa, kun silloin ei tarvitse tulostaa mitään

      • Anonyymi

        Niin, ei tarvitse tulostaa! Tarvittaessa sinulla ei sitten ole mitään dokumenttia esitettäväksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      122
      1153
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1018
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      852
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      808
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      254
      681
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      675
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      647
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      574
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      569
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      535
    Aihe