Mikä ihmeen systeemi tämä YTHS-kuvio on? Ihan järjetön uudistus. Taas jotku sosialistiopiskelijajärjestöt olleet asialla. Maksaa nyt 70 euroa vuodessa palvelusta jota ei tarvitse eikä käytä. Eikä mitään armoa. Pakko maksaa.
YTHS pakkomaksu
7
399
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä uudistus?
YTHS-maksu on ollut maksettava "aina", ja se on maksettu ylioppilaskunnan jäsenmaksun yhteydesä. Sillä opiskelija saa terveydenhoitopalvelut ilmaiseksi tai melkein ilmaiseksi koko vuoden. Hyvin moni tarvitsee ja käyttää niitä. Nuoret opiskelijat ovat ällistyttävän kovia sairastelemaan. Mahdollisuus terveydenhoitopalvelujen käyttöön täytyy olla kaikilla. Kukaan ei tiedä etukäteen, kuka niitä palveluja tarvitsee. Kyseessä on eräänlainen vakuutusmaksu.- Anonyymi
Ai?
Eikö ylioppilaskunnan jäsenmaksua (noin 100 euroa) muka tarvitse enää maksaa? Tai onko se laskenut (esim 70 euroon)?
- Anonyymi
Amk tuli mukaan nyt vuodenvaihteessa ja tämä pakollinen maksu sen myötä. Ja en todellakaan tule tarvitsemaan tai käyttämään palvelua kun olen toimivan työterveyshuollon piirissä. Asia olis ok jos palvelusta voisi kieltäytyä. Nyt on pakko maksaa ihan maksamisen ilosta. Jipii tasapuolisuus.
- Anonyymi
Närkästyksesi on hyvin ymmärrettävä. Sinulla on asiat ylellisesti, kun on toimiva työterveyshuolto käytettävissä. Olisipa kaikilla niin, olisipa edes kaikilla työssä käyvillä niin! Sinunkaan huomisesta ei tiedä...
Mitä luulet, kuka opiskelija haluaisi maksaa terveydenhoitomaksua, jos se olisi vapaaehtoinen?
- Anonyymi
No mieti, paljon yliopistoil palaa rahaa sun kasvomaskeihin. Ne ei ole ilmaisia, "maksuttomia" kylläkin
- Anonyymi
https://studies.helsinki.fi/sites/default/files/inline-files/Ilmoitus_opinto_oikeudesta_luopuminen_taytettava.pdf
Kannattaa tulostaa tämä lomake, täyttää ja allekirjoittaa se, ottaa siitä kuva ja lähettää se osoitteeseen [email protected], minkä jälkeen ei tarvitse maksaa syksyn YTHS maksuja
Mielestäni on tosin vähän vanhanaikaista tällainen lomakkeiden täyttö, esimerkiksi verkkopankkitunnuksilla tunnistautuminen ja asian hoitaminen digitaalisesti olisi ekologisempaa, kun silloin ei tarvitse tulostaa mitään- Anonyymi
Niin, ei tarvitse tulostaa! Tarvittaessa sinulla ei sitten ole mitään dokumenttia esitettäväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 136969
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514