Mikä ihmeen systeemi tämä YTHS-kuvio on? Ihan järjetön uudistus. Taas jotku sosialistiopiskelijajärjestöt olleet asialla. Maksaa nyt 70 euroa vuodessa palvelusta jota ei tarvitse eikä käytä. Eikä mitään armoa. Pakko maksaa.
YTHS pakkomaksu
7
399
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä uudistus?
YTHS-maksu on ollut maksettava "aina", ja se on maksettu ylioppilaskunnan jäsenmaksun yhteydesä. Sillä opiskelija saa terveydenhoitopalvelut ilmaiseksi tai melkein ilmaiseksi koko vuoden. Hyvin moni tarvitsee ja käyttää niitä. Nuoret opiskelijat ovat ällistyttävän kovia sairastelemaan. Mahdollisuus terveydenhoitopalvelujen käyttöön täytyy olla kaikilla. Kukaan ei tiedä etukäteen, kuka niitä palveluja tarvitsee. Kyseessä on eräänlainen vakuutusmaksu.- Anonyymi
Ai?
Eikö ylioppilaskunnan jäsenmaksua (noin 100 euroa) muka tarvitse enää maksaa? Tai onko se laskenut (esim 70 euroon)?
- Anonyymi
Amk tuli mukaan nyt vuodenvaihteessa ja tämä pakollinen maksu sen myötä. Ja en todellakaan tule tarvitsemaan tai käyttämään palvelua kun olen toimivan työterveyshuollon piirissä. Asia olis ok jos palvelusta voisi kieltäytyä. Nyt on pakko maksaa ihan maksamisen ilosta. Jipii tasapuolisuus.
- Anonyymi
Närkästyksesi on hyvin ymmärrettävä. Sinulla on asiat ylellisesti, kun on toimiva työterveyshuolto käytettävissä. Olisipa kaikilla niin, olisipa edes kaikilla työssä käyvillä niin! Sinunkaan huomisesta ei tiedä...
Mitä luulet, kuka opiskelija haluaisi maksaa terveydenhoitomaksua, jos se olisi vapaaehtoinen?
- Anonyymi
No mieti, paljon yliopistoil palaa rahaa sun kasvomaskeihin. Ne ei ole ilmaisia, "maksuttomia" kylläkin
- Anonyymi
https://studies.helsinki.fi/sites/default/files/inline-files/Ilmoitus_opinto_oikeudesta_luopuminen_taytettava.pdf
Kannattaa tulostaa tämä lomake, täyttää ja allekirjoittaa se, ottaa siitä kuva ja lähettää se osoitteeseen [email protected], minkä jälkeen ei tarvitse maksaa syksyn YTHS maksuja
Mielestäni on tosin vähän vanhanaikaista tällainen lomakkeiden täyttö, esimerkiksi verkkopankkitunnuksilla tunnistautuminen ja asian hoitaminen digitaalisesti olisi ekologisempaa, kun silloin ei tarvitse tulostaa mitään- Anonyymi
Niin, ei tarvitse tulostaa! Tarvittaessa sinulla ei sitten ole mitään dokumenttia esitettäväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221153
- 1181018
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap97852- 112808
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa254681- 48675
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi17647- 41574
- 49569
- 25535