Kysymys lihavuudesta

VarmaTieto

Olen käyttänyt tällä palstalla useaan otteeseen monen mielestä loukkaavaa kieltä. Pahoittelen; se nyt vain on minun tapani ilmaista asioita pieni virne suupielessä. Kukaan ystäväpiirissäni ei ainakaan ole tyylistäni loukkaantunut; ainoastaan tämän palstan lukijat. Sorry vielä.

Mutta nyt kysymykseeni. Moneen kertaan tällä palstalla esitetään erilaisia selityksiä sille, miksi joku on lihava. Olisi kiva kuulla nyt myös niiden puheenvuoro, jotka ovat tahallisesti ja harkiten lihansa hankkineet.

Eli, sinä, joka huomasit 5 vuotta sitten olevasi liian laiha ja kevyt ja päätit hommata 30 kiloa lisää painoa. Mitä jouduit syömään? Kuinka usein? Oletko mielestäsi painonlisäysprojektissasi onnistunut? Onko paino pysynyt ylhäällä helposti, vai oletko joutunut "nutraamaan" välillä 5 kilon lisäspurtteja?

Eli nyt siis puheenvuoro harkitusti lihonneille, big and beautiful -ihmisille. Liian paljon äänessä ovat ne, jotka ovat lihonneet ilman omaa syytään.

Areena on teidän. Antakaa lihomisvinkkejä! Miten ja miksi päätit alkaa lihomaan?

-VT

15

1834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oivariini

      paljo ihmettelen!! Miksi sä kysyt asiaa, minkä sun lihavana ihmisenä luulisi jo tietävän. Kysy nämä kysymykset keskenäs niin varmasti saat vastauksen.

    • Matami

      Eihän sellaisia ihmisiä ole olemassakaan, jotka tietoisesti haluavat reilusti ylipainoa. Ja jos joku niin muka väittää, valehtelee.

      Terveisin: 88kg laardia

    • lihonut

      olin syntyessäni normaalipainoinen ,mutta sitten päätin jo vauvana että lihotan itseni mutta ennen kouluikää se lihavuus oli ikävää kun kukaan ei oikeastaan noteerannut mun lihavuutta mutta sitten koulussa huomasin että kun kiusaa lihaavuuden takia opettaja ja oppilaat ,niin sitten päätin että lihotan lisää.

      sitten nuoruus iässä huomasin että tämälihavuus antaa menestystä vastakkaisten sukupuolen keskuudessa ja lihoin edelleen ,mutta sitten tuli joku mielenhäiriö
      ja laihutin aikuisiässä kaikenkaikkiaan noin 200kg mutta kun laihuus tuntui ikävältä niin nostin aina takaisin.

      onneksi aikuisiässäkin on näitä samoja lihavuudesta kiinnostuneita kun koulussakin jotka kannustavat tähän itsehaluttuun lihavuuteen.
      mutta tuleeko näin nelikymppisenä jo vanhuus kun ei tuo kannustus oiken tehoa kun on harmillista kyllä paino ruvennut tippumaan ja liekö itsetunto mennyt huonoksi kun ei enään liho.

      toivotaa menestystä meille meille 99 prosentia lihavista jotka olemme lihottaneet tahallisesti.
      samoin menestystä sitkeästi meitä kannustaville.

      • jaksaa jaksaa!!

        Kovasti kannustusta kaikille lihaviksi aikoville, eipä tartte kysyä mikä susta tulee isona kun se näkyy päälle:)
        Suosittelen pizzaa, sulkaata, ranskiksia ka kermakakkuja ruokavalioon, kermajuustoa unohtamatta. Sokerihuurretut murot on hyvä liottaa kulutusmaitoon. Noin niinkuin vinkkinä tosipaksuksi aikoville


    • Pian entinen tonnikeiju

      Heippa, en vastaa itseäni suoranaisesti koskien.
      Itse olen matkalla alaspäin.
      Siis painon suhteen.

      Minulla todella on ystävä, joka haluisi lihoa.
      Minun ikäiseni reilu nelikymppinen nainen.

      Minä pyrin syömään terveelliisesti ja kohtuudella.
      Liikuntaa harrastan, lähinnä kävelyä rauhalliseen tahtiin.

      Hän pyrkii syömään mahdollisimman rasvaista, makeaa ja runsaasti.
      Kuntosalillakin hän käy
      hakemassa ruokahalua.
      Kuitenkin hän on kuin lintunen.
      Ei kaikille yksinkertaisesti kilot kerry.
      Siksi kai tuo ystävyys juuri toimiikin,
      tasapainoitamme toisiamme.

    • Huvittuneena olen seurannut sivusta VarmaTieto -nimimerkin kannanottoja. Miehellä (?) näyttävät faktatiedot olevan kohdallaan, mutta tyyli on enemmän kuin lievästi provokatiivinen.

      Tämä keskustelunavaus oli hyvä. Täällä on todellakin niin moni mainopstanut olevansa BIG AND BEAUTIFUL ja kaiken lisäksi ylpeä ja onnellinen siitä. Jos jostain on ylpeä, niin kai sen täytyy olla omaa ansiota. Miksi siis kukaan ei tähän viestiin vastannut tahallisesti lihottaneensa 30 tai 40 kiloa, jotta vastaisi omaa ihannekuvaansa. Miksi kukaan ei kerro, että nauttii lihomisesta ja on siitä ylpeä?

      Eikö se sittenkään ole totta? Onko kaiken uhon ja meuhuamisen takana kuitenkin pieni älyn kipinä, joka lihavimmallekin kertoo, että kaikki ei taida olla sittenkään niin ihanasti? Että aihetta ylpeyteen ei ehkä olekaan?

      Yleisetihän lihavia pidetään saamattomina, laiskoina ja epäluotettavina. Se on valitettavaa yleistämistä, jokainenhan on yksilö. Näin kuitenkin on, ja jopa itse sorrun siihen työpaikkahaastatteluissa. En ole koskaan palkannut ylilihavaa ihmistä enkä tule sitä tekemään.

      Mr Eq

      • minähhh

        Minä taasen huvittuneena olen seurannut tiettyjen ihmisten hieman mustavalkoista käsitystä elämästä.

        Minulla oli tässä keskutelussa jo aikaisemminkin viesti samasta aiheesta.

        Edelleen, ei kyse varsinaisesti ylpeydestä. On kaksi eri asiaa ylpeillä kiloillaan kuin hyväksyä itsensä ei-normaalivartaloisena.

        "Täällä on todellakin niin moni mainopstanut olevansa BIG AND BEAUTIFUL"

        Kerropas yksi syy miksi näin ei voisi olla? Siis muutakin kuin perustelemalla, että sinun mielestäsi ei näin voi olla, koska en usko, että sinun ajattelutapasi on se, jota kaikki maailman ihmiset noudattavat.

        "Onko kaiken uhon ja meuhuamisen takana kuitenkin pieni älyn kipinä, joka lihavimmallekin kertoo, että kaikki ei taida olla sittenkään niin ihanasti? Että aihetta ylpeyteen ei ehkä olekaan?"

        Jälleen väärässä, sori. ;> Tottakai Suurin Osa (pakko nyt tuota korostaa, sattuneesta syystä) lihoo omaa syytään, siltikään en usko, että syynä se, että on välttämättä halunnut. Ja uskon sen myös teidän kaikkien tietävän, ette vain voi sitä myöntää.

        Syitä siihen, että miksi syöminen on ollut suurempaa kuin kulutus, löytyy monia, eikä niitä mielestäni pidä mennä epäilemään. Esimerkiksi ei-niin-itsestä-johtuvia, masennus, muu sairaus, lääkkeet ja sitten aivan omaa syytä olevat laiskuus, saamattomuus, liiallinen mukavuudenhalu. Onko näistä mikään synonyymi lauseelle "lihotin itseni sen takia, että halusin olla lihava"?


      • Tiedoton Varma
        minähhh kirjoitti:

        Minä taasen huvittuneena olen seurannut tiettyjen ihmisten hieman mustavalkoista käsitystä elämästä.

        Minulla oli tässä keskutelussa jo aikaisemminkin viesti samasta aiheesta.

        Edelleen, ei kyse varsinaisesti ylpeydestä. On kaksi eri asiaa ylpeillä kiloillaan kuin hyväksyä itsensä ei-normaalivartaloisena.

        "Täällä on todellakin niin moni mainopstanut olevansa BIG AND BEAUTIFUL"

        Kerropas yksi syy miksi näin ei voisi olla? Siis muutakin kuin perustelemalla, että sinun mielestäsi ei näin voi olla, koska en usko, että sinun ajattelutapasi on se, jota kaikki maailman ihmiset noudattavat.

        "Onko kaiken uhon ja meuhuamisen takana kuitenkin pieni älyn kipinä, joka lihavimmallekin kertoo, että kaikki ei taida olla sittenkään niin ihanasti? Että aihetta ylpeyteen ei ehkä olekaan?"

        Jälleen väärässä, sori. ;> Tottakai Suurin Osa (pakko nyt tuota korostaa, sattuneesta syystä) lihoo omaa syytään, siltikään en usko, että syynä se, että on välttämättä halunnut. Ja uskon sen myös teidän kaikkien tietävän, ette vain voi sitä myöntää.

        Syitä siihen, että miksi syöminen on ollut suurempaa kuin kulutus, löytyy monia, eikä niitä mielestäni pidä mennä epäilemään. Esimerkiksi ei-niin-itsestä-johtuvia, masennus, muu sairaus, lääkkeet ja sitten aivan omaa syytä olevat laiskuus, saamattomuus, liiallinen mukavuudenhalu. Onko näistä mikään synonyymi lauseelle "lihotin itseni sen takia, että halusin olla lihava"?

        Oikein kirjoitit!

        Mutta se vaan nyt on niin, että kun ihminen elää tarpeeksi pitkään ja lihoo pari kiloa vuodessa, kun syö ihan tavallisesti, mutta ihan pikkuisen liikaa kulutukseensa nähden, niin se tekee 30 vuodessa aikamoisen määrän kiloja...

        Ja se on tosiasia, että ruoka on hyvää, ja nykyään ihmiset Suomessa syö herkkuruokaa joka päivä, kun sitä kerran kaupassa on .


    • vai tahallista

      Onko sitten tahallista tai tahatonta lihomista, kun on jo syntyessään ylipainoinen. Minä näet painoin syntyessäni lähes 6 (kuusi) kiloa ja pituutta oli vain vaivaiset 50 cm. Samoin toinen lapsistani on syntymästään saakka ollut ylipainoinen. Vaikka hän oli pelkällä rintaruokinnalla yli puolivuotiaaksi, paino ei pudonnut käyrille kertaakaan. Ja sama meno jatkuu.

      Revi siitä!

      • neuvolasta

        kerrotaan. Älä nyt kuitenkaan tuolla selittele omaa ylipainoasi(?) saatikka lapsen. Ylipainoiset lapset ja aikuiset ovat todellinen ongelma, ja selitykset tyyliin kohdusta ulos läskinä eivät kyllä tilannetta paranna. Toivottavasti perheesi on ongelmastaan tietoisena omaksunut terveellisemmän ruokavalion.


      • tehnyt?
        neuvolasta kirjoitti:

        kerrotaan. Älä nyt kuitenkaan tuolla selittele omaa ylipainoasi(?) saatikka lapsen. Ylipainoiset lapset ja aikuiset ovat todellinen ongelma, ja selitykset tyyliin kohdusta ulos läskinä eivät kyllä tilannetta paranna. Toivottavasti perheesi on ongelmastaan tietoisena omaksunut terveellisemmän ruokavalion.

        En selittele, kerroin vain totuuden.

        Kyllähän neuvolassa käskettiin vähentää imetämiskertoja, kun lapis oli terve ja hyväkuntoinen. Mutta olisitko itse huudattanut lasta nälässä, siis imeväistä?

        Kerroin vain, jotta tiedät, että syntämästään asti voi olla ylipainoinen. Liekö sitten geenit vai mikä.


      • Ei tarvitse.
        tehnyt? kirjoitti:

        En selittele, kerroin vain totuuden.

        Kyllähän neuvolassa käskettiin vähentää imetämiskertoja, kun lapis oli terve ja hyväkuntoinen. Mutta olisitko itse huudattanut lasta nälässä, siis imeväistä?

        Kerroin vain, jotta tiedät, että syntämästään asti voi olla ylipainoinen. Liekö sitten geenit vai mikä.

        Vanhemman vastuulla on saattaa lapsi terveellisen elämän alkuun.


      • Varmaan sitten tyhmä

        Oletko ikinä nähnyt laihaa vauvaa lukuunottamatta nälänhätää kärsiviä maita? Vauvalla kuuluu olla rasvakerros. Pituuskasvun myötä rasvan osuus vauvan kehosta vähenee. Vauva saa olla pyöreä, koska rasva suojaa vauvan sisäelimiä, herkkää luustoa ja ennen kaikkea se suojaa vauvaa nälkiintymiseltä. Vauvalla ei ole vielä lihaksistoakaan juuri, se alkaa kehittyä kun vauva alkaa opetella kävelyä ja muuta liikkumista. Vauvan energiankulutus on pientä. Vauva ei osaa vielä tehdä muuta kuin syödä, ulostaa ja nukkua. Rintamaito on vauvan pääasiallinen ruoka. Vauva saa rintamaidossa samoja ravintoaineita kuin sinäkin. Jos syöt paljon rasvaa, maito on rasvaista. Siksi vauvan rasvakerros voi pysyä. Tuskin kukaan lääkäri silti pitää pikkuvauvan painoa ongelmana. Useimmiten huolta aiheuttaa se, jos vauva ei syö.


    • tahallaan

      Söin epäterveellisesti rasvaista ja makeaa.
      Tiesin että alan lihomaan,eli söin ja lihoin en välittänyt.
      Oli niin kiva katsoa illalla telkkaria ja syödä esim,pizzaa tai napostella sipsejä.
      Liikkua en jaksanut,enkä välittänyt.
      Mutta....sitten tuli järki päähän ja aloin syömään terveellisesti ja laihduttamaan.En koskaan enää palaa entiseen.

    • huomaamatta

      Vaan minäpä lihoin ihan huomaamatta pikku hiljaa. Olen aina tykännyt liikkumisesta, päivittäin pyöräilen tai kävelen.
      Olen aina tykännyt ruuasta, mutta melkoisen terveesti ollaan sitä ruokaa syöty; ei sipsejä tai limsoja tai makkaroita tai munkkeja.

      Mutta pikku hiljaa vaan paino vuosien myötä nousi, ihan melkein huomaamatta. Kaupassa vaan huomasi, että vaatekoot jotenkin kutistui.

      Joten nyt on sitten vielä 10 kilon urakka edessä, 8 on jo pudotettu...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      5
      2125
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      269
      1831
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      295
      1788
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      69
      1771
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      109
      1615
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1473
    7. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      56
      1322
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      293
      1254
    9. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      159
      1244
    10. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1213
    Aihe