Osaisittekohan auttaa tässä asiassa. Asun perheeni kanssa samassa pihapiirissä iäkkäiden vanhempieni kanssa. Vanhemmat kyllä osaavat käyttää puhelinta, mutta se on iän ja sairauksien takia todella hidasta ja vaivalloista. Olenkin miettinyt, että onko olemassa mitään "piipparilaitetta" jolla he voisivat tarvittaessa hälyttää minut paikalle noin sadan metrin päässä sijaitsevasta toisesta talosta?
Aikoinaanhan oli jonkinlaisia hakulaitteita tms. Mutta en ole sellaista onnistunut löytämään mistään.
Kaikki vinkit ovat erittäin tervetulleita! Kiitos!
Piippari tai muu vastaava laite?
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Turvapuhelinranneke, jonka voi ohjata piippaamaan joko turvapuhelinta hoitavaan yritykseen (ajavat paikalle 30-45 minuutissa) tai läheiselle. Jos vanhempasi ovat iäkkäitä, sinuna keskustelisin kuntasi vanhuspalvelu-henkilön kanssa, numero löytyy kuntasi sivuilta. Jos vanhempasi ovat niin hyväkuntoisia että kunnan palvelut eivät vielä kata heidän huolenpitoaan, sitten vain ostamalla palvelu itse. Vanhuspalveluhenkilö auttaa sinua löytämään luotettavan yrittäjän.
Maksaa n. 50 euroa/kk (ehkä vähemmän??).
Läheiseni henki pelastui turvarannekkeen avulla kotona ollessaan viisi kertaa, elää edelleen. - Anonyymi
Radiopuhelin on helppo käyttää.
- Anonyymi
Naru talosta toiseen ja kilikello narun päähän.
- Anonyymi
Turvaranneke joka laitetaan hälyttämään valitulle henkilölle
- Anonyymi
Vaimoni omaishoitajana minulla oli sama ongelma. Ostin mahdollisimman pienikokoisen langattoman ovikellon. Painike vaimolla ja hälytin taskussani. Toimii ulkona pihalla ollessani. Joissakin malleissa ainakin 150 metriä toimintaetäisyys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 948201
- 403942
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html351282Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321132Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121030Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797