Olen harrastanut luisteluhiihtoa vajaat 15v, viimeiset vuodet tosin vähemmän aktiivisesti. Tiedän suunnilleen eri tekniikat (wassu, kuokka jne), mutta yhden suksen pitkä liuku ei meinaa onnistua. Jos pyrin pitämään suksen vaakasuorassa liu'un aikana, se muljahtaa herkästi ulkokantille. Tämän vuoksi suksi tulee käännettyä liian nopeasti sisäkantille. Olen miettinyt onko ongelma vain puhtaasti tasapainossa ja tekniikassa, vai voisivatko sukset tai monot olla osasyynä ongelmaan? Monot ovat aikansa kisamonot (salomon), mutta ehkä hieman liian isot kantapäästä. Sukset Atomic RS11.
Yhden suksen liuku luisteluhiihdossa
4
257
Vastaukset
- Anonyymi
Mulla oli atomicin luikkarit kans aikoinaan ja salomonin sns siteet niissä ja salomonin perusmonot. En oikein koskaan oppinut niillä kunnollista vassua. Sns painopiste suksen päällä on kuulemma hiukan korkeampi kuin nykysiteillä ja atomicit oli hieman hermostuneet muutenkin hiihtää. Kuokkaa mentiin kaikkialla.
Ostin uudet sukset ja niihin prolink siteet - monot oli yhä samaa salomonin mallia, mutta siis nnn versio.. Tällä muutoksella vassu alkoi jo sujua ja nilkkoihin tuli varmuutta.
Tästä innostuneena päivitin salomonin monot ns. Hiilikuiturunkoiseen malliin - pelkäsin että se on kankea laskettelumono. Olin täysin väärässä - niillä oli tosi helppo hiihtää ja jalan asennosta tuli rennompi. Suosittelen.
Eli jos sukset on hyvät, niin vaihda siteet ja monot ainakin parempiin.
Kovalla alustalla hiihdettäessä liian löysä universal luikkari voi myös karata alta ja silloin pitää koko kalusto vaihtaa.
Hyvä wassun harjoittelusuksi on rossarin xium jos joku pitää mainita. Sillä jos ei opi, niin sit ei opi... - Anonyymi
Mulla samanlaiset Atomicin sukset ja niillä mennään vain kuokkaa. Liian epävakaa Wassbergiin.
- Anonyymi
Harjoittelua, ei se ole varusteista kiinni suksella pysyminen (ehjät kamppeet).
- Anonyymi
Hiihto on välineurheilua. Hyvällä suksilla ja välineillä on hyvä hiihtää. Paska suksi ei luista mihinkään jne.
Ja kaikki hiihtäjät ei omaa rautanilkkoja teräs perää.
Aika kuultaa muistot ja kuivattaa tervan. Nyky välineet on parempia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1441800- 401718
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631450- 681315
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2181211- 711123
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2791123Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää281002- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106908