Levoton nukkuminen painopeiton kanssa

Anonyymi

Onks joku muu hankkinut painopeiton siinä toivossa että unenlaatu paranis?
Oon nyt nukkunu 2 viikkoa 9,5kg painavan painopeiton kanssa ja jokaikinen ilta/yö on ollut valvomista, kääntelyä ja vääntelyä, vaikeeta saada unen päästä kiinni. Sitten yöllä herätään kun on niin saatanan kuuma. Ja sitten ne aamut, voi luoja, koko selkä niin jumissa että hyvä että pääsee sieltä sängyn pohjalta ylös ja saa vaatteet päälleensä, sitten ollaankin puolipäivään asti jumissa.

Onks muilla kokemuksia? Onks mun sängyssä jotain vikaa vai onks se toi peitto? Ei oo aikasemmin ollut näitä, vaan muita ongelmia nukkumisen kanssa ja pikkuhiljaa alkaa kaduttaa toi painopeitto

20

4481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ainakin aiemmin oli ohje, että jos tarvitsee peittoa, pitäisi sen olla kevyt.
      En ymmärrä painopeittovillitystä ollenkaan.

      • Anonyymi

        Oma talviajan paksumpi peittoni painaa vain puolet tuosta ja silti heräilen pitkin yötä ja yleensä vähän ahdistavaan tunteeseen. Kesällä pelkän pussilakanan alla nukkuminen on parempaa. Olenkin nyt harkinnut hankkia mahdollisimman kevyen "talvipeiton", sellainen voisi pysyä paremmin pussilakanan sisälläkin.


      • Anonyymi

        Ap tässä. Nykyään ohje on, että painopeiton tulisi olla 10% omasta painostani ja kun sen 110kg painan niin 9,5kg painopeiton pitäisi olla juuri passeli.
        Olen monta vuotta halunnut painopeiton ja sain sen nyt jouluna lahjaksi, mutta kokemukset eivät ole järin lupaavat tähän asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap tässä. Nykyään ohje on, että painopeiton tulisi olla 10% omasta painostani ja kun sen 110kg painan niin 9,5kg painopeiton pitäisi olla juuri passeli.
        Olen monta vuotta halunnut painopeiton ja sain sen nyt jouluna lahjaksi, mutta kokemukset eivät ole järin lupaavat tähän asti.

        Voiko olla että (oletettvasti) kun olet ylipainoinen, tuo painopeiton laskentakaava ei päde...

        Ehkä se pitäisi laskea ns normaalipainosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko olla että (oletettvasti) kun olet ylipainoinen, tuo painopeiton laskentakaava ei päde...

        Ehkä se pitäisi laskea ns normaalipainosta?

        Ap tässä. En löytänyt mitään tuohon viittaavaa, vain sen että peiton olisi hyvä olla 10-15% omasta painosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap tässä. En löytänyt mitään tuohon viittaavaa, vain sen että peiton olisi hyvä olla 10-15% omasta painosta.

        Niin se taitaa olla, googletin minäkin aikani ja totesin saman.


    • Anonyymi

      Jouduin totuttautumaan painopeiton käyttöön koska aluksi se tuntui oudolta. Minulla on 7 kiloinen painopeitto. Aika nopeaa totuin ja nukun paremmin kuin normaalisti. En osaa enää normipeitolla nukkua. Painopeiton paino rauhoittaa mukavasti. Olisi mukavaa kokeilla vielä painavampaa versiota testinä.
      Minun painopeittoni on aika viileä. Täytyy pitää vilttiä jalkojen päällä lämmittämässä. Esimerkiksi untuvapeittoon verrattuna painopeitto on vilpoinen.

      • Anonyymi

        Ap tässä. Kauanko sinulla meni totuttautua peittoon? Minkä merkkinen peitto sinulla on?

        Omani on cura of sweden, ja kuten arvata saattaa en oikein koe tottuneeni peittoon. Ja kyllä nuo selkäkivut rupee ketuttaan kun joka aamu on...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap tässä. Kauanko sinulla meni totuttautua peittoon? Minkä merkkinen peitto sinulla on?

        Omani on cura of sweden, ja kuten arvata saattaa en oikein koe tottuneeni peittoon. Ja kyllä nuo selkäkivut rupee ketuttaan kun joka aamu on...

        Selkäkivut voi tulla jos makoilee huonolla sohvalla ja katselee tuntitolkulla tv:tä, ei se selkä sen jälkeen ole kipeä, vasta aamulla sängyssä nukutun yön jälkeen.
        Joten vika ei välttämättä ole sängystä kiinni. Minun kohdalla asia oli näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selkäkivut voi tulla jos makoilee huonolla sohvalla ja katselee tuntitolkulla tv:tä, ei se selkä sen jälkeen ole kipeä, vasta aamulla sängyssä nukutun yön jälkeen.
        Joten vika ei välttämättä ole sängystä kiinni. Minun kohdalla asia oli näin.

        Ap tässä. Vietän päiväni muulla tavalla, kuin sohvalla katsellen telkkaria, onhan minulla sentään 11 kuinen lapsikin. :)
        Tosin selkä saattaa tulla kipeäksi siitäkin, kun oon jatkuvasti selkä kumarassa pitämässä pojan kädestä kiinni kun kävellään ympäri kämppää tai ulkona.... Vaihtoehtoja on monia


    • Anonyymi

      Vaikuttaa minusta, että painopeitto on sinulle liian "painava".

      Jos sulla on muutenkin ongelmia nukahtamisen kanssa, niin silloin ongelma ei välttämättä ole peitossa.

      • Anonyymi

        Ap tässä. Tätä vaihtoehtoa olen epäillytkin, mutta tilanne on kovin hankala. Minulla ei ole kuittia, koska peitto oli tosiaan lahja ja tiedän että ennen alennusmyyntejä peitto maksoi 189e (nyt alessa 150e). Ja vaikka nyt onkin alennusmyynnit ja esim. 5kgn peitto maksaa 'vain' 135e, ei minulla ole sitä varaa ostaa. Ja nyt kun ne alennusmyynnit on, niin tuota omaa peittoani on vaikea lähtee myymään reiluun hintaan, kun onhan se juu käytetty, mutta vain vähän päälle 2 viikkoa. Eri asia olisi jos peitto olisi ollut 10 vuotta käytössä ja olisi kusinen, hikinen ja paskanen, tietenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap tässä. Tätä vaihtoehtoa olen epäillytkin, mutta tilanne on kovin hankala. Minulla ei ole kuittia, koska peitto oli tosiaan lahja ja tiedän että ennen alennusmyyntejä peitto maksoi 189e (nyt alessa 150e). Ja vaikka nyt onkin alennusmyynnit ja esim. 5kgn peitto maksaa 'vain' 135e, ei minulla ole sitä varaa ostaa. Ja nyt kun ne alennusmyynnit on, niin tuota omaa peittoani on vaikea lähtee myymään reiluun hintaan, kun onhan se juu käytetty, mutta vain vähän päälle 2 viikkoa. Eri asia olisi jos peitto olisi ollut 10 vuotta käytössä ja olisi kusinen, hikinen ja paskanen, tietenkin.

        Motonetista saa alle puoleen hintaan tosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Motonetista saa alle puoleen hintaan tosta.

        Oho, onkin poistunut myynnistä.
        Painopeitto 150 x 200 cm 9 kg harmaa 59,90 e.
        Toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho, onkin poistunut myynnistä.
        Painopeitto 150 x 200 cm 9 kg harmaa 59,90 e.
        Toimii.

        Peitot tuntuu aina jonkinverran riskiostoksilta, etenkin kalliimmat. Jos se ei olekaan hyvä, tulee sijoitettua paljon rahaa tarpeettomaan ostokseen. Palautusoikeutta ei ole koska peitto on hygieniatuote. Kannattaa laittaa myyntiin nettikirppikselle jos vain vähän käytetty. Saat hyvässä lykyssä osan hinnasta takaisin.


    • Anonyymi

      Olen ihmettelijä vain ja ihmettelenkin miten ihmiset pystyvät kääntymään yöllä näiden painopeittojensa kanssa. Minulla on itselläni usein öisin kylmä ja pidän siitä syystä joskus kahta peittoa, mutta minun on niistä rakennettava teltan tyyppinen rakennelma, jotta pystyn kääntymään. Jos peitot ovat kiinni minussa, en varmasti pysty kääntymään ja herään. Niin ja selkäkin on kipeä, jos väkisin yritän kääntyä peittoineni.

      On se varmasti kysyjällekin liian painava tuo peitto. Mitä jälleenmyyntiarvoon tulee, se on kaikilla tuotteilla muuta, kuin lähtöhinta ja kyseessä nyt mielestäni intiimituote kaiken lisäksi.

      Toivottavasti tarinallasi on hyvä loppu tai jatko.

    • Anonyymi

      Nukahdan hyvin, noin 3,5-4 tuntia unta ja herään. Loppu yö pyöritään, nukutaan, valvotaanja ajatellaan asioita. Kaikki on koitettu, ilman preseptiä ja preseptillä saatavat pillerit ja sumutteet. ResMed uniapnealaite ja viimeisimpänä painopeite 9,5kg. Edelleen herään viimeistään 3,5-4 tunnin jälkeen ja kun herään esim 3 tunnin jälkeen on seuraava tunti pitkä, koska uniapnealaitetta täytyisi pitää 4 tuntia. Olen todennut parhaimmaksi nousta ylös kahvinkeittoon oli kello mitä hyvää. Ei tietysti sovi työelämässä oleville. Kaikkea paskaa kuitenkin myydään valvoville, olkaa tarkkana mihin uskotte.

    • Anonyymi

      Minua auttaa nukahtamaan jos tuuletus ikkuna on auki ja peitto päällä, sitä kannattaa kokeilla
      jos peitto ei pysy päällä niin ,kannattaa laittaa pitkälahkeinen ja pitkähijsinen pyjama
      itse olen niin kuumanen että pelkät pikkarit ja toppi riitää.

    • Anonyymi

      Entä jos käyttäisit painopeittoa terapiavälineenä, eli älä käytä sitä nukkuessa, vaan muuten rentoutumiseen. Silloin peitto olisi käytössä, mutta ei tarvitsisi kärsiä yöllä sen vuoksi. Olen itsekin hankkinut kaiken maailman muotikotkottimia, jotka ovat osoittautuneet turhakkeiksi. Niin käy, kun seuraa muotia.

      Et kai ole kaikkia peittoja kämpästäsi heittänyt menemään? Peittoja olisi hyvä olla muutenkin erilaisia eri vuodenaikoja varten. Yleensä sisälämpötila on liiankin kuuma, eli isolle ihmiselle riittää ohut peitto. Kun selkä vaivaa, niin kannattaisi harkita patjan vaihtoa, samoin tyynyn.

    • Anonyymi

      Ap tässä. Menin peittoni kanssa jyskiin, mistä se oli ostettu. Selitin tilanteen, että ei kuittia koska lahja ja liian painava peitto, saako vaihtaa. Yllätykseksi sai vaihtaa, mutta kuitti oli oltava jotta voivat todeta että peitto on ostettu nimenomaan jyskistä eikä muualta. No sitten lahjan antajalle viestiä ja hänellä sattui olemaan kuitti tallella (en halunnut kysyä kun lahja ja kallis ja jäisin 'kiinni' siitä että vaihdan toiseen). No hain kuitin ja vein peiton taas sinne jyskiin ja vaihto onnistui. Nyt on 5kgn peitto kokeilussa ja ainakin tällein kun köllöttelee alla, on paremman tuntunen kun se painavampi. Katotaan ny miten sitten käy, mutta ainakin sain kevyemmän peiton!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe