Virhe verkkovirrassa

Anonyymi

Mitä tarkoittaa kun yhtäkkiä tulee ilmoitus television ruudulle " Virhe verkkovirrassa koodi 4725" ?

28

226

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tuosta koodista tiedä, mutta tuollainen ilmoitus tarkoittaa yleensä ongelmia sähkönsyötössä tai alimitoitettua virtaa.

      • Anonyymi

        Varmaankin tv kodit merkkikohtaisia.äji stiedömtv si merkin otahåyhteys huoltoon t ai myyjälikeeseen.

        He ehkä pystyy selvuttämään asiaa.


    • Anonyymi

      Tarkistuta kiinteistösi sähköverkko.

    • Anonyymi

      Mitähän seuraavaksi?

    • Anonyymi

      Yritä nyt ensin selvittää mitä tuo koodi tarkoittaa. Eli television merkin/mallin/tyypin perusteella kun nettiä kaivelee niin luulisi tuon selkeentyvän.

    • Anonyymi

      Ei vaan kyllä sen on täältä Suomi24:ltä selvittävä

    • Anonyymi

      Onko kiinteistössäsi tehty monialainen sähkömittaus eli ovatko asuntosi sähköt päivitetty nykyajan vaatimiin olosuhteisiin.

      • Anonyymi

        Selvitin tuota kyseistä koodia ja se tarkoittaa alimitoitettua virtaa.


    • Anonyymi

      Vaihdoitko sähköntoimittajaa, ampeerit ja hertzit eivät ole yhteensopivia

    • Anonyymi

      Viallinen sähkö maistuu hieman happamalta. Hyvä sähkö on aika kirpeää. Makukokeella kaikki selviää.

    • Anonyymi

      Kokeile eri pistorasioista. Antaako saman virhekoodin kaikista?
      Onko TV jonkinlaisen jatkojohto-hässäkän päässä?
      Toimiiko TV muuten kunnolla?

    • Anonyymi

      Esiintyykö aloittajalla myös muita sähköisiä ongelmia kun vain tuo ilmoitus? Jos ei, niin tällöin en olisi kovinkaan huolissani, mutta jos muutakin sähköön liittyvää on niin sitten sähkömiehen käynnistä ei haittaa olisi.

    • Anonyymi

      Esiintyykö aloittajalla myös muitakin ongelmia kun vain tuo ilmoitus?

      • Anonyymi

        Kyllä esiintyy muitakin sähköisiä ongelmia. Täytyypä ottaa sähkömieheen yhteyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä esiintyy muitakin sähköisiä ongelmia. Täytyypä ottaa sähkömieheen yhteyttä.

        Kuulostaa siltä, että tosiaan kannattaa. Ties vaikka ongelmat tulisi sähköverkosta ja siellä olisi vika mitä sähköyhtiö ei ole huomannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä esiintyy muitakin sähköisiä ongelmia. Täytyypä ottaa sähkömieheen yhteyttä.

        Voit täydellä luottamuksella avautua myös niistä muistakin ongelmista?


    • Anonyymi

      Jos aloittajan sähköt on pitkän linjan takana, niin jännite voi kulutuksen kasvaessa tippua alle normien.

      • Anonyymi

        Ei pitäisi. Sähköyhtiön pitää taata tietyt standardit sähkön siirrossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pitäisi. Sähköyhtiön pitää taata tietyt standardit sähkön siirrossa.

        Sähköyhtiön pitää taata standardit, mutta ei siellä joka linjalla mitään reaaliaikaisia mittauksia ole. Eikä tarvi olla edes kaukana muuntajasta.

        Vantaalla tuli pientaloalueella 30 vuotta sitten koettua, että yhden vaiheen jännite voi lerpahtaa jopa 190 V lukemiin. Hassua tuossa oli, että ainoastaan vanha mikroaaltouuni lakkasi toimimasta. Telkkarit, tietokoneet ym pelasi kuin ei mitään. Hehkulamput paloivat himmeinä... kun asiaa ryhdyin tutkimaan. Keskikesä kun oli, niin ei noille tarvetta ollut.

        Onneksi tuli mitattua jännite ennen kuin lähdin kaupasta hakemaan uutta mikroaaltouunia. Tuli muuten aika hätäseen sähkölaitoksen pojat paikalle, kun tuon jännitteen ilmoitin.

        Vantaalla oli ilmeisesti jotain häikkää keskijänniteverkon kanssa tuolloin. Sähkökatkojakin piisasi monta kertaa vuodessa. Tilanne tietysti korjattiin vääntelemällä muuntajan käämikytkin uuteen asentoon. Pysyväisluontoisempi korjaus tuli joitain vuosia myöhemmin, kun kaikki ilmakaapelit ja tolppamuuntajat purettiin ja korvattiin maakaapeleilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköyhtiön pitää taata standardit, mutta ei siellä joka linjalla mitään reaaliaikaisia mittauksia ole. Eikä tarvi olla edes kaukana muuntajasta.

        Vantaalla tuli pientaloalueella 30 vuotta sitten koettua, että yhden vaiheen jännite voi lerpahtaa jopa 190 V lukemiin. Hassua tuossa oli, että ainoastaan vanha mikroaaltouuni lakkasi toimimasta. Telkkarit, tietokoneet ym pelasi kuin ei mitään. Hehkulamput paloivat himmeinä... kun asiaa ryhdyin tutkimaan. Keskikesä kun oli, niin ei noille tarvetta ollut.

        Onneksi tuli mitattua jännite ennen kuin lähdin kaupasta hakemaan uutta mikroaaltouunia. Tuli muuten aika hätäseen sähkölaitoksen pojat paikalle, kun tuon jännitteen ilmoitin.

        Vantaalla oli ilmeisesti jotain häikkää keskijänniteverkon kanssa tuolloin. Sähkökatkojakin piisasi monta kertaa vuodessa. Tilanne tietysti korjattiin vääntelemällä muuntajan käämikytkin uuteen asentoon. Pysyväisluontoisempi korjaus tuli joitain vuosia myöhemmin, kun kaikki ilmakaapelit ja tolppamuuntajat purettiin ja korvattiin maakaapeleilla.

        Ei luonnollisestikaan ole realiaikaista mittausta. Sähkön laadusta voi valittaa ja vaatia korjausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei luonnollisestikaan ole realiaikaista mittausta. Sähkön laadusta voi valittaa ja vaatia korjausta.

        Nykyiset mittarit osaavat kaukoluennan lisäksi hälyttää ali/yli -jännitteistä ja 0-vioista että kylläpä vaan jonkin tasoista reaaliaikaista mittaustakin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyiset mittarit osaavat kaukoluennan lisäksi hälyttää ali/yli -jännitteistä ja 0-vioista että kylläpä vaan jonkin tasoista reaaliaikaista mittaustakin on.

        Sehän on toki hyvä, jos tälläinen mittari on asennettuna.


    • Anonyymi

      Selvitin tuota kyseistä koodia ja se tarkoittaa liiallista ruotsalaisen kääpiöhomopornon katselua.

    • Anonyymi

      Sanoiisn vatårmudella nollajohdon olevan irti amkassa.
      Myöskin nolla voi olla löysäl ö ä keskuksessa.

      Kempeleen inssi
      Edisonni

      • Anonyymi

        Kyllä löysää löytyy ihan muualta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä löysää löytyy ihan muualta...

        housusta löytyi löysää paskaa, mikä vialla ja kuka korjaa?


    • Anonyymi

      Olet vaihtanut sopimuksesi tuulisähköön ja televisio vaatii ydinenergiaa.

    • Anonyymi

      Telkun virtalähteessä jokin vika?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      242
      2040
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1057
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe