Aihe

Helsingin Sanomat ristikko 3144-

Kuten "pääforumissa" on todettu, ristikossa on yksi hyvin tympeä ratkaisusana. Viisi muuta melko huonoa ratkaisusanaa siinä on myös.

Pääkuvasanat ovat mielestäni melko toimivia

Sanastoltaan huonompiakin on tullut vastaan, mutta sanaston suhteen melko heikkotasoinen ristikko tämä on - niinhän useimmat Lehdon ristikot tahtovat olemaan. Syykin on yleisesti tiedossa.

Kyllä Hesari ansaitsisi Juha Leinosen tasoisen laatijan, jonka kunnianhimo ei salli sortua tämän tason sanastoa. Toki neljä vierkkäistä ratkaisusanaa ei olisi kuin ehkä joskus.

Tunnistamani henkilöt:
S1 - Cassius Clay alias Muhammed Ali
Å1-2 - Stan Saanila
H6 - Risto-Matti Ratia
Q6 - Mark Twain
A9 - Eisaku Sato
X13 - Marlene Dietrich
A15 - Ivan Pavlov
Z15 - Aale Tynni

6

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seuraavaan vihjeeseen en netistä löytänyt selitystä: KAMAN SIVUJOKI

• X7 (sitaateissa osittainen pisara) assosiaatio ei ole avautunut. Pehmistason vihjeenä olisi esim "laulaja".

• Tästä kommentoitu, että liittyy jonkun henkilön lempinimeen. Niin oletinkin, mutta kun en löytänyt ketään, jonka lempinimi olisi Tippa, Ippa, Pisara tai Isara.

• Anonyymi

Ärsyttävintä ristikoissa on se, että hyvin usein on useita vaihtoehtoja. Jos on epäselb'vä kuva, menee arvaukseksi. Tälläkin kertaa on yksi arvattava ratkaisusana. Minä en löytänyt Google kuvahaulla sen paremmin tee- kuin tiiämpäriäkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenne topissa

Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      40
      12816
    2. Naisen vessakäynti suhteen alussa

Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      189
      12253
    3. Maisa se jaksaa valehdella

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      249
      7996
    4. Liedenpohja

Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      20
      5481
    5. Karanteenimääräyksiä rikkovaa ei rangaista.

Ulkomailta tuleva koronatartuttaja saa Suomessa liikuskella ja juhlia estoitta. Omantunnon kysymys on noudattaako karanteenimääräyksiä toista on mones
      Maailman menoa
      197
      3262