Kuinkas sitten kävikään? Minäkö varas?

Anonyymi

Minun vanhempani olivat todellisia kitupiikkejä eläessään, säästivät säästämästä päästyään. Olin kymmenen vuotta /- 100-vuotiaiden sairaiden, dementoituneiden vanhusten omaishoitaja. Täällä kaikki tietävät, että täyttä helvettiähän se on, parhaimmillaankin raskasta ja likaista työtä vuorotta.

Onnellisesti sain lopulta äitinikin reilu vuosi sitten haudan lepoon. Perunkirjoitusten yhteydessä todettiin, että rahaa on kadonnut. Sisareni ilmoitti kirjoitukseen saaneensa isältä 150 tuhatta markkaa ja muuten selvinneensä ilman vanhusten tukea . Jälkeenpäin löytyi 60 tuhannen edestä pankkisiirtoja äidin tililtä siskolle. Hän raivostui, kun lähetin hänelle kopiot. Aiemmin isä oli ostanut siskolle yksiön Helsingistä. Taloyhtiö kuitenkin heitti hänet ulos ja otti asunnon haltuunsa rikollisen elämäntapansa vuoksi. Tyttären yksin jätetyn muutaman kuukauden ikäisen vauvan naapurit toimittivat lastenkotiin. Äiti oli antanut rahat uuteen Mersuun, kun sisko aloitti taksisuharina.

Veli sai uuden OK-talon, kaksi uutta autoa, kymmenkunta käytettyä autoa, moottoripyöriä, Hirvas 450 veneen 75 hv Yamaha -moottorin, isomman matkaveneen, Espanjan asunnon,... mutta mikään ei riittänyt. Vuosilta 2009-2011 löysin isän tiliotteet. Tililtä oli kadonnut selittämättömästi 60 tuhatta euroa. Muita tiliotteita ei ole, mutta minä voin vain kuvitella, paljonko aiemmin on rahaa kadonnut.

On minullekin tarjottu: maalaistalo, vanha vuokraparakki, rahaa... Mutta sanoin aina, että ehdin kyllä saada. Olin aiemmin saanut kaksion kaupungin laidalta, kiitti isä! Minä pärjäsin itse, joten en asioita sen kummemmin pohtinut.

Totuus alkoi valjeta, kun äidin kuoleman jälkeen ELÄKKEENI PIENENI, KOSKA OLIN OLLUT OMAISHOITAJA. Valitin asiasta, mutta ei auttanut. Laki on laki, vaikka olisi kuinka epäoikeudenmukainen. Sorry, Olaus Petri. Tuomarin ohjeet: "Mikä ei ole oikeus ja kohtuus, se ei voi olla lakikaan."

Jotta tuskani määrä täyttyisi, veli siskon houkuttelemana palkkasi asianajan ja nyt MINUA SYYTETÄÄN VELJEN DEMENTOITUNEILTA VANHUKSILTA VARASTAMIEN KYMMENIEN JOPA YLI SADAN TUHANNEN VARASTAMISESTA.

Äidillä oli laiton Smith&Wesson -revolveri. Se on kadonnut. Pian saatte varmaan lukea lehdestä, mistä luodit löytyivät.

1

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vetää ihan sanattomaksi tämä kirjoitus!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2022
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      146
      1475
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      126
      997
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      111
      976
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      812
    Aihe