Lahdessa (LUT) TUDI-maisteriohjemassa tuotantotalouden DI:ksi tai vaihtoehtoisesti Metropoliassa Industrial Management englanninkielisessä YAMK-ohjelmassa Master of Engineering/Yamk-tutkinto.
Siinä omat vaihtoehdot kevään ensimmäisessä yhteishaussa. Mitä mieltä olette tutkintojen arvostuksesta keskenään kyseisissä oppilaitoksissa suoritettuna?
Miten tuollainen englanninkielinen YAMK-tutkinto arvostetaan käytännössä työelämässä verrattuna diplomi-insinöörin tutkintoon samalla alalla ?
Ei varmasti Aallossa/TTY:ssä suoritettuun maisteritutkintoon verrattavissa, mutta suhteessa LUT:n arvostukseen.
Työkokemusta omalta insinöörialalta 8 vuotta valmistumisen jälkeen
YAMK vai yliopiston-maisteri ohjelma tuotantotaloudesta AMK-pohjalta.
Anonyymi
1
811
Vastaukset
- Anonyymi
Missä hyvänsä opiskeltu DI-tutkinto on selvästi arvokkaampi ja arvostetumpi kuin YAMK-tutkinto, jonka arvostus ei vastaa lähellekään muodollista vastaavuutta.
Huomaa, että työkokemus sinulla on ja pysyy DI-tutkinnon lisäksi. YAMK-tutkinto sen sijaan on osittain työkokemustasi eli itse opinnot eivät tuo kovin paljoa lisää osaamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.745019Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.163403Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j242700Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581760- 471576
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346- 941342
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2331221Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711025IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra54912