Aihe

Toyota Corolla hybrid 1.8

Anonyymi

Kuinka nopeasti auton pitäisi ruveta menemään sähköllä? Tänään lähdin kylmällä autolla ajamaan. Pakkasta - 6. Matkaa 26 km. Ensimmäinen kerran meni sähköllä kun olin ajanut 23 km. Moottori on lämminnyt jo n. 5 km jälkeen ja akun varaus tapissaan melkeinpä koko matkan. Koko matkan aikana sähköllä kulki 1% verran. Kulutus oli 5.4 litraa satasella.
Onko tuo kylmyys vaan syy että ei ollenkaan syty ev valo näyttöön?

51

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä väliä milloin höpöhybridi näyttää kulkevansa sähköllä? Se kaikki sähkö on tehty kalliista bensasta aikaisemmin. Kone polttaa bensaa yli tarpeen ja tekee siitä sähköä akuihin.
      Tojon sähköllä ajaminen on pelkkää mainosmiesten kusetusta typerille.

      • Anonyymi

        Sinun kommentoisi on suoraan näyttö sinun typeryydestäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kommentoisi on suoraan näyttö sinun typeryydestäsi.

        Siis ensin poltetaan bensaa enemmän, mitä auton liikuttaminen vaatii, varastoidaan se hetkellisesti akkuun ja mennään hetki ”sähköllä”.
        Todella nerokasta!
        Miksiköhän mikään muu merkki ei ole tuota keksinyt...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ensin poltetaan bensaa enemmän, mitä auton liikuttaminen vaatii, varastoidaan se hetkellisesti akkuun ja mennään hetki ”sähköllä”.
        Todella nerokasta!
        Miksiköhän mikään muu merkki ei ole tuota keksinyt...

        Miksi keksiä pyörää uudelleen kun tekniikan olisi voinut ostaakkin Toyotalta?


    • Anonyymi

      Ei sen pidä ruveta menemään välttämättä ollenkaan pelkällä sähköllä, esim. moottoritienopeuksissa.

      • Juu ei moottoritiellä. Nyt oli kyseessä taajama ajoa🤔


    • Anonyymi

      Tajuatteko pahvit että kyseessä on silmänkääntötemppu. Tojo polttaa ensin bensaa ja tekee siitä sähköä. Kun se sammuttaa bensakoneen niin matka jatkuu sen bensakoneen tekemällä sähköllä.
      Erittäin hölmöä hommaa kun sähköä saa verkosta paljon halvemmalla ja ilman fossiilin polttamista.

      • Anonyymi

        Tajuatko hölmö että ilman ulkoista latausmahdollisuutta olevan hybridin tarkoitus ei ole kulkea pelkällä sähköllä vaan talteen otetulla energialla avustetaan polttomoottoria. Jos energiaa on ja kuormitus on kevyt auto sammuttaa polttomoottorin. Pakkasella luonnollisesti auto tarvitsee lämpöä moottorista ja käyttää sitä sen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tajuatko hölmö että ilman ulkoista latausmahdollisuutta olevan hybridin tarkoitus ei ole kulkea pelkällä sähköllä vaan talteen otetulla energialla avustetaan polttomoottoria. Jos energiaa on ja kuormitus on kevyt auto sammuttaa polttomoottorin. Pakkasella luonnollisesti auto tarvitsee lämpöä moottorista ja käyttää sitä sen mukaan.

        No sitähän minä juuri sanoin että turha tuijottaa sitä milloin bensakone ei käy koska silloin ajetaan bensakoneella aikaisemmin tehdyllä sähköllä. Se on vain silmänkääntötemppu. Ensin poltetaan enemmän bensaa kuin auton liikuttaminen vaatii ja silllä yli tarpeen poltetulla bensalla tehdään sähköä joka sitten myöhemmin käytetään auton liikuttamiseen.
        Jarruttamisesta saatu sähkö on hyvin pienessä roolissa ja matka-ajossa se tuottaa tasan ei yhtään sähköä.
        Käytännössä tuo "talteen ottaminen" on ylimääräisen bensan polttamista sähkön tekemiseksi. Hölmöläisen hommaa kun saman sähkön saa paljon halvemmalla töpselistä.


      • Anonyymi

        Sama se, mikä temppu on, jos taajama-ajossa pakkasella kylmällä autolla kulutus 5,4l/100km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitähän minä juuri sanoin että turha tuijottaa sitä milloin bensakone ei käy koska silloin ajetaan bensakoneella aikaisemmin tehdyllä sähköllä. Se on vain silmänkääntötemppu. Ensin poltetaan enemmän bensaa kuin auton liikuttaminen vaatii ja silllä yli tarpeen poltetulla bensalla tehdään sähköä joka sitten myöhemmin käytetään auton liikuttamiseen.
        Jarruttamisesta saatu sähkö on hyvin pienessä roolissa ja matka-ajossa se tuottaa tasan ei yhtään sähköä.
        Käytännössä tuo "talteen ottaminen" on ylimääräisen bensan polttamista sähkön tekemiseksi. Hölmöläisen hommaa kun saman sähkön saa paljon halvemmalla töpselistä.

        Hölmöläisen hommaa on myös jauhaa tuota samaa töpselisähköä joka toisessa viestissäsi. Se on kaikille selvää mutta kaikilla ei ole paikkaa tai edes halua turata johdon kanssa. Toiseksi jos ajaa pelkällä lataussähköllä on ihan turhaa enää polttomoottoria roikuttaa mukana missään merkissä. Toyotan hybrid on ihan kelvollinen ”välimalli” kohtuullisella kulutuksella ja pienellä käyttömaksulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmöläisen hommaa on myös jauhaa tuota samaa töpselisähköä joka toisessa viestissäsi. Se on kaikille selvää mutta kaikilla ei ole paikkaa tai edes halua turata johdon kanssa. Toiseksi jos ajaa pelkällä lataussähköllä on ihan turhaa enää polttomoottoria roikuttaa mukana missään merkissä. Toyotan hybrid on ihan kelvollinen ”välimalli” kohtuullisella kulutuksella ja pienellä käyttömaksulla.

        "Toyotan hybrid on ihan kelvollinen ”välimalli” kohtuullisella kulutuksella ja pienellä käyttömaksulla."

        Ei oikeastaan ole laskutaitoiselle. Toyotan hybridien hankintahinta vetää maton alta.

        Tässä vähän aukilaskettuna TM 60.000km testien käyttökustannuksia (huolto+korjaus) ja TM:n 15/2019 vertailun kulutuslukemien sekä hankintahinnan yhdistelmää.
        Ne eivät ole täysin samoista autoista, mutta aivan riittävän oikeita tähän laskentaan.

        Bensan hintana käytetty 1,25€
        Huoltokuluina tuoreimmat TM 60.000km testien kulut. Mallit eivät ole aivan samat mutta riittävän tarkat tähän tarkoitukseen
        Huolto+ bensa-kustannukset / 100km

        Maantie
        Octavia - Huollot 1,27, bensa 6,00 = 7,27€
        Auris - Huollot 2,08, bensa 5,38 = 7,46€
        Eli maantiellä Corolla on kalliimpi ja häviää joka kilometrillä lisää.

        Kaupungissa
        Octavia - Huollot 1,27, bensa 8,75 = 10,02€
        Auris - Huollot 2,08, bensa 5,88 = 7,96€

        Kun otetaan mukaan näiden autojen hankintahinnan ero (4.200€) niin tulokseksi tulee seurava:

        Maantieajossa Tojo on lähtötilanteessa 4.200€ kalliimpi ja jokainen 10.000km tulee 19€ kalliimmaksi kuin Octavialla.

        Kaupungissa Tojo kuittaa hintaeron 203.000 km kohdalla ja on sen jälkeen 2,06€ halvempi per 100km.

        50/50 mixissä Tojo kuittaa kalliimman lähtöhintansa 656.250km kohdalla ja on sen jälkeen 84 centtiä halvempi ajaa per 100km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotan hybrid on ihan kelvollinen ”välimalli” kohtuullisella kulutuksella ja pienellä käyttömaksulla."

        Ei oikeastaan ole laskutaitoiselle. Toyotan hybridien hankintahinta vetää maton alta.

        Tässä vähän aukilaskettuna TM 60.000km testien käyttökustannuksia (huolto+korjaus) ja TM:n 15/2019 vertailun kulutuslukemien sekä hankintahinnan yhdistelmää.
        Ne eivät ole täysin samoista autoista, mutta aivan riittävän oikeita tähän laskentaan.

        Bensan hintana käytetty 1,25€
        Huoltokuluina tuoreimmat TM 60.000km testien kulut. Mallit eivät ole aivan samat mutta riittävän tarkat tähän tarkoitukseen
        Huolto+ bensa-kustannukset / 100km

        Maantie
        Octavia - Huollot 1,27, bensa 6,00 = 7,27€
        Auris - Huollot 2,08, bensa 5,38 = 7,46€
        Eli maantiellä Corolla on kalliimpi ja häviää joka kilometrillä lisää.

        Kaupungissa
        Octavia - Huollot 1,27, bensa 8,75 = 10,02€
        Auris - Huollot 2,08, bensa 5,88 = 7,96€

        Kun otetaan mukaan näiden autojen hankintahinnan ero (4.200€) niin tulokseksi tulee seurava:

        Maantieajossa Tojo on lähtötilanteessa 4.200€ kalliimpi ja jokainen 10.000km tulee 19€ kalliimmaksi kuin Octavialla.

        Kaupungissa Tojo kuittaa hintaeron 203.000 km kohdalla ja on sen jälkeen 2,06€ halvempi per 100km.

        50/50 mixissä Tojo kuittaa kalliimman lähtöhintansa 656.250km kohdalla ja on sen jälkeen 84 centtiä halvempi ajaa per 100km.

        No sanoinkin että kelvollinen. Useat eivät edes halua konsernin tuotosta jostain kumman syystä...Ja syitä selviää kun vilkaisee vag foorumeita ympäri maailman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotan hybrid on ihan kelvollinen ”välimalli” kohtuullisella kulutuksella ja pienellä käyttömaksulla."

        Ei oikeastaan ole laskutaitoiselle. Toyotan hybridien hankintahinta vetää maton alta.

        Tässä vähän aukilaskettuna TM 60.000km testien käyttökustannuksia (huolto+korjaus) ja TM:n 15/2019 vertailun kulutuslukemien sekä hankintahinnan yhdistelmää.
        Ne eivät ole täysin samoista autoista, mutta aivan riittävän oikeita tähän laskentaan.

        Bensan hintana käytetty 1,25€
        Huoltokuluina tuoreimmat TM 60.000km testien kulut. Mallit eivät ole aivan samat mutta riittävän tarkat tähän tarkoitukseen
        Huolto+ bensa-kustannukset / 100km

        Maantie
        Octavia - Huollot 1,27, bensa 6,00 = 7,27€
        Auris - Huollot 2,08, bensa 5,38 = 7,46€
        Eli maantiellä Corolla on kalliimpi ja häviää joka kilometrillä lisää.

        Kaupungissa
        Octavia - Huollot 1,27, bensa 8,75 = 10,02€
        Auris - Huollot 2,08, bensa 5,88 = 7,96€

        Kun otetaan mukaan näiden autojen hankintahinnan ero (4.200€) niin tulokseksi tulee seurava:

        Maantieajossa Tojo on lähtötilanteessa 4.200€ kalliimpi ja jokainen 10.000km tulee 19€ kalliimmaksi kuin Octavialla.

        Kaupungissa Tojo kuittaa hintaeron 203.000 km kohdalla ja on sen jälkeen 2,06€ halvempi per 100km.

        50/50 mixissä Tojo kuittaa kalliimman lähtöhintansa 656.250km kohdalla ja on sen jälkeen 84 centtiä halvempi ajaa per 100km.

        Kannattaa katsoa mitä farkku Octavia 1.5eTSI maksaa perusmallina ja mitä farkku Corolla 2,0 hybrid. Laske huvikseen näistä samanlainen yhteenveto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sanoinkin että kelvollinen. Useat eivät edes halua konsernin tuotosta jostain kumman syystä...Ja syitä selviää kun vilkaisee vag foorumeita ympäri maailman.

        Mun ei tarvitse lukea auton ylläpitokustannuksia netistä. Oma kokemus kertoo että reilut 25 vuotta VW:llä on maksanut korjauskustannuksina noin 140 euroa. Sen maksoi vesipumpun vaihto nykyiseen 12 vuotta vanhaan Golfiin. Muita korjauskustannuksia ei ole ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun ei tarvitse lukea auton ylläpitokustannuksia netistä. Oma kokemus kertoo että reilut 25 vuotta VW:llä on maksanut korjauskustannuksina noin 140 euroa. Sen maksoi vesipumpun vaihto nykyiseen 12 vuotta vanhaan Golfiin. Muita korjauskustannuksia ei ole ollut.

        Joopa joo. Minäkin olen autoillut kohta 27 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa joo. Minäkin olen autoillut kohta 27 vuotta.

        Olen omistanut auton vuodesta 1986 saakka. Siitä volkkareilla matka on taittunut reilut 25 vuotta ja loput muillamerkeillä.
        Luuletko että meikä antaa mitään arvoa siitä mitä joku kertoo lukeneensa netistä? Joku typerys kertoo mitä mitä joku toinen hörhö on kirjoittanut nettiin? Tuollaisia kusetetaan mennentullen ja palatessa joka päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun ei tarvitse lukea auton ylläpitokustannuksia netistä. Oma kokemus kertoo että reilut 25 vuotta VW:llä on maksanut korjauskustannuksina noin 140 euroa. Sen maksoi vesipumpun vaihto nykyiseen 12 vuotta vanhaan Golfiin. Muita korjauskustannuksia ei ole ollut.

        Osaatko vielä kertoa, miksi nämä vag- tyypit tuputtavat näitä huoltohintojaan toyota-palstalla?


      • Anonyymi

        Ja puolet sähköisiä kilometrejä, sanoo mainos, hihii mitä kusetusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotan hybrid on ihan kelvollinen ”välimalli” kohtuullisella kulutuksella ja pienellä käyttömaksulla."

        Ei oikeastaan ole laskutaitoiselle. Toyotan hybridien hankintahinta vetää maton alta.

        Tässä vähän aukilaskettuna TM 60.000km testien käyttökustannuksia (huolto+korjaus) ja TM:n 15/2019 vertailun kulutuslukemien sekä hankintahinnan yhdistelmää.
        Ne eivät ole täysin samoista autoista, mutta aivan riittävän oikeita tähän laskentaan.

        Bensan hintana käytetty 1,25€
        Huoltokuluina tuoreimmat TM 60.000km testien kulut. Mallit eivät ole aivan samat mutta riittävän tarkat tähän tarkoitukseen
        Huolto+ bensa-kustannukset / 100km

        Maantie
        Octavia - Huollot 1,27, bensa 6,00 = 7,27€
        Auris - Huollot 2,08, bensa 5,38 = 7,46€
        Eli maantiellä Corolla on kalliimpi ja häviää joka kilometrillä lisää.

        Kaupungissa
        Octavia - Huollot 1,27, bensa 8,75 = 10,02€
        Auris - Huollot 2,08, bensa 5,88 = 7,96€

        Kun otetaan mukaan näiden autojen hankintahinnan ero (4.200€) niin tulokseksi tulee seurava:

        Maantieajossa Tojo on lähtötilanteessa 4.200€ kalliimpi ja jokainen 10.000km tulee 19€ kalliimmaksi kuin Octavialla.

        Kaupungissa Tojo kuittaa hintaeron 203.000 km kohdalla ja on sen jälkeen 2,06€ halvempi per 100km.

        50/50 mixissä Tojo kuittaa kalliimman lähtöhintansa 656.250km kohdalla ja on sen jälkeen 84 centtiä halvempi ajaa per 100km.

        Ja tuo Auris oli testin mukaan aivan kamala ajettava ja Octavia loistava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko vielä kertoa, miksi nämä vag- tyypit tuputtavat näitä huoltohintojaan toyota-palstalla?

        Koska sinä käyt vittuilemassa VW:n palstalla ja keksit valheita ym. Takaisin maksua vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska sinä käyt vittuilemassa VW:n palstalla ja keksit valheita ym. Takaisin maksua vain.

        En ole käynyt, enkä mene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko vielä kertoa, miksi nämä vag- tyypit tuputtavat näitä huoltohintojaan toyota-palstalla?

        Opettele lukemaan. Ei puhuta huoltohinnoista vaan korjauskustannuksista. Kaksi täysin eri asiaa.

        Kirjoitin todellisen elämän kokemuksista vastapainoksi netistä luetun fuulan levittämiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama se, mikä temppu on, jos taajama-ajossa pakkasella kylmällä autolla kulutus 5,4l/100km.

        Pienempään kulutukseen pääsee nykyaikaisella puhtaalla euro6 dieselillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele lukemaan. Ei puhuta huoltohinnoista vaan korjauskustannuksista. Kaksi täysin eri asiaa.

        Kirjoitin todellisen elämän kokemuksista vastapainoksi netistä luetun fuulan levittämiselle.

        Eikö vag:lla ole omaa osastoa, missä niiden korjaus- ja huoltokustannuksia voisi käsitellä? Jos ne on pakko laittaa toyota-palstalle, niin aloittaisitte vaikka ihan oman keskustelun aiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienempään kulutukseen pääsee nykyaikaisella puhtaalla euro6 dieselillä.

        Vanhallakin dieselillä pääsee tuohon. Bensa-autolle tuo on kait ihan hyvä lukema. Esim. nykyisilläkin pikkuturbo bensa-autoilla tuohon on tekemistä, kun puhutaan kylmästä moottorista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tajuatko hölmö että ilman ulkoista latausmahdollisuutta olevan hybridin tarkoitus ei ole kulkea pelkällä sähköllä vaan talteen otetulla energialla avustetaan polttomoottoria. Jos energiaa on ja kuormitus on kevyt auto sammuttaa polttomoottorin. Pakkasella luonnollisesti auto tarvitsee lämpöä moottorista ja käyttää sitä sen mukaan.

        Mulla ennen automaatti joka vei yli kympin talvella pikku ajossa.
        Nyt hybrid iso maasturi vie vaan alle kuusi litraa sadalla taajama ajossa.
        Ja auto hieno ajaa kaiki toimii kun ktsestää mahtava vääntö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhallakin dieselillä pääsee tuohon. Bensa-autolle tuo on kait ihan hyvä lukema. Esim. nykyisilläkin pikkuturbo bensa-autoilla tuohon on tekemistä, kun puhutaan kylmästä moottorista.

        Kuka ajaa vanhalla dieselillä= köyhät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen omistanut auton vuodesta 1986 saakka. Siitä volkkareilla matka on taittunut reilut 25 vuotta ja loput muillamerkeillä.
        Luuletko että meikä antaa mitään arvoa siitä mitä joku kertoo lukeneensa netistä? Joku typerys kertoo mitä mitä joku toinen hörhö on kirjoittanut nettiin? Tuollaisia kusetetaan mennentullen ja palatessa joka päivä.

        Kokemusta neljästä konsernin riesasta ja se riittää. Osa näistä nettikirjoittelusta on näet totta liittyen tunnettuihin vag-tyyppivikoihin. Onnea sinulle jos ikivanhat volkkarisi ovat toimineet.


    • Anonyymi

      Hybridillä onkin tarkoitus käyttää bensakonetta ja sähkömoottoria vaihtelevissa suhteissa tilanteen ja olosuhteiden mukaan.

    • Anonyymi

      Aika harvalla autolla pääsee tuohon kulutuslukemaan pakkaslähdöllä taajamassa. Oma eurooppalainen koslani kulutti suurinpiirtein samalla ajolla 9 l/100km eilen.

    • Anonyymi

      Aika pienellä kulutuksella olet muka päässyt jos matkassa ei ole yhtään sähköllä ajoa.

    • Anonyymi

      Se on vähän autosta kiinni. Minulla tuollaiset matkat menevät pelkällä sähköllä bensamoottoria käynnistämättä. Tämä tietenkin sillä varauksella, ettei ala itseään viihdyttämään polkaisemalla pedalia syvempään. Silloin mennään molempien moottorien voimalla nelivedolla melkoisen ripeästi reilusti yli 200 hv voimin.

      • Anonyymi

        Tätähän se aloittaja kysyikin.


      • Anonyymi

        "Minulla tuollaiset matkat menevät pelkällä sähköllä bensamoottoria käynnistämättä."

        miä väliä käykö bensakone vai ei kun se sähkö on tehty bensakoneella joka tapauksessa? Ensin bensakone polttaa ylimääräistä bensaa tunnin sen vuoksi että auto kulkisi viisi minuuttia ilman bensakonetta.
        Kuulostaa hölmöläistarinalta jossa peitosta leikattiin yläpäästä suikale ja ommeliin se jalkopäähän kun jalkoja paleli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minulla tuollaiset matkat menevät pelkällä sähköllä bensamoottoria käynnistämättä."

        miä väliä käykö bensakone vai ei kun se sähkö on tehty bensakoneella joka tapauksessa? Ensin bensakone polttaa ylimääräistä bensaa tunnin sen vuoksi että auto kulkisi viisi minuuttia ilman bensakonetta.
        Kuulostaa hölmöläistarinalta jossa peitosta leikattiin yläpäästä suikale ja ommeliin se jalkopäähän kun jalkoja paleli.

        Jos hiukan perehtyisit näihin tekniikoihin niin ymmärtäisit että asiat ei ole aina ihan mustavalkoisia. Mutta jos tekninen ymmärrys on tuota mitä tekstisi antaa ymmärtää niin turha edes yrittää. Jatka vaan hölmöläisten tarinoiden parissa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hiukan perehtyisit näihin tekniikoihin niin ymmärtäisit että asiat ei ole aina ihan mustavalkoisia. Mutta jos tekninen ymmärrys on tuota mitä tekstisi antaa ymmärtää niin turha edes yrittää. Jatka vaan hölmöläisten tarinoiden parissa..

        Eihän sitä sähköä bensalla kannata tehdä, kun sitä saa halvemmalla suoraan sähköverkosta. Arkiajot mennään sillä sähköllä, ja bensamoottori on apuna pidemmille reissuille. Silloin ajetaan "itselataavana".


    • Anonyymi

      Nää on näitä ”eniten sähköisiä kilometrejä maailmassa”???

    • Anonyymi

      Olen huomannut että EV valo ei syty aina vaikka polttomoottori on sammunut. Näkee siitä energianäytöstä. En tiedä onko vika vai ominaisuus.

    • Anonyymi

      Tarviiko votkins motor lainkaan, painavaa eluktroniikkaa?????

    • Anonyymi

      Toyotalla mennään puolet elektrisiteetillä kepoisasti.

    • Anonyymi

      Rav nelonen kulutaa taajma ajossa vaan viiis litraa sadalla.
      Moni pienempi automaatti låkulutaa yli kympin .

    • Anonyymi

      No ei koskaan koska se 1,8 on onneton lussu, saa ajaa koko ajan kaasu pohjassa ettei rekat mene ohi. Kuka pöhkö ostaa lussun 1,8 hybridin?

    • Anonyymi

      Eikä Suomessa jatkuvasti ole pakkasta. Seitsemän kuukautta vuodessa pienet kauppareissut taajamassa, ajetaan pelkän sähkön kiidättämänä. Ei saastuteta lasten tulevaisuutta polttomoottorilla ja meno on hiljaisen kevyttä. Kuin naisen huulten hipaisu miehen poskella. Tosi miehen. Toyota.

      • Anonyymi

        Pienet kauppareisu taajamassa olisi parempi kulkea jalan kun tojotalla.


    • Anonyymi

      Ei kiitos kaapelijumpalle olemattoman hyödyn takia.
      T. Hybridmies

      • Anonyymi

        Ei kiitos ”itselataavalle” olemattoman säästön takia.


      • Anonyymi

        Mitä tarkoittaa hybridmies?
        Vähän molempia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa hybridmies?
        Vähän molempia?

        Eiks se ole sellainen kaksitoiminen. Antaa edestä ja ottaa takaa.


    • Anonyymi

      Hieno sähkömoottori ja kaikki Corollassa. Ei ihme että voitti ylivoimaisesti TM talvitestin, maailman suurimman!

      • Anonyymi

        Ei liikkunut priimiumi Audi minnekkään tänään ilman hinuria telkkarissa. Aika noloa!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisen vessakäynti suhteen alussa

      Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      358
      26775
    2. Liikenne topissa

      Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      40
      14287
    3. Maisa se jaksaa valehdella

      https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      336
      12075
    4. Liedenpohja

      Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      99
      8968
    5. Miksei työ kelpaa suomalaisille?

      Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia
      Maailman menoa
      570
      6136