Keväällä 1967 Katajanokalla sijainneen Kaartin pataljoonan ruokalaan tuli siirtomiehiä syömään. Minua vastapäätä istui mies, joka tarrasi kiinni jo kädessäni olleeseen näkkileipäpalaan. Pöydällä oli iso astia täynnä vanikkaa, joten pulasta ei ollut kysymys. Tulokas ei tiennyt, kuka olin.
"Kukas sinä olet?" kysäisin yllättyneenä mokomasta touhusta. Miksi joku halusi syödä lepää, jossa oli minun sormenjälkeni? Vastaus: "Ensitanssija Matti Tikkanen."
Olin komppanian kirjuri ja panin ensitanssijan kävelemään kasarmin ympäri sunnuntaiaamuna kello 2-4, ettei kukaan hyökännyt kimppuumme. Näin häneltä jäivät Kansallisoopperan harjoitukset väliin.
Ensitanssija tarjoutui myöhemmin ostamaan minulle kahvit ja munkin sotkussa, mutta kieltäydyin. Vastenmielinen tyyppi. En tosin myöhemmin hänelle mitään ylimääräistä vahtimista määrännyt.
Wikipedian mukaan Tikkanen on tehnyt mittavan kansainvälisen uran tanssijana, joten kaipa hänkin jossakin vaiheessa aikuistui.
Ensitanssija Matti Tikkanen
Anonyymi
0
386
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1092250- 103896
- 67861
- 48825
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???22822Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha535756- 80677
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76650Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23600- 57561