Tokina 11-16 mm f2.8 at-x 116 pro dx

Anonyymi

Minulla kamera Nikon D3300 ja tuon pitäisi sopia siihen mutta automaatti tarkennus ei toimi. Onko siihen jokin kikka.

11

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Etumaista rengasta joka on tarkennusrengas, työntämällä ja vetämällä valitaan automaatti- tai manuaalitarkennus. Siinä kyljessä on merkinnät MF(manuaalitark.) ja AF(automaattitark.) joista näkee kumpi on valittuna. Jos AF merkki näkyy niin automattitarkennuksen pitäisi toimia.

      • Anonyymi

        Jep, ei toimi vaikka on automaattiasetuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, ei toimi vaikka on automaattiasetuksella.

        Toimiiko tarkennus muilla objektiiveilla? Tokinaa kannattaa koittaa jollain toisella ja uudehkolla rungolla. On olemassa pieni mahdollisuus ettei kamerasi tue tuota linssiä. Kameran ohjelmiston päivitys voi auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimiiko tarkennus muilla objektiiveilla? Tokinaa kannattaa koittaa jollain toisella ja uudehkolla rungolla. On olemassa pieni mahdollisuus ettei kamerasi tue tuota linssiä. Kameran ohjelmiston päivitys voi auttaa.

        Ostitko käytetyn netin kautta vai peräti ulkomailta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostitko käytetyn netin kautta vai peräti ulkomailta?

        Netistä ihan kamera liikkeestä. Kysyin sopivuutta d3300 ja pitäis sopia. Kokeilin avokin kameralla d3500 ja ei toiminut silläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netistä ihan kamera liikkeestä. Kysyin sopivuutta d3300 ja pitäis sopia. Kokeilin avokin kameralla d3500 ja ei toiminut silläkään.

        No sitten palautat sen, purat kaupan tai vaadit uuden yksilön jos eivät halua korjata sitä. Eli heti huomenna soitat sinne mistä ostit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimiiko tarkennus muilla objektiiveilla? Tokinaa kannattaa koittaa jollain toisella ja uudehkolla rungolla. On olemassa pieni mahdollisuus ettei kamerasi tue tuota linssiä. Kameran ohjelmiston päivitys voi auttaa.

        Objektiiveissakin saattaa olla päivitettävä firmware.


    • Anonyymi

      Yksi kysymys. Onko objektiivissa tarkennusmoottori?
      Ellei, se ei toimi halpis Nikoneissa, vaan ainoastaan kalliimmissa malleissa, muistaakseni 7xxx sarjasta lähtien.
      Jos siis objektiivin takapäässä on kontaktien lisäksi pieni ruuvimeisselintapainen on linssi vanhaa mallia, eikä toimi.
      Kannattaa vaihtaa objektiivi uudempaan versioon. Tuo ruuvimekanismi on jäämässä pois käytöstä, mutta vanhoja varastoja voi liikkeissä olla.

    • Anonyymi

      Trvitaanko noin lyhyellä polttovälillä automaattitarkennusta? Miksi?

    • Jos tuo ei ole DXII versio, niin siitä puuttuu tarkennudmoottori, joten ei tarkenna automaattisesti D3300:lla. Jos myyjä ei sanonut, kun kysyit niin tämä on peruste kaupan purkuun.

    • Anonyymi

      Ei ole toviin muuta ollut myynnissä uutena kuin kakkosta. Siinä on kameran valitsin jäänyt mf-asentoon. Sitä se vaan on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe