Minulla kamera Nikon D3300 ja tuon pitäisi sopia siihen mutta automaatti tarkennus ei toimi. Onko siihen jokin kikka.
Tokina 11-16 mm f2.8 at-x 116 pro dx
11
115
Vastaukset
- Anonyymi
Etumaista rengasta joka on tarkennusrengas, työntämällä ja vetämällä valitaan automaatti- tai manuaalitarkennus. Siinä kyljessä on merkinnät MF(manuaalitark.) ja AF(automaattitark.) joista näkee kumpi on valittuna. Jos AF merkki näkyy niin automattitarkennuksen pitäisi toimia.
- Anonyymi
Jep, ei toimi vaikka on automaattiasetuksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, ei toimi vaikka on automaattiasetuksella.
Toimiiko tarkennus muilla objektiiveilla? Tokinaa kannattaa koittaa jollain toisella ja uudehkolla rungolla. On olemassa pieni mahdollisuus ettei kamerasi tue tuota linssiä. Kameran ohjelmiston päivitys voi auttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimiiko tarkennus muilla objektiiveilla? Tokinaa kannattaa koittaa jollain toisella ja uudehkolla rungolla. On olemassa pieni mahdollisuus ettei kamerasi tue tuota linssiä. Kameran ohjelmiston päivitys voi auttaa.
Ostitko käytetyn netin kautta vai peräti ulkomailta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostitko käytetyn netin kautta vai peräti ulkomailta?
Netistä ihan kamera liikkeestä. Kysyin sopivuutta d3300 ja pitäis sopia. Kokeilin avokin kameralla d3500 ja ei toiminut silläkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Netistä ihan kamera liikkeestä. Kysyin sopivuutta d3300 ja pitäis sopia. Kokeilin avokin kameralla d3500 ja ei toiminut silläkään.
No sitten palautat sen, purat kaupan tai vaadit uuden yksilön jos eivät halua korjata sitä. Eli heti huomenna soitat sinne mistä ostit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimiiko tarkennus muilla objektiiveilla? Tokinaa kannattaa koittaa jollain toisella ja uudehkolla rungolla. On olemassa pieni mahdollisuus ettei kamerasi tue tuota linssiä. Kameran ohjelmiston päivitys voi auttaa.
Objektiiveissakin saattaa olla päivitettävä firmware.
- Anonyymi
Yksi kysymys. Onko objektiivissa tarkennusmoottori?
Ellei, se ei toimi halpis Nikoneissa, vaan ainoastaan kalliimmissa malleissa, muistaakseni 7xxx sarjasta lähtien.
Jos siis objektiivin takapäässä on kontaktien lisäksi pieni ruuvimeisselintapainen on linssi vanhaa mallia, eikä toimi.
Kannattaa vaihtaa objektiivi uudempaan versioon. Tuo ruuvimekanismi on jäämässä pois käytöstä, mutta vanhoja varastoja voi liikkeissä olla. - Anonyymi
Trvitaanko noin lyhyellä polttovälillä automaattitarkennusta? Miksi?
Jos tuo ei ole DXII versio, niin siitä puuttuu tarkennudmoottori, joten ei tarkenna automaattisesti D3300:lla. Jos myyjä ei sanonut, kun kysyit niin tämä on peruste kaupan purkuun.
- Anonyymi
Ei ole toviin muuta ollut myynnissä uutena kuin kakkosta. Siinä on kameran valitsin jäänyt mf-asentoon. Sitä se vaan on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1942035
- 1331128
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34711ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522