Vuokralaisena helppoa

Hyvää huomenta palstaporukat.
Nyt on vihdoin ihkaoikea talvi. Jes!

Vuokralaisena asumisen helppous on rautaa.
Lumet aurataan teiltä ja pihasta.
Ei tarvitse itse lämmittää kotia.
Raahata puita sisään ym. ym.
Huoltoon tekstari, jos tarvitsee korjausta.
Komeeta, avuliasta nuorta miestä lappaa ovesta sisään.

Kun hommasin tuon kuivausrummun on kylppärikin ihanan lämmin käytön aikana.
Jaaha, ei muuta kuin vaatetta päälle ja superkoiraa hakemaan lenkille.

On iloa ja riemua koira piukassa kun on lunta.


Päivänjatkoja

76

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On se vaan kumma juttu kun kuvasit omistusasunnossa asumisen edut!

      • Anonyymi

        Joop.

        Oikeastaan kuvattiin yhtiössä asumisen etuja, verrattuna ok- talossa asumiseen. Kummissakin voi olla sekä omistajana, että vuokralla. Tokikin on myös pieniä yhtiöitä, joissa ei ole huiltoyhtiötä ja niissä joutuu sitten samalla lailla lumi jne hommiin, kuin ok-talossa.

        Totta kuitenkin, jossain kerrostalossa ei paljoa lumilapioon tarvi koskea, ei edes omistaa sellaista. Pöndellä helpolla pitää olla traktori ja lumiaura. Sama ruohonleikkurin kanssa.

        Mutta rahallahan sitä aina pystyy noit asiat hoiteleen, myös ok-talossa. Oikeestaan joskus vähän tympinyt tsadissa, kun ei tule mitään hyötyliikuntaa. Ei se lumen lapioiminen, tai klapien hakkaaminen ehkä kovin hauskaa ole, mutta se on ilmaista jumppaa. Ja siinä siis säästää rahaakin. Noh, portaat pitänee käydä jossain välissä lakaseen, ja autohan se kai on melkoisen lumen peitossa myös. Autotalli ois kiva, täällä sellainen maksaa mummonmäkin verran.

        =DW=


      • Ano 11.01.
        Tuttavani muutti juuri pois omistusasunnosta putkiremontin tieltä.
        Eikä vissiin ole vissiin halpakaan.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 11.01.
        Tuttavani muutti juuri pois omistusasunnosta putkiremontin tieltä.
        Eikä vissiin ole vissiin halpakaan.

        Saman se maksaa aina.

        Meitsillä tehtiin just kylppäriremppa, taloyhtiöhommina. Mikäpä siinä, vastikkeeseen snadi korotus. Jos kämppä ois laitettu vuokralle, ois tehty vuokrankorotus. Ja tottakai pikkasen isompi, koska pitäähän sitä tienatakkin. Asunnon arvon nouseminen jää jokatapauksessa itelle.

        Mutta kun ei ole olemassa ilmaisia kylpyhuoneremontteja :D


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 11.01.
        Tuttavani muutti juuri pois omistusasunnosta putkiremontin tieltä.
        Eikä vissiin ole vissiin halpakaan.

        Juu. Omistusasuminen. On putkiremppaa, kellari remppaa, saunaremppaa, ikkunoiden ja ovien vaihtoa, parvekkeiden paikkausta, katon korjausta, piha-alueiden laittoa, rappuholvin siivous portaineen ja tasanteineen - se vaan kaikki tahtoo osua omistajan kukkaroon ja nouseehan ne yhtiövastikkeetkin vuosittain.
        Koskaan ei saa omiaan pois, jos laskee kaikki kulut, unohtamatta pankkivelkoineen ja korkoineen. Pelkkää menoa.

        Puhun nyt kerrostaloista. Onhan niitä muunlaisiakin. Itse olen asunut aina vuokralla. Myös työsuhdeasunnoissa joissa vuokra on ollut ehkä kolmasosa markkinahinnoista. Ja keikka töissä ilmaismajoituksissa. Sittemmin edullisissa kunnallisissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joop.

        Oikeastaan kuvattiin yhtiössä asumisen etuja, verrattuna ok- talossa asumiseen. Kummissakin voi olla sekä omistajana, että vuokralla. Tokikin on myös pieniä yhtiöitä, joissa ei ole huiltoyhtiötä ja niissä joutuu sitten samalla lailla lumi jne hommiin, kuin ok-talossa.

        Totta kuitenkin, jossain kerrostalossa ei paljoa lumilapioon tarvi koskea, ei edes omistaa sellaista. Pöndellä helpolla pitää olla traktori ja lumiaura. Sama ruohonleikkurin kanssa.

        Mutta rahallahan sitä aina pystyy noit asiat hoiteleen, myös ok-talossa. Oikeestaan joskus vähän tympinyt tsadissa, kun ei tule mitään hyötyliikuntaa. Ei se lumen lapioiminen, tai klapien hakkaaminen ehkä kovin hauskaa ole, mutta se on ilmaista jumppaa. Ja siinä siis säästää rahaakin. Noh, portaat pitänee käydä jossain välissä lakaseen, ja autohan se kai on melkoisen lumen peitossa myös. Autotalli ois kiva, täällä sellainen maksaa mummonmäkin verran.

        =DW=

        Ok-talon "hyötyliikunta" on vuositasolla kuntoilun kannalta yhtä tyhjän kanssa.
        Elin tuota autuutta 26 vuotta.
        Valmiit lumikolat ovat lasten ja naisten käyttöön tarkoitettuja. Valmistin itselleni tehokkaaksi mitoitetun kolan jonka käyttö paksua nuoskalunta kolatessa jo muistutti kuntoilua.
        Autotallista hoidetulle kadulle oli matkaa vain 9m. Rinnetalomme oli leveiden sähkölinjojen vieressä jolloin sopivalla tuulella itätuuli uutta lunta toi vähintään riittävästi.

        Lämmityskauden aikaisten, 3kk mittaisten poissaolojemme ajaksi lahjoin naapurin ukon seuraamaan öljylämmityksemme toimivuutta, ottamaan talteen postin jota kuitenkin tuli kielloista ja osoitteen muutoksista huolimatta. Samalla tunnollinen ukko jätti lumiselle
        pihalle asumisen jäljet myös jonkin tason lumitöiden muodossa.
        Kiinteistöhuolto yhtiön tarjous oli sikamaisen kallis.

        Asuminen sinänsä oli halpaa. Lastemme lähdettyä laski öljyn kulutus noin puoleen. Heidän huoneesa olivat alakerrassa joissa voi lämmön laskea 16 asteeseen. Suurin öljyn säästö syntyi kuuman veden käytön radikaalina vähenemisenä.


    • Anonyymi

      Heräsin auran ääneen. Vau! lumitöitä tiedossa. Napsautin äänikirjan kuulumaan, etsin paikan mihin illalla nukahtaessani jäin. Venyttelemään... Moneen sorttiin kierin ja vääntelehdin. Istuin hetken kiitollinesena sängyn laidalla, kädet rukoukseenkin pistin. Kurkkasin terassille. 15 senttiä pehmeää lunta, siinäpä erilainen päivän jumppa. Molemmilla puolilla muutama neliömetri. Ja auton esillekaivu. Sopivasti.
      Näin me ihmiset miellämme asiat eri tavalla. Hyvää päivän jatkoa aloittajalle.

      • Ano 08:49
        Ymmärsinkö oikein, että kiitit kädet ristissä lumitöihin joutumista.
        Ja auton saamisesta käyntiin.
        Käsittämätöntä.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 08:49
        Ymmärsinkö oikein, että kiitit kädet ristissä lumitöihin joutumista.
        Ja auton saamisesta käyntiin.
        Käsittämätöntä.

        Kyllä HÄN teki niin. Kiitti Kipparia annista lumien.
        Etkö sinä rukoile illoin ja aamuin? Se on kuule paholaisuutta unohtaa yläkerta.
        Mutta rukouksilla ei tule kyllä lumilapioita eikä harjoja, ne pitää ostaa.
        Kuinkas on sinun rappuset (taso) ja ulko-oven edusta? Veikkaan että huoltomies ei niitä putsaa. Entä takapatio eli terassi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä HÄN teki niin. Kiitti Kipparia annista lumien.
        Etkö sinä rukoile illoin ja aamuin? Se on kuule paholaisuutta unohtaa yläkerta.
        Mutta rukouksilla ei tule kyllä lumilapioita eikä harjoja, ne pitää ostaa.
        Kuinkas on sinun rappuset (taso) ja ulko-oven edusta? Veikkaan että huoltomies ei niitä putsaa. Entä takapatio eli terassi?

        Ano 13:41
        Ei kait ev.lut. rukoile siten kun nuo maamme uudet asukkaat.
        Eikös ne ole tämän tästä rähmällään johonkin suuntaan.
        Mekka tai jotain.

        Minulla ei ole rappusia ollenkaan.
        Vain leveä rautaritilä luiskineen.
        Niinkuin.pyörätuolia varten.

        Terassi saa olla lumen vallassa. En tee siellä mitään.


    • Anonyymi

      Koulu tuossa kadun toisella puolella ja siinä iso piha. Aamusella aikaisin alkoivat aurata lumia. Oli aika kova meteli ja nukkuminen loppui siihen.
      En valita, täytyyhän lasten saada aurattu piha. Nytkin kuuluu lasten iloinen ääni sieltä.

      Asun kerrostalossa ja siunaan sitä, että ei ole lämmitystä puilla, jotka itse kannat ja laitat uuniin tulet. Ulos menen ja kävelen auratuilla teillä, tosin liukastumista vähän peläten.
      Vanhana ja jo raihnaana en jaksaisi asua omakotitalossa. Näin on hyvä!

      • Ano 11:36
        Asun rivarissa vuokralla ja täällä asiat hoituu.
        Koiralenkillä katselin, kun omakotitalojen isännät ja emännät kolasivat pihojaan.
        Eivätkä kaikki ole enää nuoria.
        Luulisi olevan raskasta.
        Eipä käy katteeks


    • Anonyymi

      Kivan pirteä, myönteinen ja kohtelias aloitus ! "Hyvää huomenta palstaporukat!
      Kiitos !
      Kyllä on mukavaa, kun ei ole talvesta "harmia". Parvekkeelle on lumi kauniisti tehnyt pieniä erilaisia nietoksia, linnut käyvät parvekkeen reunalla hyppelemässä, kiva
      katsella aamukahvia juodessa.
      Oikein mukavaa päivänjatkoa sinulle ja kaikille palstalla !

      • Ano 11:37
        Aamut on päivän parasta aikaa.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 11:37
        Aamut on päivän parasta aikaa.

        Aamut voi olla mainiota aikaa, mutta kun en ole aamuvirkku.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aamut voi olla mainiota aikaa, mutta kun en ole aamuvirkku.

        https://youtu.be/lG19up8xP18
        Tässä vähän 90-luvun aamuyö musaa


    • Anonyymi

      Asun rivitalossa ja täällä toimii hyvin lumenauraus, mutta tuon auton putsaus täytyy tehdä itse. Auto täytyisi tankata, mutta kun eilen kokeilin niin ei auennut se luukku tankkausta varten, joten seisköön siinä vaikka Juhannukseen.

      Olenkohan liian utelias, kun kyselisin sinulta 2lesken, että miten meni Joulusi? Saitko seuraa, vai olitko yksin, kuten minä. Tosin en kaipailutkaan ketään vierailuille.

      • Ano 11:47
        Autoahan minulla ei ole.
        Joten katselen kun porukat skrapaavat ikkunoita, harjaavat lunta pois, vetävät pitkiä roikkia huoneistosta auton lämmitykseen.
        Yrittävät startata,haetaan naapuri avuksi vetämään autoa.
        Akkua ladataan ja mitä muuta vielä.
        Huh huh

        Kuljen bussilla.

        Olin joulun kotonani yksin.
        En kaivannut ketään.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 11:47
        Autoahan minulla ei ole.
        Joten katselen kun porukat skrapaavat ikkunoita, harjaavat lunta pois, vetävät pitkiä roikkia huoneistosta auton lämmitykseen.
        Yrittävät startata,haetaan naapuri avuksi vetämään autoa.
        Akkua ladataan ja mitä muuta vielä.
        Huh huh

        Kuljen bussilla.

        Olin joulun kotonani yksin.
        En kaivannut ketään.

        "Kuljen bussilla."

        Kiitti kun vastasit. Minäkin kulkisin bussilla, mutta ei täältä mene, kuin jokunen "harva se päivä", joista ei ole tietoakaan.

        Autoa pidän, koska en voi sitä myydäkkään, sillä se on tyttäreni nimissä vakuutusten vuoksi, mutta onhan se hyvä minulle, vaikka onkin vuoden 1987-mallinen Nissan Sunny, joka ei tarvitse letkuja lämmitykseen ja en ole edes löytänyt, mihin sellainen kiinitettäisiin, joten täysin tumpero autoihin nähden.

        Toisaalta minulla ei ole mitään tarvetta liikkua mihinkään, joten olen ollut turvassa tuosta coronastakin ja ohitan kaikki uutisetkin, kun tuo sana ilmaantuu. Kyllä kuitenkin katson aina netistä uudet tartunnat ja nyt oli ilmaantunut yksi lisää, mutta täällä asuu noin 3000 henk, joten Lottovoitto täytyy olla, jos minun kohdalleni kaupassa sattuu.

        Onneksi sinulla on se ihana koira, jota ulkoilutat, kun taas minä en ulos edisty. Meillä "silloin joskus" mieheni eläessä oli koira, jota mieheni aina ulkoilutti, mutta kun hän lähti reissuun, niin minunhan tehtävä se oli. Se olikin temppu, koska koiralla oli totuttu reitti, jossa oli tottunut kulkemaan ja minä mielessäni manasin, että nyt pissa ja kakka heti, sillä kotiin on kiire. Ja mitä koira teki? Heittäytyi makaamaan ja kun nousi sieltä kiskomiesini jälkeen, niin vain sinne suostui menemään, missä oli mieheni kanssa mennyt.

        Koirat on tosi viisaita, koska tämä samainen koira katosi kerran metsässä ja lapset sitä jo etsivät, mutta kun minä huutelin, että XXX, täällä on herkkuja, niin eikös koira löytynyt heti.

        Nyt paistaa aurinko, mutta ulos en lähde, vai täytyiskö koklata tuo tankkaus luukku, koska nollassa on.

        Hyvää vointia sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuljen bussilla."

        Kiitti kun vastasit. Minäkin kulkisin bussilla, mutta ei täältä mene, kuin jokunen "harva se päivä", joista ei ole tietoakaan.

        Autoa pidän, koska en voi sitä myydäkkään, sillä se on tyttäreni nimissä vakuutusten vuoksi, mutta onhan se hyvä minulle, vaikka onkin vuoden 1987-mallinen Nissan Sunny, joka ei tarvitse letkuja lämmitykseen ja en ole edes löytänyt, mihin sellainen kiinitettäisiin, joten täysin tumpero autoihin nähden.

        Toisaalta minulla ei ole mitään tarvetta liikkua mihinkään, joten olen ollut turvassa tuosta coronastakin ja ohitan kaikki uutisetkin, kun tuo sana ilmaantuu. Kyllä kuitenkin katson aina netistä uudet tartunnat ja nyt oli ilmaantunut yksi lisää, mutta täällä asuu noin 3000 henk, joten Lottovoitto täytyy olla, jos minun kohdalleni kaupassa sattuu.

        Onneksi sinulla on se ihana koira, jota ulkoilutat, kun taas minä en ulos edisty. Meillä "silloin joskus" mieheni eläessä oli koira, jota mieheni aina ulkoilutti, mutta kun hän lähti reissuun, niin minunhan tehtävä se oli. Se olikin temppu, koska koiralla oli totuttu reitti, jossa oli tottunut kulkemaan ja minä mielessäni manasin, että nyt pissa ja kakka heti, sillä kotiin on kiire. Ja mitä koira teki? Heittäytyi makaamaan ja kun nousi sieltä kiskomiesini jälkeen, niin vain sinne suostui menemään, missä oli mieheni kanssa mennyt.

        Koirat on tosi viisaita, koska tämä samainen koira katosi kerran metsässä ja lapset sitä jo etsivät, mutta kun minä huutelin, että XXX, täällä on herkkuja, niin eikös koira löytynyt heti.

        Nyt paistaa aurinko, mutta ulos en lähde, vai täytyiskö koklata tuo tankkaus luukku, koska nollassa on.

        Hyvää vointia sinulle.

        Siihen bensaluukkuun jysäytetään nyrkillä!

        Aukeaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siihen bensaluukkuun jysäytetään nyrkillä!

        Aukeaa!

        Ano 14:38
        Mihin sitä kampiakselia ennenmuinoin käytettiin?
        Jotakin veivattiin.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 11:47
        Autoahan minulla ei ole.
        Joten katselen kun porukat skrapaavat ikkunoita, harjaavat lunta pois, vetävät pitkiä roikkia huoneistosta auton lämmitykseen.
        Yrittävät startata,haetaan naapuri avuksi vetämään autoa.
        Akkua ladataan ja mitä muuta vielä.
        Huh huh

        Kuljen bussilla.

        Olin joulun kotonani yksin.
        En kaivannut ketään.

        Minä kaipasin niin sinua Jouluna.
        Alkoholittomat konfektit jouduin syömään yksin.
        En vaipunut synkkyyteen. Eikä pipariakaan ollut. Pidän ja en pidä niistä.
        Ilo saapui puolelleni ilman kuusen käkkärääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuljen bussilla."

        Kiitti kun vastasit. Minäkin kulkisin bussilla, mutta ei täältä mene, kuin jokunen "harva se päivä", joista ei ole tietoakaan.

        Autoa pidän, koska en voi sitä myydäkkään, sillä se on tyttäreni nimissä vakuutusten vuoksi, mutta onhan se hyvä minulle, vaikka onkin vuoden 1987-mallinen Nissan Sunny, joka ei tarvitse letkuja lämmitykseen ja en ole edes löytänyt, mihin sellainen kiinitettäisiin, joten täysin tumpero autoihin nähden.

        Toisaalta minulla ei ole mitään tarvetta liikkua mihinkään, joten olen ollut turvassa tuosta coronastakin ja ohitan kaikki uutisetkin, kun tuo sana ilmaantuu. Kyllä kuitenkin katson aina netistä uudet tartunnat ja nyt oli ilmaantunut yksi lisää, mutta täällä asuu noin 3000 henk, joten Lottovoitto täytyy olla, jos minun kohdalleni kaupassa sattuu.

        Onneksi sinulla on se ihana koira, jota ulkoilutat, kun taas minä en ulos edisty. Meillä "silloin joskus" mieheni eläessä oli koira, jota mieheni aina ulkoilutti, mutta kun hän lähti reissuun, niin minunhan tehtävä se oli. Se olikin temppu, koska koiralla oli totuttu reitti, jossa oli tottunut kulkemaan ja minä mielessäni manasin, että nyt pissa ja kakka heti, sillä kotiin on kiire. Ja mitä koira teki? Heittäytyi makaamaan ja kun nousi sieltä kiskomiesini jälkeen, niin vain sinne suostui menemään, missä oli mieheni kanssa mennyt.

        Koirat on tosi viisaita, koska tämä samainen koira katosi kerran metsässä ja lapset sitä jo etsivät, mutta kun minä huutelin, että XXX, täällä on herkkuja, niin eikös koira löytynyt heti.

        Nyt paistaa aurinko, mutta ulos en lähde, vai täytyiskö koklata tuo tankkaus luukku, koska nollassa on.

        Hyvää vointia sinulle.

        Missä sinun lukkosula pullo on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen bensaluukkuun jysäytetään nyrkillä!

        Aukeaa!

        "Siihen bensaluukkuun jysäytetään nyrkillä!"

        Kiitos vinkistä, mutta kävin ihan ruuvimeisselillä hieman longottomaan jäätyneitä saranoita ja jopa, niin mitä, ehkä lukkosulaa, mutta jätin kutenkin luukun auki, joka voi ollakkin taas tuho, koska tänne on luvattu vuosisadan lumi myrskyä.

        Huommisesta ei tiedä, onko pakkanen, vai nollassa, joten arvailuun jää tuon auton takkaus. Jotenki huolettaa, koska siellä on vain "hiki", kuinka pakkaset vaikuttavat siihen, koska odotettavissa on pitkälti pakkasia.

        Vaan mitäpä näistä huolista, kun kotona on ruokaa ja jopa juomaakin. Pelästystä coronastakaan ei ole pelkoa, sillä tuskin se tulee tuolta ilmasta, ...tai tiedä häntä,... ketun häntä?DDD


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä kaipasin niin sinua Jouluna.
        Alkoholittomat konfektit jouduin syömään yksin.
        En vaipunut synkkyyteen. Eikä pipariakaan ollut. Pidän ja en pidä niistä.
        Ilo saapui puolelleni ilman kuusen käkkärääkään.

        Ano 11.01. 15:26
        On se mukavaa kun joku tuntematon kaipaa toista tuntematonta.
        Ei tule ainakaan riitaa.
        Parempaa tätä vuotta.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 11.01. 15:26
        On se mukavaa kun joku tuntematon kaipaa toista tuntematonta.
        Ei tule ainakaan riitaa.
        Parempaa tätä vuotta.

        Kaipaan Sinua koko tämän paremman vuoden 2021.
        Tiedä vaikka Jouluna tavataan. Viimeistään, ellemme pure samaa juhannusmakkaraa.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 11:47
        Autoahan minulla ei ole.
        Joten katselen kun porukat skrapaavat ikkunoita, harjaavat lunta pois, vetävät pitkiä roikkia huoneistosta auton lämmitykseen.
        Yrittävät startata,haetaan naapuri avuksi vetämään autoa.
        Akkua ladataan ja mitä muuta vielä.
        Huh huh

        Kuljen bussilla.

        Olin joulun kotonani yksin.
        En kaivannut ketään.

        Etkö tykkää naida?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaipaan Sinua koko tämän paremman vuoden 2021.
        Tiedä vaikka Jouluna tavataan. Viimeistään, ellemme pure samaa juhannusmakkaraa.

        Ano 13.01 klo 02.29
        Voi ei.
        Kun en syö ollenkaan makkaraa.
        Mutta grillattua lohta syön erittäin mielelläni.
        Päivänjatkoja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tykkää naida?

        Ano 13.01 klo 11.39
        Muistaakseni kyllä.


    • Anonyymi

      En oikein ymmärrä tuota, että joutuu lumitöihin. Minä niin mielelläni kävelytän lumikolaan pihalla. Ei tarvitse sitten niin pitkiä turhia lenkkejä kävellä.

      • Anonyymi

        Minäkin tykkäsin kovasti lumitöistä, niin kauan kun jaksoin. Terveys tai pikemminkin "viat"
        ei salli enää mitään vähänkään raskasta hommaa.


      • Ano 12:06
        Ihan oikeestiko joku tykkää lumen kolaamisesta?
        Minulle se olisi kuin tervan juontia.

        Koiran kanssa käveltiin pitkin upeiden talvimaisemien.
        On kaunista kun puut ovat valkoisia.
        Mikä rauha, mikä valkoinen kauneus.
        Sielu lepää.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 12:06
        Ihan oikeestiko joku tykkää lumen kolaamisesta?
        Minulle se olisi kuin tervan juontia.

        Koiran kanssa käveltiin pitkin upeiden talvimaisemien.
        On kaunista kun puut ovat valkoisia.
        Mikä rauha, mikä valkoinen kauneus.
        Sielu lepää.

        M i n ä itse! Tykkään lumen kolauksesta.
        Minulla on leveä työntölapio, lumi suorastaan rullautuu kerälle sen kourassa.
        Yksi huvittava juttu.
        Eilen illalla myöhään, kun oli tullut pakkaslunta viitisen senttiä, ajattelin ottaa happea.
        Eihän minun tarvitsisi putsata kuin oman oven edusta plus kaksi metriä siitä. Huoltoyhtiö hoitaa loput.
        Minulla on tapana laajentua, niinpä lykkäsin "auki" oman ja naapurin "pihan" pihatien leveydeltä.
        Eikä tarvinnut lykkiä kuin yhdellä kädellä. Kolaan aina isosti, ellei huoltoyhtiö ehdi kun lunta on tullut.
        Aamulla 6 - 7 välillä join kahvia. Leimahti pitkät valot huoltoyhtiön koneesta. Se ajoi postilaatikkojen ja huoltorakennuksen edustan ja oli lähdössä oveani kohti.
        Äijä näki, että "pihani" on siisti. Mutta penkkojen vuoksi ei nähnyt, että muiden ei ole, ja peruutti pois. Oletti kai että kaikki ok.
        Niinpä molempien päätyjen 3 2 asukasta jäivät ilman aurausta. Ensiksi nauroin mutta sitten tiesin tehneeni karhunpalveluksen tällä kertaa. Tämä oli ensimmäinen kerta, eli kuskina ei ollut huoltoyhtiön omistaja, joka ei fuskaa.
        Jatkossa en todellakaan kolaa kuin oman oveni edustan.
        Mieluummin lähden kolaamaan mökille kaivo ja sauna polut ja wessan edustan. Muu siellä hoituu ystävällisten kylän traktorimiesten toimesta, linkoavat isommat. Kukaan han siellä ei ole talvella nykyään, mutta keväällä tiet, piha ja polut sulavat auki nopeammin, kuin umpihankien alta.


      • En onneksi tarvitse tehdä lumitöitä kun omat rappuset lakaista.
        Ei ole koskaan kuulunut mieleisimpiin töihini, silloin kun vielä oli lumen luontia.


    • Muistan, kun asuin vuokralla, joskus kauan sitten, Kekkosen aikakaudella. Nykyään omistusasunto on kerrostalossa, joten ei ole minulla mitään lumitöitä, koska taloyhtiö huolehtii ne asiat. Parvekkeelle ei tule lunta, koska on lasitettu parveke.

      • Jälkkäri
        Olet säntillinen tyyppi, kun olet säästänyt ja ostanut oman lukaali.
        Onhan se turvallinen, kun ei häätö ole heti uhkana.

        Itse olen aivan päinvastainen luonteeltani.
        Olen aina asunut vuokralla.
        21. asunto menossa.
        Ei ole rahat koskaan säästyneet.
        Rimaa hipoen saanut vuokran maksettua.

        "Mikä laulaen tulee se viheltäen menee"lauloi Irwinkin.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Jälkkäri
        Olet säntillinen tyyppi, kun olet säästänyt ja ostanut oman lukaali.
        Onhan se turvallinen, kun ei häätö ole heti uhkana.

        Itse olen aivan päinvastainen luonteeltani.
        Olen aina asunut vuokralla.
        21. asunto menossa.
        Ei ole rahat koskaan säästyneet.
        Rimaa hipoen saanut vuokran maksettua.

        "Mikä laulaen tulee se viheltäen menee"lauloi Irwinkin.

        Syntymästäni alkaen tämä on kuudeskymmenes asunto. Vasta nyt, ehkä, olen pysähtynyt?
        On ollut kotitaloja, koulu asuntolaa, vuokra-asuntoja, keikkatyöläisten majoitusta, asuinpa yhden kesän leirintä alueellakin, on ollut yksi omistusasunto perheen ohessa, pari kolme kertaa omakotitalo, naisystävien asuntoja - kyllä sitä maailmassa ehtii kun uskaltaa olla levoton ja vaihtelun haluinen. Olen nauttinut jokaisesta päivästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntymästäni alkaen tämä on kuudeskymmenes asunto. Vasta nyt, ehkä, olen pysähtynyt?
        On ollut kotitaloja, koulu asuntolaa, vuokra-asuntoja, keikkatyöläisten majoitusta, asuinpa yhden kesän leirintä alueellakin, on ollut yksi omistusasunto perheen ohessa, pari kolme kertaa omakotitalo, naisystävien asuntoja - kyllä sitä maailmassa ehtii kun uskaltaa olla levoton ja vaihtelun haluinen. Olen nauttinut jokaisesta päivästä.

        Mielestäni sinkkuajan, ja myöskään perhe-elämäajan keikka-asuntoja on turha laskea koska ne ovat luonteeltaan täysin erilaisia.
        Onko vaikea käsitellä yksinumeroisia lukuja? Pari, kolme omakotitaloa? Siis 2 vai 3?


    • Anonyymi

      Että pitikin eilen hehkuttaa. Aika raskasta on. Kävin juuri luomassa lumet ja lisää pukkaa. Parin tunnin päästä ilmeisesti uudestaan.
      Huomasin mukavan yksityskohdan. Olin jo luonut asunnon molemmat puolet ja jatkoin autoa putsaamaan. Siinä vaiheessa ihan huimasi, oli aloittanut liian voimakkailla heitoilla. Tuntui kuin veri pakenisi päästä. Lumi on nyt tosi painavaa. Naapuri tuli oman autonsa luo ja aloimme jutella. Väsymys hävisi kuin tuhka tuuleen, olin virkeä ja elämäni kunnossa. Seuralla on valtava merkitys, rehkiminen menee siinä sivussa.

      • Ano 12:10
        Tekisi mieli sanoa: että mitä minä sanoin.
        Ja sanonkin.
        Kieltämättä mukava jutustelukaveri on aina piristävää.
        Älä nyt rehki liikaa.
        Ei se lumi ihan hetkessä lopu.


      • Anonyymi

        tresssaantuneena, ja nälkäisenä ja janoisena ei kannata rehkiä'
        rasitus kolminkertaistuu sillälailla, muuten liikunta on hyvää ja terveellistä
        nj


    • Anonyymi

      Helppoa oli!
      Perheen kanssa vuokralla 7:ssä eri kerrostalossa 4:lläeri paikkakunnalla.
      Turhat rojut eivät kulkeneet mukana.

      Tämä loppupää on ollut hankalampi.
      Muutto viimeistä edellisestä kerrostalosta ok:taloon ja siitä tähän nykyiseen kerrostaloon, oli touhuttava ja maksettava itse. Rojujen karsinta. Lähtösiivouksen maksaminen. Muuttoauto ja muuttomiehet hankittava itse ja maksettava.
      Taloyhtiön remontit. Ennen huoneustokohtaisia vesimittareita ehdimme maksamaan muiden vesiä yli 1000€:n edestä.

      Pelkkää taantumaa tämä haurastuvien eläkeläisten asuminen.

      • Ano 12:42
        En nyt oikein ymmärrä.
        Miten niin maksettava itse.
        Niinhän se aina menee.
        Kuka ne sitten ennen maksoi?


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 12:42
        En nyt oikein ymmärrä.
        Miten niin maksettava itse.
        Niinhän se aina menee.
        Kuka ne sitten ennen maksoi?

        Uusi työnantaja järjesti ja maksoi aina kuljetuksen ja kaksi muuttomiestä sekä lähtö- että tulopäähän.
        Omaan taloon muutto tapahtui samalla paikkakunnalla ilman työnantajan vaihtoa kuten myös työuran lopettamisen jälkeinen muutto kerrostaloon.


    • Anonyymi

      On putkiremontti kallis asunnonomistajille, mutta siihenkin kannattaa etsiä edullisempia vaihtoehtoja, joissa myös asumishaitat olisivat pienemmät.

      • Anonyymi

        Taloyhtiöiden hallitukset ovat isännöitsijän johdattelemia kumileimasimia. Haluan uskoa, että on olemassa toisenlaisiakin. Minulla on kokemuksia vain kolmesta, kahdella eri paikkakunnalla olevasta.

        Remonttien kilpailutusten perusteet ja valmistelut epämääräisiä ja isännöitsijän johdateltavissa.
        Turvaudutaan helposti isännöijän tuttuun. "Kyllä se Hämäläinen on tähänkin saakka tietänyt paljonko tälläinen maksaa"!
        Yhden taloyhtiön ikkunoiden jälkitiivistyksen rempan yhteydessä sanoin tekeväni paljon edullisemman tarjouksen. Kokouksessa syntyi meteli!
        Rinnastettavissa isännöintisopimuksissa kertaluvun suuruisia eroja.

        Tässä viimeisessä talossamme viemäriremppa oli ainoa joka meni kuvallisesti. Julkisivu, käyttävedet, lämmömsäätö, katto ja piharempat enemmän tai vähemmän päin ahteria aina korjauksia myöten.
        En enää jaksanut vaan korjasin korjaajien jäljiltä itse käyttävesiputkien p-seelleen menneen koteloinnin kuten myös parvekkeen lasituksen ja parvekkeen oven salvan toiminnan.
        Valitukseni jälkeen oli korjaajat käyneet mutta parannusta ei ilmennyt.

        Edellinen pihan mylläys 1,5m:n syvyyteen ja uusi päällytys kesti 10 vuotta. Yms muuta pienempää.


    • Anonyymi

      Sossurahoilla elävä loisija ja matu tai vanki omaa elintason joka on selvästi korkeampi kuin Venäjän viimeisen tsaarin
      Jos taas luulette että tätä pelleilyä voidaan jatkaa pitkään erehdytte
      Paljon ennen kuin maapallo tuhoutuu loppuvat vetelehtijöille tarjotut palvelut rahan puutteeseen ihmismassan ja kansainvaellusten lisääntyessä
      Mutta nautitaan niin kauan kuin tätä kestää

      • Anonyymi

        Totta, rahat loppuu kun konsulinkyydillä haetaan kaapunaisia ja uusia uskonveljiä. Samaan aikaan YLE saarnaa perhearvoja vastaan, eilenkin opettajia vaadittiin lopettamaan pojista ja tytöistä kertominen. On kuulemma tarve opettaa lapset monisukupuolisiksi. Kuka nämä viherpunikit on sinne YLEen palkannut?


    • Lumituisku vai tulipalopakkanen?
      Tuli takkaan ja auto roikannokkaan. Pitäkää lumituiskut nyt siellä etelässä niin saatte nauttia talvesta :). Kerrankin.

      • Anonyymi

        Minä vedin auton lipputangon nokkaan, että se siellä heiluisi ja lumi ei tarttuisi.
        Vaan noin muuten täällä sisällä (nyt 24,4) lämpöisessä ei maailma palella.
        Etelä saa korvilleen kerrankin, kun aina kitisseet ja valittaneet jostain?
        Kaikki on kehä 3 ulkopuolisten syytä?
        Niin on tämäkin myräkkä - me manasimme.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä vedin auton lipputangon nokkaan, että se siellä heiluisi ja lumi ei tarttuisi.
        Vaan noin muuten täällä sisällä (nyt 24,4) lämpöisessä ei maailma palella.
        Etelä saa korvilleen kerrankin, kun aina kitisseet ja valittaneet jostain?
        Kaikki on kehä 3 ulkopuolisten syytä?
        Niin on tämäkin myräkkä - me manasimme.

        Joo tahalleen manasimma teille kunnon lumet. Miettikää nyt siellä sitten paikkoja mihin lumet kollaatte😂


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Joo tahalleen manasimma teille kunnon lumet. Miettikää nyt siellä sitten paikkoja mihin lumet kollaatte😂

        Mereen. Mereen ne kippaavat kaikki likaiset lokaiset loskaiset lumensa. Myös Eduskuntatalon ja Säätytalon edestä kolatut.
        Miksi. Vihreät. Ja hallitus. Eivät puutu. Tuohon pahaan tapaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mereen. Mereen ne kippaavat kaikki likaiset lokaiset loskaiset lumensa. Myös Eduskuntatalon ja Säätytalon edestä kolatut.
        Miksi. Vihreät. Ja hallitus. Eivät puutu. Tuohon pahaan tapaan?

        Ne valihtevat mieluummin avoimet ja vaivattomasti kuljettavat kulkuväylät. Ja liekkö loskalumet meren suurin saastuttaja.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Ne valihtevat mieluummin avoimet ja vaivattomasti kuljettavat kulkuväylät. Ja liekkö loskalumet meren suurin saastuttaja.

        Niin, onko loskalumessa mukana myös kaikenlaista likaa.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Ne valihtevat mieluummin avoimet ja vaivattomasti kuljettavat kulkuväylät. Ja liekkö loskalumet meren suurin saastuttaja.

        Ainakin kaupunkien rantojen suurimmat saastuttajat.
        Lumessahan on kaikki vanhasta katupölystä häkään, pakokaasuihin, roskiin, vaikka mihin saakka. Suht myrkyllinen cocktail jokainen autokuorma, sanoisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin kaupunkien rantojen suurimmat saastuttajat.
        Lumessahan on kaikki vanhasta katupölystä häkään, pakokaasuihin, roskiin, vaikka mihin saakka. Suht myrkyllinen cocktail jokainen autokuorma, sanoisin.

        Mielenkiintoista! Häkä ja pakokaasut katulumessa! Häkä, hiilimonoksidi on ilmaa kevyempi, hajuton ja näkymätön kaasu.
        Pakokaasu. Annappa analyysi!


    • Anonyymi

      eipä kertomasi "palvelu" pelkästään mikään vuokralaisen oikeus ole, samaa palvelua muillekin huoltoyhtiöiden asiakkaille annetaan.

    • Anonyymi

      Onko kokemuksia putkiremontista?

      • Anonyymi

        Viemäri, käyttövesi vai lämmitys putkista? Noista on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viemäri, käyttövesi vai lämmitys putkista? Noista on.

        Näihin vanhustentalon vuokra-asuntoihin on muuttanut ikäihmisiä omista taloistaan.
        Heidän talonsa on rakennettu joskus kauan sitten
        Ei mukavuuksilla.

        Nyt on pakko liittyä kaupungin vesijohtoverkkoon.
        Kaivot ovat kesällä tyhjiä.
        Viemäröinti pitää olla kunnossa.
        Ei ole halpaa lystiä.

        Täällä ikäihmiset asuvat lämpimissä rivareissa.
        Kaikilla mukavuuksilla.
        Ihmettelevät vuokran suuruutta, kun omassa talossa asuttiin mukamas ilmaiseksi.

        Kun pakkasta on 25 astetta, ei se oma tönö taida oikein houkutella.
        Kukaan ei niitä osta.
        Tyhjillään homehtuvat ja romahtavat.

        Lähden bussilla velipoikaa katsomaan palvelutaloon.
        Vien hänet munkkikaffeille.
        Päivänjatkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viemäri, käyttövesi vai lämmitys putkista? Noista on.

        Linjasaneeraus niin taitaa olla käyttövesiputkiremontti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linjasaneeraus niin taitaa olla käyttövesiputkiremontti.

        Miten se toteutuu edullisimmin, ja ilman asumishaittoja ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se toteutuu edullisimmin, ja ilman asumishaittoja ?

        Taitaa olla sukitus melko asiallinen vaihtoehto.


    • Anonyymi

      Ei tarvitse tehdä lumitöitä vaikka en vuokralla asu.
      Maksan saunallisesta kolmiosta vähemmän kuukaudessa vastiketta kun joutuisin maksamaan vuokraa yksiöstä.

      • Ano 10.43
        Olet saanut hyvän perinnön.


      • Anonyymi

        mä taas teen lumitöitä vaikka en asu vuokralla, nuorempana tein monta vuotta
        taloyhtiön lumityöt, kenekään ei tarvinnut koskea kolaan,
        nyt oon vähän vähentänyt ja antanut midenkin tehdä lumitöitä.
        sen olen huomannut, että jotka eniten valittaa tekee kökkä hommia vähiten, mutta ei se
        mua haittaa
        nj


    • Anonyymi

      Usein arvon, lähdenkö lenkille vai teenkö taloyhtiössä hommia. Tyhjennän maassa olevat vesirännit lehdistä ja moskasta muutaman kerran vuodessa. Erinomaista liikuntaa. Lumenluonnissa auttelen itseäni vanhempia. Joskus teen kaikki lumityöt omalta etupihalta, palveluyhtiön työmies heittelee kukkapenkkiin lumet, joihin on sekoittunut liukastumisenestosoraa. Raakuin asiasta muutaman kerran, ei ne pölhöt ymmärätäneet.

      • Anonyymi

        Sehän vain parantaa kukkumultaa, jos siihen laittaa pientä soraa sekaan. Samoin joillekin nurmille voi olla hyväksi, jos siihen jää vähän sitä hiekoitus-soraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän vain parantaa kukkumultaa, jos siihen laittaa pientä soraa sekaan. Samoin joillekin nurmille voi olla hyväksi, jos siihen jää vähän sitä hiekoitus-soraa.

        Älä nyt hulluja puhu. Sorahan on niin karkeaa että siinä on pikkukiveä joukossa. Ja sitä on runsaasti, huoltomies kylvää surutta. Toivottavasti kukaan ei laita nurmikolle liukkaudenesto-kivirouhetta, se särkee ruohonleikkurin.


    • Anonyymi

      Vuokralaisena helppoa myös sen suhteen että jos muuttohalu iskee ei tarvitse odottaa kuukausitolkulla kämpän myyntiä vaan voi lähteä kun siltä tuntuu ja uusi asunto löytynyt vaikka jopa ihan toiselta paikkakunnalta jos ei enää työ ym esteitä paikan vaihdokseen .

      • Anonyymi

        Niin, omistusasunnon osto kannattaa vain, jos työpaikka on varma. Mutta hei, onko varmoja työpaikkoja ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, omistusasunnon osto kannattaa vain, jos työpaikka on varma. Mutta hei, onko varmoja työpaikkoja ?

        Ei omistusasunto välttämättä sido samaan paikkakuntaan.
        On paljon muitakin kaltaisiani joiden leipä on pieninä murusina maailmalla ja perhe on yhdessä ja samassa paikassa pääosoitteessa.

        Meidän kohdallamme se merkitsi, että 12 viimeistä työvuottani olin viikot muualla ja vaimon kahden lapsen kanssa ok:ssa ja aivan viimeiset vuodet yksin. Tulin perjantaisin alkuillasta ja lähdin puutteen torjuntaan maanantaisin anivarhain.
        Lisäksi usean vuoden ajan vastaavia vaihtelevan mittaisia jaksoja.

        En ymmärrä täydellisen kotipaikkarakkaita ihmisiä jos se johtaa työttömyyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, omistusasunnon osto kannattaa vain, jos työpaikka on varma. Mutta hei, onko varmoja työpaikkoja ?

        Se on totta ettei asuntoon saa lainaa ellei ole työpaikkaa tai muuta omaisuutta joka voi olla takeena ja turvana ostolle. Vaikka asuntolainakorot ovat matalat niin kuitenkin pankki laskee kykeneekö ostaja maksamaan lyhennyksiä ja korkoja muiden elinkustannuksien lisäksi.
        Omistusasunnossa kuitenkin se hyvä puoli ettei häviä kaikkia asumiseen sijoitettuja rahojaan kuin jos asuu vuokra-asunnossa.
        Nykyisin ei ole olemassa varmoja työpaikkoja.
        Hytinäx1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on totta ettei asuntoon saa lainaa ellei ole työpaikkaa tai muuta omaisuutta joka voi olla takeena ja turvana ostolle. Vaikka asuntolainakorot ovat matalat niin kuitenkin pankki laskee kykeneekö ostaja maksamaan lyhennyksiä ja korkoja muiden elinkustannuksien lisäksi.
        Omistusasunnossa kuitenkin se hyvä puoli ettei häviä kaikkia asumiseen sijoitettuja rahojaan kuin jos asuu vuokra-asunnossa.
        Nykyisin ei ole olemassa varmoja työpaikkoja.
        Hytinäx1

        Varmat työpaikat olivat joskus 35 v. sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on totta ettei asuntoon saa lainaa ellei ole työpaikkaa tai muuta omaisuutta joka voi olla takeena ja turvana ostolle. Vaikka asuntolainakorot ovat matalat niin kuitenkin pankki laskee kykeneekö ostaja maksamaan lyhennyksiä ja korkoja muiden elinkustannuksien lisäksi.
        Omistusasunnossa kuitenkin se hyvä puoli ettei häviä kaikkia asumiseen sijoitettuja rahojaan kuin jos asuu vuokra-asunnossa.
        Nykyisin ei ole olemassa varmoja työpaikkoja.
        Hytinäx1

        Olimme vaimoni kanssa asunnottomia ja työttömiä. Minä 59v ikäinen pitkäaikaistyötön. Vaimoni minua 5 vuotta nuorempi jolta oli loppunut 23 vuotta kestänyt työ marketin kassalla.
        Katsoin valmiiksi pikkukaupungin keskustan kerrostalon kolmion.
        Kävin kolmessa pankissa joista kahdessa ymmärrettiin ahdinkoni.
        Tapahtui 18 vuotta sitten.
        Tein lainasopimuksen osittain pankin ehdoilla.

        Paljonko haluat lainaa? Paljonko pankki tarjoaa? Pankin tarjous 70% kauppasummasta. Hyvä on!
        Entä laina-aika? Mikä on panki ehdotus? 10 vuotta- Hyvä on!
        Sitten kysyin korkoa. Pankki ehdotti silloinen euribor 0,4%. Hyvä on!
        Miten olit ajatellut lyhentää? En aikonut lyhentää lainkaa. Sovitaan, että maksan lainan kerralla pois joko 10:n vuoden kuluttua tai sitä ennen jos haluan. Tietenkin ilman lisäkustannuksia.!
        Sovitaan niin!

        Kun 10:n vuoden laina-aika lähesstyi loppuaan niin pankinedustaja ehdotti lainan uusimista. En uusinut vaan maksoin pois ja sijoitin osakesidonnaiseen säästövakuutukseen jonka edunsaajina ovat lapsemme.

        Työttömyys ja läheinen eläköityminen eikä asunnottomuus ole lainan saamisen esteenä.
        Yhdestä pankista, silloisesta SAMPOSTA minut huudettiin ulos sananmukaisesti. Tapahtui siinä vaiheessa kun tuli puheeksi lyhentäminen. Keskustelu tapahtui pankkisalin tiskillä ja pankin edustaja käytti riittävää äänen volyymiä ja sellaista ilmaisutapaa, että sain osakseni kaikkien salissa olevien asiakkaiden huomion.

        Jokunen vuosi sitten otin vakuutuksesta pois alkuperäisen pääoman ja lapsille jäi kohtuullinen voitto-osuus. Tuon talletusmuodon veroedut ovat tänä aikana heikentyneet.


    • Anonyymi

      No et taida olla autolla ajaja.
      Minun parkkia ei aurata kun pitää olla
      vähintään kaksi autoa poissa ennen kuin
      mahtuu auraamaan.
      eläkeläisten autot paikoillaan ja koskaan ei
      tiedä milloin auraus tehdään, niin eläkeläiset
      ei siirrä autoja ja minun paikka jää auraamatta kun ei tilaa yhtä tyhjää paikkaa
      ei mahdu auraamaa.
      Niin täällä lapissa missä lunta riittää tähän aikaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe