Aihe

Talon osto

Anonyymi

Asun miehen kanssa paritalossa, jossa meillä molemmilla oma laina. Itselle lainaa vielä reilusti ja olen ulosotossa. Mies ei. Onko kukaan tälläisessä tilanteessa ostanut omaa taloa? Onko se ylipäänsä mahdollista? Katselimme taloja ja yksi remontoitu talo olisi myynnissä edullisesti. Oma velkani pienenisi huomattavasti, jos tämän möisimme ja ostaisimme edullisemman. Maksan itse ulosottoon 1/3 palkasta.

3

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tottakai onnistuu kun on säästöjä ja vakuuksia. Tosin sinä et voi olla siinä osallisena koska olet ulosotossa, miehesi pitää laina ottaa yksinään.

• Anonyymi

Jos voisit saada lainaosuutesi henkilökohtaisella velalla, tuo olisi oikein hyvä juttu. Velkakirja ehkä miehellesi? Tai sitten onko sukulaisella kiinnostusta lähteä rahoittamaan omaa rahoitustasi? Jos olet maksukykyinen, mikä estäisi tätä ratkaisua toteutumasta. Ei talonosto ole mikään maailman ihme juttu, ja aina on jossain asuttava, tuo olisi ihan ok.

Oma taloni on ulosmitattu parilla kymppituhannella ja asun tässä kunnes uo ulos heittää. Kun muutto vuokra-asuntoon tulisi yhteiskunnalle huomattavasti kalliimmaksi (satojen eurojen asumistuki), olen ajatellut asuvani nyt kuin vuokralla omassani toistaiseksi. Jos tulee hyvä keikka työmarkkinoilla, velan osuus pienenee heti. Valtiovallankin soisi käyttävän talousjärkeään meille kaikille.

• Anonyymi

Olen itsekin miettinyt sellaista, että ostaisin halvemman talon tämän ulosmitatun tilalle. Koska ulosoton huutokauppa ei tuonut kauppoja, oma vapaa myynti on seuraava toimenpide jos niin on hyvä. Jos talo menisi sillä tavoin kaupaksi, maksaisin velat pois ja ostaisin sitten tilalle jonkun möksän missä asua. Positiivisesti ajatellen, oma myynti toisi isomman summan kaupanteossa, siitä jäisi velkojen jälkeen rahaa joku potti uuteenkin.

Mutta koska on maksuhäiriömerkintä ja luottotiedot ovat menneet, pankkilainaa ei saa. Vaikka saisi maksettua velkansa pois, merkintä on este vielä vuosiksi. Uuden talon osto on ainoastaan mahdollista a) henkilökohtaisella lainalla tai b) ostaa talo vähittäin, eli maksaa myyjälle ns. vuokrana. Tätä jälkimmäistä on alettu suosia mm. perikuntien taholla. Jos se omistaa torpan syvällä korvessa jota kukaan ei osta (tai halua), mikä tahansa myyntitapa on silloin parempi kuin jättää kiinteistö happanemaan asumattomana.

Aloittajan tilanne on toinen. On työtä ja tuloja. Hyvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenne topissa

Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      40
      7444
    2. Miksei työ kelpaa suomalaisille?

Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia
      Maailman menoa
      474
      5533
    3. Maisa se jaksaa valehdella

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      153
      4014
    4. Naisen vessakäynti suhteen alussa

Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      85
      3785
    5. Talouselämä-julkaisu tykittää kovaa tekstiä Usan taloudesta

"Joe Biden nousee velkaantuvan valejättiläisen johtoon – Yhdysvaltain budjettivajeet repeävät ja velkavuori kasvaa" https://www.talouselama.fi/uutis
      Maailman menoa
      173
      2756