Haussa metsästys maita.

Anonyymi

Asun Espoossa uudellamaalla mutta täällä ei oikein ole paikkoja joissa metsästää mutta eläimiä seniin edestä. Etsisin paikkaa jossa metsästää esim kauriita jotka aiheuttavat tuhoja. Olisiko täällä ystävällisiä maan omistajia jotka voisivat antaa luvan omille mailleen.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Osta oma metsä.

    • Anonyymi

      Olen yrittänyt samaa mutta ilman tulosta. Tosiaan ostamalla muutaman hehtaarin maapalan voi päästä seuran jäseneksi. Jos löytää maapalan joka on seuran maiden osana voi olla "helppo" päästä seuran jäseneksi kun seura ottaa yhteyttä olemassaolevan metsästyysoikeuden jatkamiseksi.

      • Anonyymi

        Eikö etelässä pääse seuran jäseneksi ellei omista metsää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö etelässä pääse seuran jäseneksi ellei omista metsää?

        On äärimmäisen hankalaa ja syynä lähinnä kateus. Tämän voin rehellisesti sanoa, sillä itse olen siinä etuoikeutetussa asemassa, että kuulun kolmeen eri metsästysseuraan.
        Peijaisissa yms juhlapuheissa kyllä tuodaan ilmi kaikille vieraille, että "kyllä tarvitsemme ja haluamme uusia nuoria jäseniä" Kun taas tulee jäsenhakemuksia ja niitä kokouksissa käsitellään alkaa senpäiväinen tappelu "ei sillä ole maitakaan, lihaosuuksille vain tulossa, jos valitsette vedän omat maani pois" Tämä on edelleen valitettavan arkipäivää seuroissa.
        Olen erään hyvän ystäväni metsästysseura hakemuksia seurannut läheltä hänen pyrkiessään kotipaikkakunnalla oleviin seuroihin. Kyseessä nuori aikuinen ja vuosienkaan haku ei tuota minkäänlaista tulosta. Ehkä 50% ei edes vastaa ja toinen puolikas sanoo joko heti "onko maita" tai loppu osa vastanneista "kyllä pääset liittymismaksu on 5000e ja ensin olet kaksivuotta koejäsenenä etkä saa osallistua metsästykseen. Pienpetojen loukuttamista korkeintaan"

        Valkohäntäpeuran osalla tuon kysymyksen näkee vielä paremmin konkreettisesti. Peurarikkailla alueilla, kuten meilläkin lupia on yli äyräiden ja vain innokkaimmat sitten niitä ampuvat osa kymmeniä kaudessa kun taas suurinosa on kyllästynyt koko touhuun ja kaikilla on pakastimet lihaa väärällään, mutta ulkopuolisia ei jahteihin oteta. Se on kynnyskysymys myös niille jäsenille jotka eivät niitä metsästä, mutta ovat seuran jäseniä. Nyt kun on painetta, että valkohäntäpeurasta tulisi kuin pienriistaa maanomistukseen perustuen ovat monet seuran ukot kauhuissaan. Pelotellaan jollain käsittämättömillä "alueet pirstaloituu" termeillä (ei pirstaloitunut metsäkauriinkaan vapauduttua) jne ja on hirveä pelko jos "maattomat alemman luokan metsästäjätkin" pääsisivät niitä metsästämään.
        Metsästysseuroissa on kolme ongelmaa ja ne ovat kateus, kateus ja kateus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      1835
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1479
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      969
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe