Asun Espoossa uudellamaalla mutta täällä ei oikein ole paikkoja joissa metsästää mutta eläimiä seniin edestä. Etsisin paikkaa jossa metsästää esim kauriita jotka aiheuttavat tuhoja. Olisiko täällä ystävällisiä maan omistajia jotka voisivat antaa luvan omille mailleen.
Haussa metsästys maita.
7
234
Vastaukset
- Anonyymi
Osta oma metsä.
- Anonyymi
Olen yrittänyt samaa mutta ilman tulosta. Tosiaan ostamalla muutaman hehtaarin maapalan voi päästä seuran jäseneksi. Jos löytää maapalan joka on seuran maiden osana voi olla "helppo" päästä seuran jäseneksi kun seura ottaa yhteyttä olemassaolevan metsästyysoikeuden jatkamiseksi.
- Anonyymi
Eikö etelässä pääse seuran jäseneksi ellei omista metsää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö etelässä pääse seuran jäseneksi ellei omista metsää?
On äärimmäisen hankalaa ja syynä lähinnä kateus. Tämän voin rehellisesti sanoa, sillä itse olen siinä etuoikeutetussa asemassa, että kuulun kolmeen eri metsästysseuraan.
Peijaisissa yms juhlapuheissa kyllä tuodaan ilmi kaikille vieraille, että "kyllä tarvitsemme ja haluamme uusia nuoria jäseniä" Kun taas tulee jäsenhakemuksia ja niitä kokouksissa käsitellään alkaa senpäiväinen tappelu "ei sillä ole maitakaan, lihaosuuksille vain tulossa, jos valitsette vedän omat maani pois" Tämä on edelleen valitettavan arkipäivää seuroissa.
Olen erään hyvän ystäväni metsästysseura hakemuksia seurannut läheltä hänen pyrkiessään kotipaikkakunnalla oleviin seuroihin. Kyseessä nuori aikuinen ja vuosienkaan haku ei tuota minkäänlaista tulosta. Ehkä 50% ei edes vastaa ja toinen puolikas sanoo joko heti "onko maita" tai loppu osa vastanneista "kyllä pääset liittymismaksu on 5000e ja ensin olet kaksivuotta koejäsenenä etkä saa osallistua metsästykseen. Pienpetojen loukuttamista korkeintaan"
Valkohäntäpeuran osalla tuon kysymyksen näkee vielä paremmin konkreettisesti. Peurarikkailla alueilla, kuten meilläkin lupia on yli äyräiden ja vain innokkaimmat sitten niitä ampuvat osa kymmeniä kaudessa kun taas suurinosa on kyllästynyt koko touhuun ja kaikilla on pakastimet lihaa väärällään, mutta ulkopuolisia ei jahteihin oteta. Se on kynnyskysymys myös niille jäsenille jotka eivät niitä metsästä, mutta ovat seuran jäseniä. Nyt kun on painetta, että valkohäntäpeurasta tulisi kuin pienriistaa maanomistukseen perustuen ovat monet seuran ukot kauhuissaan. Pelotellaan jollain käsittämättömillä "alueet pirstaloituu" termeillä (ei pirstaloitunut metsäkauriinkaan vapauduttua) jne ja on hirveä pelko jos "maattomat alemman luokan metsästäjätkin" pääsisivät niitä metsästämään.
Metsästysseuroissa on kolme ongelmaa ja ne ovat kateus, kateus ja kateus.
- Anonyymi
Kateus, kateus ja kateus.
- Anonyymi00006
😇😇😇😇
- Anonyymi00007
Sulle mitään lupaa metsästää anneta. Pysy siellä etelässä.
Itse kielsin metsästyksen mailtani kokonaan. Kyllä maiden vuokraus on kerta kaikkiaan loppu. Niin tympääntynyt metsästäjien ja m-seurojen touhuun. Maanomistajia painostetaan härskisti.
Vuokraaminen tarkoittaa sitä, että omistajalle maksetaan vuokraa eli rahallista korvausta.
Tämäkään ei toteudu ja tässä vielä yksi syy, että maani pysyy vuokraamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2672451Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."762401- 1201578
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis451465Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641367- 1331339
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711240Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821039Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731009Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102999