Haussa metsästys maita.

Anonyymi

Asun Espoossa uudellamaalla mutta täällä ei oikein ole paikkoja joissa metsästää mutta eläimiä seniin edestä. Etsisin paikkaa jossa metsästää esim kauriita jotka aiheuttavat tuhoja. Olisiko täällä ystävällisiä maan omistajia jotka voisivat antaa luvan omille mailleen.

5

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Osta oma metsä.

• Anonyymi

Olen yrittänyt samaa mutta ilman tulosta. Tosiaan ostamalla muutaman hehtaarin maapalan voi päästä seuran jäseneksi. Jos löytää maapalan joka on seuran maiden osana voi olla "helppo" päästä seuran jäseneksi kun seura ottaa yhteyttä olemassaolevan metsästyysoikeuden jatkamiseksi.

• Anonyymi

Eikö etelässä pääse seuran jäseneksi ellei omista metsää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö etelässä pääse seuran jäseneksi ellei omista metsää?

On äärimmäisen hankalaa ja syynä lähinnä kateus. Tämän voin rehellisesti sanoa, sillä itse olen siinä etuoikeutetussa asemassa, että kuulun kolmeen eri metsästysseuraan.
        Peijaisissa yms juhlapuheissa kyllä tuodaan ilmi kaikille vieraille, että "kyllä tarvitsemme ja haluamme uusia nuoria jäseniä" Kun taas tulee jäsenhakemuksia ja niitä kokouksissa käsitellään alkaa senpäiväinen tappelu "ei sillä ole maitakaan, lihaosuuksille vain tulossa, jos valitsette vedän omat maani pois" Tämä on edelleen valitettavan arkipäivää seuroissa.
        Olen erään hyvän ystäväni metsästysseura hakemuksia seurannut läheltä hänen pyrkiessään kotipaikkakunnalla oleviin seuroihin. Kyseessä nuori aikuinen ja vuosienkaan haku ei tuota minkäänlaista tulosta. Ehkä 50% ei edes vastaa ja toinen puolikas sanoo joko heti "onko maita" tai loppu osa vastanneista "kyllä pääset liittymismaksu on 5000e ja ensin olet kaksivuotta koejäsenenä etkä saa osallistua metsästykseen. Pienpetojen loukuttamista korkeintaan"

Valkohäntäpeuran osalla tuon kysymyksen näkee vielä paremmin konkreettisesti. Peurarikkailla alueilla, kuten meilläkin lupia on yli äyräiden ja vain innokkaimmat sitten niitä ampuvat osa kymmeniä kaudessa kun taas suurinosa on kyllästynyt koko touhuun ja kaikilla on pakastimet lihaa väärällään, mutta ulkopuolisia ei jahteihin oteta. Se on kynnyskysymys myös niille jäsenille jotka eivät niitä metsästä, mutta ovat seuran jäseniä. Nyt kun on painetta, että valkohäntäpeurasta tulisi kuin pienriistaa maanomistukseen perustuen ovat monet seuran ukot kauhuissaan. Pelotellaan jollain käsittämättömillä "alueet pirstaloituu" termeillä (ei pirstaloitunut metsäkauriinkaan vapauduttua) jne ja on hirveä pelko jos "maattomat alemman luokan metsästäjätkin" pääsisivät niitä metsästämään.
        Metsästysseuroissa on kolme ongelmaa ja ne ovat kateus, kateus ja kateus.

• Anonyymi

Kateus, kateus ja kateus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      35
      2206
    2. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1293
    3. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1288
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      35
      1215
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1171
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      884
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      769
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      721
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      21
      572
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      565
    Aihe