lutris ohjelma

mun ongelma onse millä saan lutriksen auki winessä se ei aukea millään oon yrittänyt googlettaa ei löydy mitään ohjeita

8

340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko kokeillut 'winetricks' kanssa vielä....?

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lataa lutris.deb paketti mm täältä ja tässätapauksessa debian versio joka vataa minttiäsi.
        https://pkgs.org/download/lutris

        tuplalikkaa ja asenna.

        Siinä helppo ohje.


    • Anonyymi

      Kannattaa ehkä perehtyä haluamaansa ohjelmaan. Ohjeita suomeksi:
      https://www.linux.fi/wiki/Lutris
      Ihan kaikkiin jakeluihin ei tuota ole tarjolla. Debianiin testing ja unstable-versioon. Ubuntuun saatavissa ehkä versioon 21.04 ja Fedoraankin oli tarjolla.

      • Anonyymi

        MX:ssä näkyi olevan pakettivarastossa.


      • Anonyymi

        AP halusi käyttää sitä 'wine'llä, eli siis Linuxissa käyttää windowsin versiota, mutta ei saa toimimaan, ja pyysi apua. Joskus 'winetricks' auttaa konfiguroimaan 'wine' ympäristön niin että lähteekin toimimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MX:ssä näkyi olevan pakettivarastossa.

        Ja Popssa
        appstream://net.lutris.Lutris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AP halusi käyttää sitä 'wine'llä, eli siis Linuxissa käyttää windowsin versiota, mutta ei saa toimimaan, ja pyysi apua. Joskus 'winetricks' auttaa konfiguroimaan 'wine' ympäristön niin että lähteekin toimimaan.

        Ja taas löytyy järjestelmän omasta pakettihallinnasta. Valinnaiset pakettiriippuvuudet oli:

        ⬚ wine: Windows support
        ⬚ lib32-vulkan-icd-loader: Vulkan support
        ⬚ vkd3d: Vulkan 3D support
        ⬚ lib32-vkd3d: Vulkan 3D support

        Tämähän on vasta se lutriksen käynnistin. Kun sen avaat, en nyt enää muista mikä valinta vasemmalla oli josta päästään valitsemaan tämä pelin versio, joita oli noin 20. Valitsin sen ylimmäisen ja tämä lutris-käynnistin lataa ja asentaa pelin vasta tässä vaiheessa. Pelaamaan en kuitenkaan päässyt kun olisi pitänyt kirjautua lutris.net tilille, eikä minulla sitä ole, enkä suostunut sitä tekemään.

        Mutta siinä lutris käynnistimessä, on muitakin pelejä ja simulaattoreita, joita en kuitenkaan testannut.

        Huomion arvoista on että, asennus, yritys pelata ja poisto, jättää kiintolevylle 9544 tiedostoa roskaksi. Minulla on itse tehdyt difflog, difflogrm ja uplog ohjelmat, jotka takaavat, ettei näistä testaamisista jää mitään ylimääräistä järjestelmää kuormittamaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe