lutris ohjelma

mun ongelma onse millä saan lutriksen auki winessä se ei aukea millään oon yrittänyt googlettaa ei löydy mitään ohjeita

8

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletko kokeillut 'winetricks' kanssa vielä....?

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lataa lutris.deb paketti mm täältä ja tässätapauksessa debian versio joka vataa minttiäsi.
        https://pkgs.org/download/lutris

tuplalikkaa ja asenna.

Siinä helppo ohje.

• Anonyymi

Kannattaa ehkä perehtyä haluamaansa ohjelmaan. Ohjeita suomeksi:
      https://www.linux.fi/wiki/Lutris
      Ihan kaikkiin jakeluihin ei tuota ole tarjolla. Debianiin testing ja unstable-versioon. Ubuntuun saatavissa ehkä versioon 21.04 ja Fedoraankin oli tarjolla.

• Anonyymi

MX:ssä näkyi olevan pakettivarastossa.

• Anonyymi

AP halusi käyttää sitä 'wine'llä, eli siis Linuxissa käyttää windowsin versiota, mutta ei saa toimimaan, ja pyysi apua. Joskus 'winetricks' auttaa konfiguroimaan 'wine' ympäristön niin että lähteekin toimimaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MX:ssä näkyi olevan pakettivarastossa.

Ja Popssa
        appstream://net.lutris.Lutris

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AP halusi käyttää sitä 'wine'llä, eli siis Linuxissa käyttää windowsin versiota, mutta ei saa toimimaan, ja pyysi apua. Joskus 'winetricks' auttaa konfiguroimaan 'wine' ympäristön niin että lähteekin toimimaan.

Ja taas löytyy järjestelmän omasta pakettihallinnasta. Valinnaiset pakettiriippuvuudet oli:

⬚ wine: Windows support
        ⬚ lib32-vulkan-icd-loader: Vulkan support
        ⬚ vkd3d: Vulkan 3D support
        ⬚ lib32-vkd3d: Vulkan 3D support

Tämähän on vasta se lutriksen käynnistin. Kun sen avaat, en nyt enää muista mikä valinta vasemmalla oli josta päästään valitsemaan tämä pelin versio, joita oli noin 20. Valitsin sen ylimmäisen ja tämä lutris-käynnistin lataa ja asentaa pelin vasta tässä vaiheessa. Pelaamaan en kuitenkaan päässyt kun olisi pitänyt kirjautua lutris.net tilille, eikä minulla sitä ole, enkä suostunut sitä tekemään.

Mutta siinä lutris käynnistimessä, on muitakin pelejä ja simulaattoreita, joita en kuitenkaan testannut.

Huomion arvoista on että, asennus, yritys pelata ja poisto, jättää kiintolevylle 9544 tiedostoa roskaksi. Minulla on itse tehdyt difflog, difflogrm ja uplog ohjelmat, jotka takaavat, ettei näistä testaamisista jää mitään ylimääräistä järjestelmää kuormittamaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7465
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5404
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      258
      4612
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4515
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3257
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      49
      2695
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2358
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2333
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2332
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2184
    Aihe