lutris ohjelma

mun ongelma onse millä saan lutriksen auki winessä se ei aukea millään oon yrittänyt googlettaa ei löydy mitään ohjeita

8

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletko kokeillut 'winetricks' kanssa vielä....?

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lataa lutris.deb paketti mm täältä ja tässätapauksessa debian versio joka vataa minttiäsi.
        https://pkgs.org/download/lutris

tuplalikkaa ja asenna.

Siinä helppo ohje.

• Anonyymi

Kannattaa ehkä perehtyä haluamaansa ohjelmaan. Ohjeita suomeksi:
      https://www.linux.fi/wiki/Lutris
      Ihan kaikkiin jakeluihin ei tuota ole tarjolla. Debianiin testing ja unstable-versioon. Ubuntuun saatavissa ehkä versioon 21.04 ja Fedoraankin oli tarjolla.

• Anonyymi

MX:ssä näkyi olevan pakettivarastossa.

• Anonyymi

AP halusi käyttää sitä 'wine'llä, eli siis Linuxissa käyttää windowsin versiota, mutta ei saa toimimaan, ja pyysi apua. Joskus 'winetricks' auttaa konfiguroimaan 'wine' ympäristön niin että lähteekin toimimaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MX:ssä näkyi olevan pakettivarastossa.

Ja Popssa
        appstream://net.lutris.Lutris

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AP halusi käyttää sitä 'wine'llä, eli siis Linuxissa käyttää windowsin versiota, mutta ei saa toimimaan, ja pyysi apua. Joskus 'winetricks' auttaa konfiguroimaan 'wine' ympäristön niin että lähteekin toimimaan.

Ja taas löytyy järjestelmän omasta pakettihallinnasta. Valinnaiset pakettiriippuvuudet oli:

⬚ wine: Windows support
        ⬚ lib32-vulkan-icd-loader: Vulkan support
        ⬚ vkd3d: Vulkan 3D support
        ⬚ lib32-vkd3d: Vulkan 3D support

Tämähän on vasta se lutriksen käynnistin. Kun sen avaat, en nyt enää muista mikä valinta vasemmalla oli josta päästään valitsemaan tämä pelin versio, joita oli noin 20. Valitsin sen ylimmäisen ja tämä lutris-käynnistin lataa ja asentaa pelin vasta tässä vaiheessa. Pelaamaan en kuitenkaan päässyt kun olisi pitänyt kirjautua lutris.net tilille, eikä minulla sitä ole, enkä suostunut sitä tekemään.

Mutta siinä lutris käynnistimessä, on muitakin pelejä ja simulaattoreita, joita en kuitenkaan testannut.

Huomion arvoista on että, asennus, yritys pelata ja poisto, jättää kiintolevylle 9544 tiedostoa roskaksi. Minulla on itse tehdyt difflog, difflogrm ja uplog ohjelmat, jotka takaavat, ettei näistä testaamisista jää mitään ylimääräistä järjestelmää kuormittamaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      73
      4956
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3359
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2655
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1717
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1566
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1336
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1322
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      219
      1113
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      1005
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      889
    Aihe