Onko tietoa kuinka kauan transtutkimukset nykyään kestää? Korona voi tietysti hidastaa, mutta miten on asia noin yleisesti? Olen kuullut, että usein mielenterveysongelmat voivat pitkittää prosessia huomattavastikin, eli onko ns. mieleltään ”terven” ja ”epäterveen” transihmisen prosessien kestossa usein paljonkin eroa?
Tutkimukset
2
56
Vastaukset
- Anonyymi
Transtutkimukset ruuhkautuivat jo vuosia ennen koronaakin. Todennäköisesti korona ei ole hidastanut tutkimuksia koska tutkimuksia tekevä henkilökunta ei osallistu koronahoitoihin. Vain siihen korona on vaikuttanut että hoitotakuun aikarajoja on ollut helpompi jättää noudattamatta koska koronan vuoksi siihen on annettu lupa (vaikka se ei periaatteessa koske transhoitoja).
Aivan lähiaikoina transtutkimuksissa olleet voivat kertoa kuinka pitkään oma tutkimus on kestänyt.
Mikäli transtutkimuksissa todetaan mielenterveysongelmia, se yleensä keskeyttää tutkimukset ja tutkittava ohjataan oireenmukaiseen hoitoon tai terapiaan. Sitten itsestä riippuu kuinka kauan tuo "sivujuonne" kestää, koska transtutkimuksia voidaan jatkaa vasta kun MT puolelta on saatu puhtaat paperit. Taitaa 6kk olla lyhimmillään ja pisimmillään jopa pari vuotta, riippuu niin tutkimuksiin hakeutuneen tilanteesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606634- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262740- 212408
- 271943
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251660
- 321498
- 491482
- 111442