Työnanatajani vaatii anniskelupassia... Tai ei vaadi "mutta se on jokaisella vakkarilla hyvä olla, koska te ootte kaikki jonkin näkösessä vastuussa täällä, jos tulee esim. extraajia". Työnantajani maksaa sen minulle, mutta se sitoo minut työhön kahdeksi vuodeksi. Jos lopetan työt ennen tätä kahta vuotta minun pitää se hänelle korvata. Onko tämä laillista? Pamin ja Maran sivuilta en löytänyt tähän tietoa, joka sai minut epäilemään asian laillisuutta entisestään. Kiitos etukäteen :)
Työnantaja vaatii anniskelupassia
6
2320
Vastaukset
- Anonyymi
Anniskelupassikoulutus maksaa reilut 100 euroa. Anniskelupassitesti maksaa jotain reilut 50 euroa. Testi ei edellytä koulutusta. Materiaalia on netissä. Ajattele siis järjellä ihan ite.
Ei työnantaja sido sinua 2 vuodeksi. Voit lähteä koska vain. Toki työnantaja voi halutessaan pyytää sinua maksamaan takaisin tuon koulutuksen ja testin hinnat. jos työnantaja/firma on ne maksanut. Työsuhde määritellään yksinomaan tekemässäsi työsopimuksessa. Jos teet määräaikaisen työsopimuksen, niin se on sitova puolin ja toisin määräajaksi. Jos työsopimusta ei ole tehty määräaikaiseksi, niin voit irtisanoutua heti. Ei työnantaja sinua sido sinua työpaikkaan anniskelupassilla. Anniskelupassi liittyy lakiin eikä työnantajan haluun/toiveisiin. Työantajan on noudatteva voimassa olevaa alkoholilakia, jonka mukaan jokaisella anniskelua tekevällä työntekijällä on oltava anniskelupassi. Voit itsekin maksaa anniskelupassikoulutuksen ja testin. Moni tekee niin. Tuleehan se juurikin omaksi hyödyksesi. Eihän tuo pieni maksu ole mitään jos sen myötä saat työpaikan. Älä ajattele passin hintaa menetyksenä, vaan enempikin yhtenä tärkeänä pelikorttina jonka lyöt pöytään. Alkoholilaki edellyttää että anniskelua tekevällä työntekijällä on anniskelupassi. Työnantajan on noudatettava lakia. Jos ravintolaan tehdään tarkastus/ratsia niin tarkastajat haluavat nähdä että anniskelu ja hygieniapassit on jokaisella. Extraajallakin on oltava anniskelupassi jos alkoholia tarjoilee. Ethän tee itsellesi ongelmaa asiasta joka ei ole mikään ongelma. Ihan vaan vinkiksi.
https://www.youtube.com/watch?v=FkG31SiTERI - Anonyymi
Tarvitaan Hygieniapassi, jos on ruokaa tarjolla?
- Anonyymi
Työnantajalla ei ole mitään velvollisuutta maksaa sinun anniskelupassiasi. Jos työnantaja sen kuitenkin tekee, on varsin ymmärrettävää, että työnantaja haluaa sinun pysyvän ainakin jonkin aikaa hänellä töissä, etkä esim lähde heti kilpailevalle työnantajalle hänen maksamansa passin kanssa. Saat tietysti lähteä, mutta maksa sitten se passi, se on reilu peli.
Selvintä on, että jokainen maksaa itse anniskelupassinsa, hygieniapassinsa ja ajokorttinsa ym. - Anonyymi
anniskelupassi ei montaa kymppiä maksa. Käyt pikaisen nettikurssin ja suoritat helpohkon testin. Ei ole rakettitiedettä. Kun testi on hyväksytysti läpäisty saat itsellesi anniskelupassin. Jos oma työllistyminen on muutaman kympin passista kiinni niin eikös silloin kannata edes vähän panostaa itsensä eteen. Kannattaa opetella olemaan fiksu. Umpipösilön elämä sen sijaan on jatkuvaa ojan pohjalla rämpimistä.
- Anonyymi
Noh kuten varmasti tiedätte ravintola-alalla kohdellaan henkilökuntaa kuin koiria. Vastuu on kova, mutta asema silti huono. Ei taukoja, ei lisiä, ei vapaita ja palkka on yksi surkeimmista. Olen kova tekemään töitä ja urani olen aloittanut 15vuotiaasta asti. Joka työpaikalla minut on ylennetty ja olen jopa päässyt ravintola päällikön asemaan ilman tätä kyseistä typerää anniskelupassia. Sen tähden ihmettelin voiko se muka olla niin, että sinut painostetaan ottamaan taas yksi turha typerä maksullunen passi, jota et tarvitse käytännössä mihinkään. Suomessa kun ollaan päätetty olla niin fiksuja, että rahastetaan joka asiasta. Mopin heiluttamiseen tarvitaan kohta kolmen vuoden koulutus ja muutama sadan euro passi. Ja kyllä sekään ei ole mitään raketti tiedettä kuten ei myöskään se, että saako 12 vuotiaalle anniskella viinaa. Typerämpi on se kuka on valmis maksamaan idiootti passista kun perus tervejärkinen ihminen joka pärjää hyvin ilman imbesilli passeja 😇 Makselkaa te tyhmät jotka ette ilman passejanne työelämässä pärjää. Näissä merkeissä palaanpa tänne toimistoni ääreen, sillä olen nyt yrittäjä ja tienaan kohta sellaisia rahoja josta ette koskaan voisi edes uneksiakaan! Nauttikaahan passejenne kustantamisesta, minä voin nyt yrittäjänä keksiä niitä lisää teille ja nauraa ivallista naurua kun juoksette sielä oravan pyörässänne ettekä kyyseenalaista mitään. Kannattaisi joskus miettiä mitä suustaan päästä🤭
- Anonyymi
johan on ihmisellä kummat jutut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123970MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822071Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin861323Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671107Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt215909Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828