Työnanatajani vaatii anniskelupassia... Tai ei vaadi "mutta se on jokaisella vakkarilla hyvä olla, koska te ootte kaikki jonkin näkösessä vastuussa täällä, jos tulee esim. extraajia". Työnantajani maksaa sen minulle, mutta se sitoo minut työhön kahdeksi vuodeksi. Jos lopetan työt ennen tätä kahta vuotta minun pitää se hänelle korvata. Onko tämä laillista? Pamin ja Maran sivuilta en löytänyt tähän tietoa, joka sai minut epäilemään asian laillisuutta entisestään. Kiitos etukäteen :)
Työnantaja vaatii anniskelupassia
6
2541
Vastaukset
- Anonyymi
Anniskelupassikoulutus maksaa reilut 100 euroa. Anniskelupassitesti maksaa jotain reilut 50 euroa. Testi ei edellytä koulutusta. Materiaalia on netissä. Ajattele siis järjellä ihan ite.
Ei työnantaja sido sinua 2 vuodeksi. Voit lähteä koska vain. Toki työnantaja voi halutessaan pyytää sinua maksamaan takaisin tuon koulutuksen ja testin hinnat. jos työnantaja/firma on ne maksanut. Työsuhde määritellään yksinomaan tekemässäsi työsopimuksessa. Jos teet määräaikaisen työsopimuksen, niin se on sitova puolin ja toisin määräajaksi. Jos työsopimusta ei ole tehty määräaikaiseksi, niin voit irtisanoutua heti. Ei työnantaja sinua sido sinua työpaikkaan anniskelupassilla. Anniskelupassi liittyy lakiin eikä työnantajan haluun/toiveisiin. Työantajan on noudatteva voimassa olevaa alkoholilakia, jonka mukaan jokaisella anniskelua tekevällä työntekijällä on oltava anniskelupassi. Voit itsekin maksaa anniskelupassikoulutuksen ja testin. Moni tekee niin. Tuleehan se juurikin omaksi hyödyksesi. Eihän tuo pieni maksu ole mitään jos sen myötä saat työpaikan. Älä ajattele passin hintaa menetyksenä, vaan enempikin yhtenä tärkeänä pelikorttina jonka lyöt pöytään. Alkoholilaki edellyttää että anniskelua tekevällä työntekijällä on anniskelupassi. Työnantajan on noudatettava lakia. Jos ravintolaan tehdään tarkastus/ratsia niin tarkastajat haluavat nähdä että anniskelu ja hygieniapassit on jokaisella. Extraajallakin on oltava anniskelupassi jos alkoholia tarjoilee. Ethän tee itsellesi ongelmaa asiasta joka ei ole mikään ongelma. Ihan vaan vinkiksi.
https://www.youtube.com/watch?v=FkG31SiTERI - Anonyymi
Tarvitaan Hygieniapassi, jos on ruokaa tarjolla?
- Anonyymi
Työnantajalla ei ole mitään velvollisuutta maksaa sinun anniskelupassiasi. Jos työnantaja sen kuitenkin tekee, on varsin ymmärrettävää, että työnantaja haluaa sinun pysyvän ainakin jonkin aikaa hänellä töissä, etkä esim lähde heti kilpailevalle työnantajalle hänen maksamansa passin kanssa. Saat tietysti lähteä, mutta maksa sitten se passi, se on reilu peli.
Selvintä on, että jokainen maksaa itse anniskelupassinsa, hygieniapassinsa ja ajokorttinsa ym. - Anonyymi
anniskelupassi ei montaa kymppiä maksa. Käyt pikaisen nettikurssin ja suoritat helpohkon testin. Ei ole rakettitiedettä. Kun testi on hyväksytysti läpäisty saat itsellesi anniskelupassin. Jos oma työllistyminen on muutaman kympin passista kiinni niin eikös silloin kannata edes vähän panostaa itsensä eteen. Kannattaa opetella olemaan fiksu. Umpipösilön elämä sen sijaan on jatkuvaa ojan pohjalla rämpimistä.
- Anonyymi
Noh kuten varmasti tiedätte ravintola-alalla kohdellaan henkilökuntaa kuin koiria. Vastuu on kova, mutta asema silti huono. Ei taukoja, ei lisiä, ei vapaita ja palkka on yksi surkeimmista. Olen kova tekemään töitä ja urani olen aloittanut 15vuotiaasta asti. Joka työpaikalla minut on ylennetty ja olen jopa päässyt ravintola päällikön asemaan ilman tätä kyseistä typerää anniskelupassia. Sen tähden ihmettelin voiko se muka olla niin, että sinut painostetaan ottamaan taas yksi turha typerä maksullunen passi, jota et tarvitse käytännössä mihinkään. Suomessa kun ollaan päätetty olla niin fiksuja, että rahastetaan joka asiasta. Mopin heiluttamiseen tarvitaan kohta kolmen vuoden koulutus ja muutama sadan euro passi. Ja kyllä sekään ei ole mitään raketti tiedettä kuten ei myöskään se, että saako 12 vuotiaalle anniskella viinaa. Typerämpi on se kuka on valmis maksamaan idiootti passista kun perus tervejärkinen ihminen joka pärjää hyvin ilman imbesilli passeja 😇 Makselkaa te tyhmät jotka ette ilman passejanne työelämässä pärjää. Näissä merkeissä palaanpa tänne toimistoni ääreen, sillä olen nyt yrittäjä ja tienaan kohta sellaisia rahoja josta ette koskaan voisi edes uneksiakaan! Nauttikaahan passejenne kustantamisesta, minä voin nyt yrittäjänä keksiä niitä lisää teille ja nauraa ivallista naurua kun juoksette sielä oravan pyörässänne ettekä kyyseenalaista mitään. Kannattaisi joskus miettiä mitä suustaan päästä🤭
- Anonyymi
johan on ihmisellä kummat jutut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 164562
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831692Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2741542Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731505Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2421381Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121150Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341110Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041089- 931044
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651023