Työnantaja vaatii anniskelupassia

Anonyymi

Työnanatajani vaatii anniskelupassia... Tai ei vaadi "mutta se on jokaisella vakkarilla hyvä olla, koska te ootte kaikki jonkin näkösessä vastuussa täällä, jos tulee esim. extraajia". Työnantajani maksaa sen minulle, mutta se sitoo minut työhön kahdeksi vuodeksi. Jos lopetan työt ennen tätä kahta vuotta minun pitää se hänelle korvata. Onko tämä laillista? Pamin ja Maran sivuilta en löytänyt tähän tietoa, joka sai minut epäilemään asian laillisuutta entisestään. Kiitos etukäteen :)

6

1903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Anniskelupassikoulutus maksaa reilut 100 euroa. Anniskelupassitesti maksaa jotain reilut 50 euroa. Testi ei edellytä koulutusta. Materiaalia on netissä. Ajattele siis järjellä ihan ite.
      Ei työnantaja sido sinua 2 vuodeksi. Voit lähteä koska vain. Toki työnantaja voi halutessaan pyytää sinua maksamaan takaisin tuon koulutuksen ja testin hinnat. jos työnantaja/firma on ne maksanut. Työsuhde määritellään yksinomaan tekemässäsi työsopimuksessa. Jos teet määräaikaisen työsopimuksen, niin se on sitova puolin ja toisin määräajaksi. Jos työsopimusta ei ole tehty määräaikaiseksi, niin voit irtisanoutua heti. Ei työnantaja sinua sido sinua työpaikkaan anniskelupassilla. Anniskelupassi liittyy lakiin eikä työnantajan haluun/toiveisiin. Työantajan on noudatteva voimassa olevaa alkoholilakia, jonka mukaan jokaisella anniskelua tekevällä työntekijällä on oltava anniskelupassi. Voit itsekin maksaa anniskelupassikoulutuksen ja testin. Moni tekee niin. Tuleehan se juurikin omaksi hyödyksesi. Eihän tuo pieni maksu ole mitään jos sen myötä saat työpaikan. Älä ajattele passin hintaa menetyksenä, vaan enempikin yhtenä tärkeänä pelikorttina jonka lyöt pöytään. Alkoholilaki edellyttää että anniskelua tekevällä työntekijällä on anniskelupassi. Työnantajan on noudatettava lakia. Jos ravintolaan tehdään tarkastus/ratsia niin tarkastajat haluavat nähdä että anniskelu ja hygieniapassit on jokaisella. Extraajallakin on oltava anniskelupassi jos alkoholia tarjoilee. Ethän tee itsellesi ongelmaa asiasta joka ei ole mikään ongelma. Ihan vaan vinkiksi.
      https://www.youtube.com/watch?v=FkG31SiTERI

    • Anonyymi

      Tarvitaan Hygieniapassi, jos on ruokaa tarjolla?

    • Anonyymi

      Työnantajalla ei ole mitään velvollisuutta maksaa sinun anniskelupassiasi. Jos työnantaja sen kuitenkin tekee, on varsin ymmärrettävää, että työnantaja haluaa sinun pysyvän ainakin jonkin aikaa hänellä töissä, etkä esim lähde heti kilpailevalle työnantajalle hänen maksamansa passin kanssa. Saat tietysti lähteä, mutta maksa sitten se passi, se on reilu peli.

      Selvintä on, että jokainen maksaa itse anniskelupassinsa, hygieniapassinsa ja ajokorttinsa ym.

    • Anonyymi

      anniskelupassi ei montaa kymppiä maksa. Käyt pikaisen nettikurssin ja suoritat helpohkon testin. Ei ole rakettitiedettä. Kun testi on hyväksytysti läpäisty saat itsellesi anniskelupassin. Jos oma työllistyminen on muutaman kympin passista kiinni niin eikös silloin kannata edes vähän panostaa itsensä eteen. Kannattaa opetella olemaan fiksu. Umpipösilön elämä sen sijaan on jatkuvaa ojan pohjalla rämpimistä.

    • Anonyymi

      Noh kuten varmasti tiedätte ravintola-alalla kohdellaan henkilökuntaa kuin koiria. Vastuu on kova, mutta asema silti huono. Ei taukoja, ei lisiä, ei vapaita ja palkka on yksi surkeimmista. Olen kova tekemään töitä ja urani olen aloittanut 15vuotiaasta asti. Joka työpaikalla minut on ylennetty ja olen jopa päässyt ravintola päällikön asemaan ilman tätä kyseistä typerää anniskelupassia. Sen tähden ihmettelin voiko se muka olla niin, että sinut painostetaan ottamaan taas yksi turha typerä maksullunen passi, jota et tarvitse käytännössä mihinkään. Suomessa kun ollaan päätetty olla niin fiksuja, että rahastetaan joka asiasta. Mopin heiluttamiseen tarvitaan kohta kolmen vuoden koulutus ja muutama sadan euro passi. Ja kyllä sekään ei ole mitään raketti tiedettä kuten ei myöskään se, että saako 12 vuotiaalle anniskella viinaa. Typerämpi on se kuka on valmis maksamaan idiootti passista kun perus tervejärkinen ihminen joka pärjää hyvin ilman imbesilli passeja 😇 Makselkaa te tyhmät jotka ette ilman passejanne työelämässä pärjää. Näissä merkeissä palaanpa tänne toimistoni ääreen, sillä olen nyt yrittäjä ja tienaan kohta sellaisia rahoja josta ette koskaan voisi edes uneksiakaan! Nauttikaahan passejenne kustantamisesta, minä voin nyt yrittäjänä keksiä niitä lisää teille ja nauraa ivallista naurua kun juoksette sielä oravan pyörässänne ettekä kyyseenalaista mitään. Kannattaisi joskus miettiä mitä suustaan päästä🤭

      • Anonyymi

        johan on ihmisellä kummat jutut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe