Skinhead ei ole nazi

Anonyymi

Miksi media mustamaalaa skinhead kulttuurin leimaamalla skinheadit nazeiksi? Harva tietää että skinhead aate on lähtöisin jamaikalta eikä liity mitenkään rasismiin joten tarkistakaa faktat ennen puhutte paskaa asiasta mitä ette edes käsitä. T.skinhead.

5

391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Skinhead aate ei ole jamaikalta vaan briteistä mutta jamaicalaiset maahanmuuttajat innostui skinheadeista briteistä ja täten skinheadit jakautui kahteen ryhmittymään 1. Skinheadit kaveerasi jamaicalaisten kanssa ja teki reggaeta yms. 2.skinheadit keskittyi vihaamaan jamaicalaisia maahanmuuttajia

• Anonyymi

Skinit oli yksittäinen kulttuuri 60-luvulla, perustuen työläisluokkaan. Siinä vaiheessa politiikalla ja musiikilla ei ollut erityistä roolia. 70-luvulla skinit omaksui tyyliä punkkareilta ja vasta 80-luvulle siirryttäessä skinhead-kulttuuri jakautui poliittis-ideologisen vaikutuksen myötä äärioikeistolaiseen ja äärivasemmistolaiseen haaraan. Neo-natsiskinit syntyi vasta 90-luvulla.

Nykyaikana, kun kaikki kieroutetaan ja vääristellään, mikään ei ole enää entisensä. Edes sukupuolet. Jos olet skinhead, se ei vielä sano yhtään mitään. Vasta se sanoo jotain, että mitä edustat, mihin porukoihin kuulut, miten toimit jne. Se asemoi sut joko poliittis-ideologisen vaikutuksen ulkopuolelle, tai sitten äärioikealle tai äärivasemmalle. Minä olin skini lähes 15 vuotta, enkä edustanut mitään äärilaitaa, mutta silti minut leimattiin uusnatsiksi. Emme voi sille mitään, että joillain kiihkoilu tuhoaa järjellisen ajattelun.

• Anonyymi

Se on hiukan ongelma maineelle, jos uusnatseista n. 90% on ulkonäöltään skinejä. Stereotypiaan ei muuta tarvita!

• Anonyymi
    • Anonyymi

Nuorempana Halla-aho olisi halunnut olla skini . Mutta ei se sivarille ja pupumiehelle sovi.
      Skinejä oon tavannut ja rasistei ovat vammaisiakin kohtaan .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      189
      5098
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      25
      4482
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3147
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      259
      3049
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      150
      2968
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2541
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27