Hannu Salama: JUHANNUSTANSSIT

EIIIH..

nyt on oikeastikkin tosi kyseessä.. olen ollut nyt sairaana kaksi viikkoa ja huomiseksi pitäs olla pieni esitelmä kyseisestä kirjasta ja siis sairaana nyt ei ole kovin voinut lukea..ja opettaja ilmoitti että se ei voi antaa armonaikaa koska kurssi loppuu ja numero täytyy antaa! Joten kertoisitteko juonta vähän ja päähenkilöitä..olisin ikuisesti kiitollinen..:)

13

15517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ZZZ

Juhannustansseissa on

• EIIIH..

no itse asiassa mulle se ei ole noin yksinkertaista..mulla on lukihäiriö ja sen kirjan lukemiseen menee mulla vähintään neljä iltaa..joten kiltit auttakaa:(

• sed vitae
        EIIIH.. kirjoitti:

no itse asiassa mulle se ei ole noin yksinkertaista..mulla on lukihäiriö ja sen kirjan lukemiseen menee mulla vähintään neljä iltaa..joten kiltit auttakaa:(

Selityksesi on uskottava ainoastaan siinä tapauksessa, että olet ollu kaksi viimeistä viikkoa koomassa tai sitä muistuttavassa tilassa.

Sairaanakin, katsos, voi vaikka kilauttaa kaverille ja pyytää noutamaan opuksen kirjastosta. Sairaana voi lukea ajatuksella muutaman sivun kerrallaan ja maistella lukemaansa.
        Toipumisvaiheessa, siis nyt, olisi helppo naputella valmiiksi mietitty ja jäsennelty aineisto esitelmäksi.

Mutta tietenkin, jos on ollut koomassa, se on vaikeampaa.

• Jalla jalla
        EIIIH.. kirjoitti:

Mulla mulla mulle ... Lopeta mullattelu ja opettele kirjoittamaan hyvää yleiskieltä. Siinä perusohje!

• Lukenut

Juhannustanssien kulku:

Kirja alkaa kevyellä alkutanssahtelulla juhannusjuhlissa, jonka jälkeen solisti esittelee orkesterin. Tämän jälkeen siirrytään parin kiivaan tangon ja kevytmielisen foxtrotin jälkeen perinteisiin valsseihin. Loppuillasta kansa alkaa olla joltisessakin juovustilassa, jolloin orkesteri katsoo parhaaksi siirtyä humppasettiin. Illan viimeisenä pyritään tanssimaan hitaita, mutta homma menee puihin, kun SALAMA iskee äänentoistolaitteisiin, ja tekee koko biisistä rautalankarockia.

• huipentuma

joka oli se että tansseissa mukana ollut ja sähköiskun myös saanut oikeusministeri Söderhjelm haaastoi koko orkesterin raastupaan.

• Loskoipio
        huipentuma kirjoitti:

joka oli se että tansseissa mukana ollut ja sähköiskun myös saanut oikeusministeri Söderhjelm haaastoi koko orkesterin raastupaan.

Tuomio tuli mutta Urkki Suuri armahti lopulta solistin ennen teloitusta.

• hölömöläene
        Loskoipio kirjoitti:

Tuomio tuli mutta Urkki Suuri armahti lopulta solistin ennen teloitusta.

Armahdukseen vaikutti solistin keksimä tehokas Ultrabald (tm) -kaljunkiillotusmenetä, johon Urkki heti kättelyssä ihastui.

• TanieliNypliini
        hölömöläene kirjoitti:

Armahdukseen vaikutti solistin keksimä tehokas Ultrabald (tm) -kaljunkiillotusmenetä, johon Urkki heti kättelyssä ihastui.

Ja sitten tuo räyhä-Tervo paljasti kaiken. Boikotoikaamme myyrännahkaisia asusteita, kostona.

• Alvari Raappavaara
        huipentuma kirjoitti:

Söderhjelmin salarakkaana (silloin sanottiin huorana) tantsuissa oli eräs Margit Borg-Sundman joka kaamealla tavalla kosti bändin törkeän epäpuhtaan laulun ja soitannon.

Mistäkö tiiän? No, miehän olin siellä. Valitettavasti.

• Gekko

Dösä vie porukan maalle, siellä vene kurvaa rantaan ja kaatuu, pari hässimistä, jotakuta vedetään turpaan. Sitten dösä lähtee takaisinpäin, mutta vetää ojaan, ihmisiä kuolee. Yksi tytön ruumis unohtuu, kärpäset syö sen silmiä.

• noitten...

... hässimisten kanssa poika. Hässimisiä tarkalleen kaksi, ja molemmat vanhemman polven hässijän suorittamia, putkeen vielä. Nuoret puhuu ja meinaa mutta vanha Helmelän Pate tekee kanssa.

Ja kaatuneen moottorin kynttilät jäi kanssa kuivaamatta, mahtoi Korppujen iskää harmittaa.

• GGg

Tämän kirjan lukemisnautinnon lukihäiriö ei haita. Kyllä hyvät kännit autaisi sua lukemaan sen :) Itsekin joutuu samaan pulaan, siitä pitää vielä kirjoittaa jotain. Kyllä olen sen lukenut sentaan :/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6927
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4441
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3846
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3518
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      189
      3465
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2969
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2674
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      47
      2507
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13