Punaset posket saa pakkasella

Anonyymi

Talven pakkas aallon yllättämänä, nyt ovat kaikki lämpimät asusteet tulleet tarpeellisiksi.Siispä villasukat jalkaan, kaulaliinat, villapaidat jopa huopaset on parasta kaivaa esiin ja ylle lämmikkeeksi. Varsinkin jos aiot ulkoilla, samalla kuunnella talvista laulelua,

https://www.youtube.com/watch?v=j7_gG5q-abw&list=RDEMaleWRTeWXIWqzJ-3n1jSCg&index=1

Nautitaan pakkassään kylmyydestä! Jospa pakkanen tuhoaisi virukset!

21

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja ryyppäämlä punaisen nenän ja kanuunan.

    • Tänään olikin kunnon pakkaspäivä, nytkin on 25 astetta pakkasen puolella.

      Päivällä piti käydä ajelemassa kun pitkästä aikaa oli aurinkopäivä.
      Sillä reissulla näin haloo-ilmiön vasten aurinkoa ajaessa, oli kuin sateenkaaren pätkät molemmin puolin aurikoa olisi taivaanrannasta kohonnut korkealle..

      Tänään oli mainoi päivä hiihtokeskuksille tykittää lunta ja Himosksella syydettiin vettä taivaalle oikein kunnolla ja kauempaa katsoen näytti kuin koko Himos olisi ollut tiheän savun vallassa.
      Varmasti lähiseutu sai oman osansa lumikiteistä joita tykit taivaalle työnsivät, ei ne mitenkään voineet kaikki osua rinteisiin.
      Tekivät hyviä mäkiä hiihtolomalaisille, kyllä sieltä muutama laskettilikin rinteissä vaikka oli niin kova pakkanen. Uskalikkoja vai onko se pakkasrinteissäkin vain pukeutumiskysymys.

      • Anonyymi

        Viestistäsi tulee ekana mieleeni melko uusi biisi; Rannalla Päijänteen,( Juuso Pitkänen)

        https://www.youtube.com/watch?v=bOLXwrokDVY.

        Ainahan syntymäpaikkakunta mielessä säilyy läpi koko elon ajan, vaikka kauaksi sieltä olen vaeltanut. Himos onkin paikkakunnan oikein suosittu laskettelukeskus. Onhan niitä rinteitä aikaisemmin tullut lasketeltua ja kesäisin rinteitä on kiva kävellä ylös asti ja ihailla Päijänteen seutuvia jotka pysyvät mielessä vielä ikääntyessäkin. Usei n siellä on tullut piipahdettua
        kesäisin.
        Biisiä Rannalla Päijänteen kuunnellessa tulevat monen, monet muistot ent. kotiseudusta mieleeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viestistäsi tulee ekana mieleeni melko uusi biisi; Rannalla Päijänteen,( Juuso Pitkänen)

        https://www.youtube.com/watch?v=bOLXwrokDVY.

        Ainahan syntymäpaikkakunta mielessä säilyy läpi koko elon ajan, vaikka kauaksi sieltä olen vaeltanut. Himos onkin paikkakunnan oikein suosittu laskettelukeskus. Onhan niitä rinteitä aikaisemmin tullut lasketeltua ja kesäisin rinteitä on kiva kävellä ylös asti ja ihailla Päijänteen seutuvia jotka pysyvät mielessä vielä ikääntyessäkin. Usei n siellä on tullut piipahdettua
        kesäisin.
        Biisiä Rannalla Päijänteen kuunnellessa tulevat monen, monet muistot ent. kotiseudusta mieleeni.

        Himoskin on kuin pieni kaupunki, paljon hirsisiä vapaa-ajanasuntoja,
        odottavat vain turisteja ja laskettelijoita.

        Eino Grön on myös laulanut Päijänteen rantuuksista.
        vähän samanlaista surumielisyyttä molemmissa kappaleissa.

        https://youtu.be/pogH-3AHB5M


    • Anonyymi

      ILssä oli juttu että jos jalkoja paleltaa niin voi laittaa isot villasukat kenkien päälle. Kivan näköinen olisi katukuva.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pirtin laattialta matot syrjähän ja voi järjestää villasukkahyppelööt.


    • Virusta tuo tuskin tuhoaa.
      Täälläkin se lukema kiipesi yöllä 28 asteeseen. Luntakin riittää, joten kunnon talvi on.
      Kyllä sitä varmaan yksi jos toinenkin niitä villapaitoja ymnnämuita varusteita on esiin kaivellut.
      Luin miten Tampereellakin useissa bupeissa on virus levinnyt vauhdilla.
      Ei näytä jotkut ihmiset oppivan mitään, tässä asiassa ainakaan.
      Onko se illan kiva, sen väärti, että saa viikkojen riesan.

    • Anonyymi

      Ei Suomessa pakkasaalto yllätä. Onko Suomessa joku rassukka 70 henkilö,
      joka ei ole vielä oppinut mitä pakkasella päälle laitetaan....

      • Ei hätää, meteorologit varoittavt...
        jos ne varoitukset ovatkin nuoria varten...
        Olemme niin tottuneet, että päättäjät paapovat asiassa kuin asiassa.


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Ei hätää, meteorologit varoittavt...
        jos ne varoitukset ovatkin nuoria varten...
        Olemme niin tottuneet, että päättäjät paapovat asiassa kuin asiassa.

        Tekivät päättäjät mitä vaan niin persun mielestä se on väärin.
        Sanoi kuka mitä vaan niin persun mielestä se on päättäjän vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekivät päättäjät mitä vaan niin persun mielestä se on väärin.
        Sanoi kuka mitä vaan niin persun mielestä se on päättäjän vika.

        maissi kun jotain kirjoittaa niin persupoliisit hyökkäävät heti kimppuun,
        se viis teistä veisaa,useinmiten vain provosoi


    • Anonyymi

      Halla-ahollakin on aina niin söpöt punaiset posket. Kova ulkoilemaan ?

    • Anonyymi

      Unohtus se maski eteisen naulaan, se lahjuksena saatu. Punasen nenän väkiin vaikutti nirkosesti myös ohuet koskisjorman siivut. Joulu on sitte ohitte.

    • Anonyymi

      Hiihtoladuilla voi hankkia itselleen punaiset posket
      https://youtu.be/ZtprlBN1qj4

      kovalla pakkasella vain lisäkerroksia vaatteita pusakan alle

      • Anonyymi

        Moniko 70-80 vuotias hiihtelee ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moniko 70-80 vuotias hiihtelee ?

        onko se mielestäsi jotenkin kummaa ja omituista

        jos on 5miljoonainen kansa ja siitä yli 65 vuotiaita noin 20 prosenttia

        uskon, että voi jokunen hiihdellä kun on kaunis talvinen päivä ja hyvät ladut lähellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko se mielestäsi jotenkin kummaa ja omituista

        jos on 5miljoonainen kansa ja siitä yli 65 vuotiaita noin 20 prosenttia

        uskon, että voi jokunen hiihdellä kun on kaunis talvinen päivä ja hyvät ladut lähellä

        tiedän 90 hiihtäjiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moniko 70-80 vuotias hiihtelee ?

        Mitäs sitä suksii ? Pyörällä pääsee nopeammin vaikka yli vuorten ku siipiä ei ole.

        Niin säästä pian taas sataa vettä ja pakkasesta ei ole tietoakaan.

        Tuon hyvän vanhan biisin kuulin perjantaina YLE;n toivotaan ohjelmassa. On aina vaan hyvä.

        https://youtu.be/lsIZZuXBzFA


    • """Nautitaan pakkassään kylmyydestä! Jospa pakkanen tuhoaisi virukset!"""

      Ei tuhoa, kun virus tykkää pakkasesta.
      Kiinassa on löydetty jäätelöstä koronavirusta. 1662 jäätelönvalmistusyrityksen työntekijää laitettu karanteeniin, etteivät saastuta enempää jäätelöitä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe