Montako kertaa pääset tuolista ylös käsin auttamatta, tukea ottamatta ?

Anonyymi

Jos et kertaakaan, on syytä alkaa harjoitella.

35

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Keittiön kovalta tuolilta pääsen ylös vaikka sata kertaa mutta matalasta soffasta on hankalampi, varsinkaan jos en käsillä auta. Mutta treenaan sitä joka päivä ainakin 10 kertaa.

      • Anonyymi

        En ole viitsinyt tarkastaa miten monta kertaa pääsisin, koska se ei tuota mitään vaikeuksia, ei pehmeältä tai kovalta!

        Huolehdihan omasta kunnostasi, et viitsisi noin kaikkitietävästi terapoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole viitsinyt tarkastaa miten monta kertaa pääsisin, koska se ei tuota mitään vaikeuksia, ei pehmeältä tai kovalta!

        Huolehdihan omasta kunnostasi, et viitsisi noin kaikkitietävästi terapoida.

        Ikäsi on 73,5 v ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikäsi on 73,5 v ?

        Jos noin pirusti kiinnostaa, niin 86 vuotias olen!


      • Anonyymi

        Teehän yksi 100:n toiston setti tauotta! Mittaa syke ennen aloitusta, heiti lopetuksen jälkeen ja palautumisen määrittämiseksi puolen minuutin välein 15 sekunnin jaksoissa.
        Mutta ensin ne 100 nousua tauotta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole viitsinyt tarkastaa miten monta kertaa pääsisin, koska se ei tuota mitään vaikeuksia, ei pehmeältä tai kovalta!

        Huolehdihan omasta kunnostasi, et viitsisi noin kaikkitietävästi terapoida.

        Siinä on taas yksi (Anonyymi 15.01.2021 04:07), joka ei siedä asiallisten elämänohjeiden antamista ikäihmisille. On kateellinen, kun ei itse pysty samaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on taas yksi (Anonyymi 15.01.2021 04:07), joka ei siedä asiallisten elämänohjeiden antamista ikäihmisille. On kateellinen, kun ei itse pysty samaan.

        No, meitä samanikäisiä, mutta eri kunnossa olevia vielä riittää. Olen tyytyväinen, että pystyn nuo tuolista nousemiset vielä helposti tekemään, vaikken ole mitään kuntoilua pahemmin harrastanut. Normaali kävelyliikkuminen ulkona päivittäin pari kilometriä ja vähäinen keppivoimistelu ovat vielä pitäneet kunnossa. Ikäni on 80 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos noin pirusti kiinnostaa, niin 86 vuotias olen!

        Hieno saavutus olet 86 v

        itse olen 81 just olen miettiny mitä on elämästä vielä jäljellä,

        lujille ottaa joka päivä kaikenlainen likkuminen,
        mutta
        liikun ja lähden aina jonnekin tekastulillekki asioille
        kivuliaasta liikkumisesta huolimatta,

        myöntää kyllä pitää, ottaa hermoon jatkuva tuska ja huonokuntoisuus,
        kunto kun vanhalla ei enään parane,
        menee alaspäin kuinlehmänhäntä,

        terveisin,,, jakselaan vaikka ei aina jaksetakkaa,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno saavutus olet 86 v

        itse olen 81 just olen miettiny mitä on elämästä vielä jäljellä,

        lujille ottaa joka päivä kaikenlainen likkuminen,
        mutta
        liikun ja lähden aina jonnekin tekastulillekki asioille
        kivuliaasta liikkumisesta huolimatta,

        myöntää kyllä pitää, ottaa hermoon jatkuva tuska ja huonokuntoisuus,
        kunto kun vanhalla ei enään parane,
        menee alaspäin kuinlehmänhäntä,

        terveisin,,, jakselaan vaikka ei aina jaksetakkaa,,,

        Tuo nyt on niin vanha hokema, turhaanhan sitä enään ylläpidät!
        Ota se vääjäämätön elämän rajoittuminen keveämmin, no kivut on tietty, mutta jos liikkuminen on estynyt suurimmaksi osaksi yli 80 vuotiaalla,
        eikös se ole ihan luonnollista?

        Olet kuitenkin järjestänyt itsellesi internetyhyeydet,..kirjoittelet, joskin valittamalla osin.

        Sopeutuminen kohtaloonsa ei saisi olla menettämisen suremista, ei, vaan uusien toimintamallien, kaiken sen mitä et ehtinyt ravatessasi ja työskennellessäsi oppia ja tutustua, sen aika olisi nyt.

        Tee toki niinkuin hyvväksi näet, - niinhän minäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teehän yksi 100:n toiston setti tauotta! Mittaa syke ennen aloitusta, heiti lopetuksen jälkeen ja palautumisen määrittämiseksi puolen minuutin välein 15 sekunnin jaksoissa.
        Mutta ensin ne 100 nousua tauotta!

        Älä hulluja puhu !

        Sadan toiston setissä tauotta ei ole järkeä !!!

        Ei ole järkeä yrittääkään.

        Esim. sydämen vajaatoimintaa sairastava voi pyörtyä, saada kohtauksen tai kuolla.

        Lisäksi vanhat jänteet ym. tulehtuvat liikarasituksesta ja voivat jäädä ikuisesti kipeiksi.

        Iäkkäille suositellaan kymmenen kerran toistoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo nyt on niin vanha hokema, turhaanhan sitä enään ylläpidät!
        Ota se vääjäämätön elämän rajoittuminen keveämmin, no kivut on tietty, mutta jos liikkuminen on estynyt suurimmaksi osaksi yli 80 vuotiaalla,
        eikös se ole ihan luonnollista?

        Olet kuitenkin järjestänyt itsellesi internetyhyeydet,..kirjoittelet, joskin valittamalla osin.

        Sopeutuminen kohtaloonsa ei saisi olla menettämisen suremista, ei, vaan uusien toimintamallien, kaiken sen mitä et ehtinyt ravatessasi ja työskennellessäsi oppia ja tutustua, sen aika olisi nyt.

        Tee toki niinkuin hyvväksi näet, - niinhän minäkin.

        heh, sinä :D löydät moittimisen aihetta jokaikisestä komentista heh, heh,
        taidat olla yli-ihminen
        tai se tavallista parempi ihmiseksi, heh heh heeee.
        sori ku naurataa,,


      • Anonyymi

        100 toistoa ilman taukoa täysimittaisia, rauhallisia nousuja ja istuutumisia?
        Ilman taukoa = ei hätäistä sätkimistä vaan täysimittaisia liikkeitä kunnon istumisesta pystyyn suorille jaloille.
        Jospa kokeilisit ennen kehumista!


    • Anonyymi

      Kuntoni oli sairastelun jälkeen niin huono, että järkytyin, kun en auttamatta
      päässyt tuolista ylös yhtä kertaa !

      Iäkkäällä muutaman päivän vuodelepo (esim kuumeessa) voi viedä
      niin paljon voimia lihaksista,
      ettei tahdo päästä sängystä ylös eikä palaudu voimiinsa
      itsestään, täytyy harjoituttaa lihaksiaan.

      Päätin alkaa "treenaamaan" lihaksia joka päivä vähän,
      saadakseni niihin voimaa ja pitääkseni niissä voimaa.
      2 x viiden minuutin kevytjumppakin päivässä
      näyttää antavan vähän "tehoa".

      Sydänvaiva kun ei anna periksi tehdä enempää kerralla eikä raskasta.

      terv. aloittaja

      • Anonyymi

        Tsemppiä ! Olin kaksi viikkoa sairaalassa. Jouduin sen jälkeen turvautumaan fysioterapeutin
        apuun. Jaloista oli voimat lähteneet ja huimasi.
        Fysioterapeutti kertoi, että iäkkäällä voi mennä kaksi kertaa niin kauan aikaa kuntoutumiseen
        kun on sairaana pitkällään maannut. Tulevaisuuden varalle jumppaan nyt usein
        sen minkä jaksan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsemppiä ! Olin kaksi viikkoa sairaalassa. Jouduin sen jälkeen turvautumaan fysioterapeutin
        apuun. Jaloista oli voimat lähteneet ja huimasi.
        Fysioterapeutti kertoi, että iäkkäällä voi mennä kaksi kertaa niin kauan aikaa kuntoutumiseen
        kun on sairaana pitkällään maannut. Tulevaisuuden varalle jumppaan nyt usein
        sen minkä jaksan.

        Olin 68v kun pakoputkeani lyhennettiin 30cm korroosion vuoksi. Ennen avanteen sulkemista jouduin huilaamaan 3kkjoka tarkoitti suurelta osin vaakatasossa oleilua.
        Yritin hieman kevyttä, aerobista liikuntaa mutta ohutsuoli tuli avanneaukosta ulos.
        Tuon 3kk:n aikana painoni putosi noin 6kg vyötärön ohentumatta yhtään.
        Kokonaisrasva va vatsaontelon laardit kohosivat.
        Painon lasku johtui reisien ja myös pakaroiden ja selän lihaskadosta.
        Kuntoiluun oli otettava uusi, hyvin maltillinen aloitus noin 6kk myöhemmin.

        Lihasta lähtee sieltä missä sitä on ja seuraus on sen mukainen.


    • Anonyymi

      Noja-tuoliin en mene!

      • Anonyymi

        En minäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään.

        Sama täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä.

        Voisin mennäkki, jos....


    • Anonyymi

      Sehän oli mukava ennenkuin...

      • Anonyymi

        Keittiöntuolilta on hyvä harjoitella, jotta jalat pysyisivät kunnossa.
        Moni nuorempi ei kykene vaikeampaan syväkyykkyyn, jossa istutaan takapuoli alhaalla .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keittiöntuolilta on hyvä harjoitella, jotta jalat pysyisivät kunnossa.
        Moni nuorempi ei kykene vaikeampaan syväkyykkyyn, jossa istutaan takapuoli alhaalla .

        Kyykyssä ei istuta vaan kehon paino on jalkojen varassa.
        Syväkyykyssä, reisikulma 90 astetta tai hieman alle, reisien varassa ja oikeassa kyykyssä, pohjakyykyssä, sukkajalkojen kantapäät koko ajan lattiassa, paino on rentoja nivelsiteiden ja reisien lihaskalvojen varassa.

        Vaimoni, entinen joogi, kokeili ja laskeutui pohjaan mutta päkiöiden varassa. Kun kehoituksestani laski kantapäät lattiaan niin pylläti selälleen kuten suurin osa peruskoululaisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keittiöntuolilta on hyvä harjoitella, jotta jalat pysyisivät kunnossa.
        Moni nuorempi ei kykene vaikeampaan syväkyykkyyn, jossa istutaan takapuoli alhaalla .

        Kyykyssä ei istuta vaan asento pidetään reisilihasten varassa korkeassa "syväkyykyssä" tai asento on luonnostaan pohjakyykyssä nivelsiteiden ja reisien lihaskalvojen varassa ilman lihasten jännittämistä.
        Kaiken edellytys on kyykky sukkajaloin ja kantapäät lattiassa!


    • Anonyymi

      Jos kymmenen kertaa pääse ylös, se on oikein hyvä.
      Iäkkäille ei enempää toistoja suositellakaan.
      Ei kannata vanhoja luitansa ja jänteitään rikkoa ja kipeyttää.

    • Anonyymi

      Miten sitä edes voi harjoitella jos ei pääse yhtään kertaa ylös?

    • Miksi siitä tuolista pitää kymmeniä kertoja ylös nousta? Eikö ole järkevämpää kävellä mäkiä ylös ja alas tukien sauvoihin tai ilman. Kävin äskeen lenkillä ja nousin ylös useammalle mäelle.

    • Anonyymi

      Kerro sitten uudestaan montako mäkeä kävelet ylös kun olet 10 vuotta vanhempi,
      jos elät silloin.
      Ilmoittelit 70 :ssa olevasi 73,5 vuotta. Kyllä minäkin olin reipas silloin.
      Sitten tuli iän tuomia vikoja, sairauksia. Mäkien kävelystä huolimatta.

      • Anonyymi

        Outoa kun samaan aikaan kehuu mäkien nousuilla ja mökillä alkeellisissa oloissa raatamisella, ja pitää olla ryhti ja tukiliiviä, kun selkä on sökönä ja mahassa divertikkelit. Huomion hakua keinolla millä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa kun samaan aikaan kehuu mäkien nousuilla ja mökillä alkeellisissa oloissa raatamisella, ja pitää olla ryhti ja tukiliiviä, kun selkä on sökönä ja mahassa divertikkelit. Huomion hakua keinolla millä tahansa.

        Lässyttää mitä sattuu.


    • Anonyymi

      20 menee hyvin.

    • Anonyymi

      Aloite on 80 palstalla aika outoa kilpailuviettiä!

      • Anonyymi

        Ei se ole kilpailua. Se on kuntoilua. tai kunnon tsekkaus. Se kertoo kunnosta. Jos ei kertaakaan pääse on olematon kunto lihaksissa vyötäröstä alaspäin. Jaloissa etupäässä.


    • Anonyymi

      Eihän tuo nyt ole vielä mitään. Etukenossa nousee kuin itsestään. Tuoleista riippumatta nousee, arvata saat onko helteellä mitään mieltä kertoja edes kokeilla.

      Entä omat lukemasi patistaja ?
      Samalla tavoin anona nekin ovat y h t ä t y h j ä n kanssa!

      • Anonyymi

        Sinulla ano 05:14 on erikoisen hyvä päivä tänään ....?


    • Anonyymi

      Vanhako olet? Oletko jo täyttänyt 80?
      Onko sinulla reumaa, osteoporoosia, iskiasta, ylipainoa, polvivaivaa, huimausta . . .

      No jos vastaat jokaiseen EI, niin harjoitus on paikallaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2403
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1814
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      332
      1526
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      174
      1524
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1065
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      84
      949
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      795
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      780
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      205
      731
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe