laajakaistan kytkeminen

vahvistusviesti

Moi,


miten teillä elisan käyttäjät on toiminut laajakaistan kytkeminen päälle? ONko tämä käynyt samana päivänä mikä vahvistusviestissä annettiin, eli onko liittymä avattu tuolloin vai onko aikataulu mättänyt pahastikin? Mietin vaan että mitä odottaa, itselläni luki kirjeessä että kytkisivät 13.4. (joka oli vain 3 viikkoa tilaamisen jälkeen) ja epäilen että eivät varmaan kytke vielä...

Olisi mukavaa kuulla kokemuksia!!!

18

2182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaasalainen

      Aikataulun pitäminen riippuu varmasti siitä, oletko elisan omalla alueella vai hoitaako kytkennän paikallinen puhelinyhtiö. Itselläni vahvistusviestissä luvattiin 28.2 ja vieläkin odottelen...

    • Buttman Ali

      Elisalta luvattiin kaverille 4.4.05 toimituspäivä ja soittivat vielä ko päivänä että nyt on kytketty. Perjantaina vielä modemin adsl-valo vilkuttaa ikäänkuin merkiksi,ettei vielä ollakaan kytketty.

    • nimetön

      oli kytkentäpäivä 5.4.05 ja netti toimi jo 4.4 eli päivää aikases. ihmettelin kyl ittekki että onko tää ny oikeesti totta

    • niin se menee

      Siinä meni sun ilmainen kuukausi. Ei kannata koskaan elisaa tilata puoliväliin kuuta kytkettäväksi. 1. päivä on paras, ehkä ehtii puolikuukautta ilmatteeks.

    • Irene

      Elisa ilmoitti tekstiviestillä, että arvioitu asennuspäivä olisi 11.4. ja jos siitä viivästyy viikon, niin täytyy soittaa heille päin.
      Ei ollut asennuspäivä 11.4. - mutta tällä paikkakunnalla ei olekaan Elisalla omia linjoja, vaan joutuu käyttämään paikallisen puhelinyhtiön linjoja. Paikallinen puhelinyhtiö taas välittää Soneran yhteyksiä, joten epäilempä pahasti, että joudun viikon kuluttua soittamaan Elisalle. Onhan nimittäin tiedossa, että paikalliset puhelinyhtiöt asentelevat ensin omien tilaustensa yhteydet ja vasta sitten muiden. Sanokoon 1.3. voimaan tullut laki mitä tahansa...!

      • Irene

        ...oli kytketty! Oli siis vain päivän heitto luvatusta.
        Ja hyvin pelaa.


      • Jorrma

        tuo 1.3. voimaan tullu laki tarkalleen oikein on? Jos siinä kielletään tämmönen monopolileikki niin puhelinyhtiöthän käyttäytyy sillon laittomasti pistäessään kilpailevien operaattoreiden liittymien kytkennät häntäpäähän.

        Täälläpäin ainaki homma toimii tolleen hävyttömästi SELVÄSTI, ku Elisan liittymää on kaikki saanu ootella semmosen 2 - 2.5kk mutta puhelinyhtiön oman rupulaajakaistan saa kummasti jo kuukaudessa. Voiskohan asiasta valittaa johonki niin että pistäsivät lopun tämmöselle touhulle.


      • ..tuo
        Jorrma kirjoitti:

        tuo 1.3. voimaan tullu laki tarkalleen oikein on? Jos siinä kielletään tämmönen monopolileikki niin puhelinyhtiöthän käyttäytyy sillon laittomasti pistäessään kilpailevien operaattoreiden liittymien kytkennät häntäpäähän.

        Täälläpäin ainaki homma toimii tolleen hävyttömästi SELVÄSTI, ku Elisan liittymää on kaikki saanu ootella semmosen 2 - 2.5kk mutta puhelinyhtiön oman rupulaajakaistan saa kummasti jo kuukaudessa. Voiskohan asiasta valittaa johonki niin että pistäsivät lopun tämmöselle touhulle.

        ..tuntuu käyvän, täällä hipoo jo ennätyksiä, tilauksesta pian neljä kuukautta, luvatusta kytkentä päivästä neljä viikkoa, paikallisen monopolin linjan saa 2-3 viikossa. joskus ennemminkin.


      • Jorrma
        ..tuo kirjoitti:

        ..tuntuu käyvän, täällä hipoo jo ennätyksiä, tilauksesta pian neljä kuukautta, luvatusta kytkentä päivästä neljä viikkoa, paikallisen monopolin linjan saa 2-3 viikossa. joskus ennemminkin.

        ainaki tossa tapauksessa ois aihetta jo johonki valittaa muuallekki ku sinne paikalliselle monopolille, eihän NELJÄ KUUKAUTTA ole missään määrin lähelläkään järkevää toimitusaikaa. Ei saatana voi muutaku ihmetellä tätä touhua.


      • Jorrma
        Jorrma kirjoitti:

        tuo 1.3. voimaan tullu laki tarkalleen oikein on? Jos siinä kielletään tämmönen monopolileikki niin puhelinyhtiöthän käyttäytyy sillon laittomasti pistäessään kilpailevien operaattoreiden liittymien kytkennät häntäpäähän.

        Täälläpäin ainaki homma toimii tolleen hävyttömästi SELVÄSTI, ku Elisan liittymää on kaikki saanu ootella semmosen 2 - 2.5kk mutta puhelinyhtiön oman rupulaajakaistan saa kummasti jo kuukaudessa. Voiskohan asiasta valittaa johonki niin että pistäsivät lopun tämmöselle touhulle.

        Pistin vähän kyselevää kommenttia viestintäviraston sivuilla asiasta ja sieltä vastasikin joku lakimies pitkällä sepostuksella. Kuulemma viestintäviraston suosituksen mukaan toimitusaika ei sais ylittää 2 viikkoo. HAH, ois kyl melko utopistinen unelmatilanne jos nui nopeessa ajassa vaivautuisivat kytkemään.

        Lopuks kerto välittäneensä palautteeni tiedoks myös tälle paikalliselle puhelinmonopolille. Hmmm.


      • ..jep
        Jorrma kirjoitti:

        Pistin vähän kyselevää kommenttia viestintäviraston sivuilla asiasta ja sieltä vastasikin joku lakimies pitkällä sepostuksella. Kuulemma viestintäviraston suosituksen mukaan toimitusaika ei sais ylittää 2 viikkoo. HAH, ois kyl melko utopistinen unelmatilanne jos nui nopeessa ajassa vaivautuisivat kytkemään.

        Lopuks kerto välittäneensä palautteeni tiedoks myös tälle paikalliselle puhelinmonopolille. Hmmm.

        .. tiedetäänhän nää, valitettu on joka mahdolliseen suuntaan, eikä voi olla kiinni ettei asentajia riittäisi, päivittäin paikallisen monopolin asentajat kurvailevat autoineen kulmilla, ilmeisesti hakien hyvää donitsibaaria.


    • toistaisesti

      Avautui 2 päivää luvattua aikaisemmin. (Elisan alue)

      • Lapissa

        Maaliskuun lopulla luvattiin linja
        auki toukokuun puolivälissä. Linja on nyt valmis,
        mutta itse asennuspakettia ja avaimia käteen vielä
        odotellaan. Jos asialla olisi kiire niin voisi
        tietysti kysyä, kuka hautoo modeemia.

        Sikäli mukavaa palvelua että myyjäliikkeen neiti heitti kaupan päälle 40 euron ostokortin käteen syystä, joka jäi hieman epäselväksi.


      • Ja ledit luovat valoaan
        Lapissa kirjoitti:

        Maaliskuun lopulla luvattiin linja
        auki toukokuun puolivälissä. Linja on nyt valmis,
        mutta itse asennuspakettia ja avaimia käteen vielä
        odotellaan. Jos asialla olisi kiire niin voisi
        tietysti kysyä, kuka hautoo modeemia.

        Sikäli mukavaa palvelua että myyjäliikkeen neiti heitti kaupan päälle 40 euron ostokortin käteen syystä, joka jäi hieman epäselväksi.

        Ja laajakaistan vihreä ledi alkoi luoda
        hämyisää valoaan Lapin vielä pimeään yöhön.
        Ne avaruusmiehet vielä puuttuvat.


    • Topias

      Tilasin Elisan laajakaistan 4.2.

      Ei toimi vieläkään :o(

      On se kumma....

      • Arvioitu kytkentäpäivä 14.1.2005. Uudenvuodenaattona kuitenkin kokeilin laittaa modeemin kiinni ja kas kummaa niinhän se pelasi ja on siitä lähtien pelannut.

        Minkäänlaista vahvistusta kytkemisestä ei tullut.
        Eli voisin vielä tänäpäivänäkin odotella kytkemistä jos ei itse olisi kokeillut.


      • Topias
        Rakentelija kirjoitti:

        Arvioitu kytkentäpäivä 14.1.2005. Uudenvuodenaattona kuitenkin kokeilin laittaa modeemin kiinni ja kas kummaa niinhän se pelasi ja on siitä lähtien pelannut.

        Minkäänlaista vahvistusta kytkemisestä ei tullut.
        Eli voisin vielä tänäpäivänäkin odotella kytkemistä jos ei itse olisi kokeillut.

        Minullakin on ollut modeemi paikallaan siitä asti kun sain, mutta eipä vain syty ADSL-valo, ei....

        :o(


      • Topias
        Topias kirjoitti:

        Minullakin on ollut modeemi paikallaan siitä asti kun sain, mutta eipä vain syty ADSL-valo, ei....

        :o(

        Nyt toimii. Sonera sai viimeinkin kytketyksi 4.2. tilaamani Elisa laajakaistan 15.4. Taisi tulla toimitusajaksi vähän yli 2 kk.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe