Piilosta huhuilenko vai kevättäkö halajan

Anonyymi

Hän, nainen, asettuu pöydän äärelle.
Pöydällä on jo hyvissä ajoin laitettu työkalupakki. Täynnänsä tarpeellisia tarvikkeita.
Pitkän harkinnan jälkeen nainen, hän, on päättänyt asettua korokkeelle. Arvostelulle.

Hän, nainen, avaa työkalupakin. Ottaa kertakäyttöhansikkaat ja pujottaa ne käsiinsä.
Seuraavaksi hän nostaa kahvinruskean kangaspussin. Ennakkoon hän on saksilla leikannut kaksi aukkoa. Silmäaukot.
Nyt on pää pimennossa ja sormenpäät vailla sormenpäiden tunnistuksia. Hän on valmis.

Näppäimistö odottaa, 22 tuuman näyttö valmiina edessään.
Hän, tämä nainen, uskaltaisi hengittää nyt vapaasti, koska on piilossa, mutta kangaspussin paksuus ja naisen klaustrofobinen ongelma saa pulssin kiihtymään enemmäksi kuin enin. Pussin sisällä on huurteisen epämiellyttävää.

Naisen mielessä on KEVÄT.
Häntä askarruttaa se, miten erilailla ihmiset siitä innostuu.
Valoisuusko, pikkuruisten vihreiden silmujen putkahtelut mullasta, suunnitelmat kesää varten vaiko mikä-mikä. ? Lintujen pomppimislennot oksistossa livertelyjen kera.
Täältä piilosta kirjoitan, että tällä hetkellä täällä on -22,5 astetta pakkasta. Se on hurjaa. 23.12.-20 päivän pituus oli 4t 40min. Näin lyhyessä ajassa päivä on pidentynyt niin, että eilen se oli 5t 40min. eli tasan tunnun pidempi kuin 23. päivä. Tästä se valoisuus lisääntyy.
Jo näinkin vähäinen valoisuuden lisääntyminen on tehnyt naisen mielen iloiseksi ja odottavaiseksi. Innokkaaksi.
Kuin hedelmävati pursuillaan hedelmiä ja aina vain lisää hedelmiä pukkaa. Niin ihmeellistä.

Kysymys:
Jos keväästä kysytään, niin mikä ensimmäiseksi tulee keväästä mieleen?
Mitä Kevät tekee juuri Sinulle.

Tämän nainen tahtoisi tietää.

Jos aloitukseni on vailla mitään itua, pysyn pussin sisällä. Kera kertakäyttöhansikkaiden.
Mut jos tuuli innokkaasti läpsyttelee aloituksen alle ja saa muut innokkaasti keväästä keskustelemaan, niin otan kyllä pussin päästä pois. Ilmiannan itse itseni.

Tämä on ensimmäinen aloitukseni ikinä 60 palstalle.
Ei ihme, jos nainen on vähän pelokas ja epävarma.

T: Pussipäinen lännestä päin puhaltelva

46

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaha, meit on monex. Ota vaan pussi pois. Tervetuloa palstoille.
      Ei tässä nyt vielä kevättä, vasta lepää lumenluonnista ja rauhoittaa keuhkoja tämän päivän pakkasesta. Katsotaan tuonnempana, olkoon nyt talvea vaan.

      • Anonyymi

        Joo, meitä on monex ja juuri siksi äidyin kyselemään monexien mielipiteitä keväästä. Kevään tulosta ja mitä sen tulo saa aikaan pääknupissa. Myöhäistähän se on miettiä mitä kevät tuo ajatuksissa mieleen, jos kevät on jo esillä :) Minä kun täältä pussin sisältä kyselin, että mitä se Tuleva, melkein kynnyksessä oleva, kevät tuo mieleen. Onko se hirmu kivaa ooteltavaa, vai "ihan-sama-mulle"- tyylilläkö.

        Katsotaan sun kohdalla sitten tuonnempana. Ok :)

        T: Pussi on pääs edelleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, meitä on monex ja juuri siksi äidyin kyselemään monexien mielipiteitä keväästä. Kevään tulosta ja mitä sen tulo saa aikaan pääknupissa. Myöhäistähän se on miettiä mitä kevät tuo ajatuksissa mieleen, jos kevät on jo esillä :) Minä kun täältä pussin sisältä kyselin, että mitä se Tuleva, melkein kynnyksessä oleva, kevät tuo mieleen. Onko se hirmu kivaa ooteltavaa, vai "ihan-sama-mulle"- tyylilläkö.

        Katsotaan sun kohdalla sitten tuonnempana. Ok :)

        T: Pussi on pääs edelleen

        Keväällä on tyhjennettävä siemenpussit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keväällä on tyhjennettävä siemenpussit.

        Kyllä, Kevät on otollinen aika siemenpussien tyhjennyksiin. Liian vanhentuneita pusseja ei kantsi tyhjentää. Ei niistä mitään tuu kuitenkaan.

        T: Pussukka


    • Anonyymi

      Mitäkö mieleen keväästä. No, kyllä se nuoruus sieltä putkahtaa ensimmäisenä, ne nuoruuden odotukset ja kasvu. Kasvuahan tapahtuu niin luonnossa kuin mielessä. Odotus. Kumma juttu, kyllä se niin on, vieläkin. Täytin juuri seitsemänkymmentä eli siirtyminen tuonne toiseen ryhmään olisi käsillä.

      • Anonyymi

        Minä aateskelen tulollaan olevaa kevättä, en nuoruuskeväitä.
        Odotan lintujen parilentoja. On kiva seurata niitä, kun pareittain liihottelevat. Ja hitto kun visertelevät innokkaasti. Lintujen nokissa on pesävärkkejä. Eriohuisia keppejä. Pesänteon kiiruita, kun munia pukkaa tulemaan.
        Ensimmäiset rikkaruohot. Miten ihania nekin mukamas on, kun mullasta pukkaavat esiin. Ei niitä malta irti nyhtää. Kesän edetessä samoja rikkaruohoja sitten repii irti epätoivon vimmalla :)
        Piharuukkuihin istuttelen kukkia. Niitä on kiva suunnitella.

        Onnea jos juuri seitsemänkymmentä täytit.
        Minusta on naurettavaa ajatella, että jos on jonkun ikäinen, niin on aivan pakko siirtyä jonnekin seuraavalle palstalle. Pysy vaan täällä jos huvittaa. Kuka ikiä kyselee. Eihän sitä ees ole pakko kertoa, että minkä ikäinen on.

        T: Pussipäinen ihminen lännen suunnasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä aateskelen tulollaan olevaa kevättä, en nuoruuskeväitä.
        Odotan lintujen parilentoja. On kiva seurata niitä, kun pareittain liihottelevat. Ja hitto kun visertelevät innokkaasti. Lintujen nokissa on pesävärkkejä. Eriohuisia keppejä. Pesänteon kiiruita, kun munia pukkaa tulemaan.
        Ensimmäiset rikkaruohot. Miten ihania nekin mukamas on, kun mullasta pukkaavat esiin. Ei niitä malta irti nyhtää. Kesän edetessä samoja rikkaruohoja sitten repii irti epätoivon vimmalla :)
        Piharuukkuihin istuttelen kukkia. Niitä on kiva suunnitella.

        Onnea jos juuri seitsemänkymmentä täytit.
        Minusta on naurettavaa ajatella, että jos on jonkun ikäinen, niin on aivan pakko siirtyä jonnekin seuraavalle palstalle. Pysy vaan täällä jos huvittaa. Kuka ikiä kyselee. Eihän sitä ees ole pakko kertoa, että minkä ikäinen on.

        T: Pussipäinen ihminen lännen suunnasta

        Kiitos kiitos, toki, eihän täällä iän mukaan tarvi olla, piti vain ilmaista :) on se vaan kummallista, niin ne vuodet rientävät ja keväät. Kevät on parasta aikaa syksyn kanssa. Tykkään myös syksystä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä aateskelen tulollaan olevaa kevättä, en nuoruuskeväitä.
        Odotan lintujen parilentoja. On kiva seurata niitä, kun pareittain liihottelevat. Ja hitto kun visertelevät innokkaasti. Lintujen nokissa on pesävärkkejä. Eriohuisia keppejä. Pesänteon kiiruita, kun munia pukkaa tulemaan.
        Ensimmäiset rikkaruohot. Miten ihania nekin mukamas on, kun mullasta pukkaavat esiin. Ei niitä malta irti nyhtää. Kesän edetessä samoja rikkaruohoja sitten repii irti epätoivon vimmalla :)
        Piharuukkuihin istuttelen kukkia. Niitä on kiva suunnitella.

        Onnea jos juuri seitsemänkymmentä täytit.
        Minusta on naurettavaa ajatella, että jos on jonkun ikäinen, niin on aivan pakko siirtyä jonnekin seuraavalle palstalle. Pysy vaan täällä jos huvittaa. Kuka ikiä kyselee. Eihän sitä ees ole pakko kertoa, että minkä ikäinen on.

        T: Pussipäinen ihminen lännen suunnasta

        Jospa ny ooteltais 4 kuukautta ensin ennen kuin on täysi häslä päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa ny ooteltais 4 kuukautta ensin ennen kuin on täysi häslä päällä.

        Miks´ pitäisi ootella 4 kuukautta, jos nyt jo päivä on pidentynyt näkyvästi ja häslääkin on alkanut näkymään?
        Eikö voi aloittaa hyvissä ajoin. Nautiskelut ja sen semmoset. Muuten kevään nautiskelut jää liian lyhyeen, kun kesä alkaa pukkailemaan framille.
        Minä oon kevään ihminen. Syntynytkin keväällä.
        Mul´ei ole ongelmia kevään pukkauksista. Teillä muilla näköjään on, kun niin pidättelette tuntetanne:)

        T: Pussin sisältä kirjoitettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks´ pitäisi ootella 4 kuukautta, jos nyt jo päivä on pidentynyt näkyvästi ja häslääkin on alkanut näkymään?
        Eikö voi aloittaa hyvissä ajoin. Nautiskelut ja sen semmoset. Muuten kevään nautiskelut jää liian lyhyeen, kun kesä alkaa pukkailemaan framille.
        Minä oon kevään ihminen. Syntynytkin keväällä.
        Mul´ei ole ongelmia kevään pukkauksista. Teillä muilla näköjään on, kun niin pidättelette tuntetanne:)

        T: Pussin sisältä kirjoitettu

        "Kun niin pidättelette tunteitanne".
        Tunteitanne, piti sanoman.

        T: samasta pussista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks´ pitäisi ootella 4 kuukautta, jos nyt jo päivä on pidentynyt näkyvästi ja häslääkin on alkanut näkymään?
        Eikö voi aloittaa hyvissä ajoin. Nautiskelut ja sen semmoset. Muuten kevään nautiskelut jää liian lyhyeen, kun kesä alkaa pukkailemaan framille.
        Minä oon kevään ihminen. Syntynytkin keväällä.
        Mul´ei ole ongelmia kevään pukkauksista. Teillä muilla näköjään on, kun niin pidättelette tuntetanne:)

        T: Pussin sisältä kirjoitettu

        Olen syksyn oma. Kevättä ei ole. Kesä kyllä. Mökillä.


    • Sinut on tunnistettu, mutta en kerro. Vai onko Sinulla kaksoissisar .
      Kevät on vuoden parasta aikaa, härälle.
      Ei tämmönen pakkanen ole ihmisen ilmoja, viima vielä lisänä. Nytkin 26 astetta.
      Auto jäässä, (akku hyytyi) järki jäässä. Auto huollossa 60 km,n päässä ja puhelin autossa. Sinne voi soittaa, jos asiaa.
      Mutta keväästä. Veden solina puroissa, ja veneen keulassa, valoisuus.
      Istua savusaunan edessä vilvoittelemassa ja kuunnella lintujen laulua, eikä ole vielä itikoita.
      Valoisat yöt, niin ja kurkipariskunta, toivottavasti ovat vielä elossa.

      • Anonyymi

        "k-kotton"
        Sulle vielä vastaan, kun melkein yhtäaikaa tekstejämme knapsuteltiin.
        Tiedän, että aistit ja tunnet kevään samoin, kuin minäkin.
        Istua saunan eessä leyhyttelemässä iho savuten kovista löylyistä, katsella merta ja lintuja ja nuuhkia hajuja. Tuoksuja siis. Luonnon tuoksuja kaikkineen päivineen.

        Heh, autosi on 60 km:n päässä ja puhelin sielä. Sul´täytyy olla nopiat jalaat ja hyvä kuulo, jos kuulet puhelimesi soivan autossa. Kiirusta pitelöö vastatessa. :)

        Valoisat yöt ovat minun heiniäni. Millään ei malttaisi mennä nukkumaan. Ja kun ei päivälläkään malttaisi nukkua, niin on vähä miettimistä, että koskas sitä oikein ehtis levähtää.
        Kurkipariskunta kyllä tulee. Ollos huoleton. Saat taas pitkästä aikaa ruveta niitä syöttämään ihanilla herkuillasi. Perunoolla :) Perunat ne kurjen tiellä pitää. Oho, taisin vääntää uuden omatekoisen aforismin :)

        T: Pussipää, jonka tunnistit kaiketi


      • Anonyymi kirjoitti:

        "k-kotton"
        Sulle vielä vastaan, kun melkein yhtäaikaa tekstejämme knapsuteltiin.
        Tiedän, että aistit ja tunnet kevään samoin, kuin minäkin.
        Istua saunan eessä leyhyttelemässä iho savuten kovista löylyistä, katsella merta ja lintuja ja nuuhkia hajuja. Tuoksuja siis. Luonnon tuoksuja kaikkineen päivineen.

        Heh, autosi on 60 km:n päässä ja puhelin sielä. Sul´täytyy olla nopiat jalaat ja hyvä kuulo, jos kuulet puhelimesi soivan autossa. Kiirusta pitelöö vastatessa. :)

        Valoisat yöt ovat minun heiniäni. Millään ei malttaisi mennä nukkumaan. Ja kun ei päivälläkään malttaisi nukkua, niin on vähä miettimistä, että koskas sitä oikein ehtis levähtää.
        Kurkipariskunta kyllä tulee. Ollos huoleton. Saat taas pitkästä aikaa ruveta niitä syöttämään ihanilla herkuillasi. Perunoolla :) Perunat ne kurjen tiellä pitää. Oho, taisin vääntää uuden omatekoisen aforismin :)

        T: Pussipää, jonka tunnistit kaiketi

        Tuleepa koettua, miten tulee kolme päivää toimeen ilman puhelinta. Hyvin on tultu, vaikka sydän-operaation jälkeen lääkäri sanoi, pidä aina puhelin mukana.
        Paljon niitä turhia tavaroita on ympäillä.
        Pakkanen kuitenkin hellitti, nyt on 12 astetta eikä tuule. Kovimmillaan oli 30 ja siihen viima.
        Pessimistisellä tuulella, niin kyllä tässä vielä kärvistellään toista kuukautta. Siinä ehtii kevät-unelmat haihtua.
        Ei tämä vanheneminen mukavaa ole.


      • Anonyymi
        k-kotton kirjoitti:

        Tuleepa koettua, miten tulee kolme päivää toimeen ilman puhelinta. Hyvin on tultu, vaikka sydän-operaation jälkeen lääkäri sanoi, pidä aina puhelin mukana.
        Paljon niitä turhia tavaroita on ympäillä.
        Pakkanen kuitenkin hellitti, nyt on 12 astetta eikä tuule. Kovimmillaan oli 30 ja siihen viima.
        Pessimistisellä tuulella, niin kyllä tässä vielä kärvistellään toista kuukautta. Siinä ehtii kevät-unelmat haihtua.
        Ei tämä vanheneminen mukavaa ole.

        "k-kotton"
        Olit toooosi huolimaton, kun jätit puhelimen autoon. Aina pitäis olla nainen
        huolehtimassa miehen muistamisista. Höh.
        Ja sulla nyt ainakin olis pitänyt olla puhelin lähellä, jos sydäntäkin on operoitu.
        Olisit käskenyt jonkun kaverin kyyditsemään sinut autosi luo, niin olisit saanut puhelimen.

        Täälä vain -0,8 astetta pakkasta eli ei paljon mitään.

        T: Sama pussipää


    • Anonyymi

      Alan pikku hiljaa klompsimaan kylpyhuoneeseen. Hampaita hinkkaileen ja läpsyttämään naaman ihoa lämpöisellä vedellä. Naamarasvaaki toki. Yöpaitaa niskaan, punainen "tänäpänä".
      Ajattelin vielä sen verran kirjoittaa, että mitä mieltä olette veden virtauksista. Veden ilosta, kun saa niskastaan karistettua jääpeitteen. Oikein tunnen sen vapautuneen tunteen meren aalloissa. Lokitkin sen aistii. Kauhia kuhina vetten päällä.

      Minä nostan ruskean kangaspussin päästäni pois pian. Hengitän sen jälkeen syväätte. Henki kulkee paremmin ilman piilopussia:)

      Toivotan hyvää yötä. Minä en vielä ala nukkumaan, vaan alan lukemaan kirjaa.
      Sängyssä luen hetken ja sitten loksautan silmäfläskit kiinni. Uneksin tulevasta keväästä ja valon lisääntymisestä.

      T: Pussipää

      • Anonyymi

        Ja yölle pitää sanoa heikunkeikkuu vaan ja levylautaselle pianofortissimo yhtyeeltä Yö likaiset legendat.


    • Anonyymi

      Keväästä tulee mieleeni valo, lämpö ja varsinkin heräävä luonto, jota tarkkailen herkeämättä.

      https://www.youtube.com/watch?v=a0hFZPvanMs

      Ota rohkeasti pussi pois päästäsi, istahda pianosi ääreen ja soita mukana linkistä löytyvää valssia!

      kylmätotuus

      • Anonyymi

        "kylmätotuus"

        Ai niinku mistä sä mukamas luulet tietäväsi kuka mä oon?
        Siitäkö ku kirjoitin olevani lännestä.
        :)

        Keväästä mullekin tulee mieleen valo. Ja heräävä luonto. Tarkkailen myöskin sitä herkeämättä.
        Tänä päivänä täällä on päivän pituus nyt: 5t 49min. Eilisestä päivä on pidentynyt 5 min.

        Laittamasi linkin kuuntelin. Katselin kukkien iloisuuksia videolta. Hyvin tehty.
        Jos tämän musiikin mukana tahtoisi ruveta valssia tanssahtelemaan, niin johan kompuroittisi pahasti. Kappale on kaunis, korvat iloitsee.
        Kyse ei kuitenkaan ole Chopinin kappale. Outoa että hänen nimellään sävelletään, eikä ees vihjailla, että "hei-ei-tää-ihan-oikeesti-ole-Chopinin- sävellys".
        Noh, kappale on silti kaunista kuunneltavaa.

        En ota rohkeasti pussia pois päästäni, mutta voin hieman nostaa pussin helmaa ylemmäs.
        Niinku patsaan paljastustilanne.
        Leukani on näkyvissä ja hieman hiusten latvaa naaman syrjäs. :)

        T: He


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kylmätotuus"

        Ai niinku mistä sä mukamas luulet tietäväsi kuka mä oon?
        Siitäkö ku kirjoitin olevani lännestä.
        :)

        Keväästä mullekin tulee mieleen valo. Ja heräävä luonto. Tarkkailen myöskin sitä herkeämättä.
        Tänä päivänä täällä on päivän pituus nyt: 5t 49min. Eilisestä päivä on pidentynyt 5 min.

        Laittamasi linkin kuuntelin. Katselin kukkien iloisuuksia videolta. Hyvin tehty.
        Jos tämän musiikin mukana tahtoisi ruveta valssia tanssahtelemaan, niin johan kompuroittisi pahasti. Kappale on kaunis, korvat iloitsee.
        Kyse ei kuitenkaan ole Chopinin kappale. Outoa että hänen nimellään sävelletään, eikä ees vihjailla, että "hei-ei-tää-ihan-oikeesti-ole-Chopinin- sävellys".
        Noh, kappale on silti kaunista kuunneltavaa.

        En ota rohkeasti pussia pois päästäni, mutta voin hieman nostaa pussin helmaa ylemmäs.
        Niinku patsaan paljastustilanne.
        Leukani on näkyvissä ja hieman hiusten latvaa naaman syrjäs. :)

        T: He

        Todella upea päivä tänään.
        Kirkasta.
        Ja auringonlasku oli pelkkää purppuraa.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kylmätotuus"

        Ai niinku mistä sä mukamas luulet tietäväsi kuka mä oon?
        Siitäkö ku kirjoitin olevani lännestä.
        :)

        Keväästä mullekin tulee mieleen valo. Ja heräävä luonto. Tarkkailen myöskin sitä herkeämättä.
        Tänä päivänä täällä on päivän pituus nyt: 5t 49min. Eilisestä päivä on pidentynyt 5 min.

        Laittamasi linkin kuuntelin. Katselin kukkien iloisuuksia videolta. Hyvin tehty.
        Jos tämän musiikin mukana tahtoisi ruveta valssia tanssahtelemaan, niin johan kompuroittisi pahasti. Kappale on kaunis, korvat iloitsee.
        Kyse ei kuitenkaan ole Chopinin kappale. Outoa että hänen nimellään sävelletään, eikä ees vihjailla, että "hei-ei-tää-ihan-oikeesti-ole-Chopinin- sävellys".
        Noh, kappale on silti kaunista kuunneltavaa.

        En ota rohkeasti pussia pois päästäni, mutta voin hieman nostaa pussin helmaa ylemmäs.
        Niinku patsaan paljastustilanne.
        Leukani on näkyvissä ja hieman hiusten latvaa naaman syrjäs. :)

        T: He

        Kun katselin kodissani vallitsevaa kaaosta, niin mieleeni tuli eräs lasten laulu. Se alkaa sanoilla, jotka kuvaavat hyvin ympärilläni olevaa sekamelskaa.

        Siinä sinulle vinkki, josta sinut tunnistin.
        Käyttämilläsi sanoilla ei ollut mitään tekemistä paljastumisesi kanssa. :)

        Pussin alta pilkottaa jotain punaista.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella upea päivä tänään.
        Kirkasta.
        Ja auringonlasku oli pelkkää purppuraa.
        Beng

        "Beng"
        Eilen täällä oli pakkasta ainaskin sata. Nyt pakkasta on 4,4 astetta.
        Kurvailin töistä kotia ja havaitsin, että risteyksissä meinaa olemaan aika liukasta, ja niinpä aloin varoilemaan.
        Kentien joku tai jotkut toisista autoista katsoivat autoni hitautta ja totesivat naamani nähtyään, että aijjjjaaa tuola on taas ajamassa vanhus, vailla taitoa suurta:)
        Ei haittaa. Jos on liukasta, niin sit on ja sillä siisti. Kesäkelillä sitten minä herään ja alan kaasupoljinta painelemaan ja huuan suureen ääneen, että pois alta täältä tullllaan eikä meinata :)

        T: Pimeydestä kirjoitettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun katselin kodissani vallitsevaa kaaosta, niin mieleeni tuli eräs lasten laulu. Se alkaa sanoilla, jotka kuvaavat hyvin ympärilläni olevaa sekamelskaa.

        Siinä sinulle vinkki, josta sinut tunnistin.
        Käyttämilläsi sanoilla ei ollut mitään tekemistä paljastumisesi kanssa. :)

        Pussin alta pilkottaa jotain punaista.

        kylmätotuus

        "kylmätotuus"
        Aloin jo pilkistyttämään pussin suuta ylemmäs, mutta vedin helman takaisin.
        Se on pareet, koska ensimmäinen aloitukseni ei ole ottanut tuulta alleen. Jonoa ei ole.
        Tämä oli eka yritykseni ja onneksi osasin piilotella minua.

        Minulla on vinksinvonksinsysteemi kohta, mikäli laitan uuden tilaamani kapistuksen paikalleen.
        Harmittaa.
        Tähän väliin olen pakotettu kirjoittamaan kehuja Postille. Oi, monesti olen kiukustellut postin toiminnasta, mutta nyt kun posti toimi nopeasti, niin on pakko kehua.
        Eilen nimittäin, ehkä kevään huumassa päätin tilata uuden vessanpöntön kannen veskiini. Täällä Itä-Suomessa:) niitä ei ollut lähitienoossa myynnissä ja siksi päätin tilata muualta. Taloon.comista tilasin sitteln eilen jotain klo 13 yhen kipaleen pytynkantta. JA, kuink´ollakaan minulle ilmoitettiin jo tänään ennen kahtatoista, että kansi on postista haettavissa. Ohhoh. Aika nopeesti ne sen kiikutti.
        Hain sen töiden jälkeen. Innolla vetäsin pahvit veks.
        Mutta.
        Te varmaan kaikki tiedätte perusvärit. Koulussa niistä silleen kuviksen tunnilla puhuttiin.
        Oli vaikea tilata netin kuvista oikeaa väriä. Olin varma, että onnistuin tilaamaan oikean, mutta herrakiesus. Olin poissa tolaltani, kun kansi oli sen värikartan mukaan SE, mut itse istuin oli värikartan mukaan se toinen SE.
        On kaksi vaihtoehtoa. Joko palautan tuotteen, tai sitten lähen kauppoihin ostamaan uuden veskimaton ja ikkunoihin verhot. Minun vessani on sininen. Kaakelit ja niin edespäin.
        Tahi, voisin myydä halvalla jollekin palstalaiselle uuden simpukanmallisen pytynkannen.


        T: Umpipussissa oleva kirjoittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kylmätotuus"
        Aloin jo pilkistyttämään pussin suuta ylemmäs, mutta vedin helman takaisin.
        Se on pareet, koska ensimmäinen aloitukseni ei ole ottanut tuulta alleen. Jonoa ei ole.
        Tämä oli eka yritykseni ja onneksi osasin piilotella minua.

        Minulla on vinksinvonksinsysteemi kohta, mikäli laitan uuden tilaamani kapistuksen paikalleen.
        Harmittaa.
        Tähän väliin olen pakotettu kirjoittamaan kehuja Postille. Oi, monesti olen kiukustellut postin toiminnasta, mutta nyt kun posti toimi nopeasti, niin on pakko kehua.
        Eilen nimittäin, ehkä kevään huumassa päätin tilata uuden vessanpöntön kannen veskiini. Täällä Itä-Suomessa:) niitä ei ollut lähitienoossa myynnissä ja siksi päätin tilata muualta. Taloon.comista tilasin sitteln eilen jotain klo 13 yhen kipaleen pytynkantta. JA, kuink´ollakaan minulle ilmoitettiin jo tänään ennen kahtatoista, että kansi on postista haettavissa. Ohhoh. Aika nopeesti ne sen kiikutti.
        Hain sen töiden jälkeen. Innolla vetäsin pahvit veks.
        Mutta.
        Te varmaan kaikki tiedätte perusvärit. Koulussa niistä silleen kuviksen tunnilla puhuttiin.
        Oli vaikea tilata netin kuvista oikeaa väriä. Olin varma, että onnistuin tilaamaan oikean, mutta herrakiesus. Olin poissa tolaltani, kun kansi oli sen värikartan mukaan SE, mut itse istuin oli värikartan mukaan se toinen SE.
        On kaksi vaihtoehtoa. Joko palautan tuotteen, tai sitten lähen kauppoihin ostamaan uuden veskimaton ja ikkunoihin verhot. Minun vessani on sininen. Kaakelit ja niin edespäin.
        Tahi, voisin myydä halvalla jollekin palstalaiselle uuden simpukanmallisen pytynkannen.


        T: Umpipussissa oleva kirjoittaja

        Aloitukseesi ovat osallistuneet lähes kaikki "vanhat peikot", jotka täällä enää ovat.
        Jonoa ei voi syntyä, koska palstalta on tapahtunut joukkopako.

        Pakkasta oli viime yönä 26 astetta ja sitä on edelleen 15 astetta.
        Lunta ei ole juuri nimeksikään. Jos sitä ei sada lisää, niin istutuksilleni käy kalpaten.
        Turha sitä on vielä surra. Aika näyttää, mitä tuleman pitää.

        Kevättä kohti mennään kuitenkin, satoi tai paistoi.

        Hyvää viikonloppua kaikille!


        https://www.youtube.com/watch?v=G1wRdWBUWLs

        kylmätotuus


    • Keväästä tulee mieleen ensimmäisenä valon lisääntyminen ja auringon ilmaantuminen taivaalle :). Luonto alkaa heräillä ja sen seuraaminen on ihanaa. Toissa päivänä täällä -30 astetta pakkasta, nyt kuitenkin jo alta -10, saadaan vielä luonnon heräämistä odotella mutta heräähän se sieltä :).

      Kevät tietää kukkien lannoituksen aloittamista ja siemenpussien hypistelyä ja suunnittelua ulkokukiksi kesää varten. Kevät on aina uuden elämän alku.

      • Anonyymi

        "siilivain"
        -30 astetta tuntuu jo kivan mukavasti poski-ihossa.
        Täällä itäsuomessa :) on tällä hetkellä vaivaiset -0,8 astetta.

        Jo siemenpussien hypistelytkin saa aikaan kivan tunteen "syänalustaa", kun tietää,
        että kohta saa avata pussin suun ja ruveta ripottelemaan multaan.

        T: Pussista puhuva


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "siilivain"
        -30 astetta tuntuu jo kivan mukavasti poski-ihossa.
        Täällä itäsuomessa :) on tällä hetkellä vaivaiset -0,8 astetta.

        Jo siemenpussien hypistelytkin saa aikaan kivan tunteen "syänalustaa", kun tietää,
        että kohta saa avata pussin suun ja ruveta ripottelemaan multaan.

        T: Pussista puhuva

        Kevät on peruttu.

        https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/fce6fe13-3575-464c-a591-5c81caf9a597

        Siperia opettaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "siilivain"
        -30 astetta tuntuu jo kivan mukavasti poski-ihossa.
        Täällä itäsuomessa :) on tällä hetkellä vaivaiset -0,8 astetta.

        Jo siemenpussien hypistelytkin saa aikaan kivan tunteen "syänalustaa", kun tietää,
        että kohta saa avata pussin suun ja ruveta ripottelemaan multaan.

        T: Pussista puhuva

        Juu kolkyt on semmonen kivan kirpakka🙃. Mutta ei niin kiva et sitä monena päivänä jaksaisi katsella ja tunnostella.

        Jokohan niitä kesäkukkien siemeniä kohta pääsee kauppaan maski kasvoilla hypistelemään. Ei passaa liian aikasin laittaa multiin. Tuloksena pitkän hauraan kalpeat siipakkeet jitka eivät selviä siihen asti jotta ulos ne saisi.



    • Anonyymi

      Aloittajalle:

      Pysy vaan sielä pussin sisällä, niin et menetä kasvojasi.
      Ketjuusi oot kirjoittanut niin pirun pitkästi tekstiä, että ei sitä meinaa jaksaa
      lukea. Kumma kun kukaan ei ole valittanut.
      Jos minä tekisin aloituksen, niin yrittäisin typistää tekstiä ja jättäisin kaikenmaailman ylimääräiset tilpehöörit pois. Ja pysyisin aloituksen aiheessa.
      Tunnen pientä myötähäpeää sinua kohtaan. Tuntisin enemmän, jos olisit aloituksesi tehnyt ihan omalla naamallas, onneksi vedit pussin päähäsi.

      Heikunkeikku

      • Anonyymi

        Voi älä ala moittimaan uutta tulijaa. Anteeksi soisin sinun häneltä pyytävän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi älä ala moittimaan uutta tulijaa. Anteeksi soisin sinun häneltä pyytävän.

        Soisi vaan, mutta en ala anteeksi pyytelemään.
        Eihän se mun vika oo, jos on tämmösen aloituksen tehnyt.
        Hänenhän pitäisi pyydellä anteeksi.
        Mul´ei oo osaa ei arpaa tähän ketjuun:)

        Ja toi uus tulija voi olla vaikka nuoremmilta palstoilta.
        Täälä on ihan tarpeeksi porukkaa, ettei tartte aloituksia tulla tänne vääntämään.
        Ja voihan se olla ulkomaalainenkin. Mistä noista tietää.
        Se kirjoittaa kyllä aika kökösti. Että mikä sit liekään. Ei kiinnosta.

        Jos minä tekisin aloituksen, niin yrittäisin ilahutella ja houkutella ihmisiä ilakoimaan ja sormiaan sukkelaan heiluttelemaan ja kaikkea tommosta.
        Niinku vastapainoksi koronalle ja huonoille uutisille.
        Onhan lauantai. Eikö se pitäisi olla ilon päivä:)

        Ei, en todellakaan ala anteeksi pyytelemään joltakin pussipäältä.
        Tyypillinen pelkuri kaiketi.
        :)

        Heikunkeikku


      • Et vaikuta Heikunkeikulta.....,.


      • Anonyymi

        Taidat olla vaan kateellinen itäsuomalaiselle:) Pussipäälle ja siksi yrität mollata hänen aloitustaan.

        Kuulut varmaan niihin tosikkomaisiin ihmisiin, jotka tuijottavat vain älykännyjään silmät soikeina.
        Teitä ei kiinnosta luonto, eikä sen tapahtumat pätkääkään.

        Helppoahan se on arvostella muiden tekemiä aloituksia. Jokainen sen osaa, jos haluaa.
        Nyt odotan, että teet oman aloituksesi. Katsotaan sitten miten loistava siitä tulee.

        Tässä sulle tiukkapipoiselle vähän musaa.
        https://www.youtube.com/watch?v=5UNQr2jb18w

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Piilosta hunnun huhuilet
      Arabikevättä halajaen

    • Anonyymi

      Vanhalla työkamulla oli tapana sanoa: en puutu en tartu, joten en minäkään enää tähän ketjuun. Kirjoitti 14.01.2021 21:3 ja 16.01.2021 17:13

    • Anonyymi

      Kyllä kevät tulee - Utsjoellakaan ei ole enää kaamosta.

    • Anonyymi

      Nyt on jo kevät, minun kalentereni mukaan. Siinä kun on vain kevät ja syksy.

      • Anonyymi

        Kevät on kiva, mutta hiostava hellekesä ei.

        On aina kiva odottaa jotain. Nyt odotan, että saan kaverin joulukuusen poiskantoa varten. Joulun päättyminen on yksi suru✨🎄✨😢


    • Anonyymi

      Kyllä se kevättä on, kun aamuerektio voimistuu aamu aamulta. Se on hieno tunne, kun tietää kykenevänsä tyydyttämään naisen kunnolla, jos tarvetta on.
      Onko naisilla yöllisiä kiihottumisia?

      • Anonyymi

        Toiveajattelua! Kaveri kävi kuusenkantohommissa, mutta siihen se jää läks kauppaan ja kotiinsa.


      • Anonyymi

        Käy kusella. Kyllä erektio on sitten siinä.
        Kusi se vaan siellä pullistelee, eikä mikään verenkiertoon liittyvä.


    • Anonyymi

      Iltaa teille!
      Tiedättekö kun kompastuilee omaan näppäryyteen? Miltä tuntuu?
      Ensteks on niiiin näppärää juttua ja sitten hetken kuluttua ei ookaan.
      Äimistyy, kun hokaa ettei se nyt onnannutkaan.
      Sitten tulee tunne, että oi täs nyt menee naamaihotkin kurtulle. Niin noloo.
      Mulla oli se hyvä juttu, että olin alkujaankin pussin sisällä. Lymysin tyytyväisenä.
      Virheeni oli se, että pakotetusti tuntui, että piti vihjailla ja oikeastaan suoraan sanoen toitottaa, että täälä pussin sisällä olen Minä.
      Hokasittehan te sen sitten, kun älykkäitä olette.
      Lisäsin pökkyä pesään ja ajattelin näppäröidä vielä lisää.
      Aloin vetäsemään mustaa huumoria.
      Ihan paskaks meni sekin yritys.

      Joo, olin mä oikea "Heikunkeikku" nois edellisis viesteis.
      Nolottaa, tottakai.
      Olin vaan varma, että te tiedätte kuka olen ja siksi latelin juuri sellaisia kommentteja, joita en yleensä. En ees ole sitä mieltä mitä kirjoitin.
      Hohhoijaa.

      Livessä saatan sanoa jos jotakin (vastaavaa), mutta vastassa olevat korvat ymmärtävät minua, koska he kuulevat äänensävyni ja myös ilmeeni ja kehoni liikehdinnät. Ihan helppo juttu.
      Täällä palstalla ei ole käytettävissä kehon kieltä, ei äänen sävyjä, aksentteja jne.
      SE on minun ongelmani.
      Palstalla tarvitsen enemmän sanoja.
      Olen saanut kuitenkin kommentteja, että puhun (kirjoitan liiiiiiikaa) ja niin ollen olen yrittänyt typistää tekstejäni.
      Halleluujaa.
      Minut usein ymmärretään väärin, koska en osaa, en Osaa, selittää mun Omia sanomisia lyhyesti.
      Tai noh, osaan, mutta se tuntuu itsestäni tylsältä ja oma "minun huumorini" poistuu kuvioista. Sitä en tahtoisi.

      Okei, en osaa selittää.
      Otan pussin päästäni ja sanon, että minähän se täs olen:) Aloituksen tekijä siis.

      Minun eka aloitukseni epäonnistui ja olen nolo.
      Yritin olla peräti nokkela ja kiva:)
      Kompastelut astuivat esiin.
      Syy: minun.

      En ole palstojen aloitustyyppiä.
      Olen älyttömän taitamaton.

      Minun on keskityttävä sormieni näppäryyteen vain pianonkoskettimien yläpuolella. Siinä olen hyvä, enkä kompastele.
      Unohtakaa nolla-aloitukseni ja ees yrittäkää ymmärtää.
      Menen nyt takaisin taka-alalle ja jätän muille aloitusten tekemiset.

      Omalta osaltani tää paska-aloitus on loppu.

      Heikunkeikku

      • Anonyymi

        Aloituksesi oli virkistävä poikkeus tällä palstalla, eikä suinkaan mikään epäonnistunut tekele.

        Jos mustaa huumoria ei ymmärrä, niin sille ei voi mitään. Et edes sinä, tiukkapipoinen, itäsuomalainen tosikko :)

        kylmätotuus


      • Anonyymi

        No, äläs ny.
        Minusta kirjoittelusi oli kuin pianon soittoa: akordeja välillä ja välillä soljuvaa pimputusta.
        Ei kaikkien tarvitse kirjoittaa samoin.
        Itse kirjoitan välillä typistetysti revolveritekstiä, enkä hirveästi ota vastuuta ymmärsikö joku.
        Toisella kertaa voi tulla paatos päälle.
        Muistetaan, että vuorovaikutusta kuitenkin on.
        Kirjoittaminen on kuitenkin aina luovaa välillä ilmentää enempi kirjoittajaa välillä korostaa sitä, mistä kirjoitetaan.
        Beng
        Heikun toista tulemista odottaen.
        Onko autolla ajosikin kuin pianon soittoa? 🎼🎵🎶🎹


      • Kiva aloitus mutta minua ainaski hämän esim tää

        "Olin vaan varma, että te tiedätte kuka olen ja siksi latelin juuri sellaisia kommentteja, joita en yleensä. En ees ole sitä mieltä mitä kirjoitin."

        Siis noine keinokommentteines et vaikuttanu Heikulta :).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      273
      4365
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2428
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2161
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2126
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      112
      1763
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1442
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1402
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      334
      1363
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1327
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe