Aihe

Sähköauton lataus on yhtä helvettiä

Anonyymi

Näin pakkasella saa ladata tuntitolkulla mutta akku ei tunnu ottavan vastaan. Onkohan akun litkut jäätyneet ? Miten hinaus pitää tehdä, pitääkö etupyörät nostaa ilmaan ? Entä takavetonen ID 3, miten sitä pitää hinata, perä ylhäällä ?

26

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei sulla ole minkään näköistä sähköautoa, mutta trollaamisen tarve on kova.

    • Anonyymi

      Harmi jos plugin Ravi ei lataannu, vai onko Prius kyseessä?

    • Anonyymi

      Hyi kun on kylymä keli!🌞☀️🌞☀️

    • Anonyymi

      Ei osu töpseli reikään ja kaapelitkii on niin niin kankeita, olis etes kumikaapelit mut ei jotain muovia. Sormet jäätyy !

    • Anonyymi

      Sulla on vain lämmityskaapeli itsetyydyttävässä, ei sillä akku lataannu.

    • Anonyymi

      Pitikö se vw mennä sitten ostamaan. Et siis uskonut varoituksia?....

    • Anonyymi

      Ja aloituksen tekijä on Toyotan omapoika. Että se jaksaa satuilla.

      • Anonyymi

        Miten on se hinauksen kans, voiko ladata akkua samalla kun on hinauksessa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on se hinauksen kans, voiko ladata akkua samalla kun on hinauksessa ?

        Patteriauton lataus onnistuu hinaamalla oikein hyvin. Juutuubista löytyy monta esimerkkiä aiheesta.

        Köysi = yleismallin pikalatauskaapeli. Patteriauton tärkein varuste.


    • Anonyymi

      Oisit hommannut Audin, Mersun ,Bemarin, Opelin, tai Volkkarin, niin ongelmia ei olisi tullut! Ei sentään........vitsi vitsi......hehe. 😁

    • Anonyymi

      ooooh eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    • Anonyymi

      Eikö se pidäkään akustoa koko ajan optimaalisen lämpimänä vai sekö siinä just onkin että se lämmitys imee suunnilleen saman verran virtaa mitä laturilla saa pukattua sisään?

      • Anonyymi

        Tojoteroilla autotekniikka menee yli hilseen. Se on perusedellytys ajo-omiaisuuksiltaan heikon, vanhanaikaisen ja nopeasti ruostuvan fossiiliauton ostamiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojoteroilla autotekniikka menee yli hilseen. Se on perusedellytys ajo-omiaisuuksiltaan heikon, vanhanaikaisen ja nopeasti ruostuvan fossiiliauton ostamiselle.

        Sähköautot ovat varsinaisia vikapesiä jotka jättää tielle harvase viikko. Akku tyhjä, laturia ei mailla ei halmeilla. Viluttaa näin pakkasella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot ovat varsinaisia vikapesiä jotka jättää tielle harvase viikko. Akku tyhjä, laturia ei mailla ei halmeilla. Viluttaa näin pakkasella.

        Kun tienposket on talvella täynnä näitä simahtaneita patteriautoja ja uutta ydinvoimaa rakennetaan niin hallitus ei vieläkään tajua mihin soppaan kansalaisensa ajoi.
        Silloinkin Haavisto varmaan ajelee samalla saastuttavalla maasturilla niinkuin nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tienposket on talvella täynnä näitä simahtaneita patteriautoja ja uutta ydinvoimaa rakennetaan niin hallitus ei vieläkään tajua mihin soppaan kansalaisensa ajoi.
        Silloinkin Haavisto varmaan ajelee samalla saastuttavalla maasturilla niinkuin nykyään.

        Täyssähköauton tekniikka on paljon yksinkertaisempaa kuin "vyö ja henkselit" hypetyksessä.

        Sähköautojen lataus ei kasvata sähköverkon huipputehon tarvetta, jos ja kun autot ladataan pääosin öisin, kotipihassa. Yöllä sähkönkulutus on vähäisempää.


    • Anonyymi

      Sähköautossa ei ole märkäakkua.

      • Anonyymi

        Tollolootan patteriautoon sellainen tulee. Tollolootalla on perinteet kunniassa ts. tekniikka 20 vuotta muita jäljessä. Joissain tollolootan hypetyksissä käytetään yhä NiMh akkuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tollolootan patteriautoon sellainen tulee. Tollolootalla on perinteet kunniassa ts. tekniikka 20 vuotta muita jäljessä. Joissain tollolootan hypetyksissä käytetään yhä NiMh akkuja.

        Vrt. tolloloota haaveilee tuovansa Suomeen vetykäyttöisen auton. Sekin on hyvässä seurassa. Suomessa on jo 2 vetykäyttöistä autoa, molemmat museossa.


    • Anonyymi

      Ihanaa ajaa itselataavaa, ei jumppia kaapeleitten kaa!!!

    • Anonyymi

      Sähköautojen tulipalot ovat selvästi lisääntyneet heti kun pakkaset tulivat. Piilevät viat tulee pakkasella esiin ja akkupaloa on vaikea sammuttaa. Paras antaa palaa ja ottaa vakuutuksesta sen minkä saa.

    • Anonyymi

      Minulla on vain tavallinen Bemarin lataushybridi, eikä sitä pakkaset tunnu haittaavan. Kännykällä saa lämmön päälle, ja auto on nopeasti lämmin. Latauskaapeli ei kangistu edes viime viikon -25 pakkasessa. Kertakaikkiaan hyvä talviauto. Kaiken päälle vielä neliveto liukkaalla on poikaa.

      • Anonyymi

        Näin todellisessa elämässä. Nämä spämmäävät typeryyksiään kun ei muutakaan elämää ole. Ei myöskään osaamista oikein mistään.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        "Peugeotissa auton esilämmitystä ja latauksen ajastusta pystyy säätämään ainoastaan kännykkäsovelluksen avulla. Autossa itsessään ei ole mitään latausasetuksiin liittyviä valikoita, ellei osta lisävarusteena 1000 euron hintaista navigointi- ja ohjelmistopakettia".

        Tämä on varsin nuiva ratkaisu, varsinkin jos kännykkä on särki, kadonnut tai akku lopussa.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomeen julistettu poikkeustila

      Ulkonaliikkumiskielto pikapuoliin.
      Maailman menoa
      266
      5820
    2. Helsingin Itäkeskuksessa maskipakko, valvotaanko sitä?

      Itiksessä on nyt maskipakko mutta valvotaanko sitä mitenkään? https://www.itis.fi/fi/ajankohtaista/kauppakeskuksessa-maskipakko
      Maailman menoa
      209
      3805
    3. Hallitus sekaisin kuin seinäkello, olis kuitenkin pitänyt ottaa se Nyrkki

      Yle: Toisen asteen rajoitukset saavat hallituksen rivit rakoilemaan. "Nuorisojärjestöt vaativat koronanyrkkiä: Onko tilanne kenenkään hallussa?" Ris
      Maailman menoa
      161
      3771