Uusi Prisma

Anonyymi

Tällästä ei tietysti ääneen saisi sanoa täällä Prisma uskoivaisten kylässä mutta olenko ainoa jonka mielestä uudessa prismassa mättää joku ja pahasti? Ei tiedä onko arkkitehdit ja suunnittelijat 40-luvun saksasta mutta pirun ankea laitos. Miten ihmeessä noin laitosmainen rakennus on voitu pykätä ja tarkoitus houkutella sisään? Ja kenen neropatin idea on ollut laittaa ravintola akvaarioon ja kaikkien kassoilla olijoiden töllisteltäväksi? Ainakaan itse halua mättää pizzaa naamaa kun 100 pälliä tuijottaa kassajonoista! Ihan karmea suunnittelun kukkanen ei pahalla mutta kauppa valitettavasti vaihtui.

87

2422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin, virheitä on. Mutta niitä tehdään korjattaviksi. Nykyisin kaikki on seinättömiä tiloja, ollaan näyteikkunoissa. En käy tuommoisissa, ennen pienet intiimit baarit, kahvilat ravintolat kiehtoi.
      Näyttäisi siltä, että asiakkaita todellakin käy vähemmän. Ainakin odotin suurempia asiakasmääriä. Pettymys on tuotteiden vähyys osastoilla. Valikoimat vähäisiä. Invapaikat on muuten aina varattu. Olemmekko lähes kaikki inva kortin omaavia?
      Veikkauspisteelle 1 piste asteikolla 1/10.
      Kun vaan keksi mistä ruuan ostaisi?
      Valinnanmahdollisuuksia ei juuri tässä kaupungissa ole, tai on mutta prismasta vielä huonompaan. Ruuan jälkeen kaikki muu tulee meille netin kautta..

      • Anonyymi

        Käyn itse vaihdellen kommilan s market, salet,lidl,tokmanni ja myös prisma. Sepon lihatorilta lihaa. Kyllä ruokaa löytyy,etenkin jos on töissä ja saa palkkaa. Riittää rahat. Eikä osta alkoholia missään muodossa eikä tupakkaa. Toki palkallaan saa ostaa niitäkin. Tsemppiä kaikille. Huomenna taas töihin🌻


    • Anonyymi

      Hyvä prisma on. Selkeä. Minulle ainakin kelpaa.

      • Anonyymi

        Minunkin mielestä selkeä,kuten on Pieksämäellä ja Kuopiossa ja Jyväskylän pari prismaa,jotka käyn myös. Mikkelissä on myös ihan ok prisma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minunkin mielestä selkeä,kuten on Pieksämäellä ja Kuopiossa ja Jyväskylän pari prismaa,jotka käyn myös. Mikkelissä on myös ihan ok prisma.

        Ainahan joku hölmö valittaa jostakin ! Eikä ne tajuu, että ei voi rakentaa kukaan mitenkään sellaista, joka kaikkia miellyttää. Minusta siellä on oikein mukava käydä ! Hyvä kauppa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan joku hölmö valittaa jostakin ! Eikä ne tajuu, että ei voi rakentaa kukaan mitenkään sellaista, joka kaikkia miellyttää. Minusta siellä on oikein mukava käydä ! Hyvä kauppa.

        Tyhmää, ei kauppaa kummempi.
        Punalippu=alelippukansa ryntäilee alennuksen perässä.
        Makkaraa syövät ja siinäkin pitää olla punainenlappu.
        Lihat alennuksessa, mutta kuitenkin jää vielä samahinta, mikä muissa kaupoissa normaalisti.
        Lopettakaahan se vauhkoilu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmää, ei kauppaa kummempi.
        Punalippu=alelippukansa ryntäilee alennuksen perässä.
        Makkaraa syövät ja siinäkin pitää olla punainenlappu.
        Lihat alennuksessa, mutta kuitenkin jää vielä samahinta, mikä muissa kaupoissa normaalisti.
        Lopettakaahan se vauhkoilu!

        No välillä pittää ostaa punalapputuotteita. Ihan vaikkei ole juoppo tai työtön. Raha ei puussa kasva ja auton ym kulut on maksettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmää, ei kauppaa kummempi.
        Punalippu=alelippukansa ryntäilee alennuksen perässä.
        Makkaraa syövät ja siinäkin pitää olla punainenlappu.
        Lihat alennuksessa, mutta kuitenkin jää vielä samahinta, mikä muissa kaupoissa normaalisti.
        Lopettakaahan se vauhkoilu!

        Tuskin jää sama hinta,kun vertaa k kauppoihin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin jää sama hinta,kun vertaa k kauppoihin!

        K kauppa on kallis, ei hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmää, ei kauppaa kummempi.
        Punalippu=alelippukansa ryntäilee alennuksen perässä.
        Makkaraa syövät ja siinäkin pitää olla punainenlappu.
        Lihat alennuksessa, mutta kuitenkin jää vielä samahinta, mikä muissa kaupoissa normaalisti.
        Lopettakaahan se vauhkoilu!

        Miksi sinua riepoo nuo punalippu tai aluelippu tuotteet?? Eikös se ole hyvä vaan, että ei jäisi ruoka hävikkiä? Minua ei ahdista ne yhtään, vaikka en niitä ole yhtään ostanutkaan . Hinnoista älä sinä puhu mitään, hinta on varmasti edullisempi kuin muissa kaupoissa. Ootko olevinasi jotenkin parempi vai erikoisempi kuin me muut ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinua riepoo nuo punalippu tai aluelippu tuotteet?? Eikös se ole hyvä vaan, että ei jäisi ruoka hävikkiä? Minua ei ahdista ne yhtään, vaikka en niitä ole yhtään ostanutkaan . Hinnoista älä sinä puhu mitään, hinta on varmasti edullisempi kuin muissa kaupoissa. Ootko olevinasi jotenkin parempi vai erikoisempi kuin me muut ?

        En ole kepulainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kepulainen.

        Oot tosi outo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        K kauppa on kallis, ei hyvä.

        Pyydä enemmän palkkaa, niin voit ostaa laatua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyydä enemmän palkkaa, niin voit ostaa laatua!

        Hölmö, annat K kauppiaan huijata itseäsi ! Laatua ei löydy K kaupoista !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmää, ei kauppaa kummempi.
        Punalippu=alelippukansa ryntäilee alennuksen perässä.
        Makkaraa syövät ja siinäkin pitää olla punainenlappu.
        Lihat alennuksessa, mutta kuitenkin jää vielä samahinta, mikä muissa kaupoissa normaalisti.
        Lopettakaahan se vauhkoilu!

        Sätkätarpeita ostavat myös alelippumakkarannostajat..
        Karseelta näyttää, kun täti-ihmisetkin ostaa ja entinen tupakkinhajju on vielä perperissä, hyi !


      • Anonyymi

        Lie oikeasti pariskunta, kiihottuvat kun toisiaan mollaavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmö, annat K kauppiaan huijata itseäsi ! Laatua ei löydy K kaupoista !

        Mutta on hyvä tukea myös pieniä kauppoja,muuten ne katoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan joku hölmö valittaa jostakin ! Eikä ne tajuu, että ei voi rakentaa kukaan mitenkään sellaista, joka kaikkia miellyttää. Minusta siellä on oikein mukava käydä ! Hyvä kauppa.

        Juuri näin👍👍


    • Anonyymi

      Itse en tuijottele sinne missä ruokailijat ja näin korona aikana nopsasti kaupassa,eikä muita kyyläämässä. Ostamassa siellä ollaan.

    • Anonyymi

      Kaikki isot Prismat ovat samanlaisia. Persoonattomia tusinatavaraa. Nykyihminen kaipaa enemmän.

      Varkauden Prisma on nostanut hintoja. "Kalliutusta" eivät tietenkään mainosta. Sillä 5%:n bonuksella ei kata hintojen nousua. On tullut tehtyä hintavertailua ihan mielenkiinnosta. Kiva olisi nähdä viralliset ostoskorilaskelmat.

      • Anonyymi

        Siellä myydään perus ruokaa ja me sitä ostetaan, välillä punaisia lippujakin. Hinnat on millä ne myy, ostaja päättää. Jos on liian kallis, niin sitten ei osta. Mikä tässä kuviossa on niin vaikea ymmärtää?


      • Anonyymi

        Sinun pittää pykätä kuten Sukarin topi mieleinen kauppa. Onko sinulla pääomaa?


    • Anonyymi

      Jostain se on ruokansa ostettava. Välillä lidl ja millon mikäkin. Myös prisma. En ole ehtinyt miettiä sen kummemmin. Tokmannikin myö ruokoo. Tsemppiä nillittäjille.

      • Anonyymi

        Ai hitto kun mua sylettää.
        Kun pummit Prismassa nään.
        Se alkaa mun vatsaa kääntää.
        Olen ollut Napakympissä
        Enkä missään leipäjonossa
        Seisomassa koiran paska monossa.
        Olen kaupungin ykkös nainen
        Enkä Kelan pummi vaivainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai hitto kun mua sylettää.
        Kun pummit Prismassa nään.
        Se alkaa mun vatsaa kääntää.
        Olen ollut Napakympissä
        Enkä missään leipäjonossa
        Seisomassa koiran paska monossa.
        Olen kaupungin ykkös nainen
        Enkä Kelan pummi vaivainen

        No oothan epeli..


      • Anonyymi

        Vaikea on elämä. Pitää muita kytätä.
        Karjalaa huiviin. Nabaskybä hoetaa.
        Äet


      • Anonyymi

        Ai samallalailla kuinisälles teit ketku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai hitto kun mua sylettää.
        Kun pummit Prismassa nään.
        Se alkaa mun vatsaa kääntää.
        Olen ollut Napakympissä
        Enkä missään leipäjonossa
        Seisomassa koiran paska monossa.
        Olen kaupungin ykkös nainen
        Enkä Kelan pummi vaivainen

        Aika epätoivoista,jos ei puolisoa löydä...


      • Anonyymi

        Me käymme yleensä Lidlissä j hyvä että ovat ottaneet suomalaisia tuotteita myyntiin, seuraavaksi kuulema tulee Valion tuotteita. Hienoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me käymme yleensä Lidlissä j hyvä että ovat ottaneet suomalaisia tuotteita myyntiin, seuraavaksi kuulema tulee Valion tuotteita. Hienoa.

        Ja kalliilla hinnalla tuloo myyntiin sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me käymme yleensä Lidlissä j hyvä että ovat ottaneet suomalaisia tuotteita myyntiin, seuraavaksi kuulema tulee Valion tuotteita. Hienoa.

        Ja me käymme prismassa ja jokaiselle oma perhe on paras ja plaa plaa. Mitä se hyödyttää täällä sitä todistella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kalliilla hinnalla tuloo myyntiin sinne.

        Kelle mikäkin kallista. Minusta ruoka ei ole kallista. Semmoiset,jotka ostaa viinaa ja kaljaa,niin miksei ne valita niiden hinnasta? Minusta alkoholi on kallista ja tupakka!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kalliilla hinnalla tuloo myyntiin sinne.

        Mitenkähän persaukisia nuo. Prisman-ihannoijat onkaan?


    • Anonyymi

      Voi sinun harmiksi kävimme ostamassa tänään kodinkoneita prismasta,söimme myös lounaan siinä ravintolamaailmassa. En huomannut,että kukaan olisi tuijottanut. Meidän perhe on paras.

    • Anonyymi

      Hyvä!
      -Ravintolat on tehty asiakkaita varten ja että niiden palveluja käytetään.
      Asiassa ei ole mitään extraa, näinhänse täytyy tehdä.

      Oliko ruokaravintola täynnä?
      siis ostavia, ei tyhjänpäiväisiä istujia?

      "Kerro vielä tarkasti,mitä kodinkoneita ostit Prismasta, sehän sinulta unohtui kokonaan."

      • Anonyymi

        Edunvalvonnassa olevat voi pyytää edunvalvojaa tarjoamaan ruuan.


      • Anonyymi

        Kyllä alkoi sylettämään, siis monenkohan sossupumminpaskiaisen elämää tässä maksetaan, hyihelevetti sentään. Eihän täällä paskakylässä edes ole lapsiperheitä kuin muutama, joka on palkansaajia, veronmaksajia. Asuvat täällä ylikalliissa, ylisuurissa asunnoissa yhteiskunnan tuella, me veronmaksajat jossain kuppaisessa yksiössä kun itse maksetaan eläminen. On kyllä oikea sossudemaripummikeskittymä kun vertaa muita kaupunkeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä alkoi sylettämään, siis monenkohan sossupumminpaskiaisen elämää tässä maksetaan, hyihelevetti sentään. Eihän täällä paskakylässä edes ole lapsiperheitä kuin muutama, joka on palkansaajia, veronmaksajia. Asuvat täällä ylikalliissa, ylisuurissa asunnoissa yhteiskunnan tuella, me veronmaksajat jossain kuppaisessa yksiössä kun itse maksetaan eläminen. On kyllä oikea sossudemaripummikeskittymä kun vertaa muita kaupunkeja.

        Hei Napakymppi. Ohjelman juontaja piti mun kommentista Instagramissa samoin Aku Hirviniemi. Että. Ei kiinnosta sinun mikään mielipide tai elämäsi. Että teeve vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei Napakymppi. Ohjelman juontaja piti mun kommentista Instagramissa samoin Aku Hirviniemi. Että. Ei kiinnosta sinun mikään mielipide tai elämäsi. Että teeve vaan.

        Mitähä hää ny taas sekoo? Onko pullo tuas auuk?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edunvalvonnassa olevat voi pyytää edunvalvojaa tarjoamaan ruuan.

        Olet käsittänyt edunvalvonnan väärin.
        Edunvalvoja ei tarjoa mitään, vaan edunvalvoja ohjaa päämiehen euroja.
        Päämies näinollen ostaa omillaeuroillaan, kuten kaikki yleensä.
        Ymmärsitkö?


    • Anonyymi

      Mitä niinkuin haet tällä aloituksella? Kuvitteletko vaikuttavasi siihen missä kaupoissa ihmiset käy? Vai mitä ajat takaa jutullasi? Jokainen elää,ostaa jne aivan ilman kenenkään manipulointia. Edelleen sanon: käyn vähän kaikissa kaupoissa. Pakkasella lähimmässä.

      • Anonyymi

        Käybä nabaskybä tarkistaa intagram Janne Kataja. Sä olit kilpailija monien joukossa Kataja juonsi.


      • Anonyymi

        Höpö höpö.


      • Anonyymi

        Haetko sinä sitä että tuollaista ei saisi ääneen sanoa? Onko prisman moittiminen niin kuuma peruna että siitä ei saisi puhua. Herättää kummastusta jos mielipidettä ei saisi sanoa vaan sitä pidettäisiin vaikuttamisena tai jonain ihmeellisenä manipulointina. Kautta aikainen erilaisia tekeleitä oli ne sitten kenen tekemiä on saanut ja pitääkin arvostella.


    • Anonyymi

      Kauppana ihan tavallinen uusi Prisma, ihan ok. Mutta niitä ulkokuoreen laitettua vaneritaidetta ja 5-tien puolelle pystyyn ladottuja kuormalavoja ihmettele. Onko ne vielä maalaamatta tai jotain mutta ei ne ainakaan mitään talon komistuksia nyt ole.

      • Anonyymi

        Eikööntuota omistaja sua tehä rakennukselleen niinku haluaa kunhan on rakennusluvan mukainen, turha sossupaskapummin siellä länkyttää, kaho muuallepäin kun ohi löntystät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikööntuota omistaja sua tehä rakennukselleen niinku haluaa kunhan on rakennusluvan mukainen, turha sossupaskapummin siellä länkyttää, kaho muuallepäin kun ohi löntystät.

        Mistäs sinä tuon sossupaskapummin tähän vedit? Pieleen meni v.tun ass bonari urpå.

        Saahan sitä toki rakennella mitä haluaa mutta muut saa näistä rakennelmistakin olla ihan mitä mieltä haluaa.


    • On totta ulkokuoreen tehdyt vedokset muistuttavat enemmän keskeneräistä ulkoverhoilu kuin sillä haettua puurakentamisen jalanjälkeä .

      Eli on todellakin törkeen ruma 5-tielle päin eikä Jäppiläntien puoleinen päätykään kauniiksi voi kehua! Mutta itse rakennuksen sisätilat ja suunnittelu ovat hyvät

      • Anonyymi

        Se kun on semmosta, että kaikille ei voi olla mieliksi, no eipä kyllä tarviikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kun on semmosta, että kaikille ei voi olla mieliksi, no eipä kyllä tarviikkaan.

        Oletko muka sitä mieltä että ne puuviritykset on hienoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko muka sitä mieltä että ne puuviritykset on hienoja!

        Mitä jos olenkin. Mitä minun asiat sinulle kuuluu. Elän monella tapaa eri tavalla,itselle mieluisalla. Juu on ne puuviritykset hienoja. Ihan kiusaksesi olen sitä mieltämitä. JaJoo prisma on upea. Joka päivä käyn. Ai että mitä vielä haluat tietää.


    • Anonyymi

      Mikäs sielä mättää. Ostaa ja maksaa ja männöö kotia. Ruokoo,tupakkia,olutta,kaikkee löytyy,vaatettakin. Toki jos rahaa ei löydy niin voi se olla tympeää.

    • Anonyymi

      On siellä taaempana pöytiä pizzan syöjille. Pakkoko se on tuijotella. Syö eikä kato tuijottajiin päin. Helppoa.

      • Anonyymi

        Varkaus perässähiihtäjien pääkaupunki. Rahaa ja kasseja kouraan. Ei tiällä mitään vikkoo oo. No ei varmasti, oma mielipide on liiton, puolueen, seuran, juoma porukan, ei helvetti siitä voi livetä.


    • Anonyymi

      Komppaan ketjun aloittajaa .Samma här.Ei ole minun kauppani enää.Onneksi emme asu Heinävedellä:)Vaihto-ehtoja piisaa.Eikä tarvitse ruveta haukkumaan .Suomessa on sananvapaus ja vapaus valita kauppansa.Pulinat pois.

      • Anonyymi

        Hyvät bonukset menetät nyt. Minä en kauppaa vaihda, tyytyväinen olen Prismaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvät bonukset menetät nyt. Minä en kauppaa vaihda, tyytyväinen olen Prismaan !

        No ole. Mitä jankutat. Et sinä siihen vaikuta mitä missä milloin kukakin ostaa tai tekee. Naurattaa ihan lukea näitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ole. Mitä jankutat. Et sinä siihen vaikuta mitä missä milloin kukakin ostaa tai tekee. Naurattaa ihan lukea näitä.

        Oot vissiin vähän hölmö, kun kuitenkin luet . Prisma on kyllä hyvä kauppa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ole. Mitä jankutat. Et sinä siihen vaikuta mitä missä milloin kukakin ostaa tai tekee. Naurattaa ihan lukea näitä.

        Olet kateellinen, selvästi!


    • Anonyymi

      Saa sen sanoakans,mutta jokainen tykkää tai ei. Minä tykkään prismasta,sinä et. Makuasioita! Mitä kiistelemään. Kyl sinä voit käyä missä kaupassa haluat ilmoittamatta sitä täällä.

      • Anonyymi

        sinäkäät rectumissas ,aina avoinna


    • Anonyymi

      Ketä kiinnostaa ulinas?

      • Anonyymi

        Mikä o ulinas? Joku kone vai ruoka?


    • Anonyymi

      Jep. Vaateosasto lähinnä vitsi verrattuna entiseen. Olo lähinnä kuin kirpparille. Ja kenenkä neronleimaus on ollut sushi baari??? Ei hyvänen aika tai jumalaton määrä pesukoneita 🤦‍♂️On jollakin konsultilla ollut hauskaas. Jos tarkoitus oli ns. tason kohotus niin ainoa joka kohosi oli hinnat 😂 Tuo akvaario ruokala on kyllä spartalaisen viihtyisä 😆

      • Anonyymi

        Alerekissä kauheennäköisiä naisten kirjavia. kutaleita.
        Huivipäänaiset niiden kutaleiden kimpussa häärii.
        Leipomotuotteet kallistuneet entisestään, esim paistopisteen täytemunkki yli euron, mikä muualla alle euron.
        On oikein "asiakasomistajahinnat",ylennystä, ei alennusta???


      • Anonyymi

        Kyllähän se niin on, että teille köleköröille ei mikään kelpaa. Aina on valitettava, mutta eipä teiltä kukaan mitään kyselekkään, kun viisaammat tekee päätökset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se niin on, että teille köleköröille ei mikään kelpaa. Aina on valitettava, mutta eipä teiltä kukaan mitään kyselekkään, kun viisaammat tekee päätökset.

        Viisaiden päätöksiä. Monet 100vuotiaat veteraanit rokottamatta. Isänmaan asialla. Vai mitä Persut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisaiden päätöksiä. Monet 100vuotiaat veteraanit rokottamatta. Isänmaan asialla. Vai mitä Persut?

        Emme halua Suomeen maahanmuuttajia. Mistäs nämä Suomeen tulijat on kotoisin? Uralilta. Maahanmuuttajia. Teidän puheilta putosi pohja 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisaiden päätöksiä. Monet 100vuotiaat veteraanit rokottamatta. Isänmaan asialla. Vai mitä Persut?

        Kuolleet jakaa vassareille vaalirahoja, mitähän vielä vittusaatana löytyy, anderssoonniki on hilijaa kun totuus alkaa valjeta punikkien touhuista.


      • Anonyymi

        Tais jiähä perinnöt suamati vai kurkista alasko män? Sixikö tällä sama levy pyörii?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se niin on, että teille köleköröille ei mikään kelpaa. Aina on valitettava, mutta eipä teiltä kukaan mitään kyselekkään, kun viisaammat tekee päätökset.

        Siinä TV mainoksessa on kyllä aika hassunnäköisiä ne ihmiset, onkohan niillä. kaikki muumit laaksossa?


    • Anonyymi

      Runsaasti tilaa, mutta samat tavarat kuin entisessäkin. Ankea laitos.

    • Anonyymi

      8L appelsiinikiljua


      Tarvikkeet:
      10L vetoinen sankko, johon kansi.
      5L appelsiinituoremehua
      lappo


      Päivä 1.
      1. Pistä 5 kpl yhden litran appelsiinituoremehuja pakastimeen, tai vaihtoehtoisesti ulos jäätymään, jos on talvi.


      Päivä 3-5.
      1. Appelsiinimehut ovat nyt jäätyneet. Väliä ei ole sillä, sulatetaanko mehut nyt. Jäädyttämisen ideana on, että deaktivoidaan mehussa olevat säilöntäaineet, jotka hidastavat käymistä
      2. Mehu "kalikat" laitetaan sankkoon, niiden lisäksi sankkoon lasketaan myös n. 4L vettä.
      3. Kanteen tehdään 1,5cm halkaisijan reikä, sitten se kiinnitetään sankkoon
      4. Nyt sankon annetaan olla käymässä; tässä kiljulajikkeessa käymisen hoitavat erilaiset bakteerit. Sokerina toimii appelsiinimehun oma hedelmäsokeri (frukoosi)

      Päivä 10-15
      1. Appelsiinikilju on nyt valmista.
      2. Otetaan lappo, jolla lapotaan appelsiinikilju esim. 5 kpl 2L pulloon. Varotaan pohjalla olevaan sakkaa lapottaessa.

      • Anonyymi

        Kauanko valmis tuote säilyy. Siis jos ei kippaa kurkusta😅


    • Anonyymi

      Ruma rakennus - kuin jättimäinen merikontti jota koristeltu jollain ylijäämävanereilla ja kuormalavoilla. Pieksämäen Prismasta voi esimerkiksi käydä katsomassa mallia miten supermarkettikin voi olla tyylikäs.

    • Anonyymi

      Hyvä kauppa on, ei ole tarvetta käydä missään muualla. S-Bonukset vaan juoksee :)

      • Anonyymi

        Totta on, hyvä kauppa on. Paras.


    • Anonyymi

      kaura

    • Anonyymi

      piirakat

    • Anonyymi

      suolat
      sokerit

    • Anonyymi

      piirakat

    • Anonyymi

      porkkanalaatikko

    • Anonyymi

      kalakeitto

    • Anonyymi

      murphy
      kimmo kalakeitto

    • Anonyymi

      king bopn

    Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe