Corolla 2.0- ja RAV4 2.5 -hybrideissä relevikaa!

Anonyymi

Omassa RAV4:ssa tuli -20 asteessa ulkona seistyään ja startatessa tällaiset herjat:

Tarkista moottori. Vie auto huoltoon.
Hybridijärjestelmän toimintahäiriö. Vie auto huoltoon.
PKSB-järjestelmän toimintahäiriö. Vie auto huoltoon.

Lisäksi oranssi moottorivalo palaa.

Ei käynnistynyt eli vaihteen päällelaitto ei saanut autoa liikkumaan. Kokeilin 5 kertaa samaa ja lopulta ready-valo syttyi ja pääsi matkaan. Soitto Toyotan tiepalveluun sanoi että ajoa voi jatkaa mutta huoltoon pitää arkena heti tilata aika.

Nyt sain selville autostadium-foorumilta että samoja ongelmia ollut Corolla 2.0 hybrideissä ja tässä uusimmassa korimallin RAV4 hybridissä, ja syynä viallinen rele. Osa joudutaan tilaamaan Belgiasta eli aikaa menee kun komponenttien saaminen vaikeaa koronan hidastettua tuotantoa. Jos relettä ei vaihdeta auto jättää jossain vaiheessa tielle!

Ohje kaikille: jos tuo varoitus pompsahtaa mittaristoon, varatkaa aika heti korjaamolle molle. Pyytäkää huoltoneuvojaa näyttämään moottoritilasta releen sijainti, kuulemma matkan katketessa pakkasella relettä voi lämmittää kädellä jolloin se taas toimii jonkin aikaa. Tärkeä tieto jos on reissussa korpitaipaleella!

Toyotan luotettavuusmaine koki kohdallani nyt kolauksen, ja taidan kokeilla muuta merkkiä kun tämän saa kuntoon.

198

10839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sulla on akku tyhjä

      • Anonyymi

        Kyseessä on rele-vika. Rele on väärin tehty. Se hajoaa jo 20:n asteen pakkasessa ja jättää autot lopulta tielle. Jenkeissä ja Kanadassa ongelmasta tiedotettu useilla Rav4-palstoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on rele-vika. Rele on väärin tehty. Se hajoaa jo 20:n asteen pakkasessa ja jättää autot lopulta tielle. Jenkeissä ja Kanadassa ongelmasta tiedotettu useilla Rav4-palstoilla.

        Tielle jäämisen voi estää kätevä tee itse mies lämmittämällä relettä esimerkiksi hiustenkuivaajalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tielle jäämisen voi estää kätevä tee itse mies lämmittämällä relettä esimerkiksi hiustenkuivaajalla.

        Pitäisikö akkukäyttöinen hiustenkuivaaja olla hybriditojon vakiovatuste?😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on rele-vika. Rele on väärin tehty. Se hajoaa jo 20:n asteen pakkasessa ja jättää autot lopulta tielle. Jenkeissä ja Kanadassa ongelmasta tiedotettu useilla Rav4-palstoilla.

        Ei ole tiedotettu yhdelläkään palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tiedotettu yhdelläkään palstalla.

        Eihän sitä Suomesssa tiedoteta, eikä Kanadassa suomeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on rele-vika. Rele on väärin tehty. Se hajoaa jo 20:n asteen pakkasessa ja jättää autot lopulta tielle. Jenkeissä ja Kanadassa ongelmasta tiedotettu useilla Rav4-palstoilla.

        Niin tekee.


    • Anonyymi

      Voiko sen korjata nippusiteellä kuten vag-tehtaalla?

      • Anonyymi

        Vag ensiapu kaikkiin vikoihin on lisätä litra öljyä.


    • Anonyymi

      Eurooppalaisen Ali hankkijan tekemä rele Toyotalla ei ole osan kanssa mitään tekemistä mutta Toyota kantaa vastuun ja korjaa belgialaiset suunnittelu virheet

      • Anonyymi

        Halpuutuksen piikkiin.


      • Anonyymi

        Tuo vika on esiintynyt sekä Japanissa tehdyssä uusikorisessa RAV4 hybridissä että Briteissä tehdyssä 2.0 hybrid-Corollassa. Ei kai eurooppalainen alihankkija vie releitä Japaniin, vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vika on esiintynyt sekä Japanissa tehdyssä uusikorisessa RAV4 hybridissä että Briteissä tehdyssä 2.0 hybrid-Corollassa. Ei kai eurooppalainen alihankkija vie releitä Japaniin, vai?

        Samoja osia käyttää ja jäljet johtaa eurooppalaiseen ali hankkijaan jonka virheitä Toyota joutuu korjaamaan ja tekee sen kun välittää asiakkaistaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja osia käyttää ja jäljet johtaa eurooppalaiseen ali hankkijaan jonka virheitä Toyota joutuu korjaamaan ja tekee sen kun välittää asiakkaistaan

        Tämä ilmiö on esiintynyt jo vuosi sitten. Jos Tojota välittäisi asiakkaistaan, se olisi tehnyt takaisinkutsun ja vaihdattanut releen, ja uusimmissa se olisi jo tehtaalla korjattu. Laatu kusee.


      • Anonyymi

        Kun käyttää kaikkein surkeimpia osia ja elektroniikkaa, niin noin siinä väistämättä käy useammin kuin kunnon osilla. Aika jännä kun yrität siirtää suunnittelun ja toteutuksen virheet jonkun muille kuin Toyotalle. Oletko noin pettynyt ja epätoivoinen Toyotan laadun suhteen? No se on vain järkevää alkaa olla kriittinen halpuutetun tuotteen ollessa kyseessä. Ja muista myös ruoste!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vika on esiintynyt sekä Japanissa tehdyssä uusikorisessa RAV4 hybridissä että Briteissä tehdyssä 2.0 hybrid-Corollassa. Ei kai eurooppalainen alihankkija vie releitä Japaniin, vai?

        VAG:n kiinalainen tehdas toimittaa paljon osia eurooppalaisiin kansanvaunuihin!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja osia käyttää ja jäljet johtaa eurooppalaiseen ali hankkijaan jonka virheitä Toyota joutuu korjaamaan ja tekee sen kun välittää asiakkaistaan

        Sitä se halpuuttaminen teettää, kun ostetaan komponentit mistä halvin tarjous tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja osia käyttää ja jäljet johtaa eurooppalaiseen ali hankkijaan jonka virheitä Toyota joutuu korjaamaan ja tekee sen kun välittää asiakkaistaan

        Puheena oleva rele on kyllä ihan Toyota merkillä varustettu ja valmistajana on Denso!


      • Anonyymi

        Kiinalaisen alihankkijan , Tojotan laatuvaatiimusten mukaan valmistettu rele .


      • Anonyymi

        Ai, en tiennytkään, että Denso on eurooppalainen. Aina voi oppia uutta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, en tiennytkään, että Denso on eurooppalainen. Aina voi oppia uutta!

        Taattua itälaatua, kuten takatan ilmapussukat ja japsien ydinvoimalat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja osia käyttää ja jäljet johtaa eurooppalaiseen ali hankkijaan jonka virheitä Toyota joutuu korjaamaan ja tekee sen kun välittää asiakkaistaan

        Ettei vain kuitenkin tulisi sama osa kaikille Kiinasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VAG:n kiinalainen tehdas toimittaa paljon osia eurooppalaisiin kansanvaunuihin!!!

        Ehkä Toyotan kiinalainen alihankkija toimittaa saman osan niin Kiinan tehtaille, kuin Japanin, Eurooppan ja USA:n tehtaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puheena oleva rele on kyllä ihan Toyota merkillä varustettu ja valmistajana on Denso!

        Voi sen valmistaja olla Denso, mutta valmistettu Kiinassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä se halpuuttaminen teettää, kun ostetaan komponentit mistä halvin tarjous tulee.

        Sitä se teettää.


    • Anonyymi

      Mielummin vaihdatan jonkun releen autooni valmistajan piikkiin vs. mäntäremontti joka muuten on tullut teetettyä 2.0t vag romuun ja omalla rahalla kun takuu oli mitä oli.. Paskaa!

      • Anonyymi

        Jaa. Siis mieluummin jäät tielle ja tilaat hinausauton, kun lisäät ajoittain öljyä koneeseen mutta matka jatkuu? Jepjep....


      • Anonyymi

        Mielummin vaikka hinaten releen vaihtoon kuin omasta pussista moottoriremontti. Mutta mielipide on jokaisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielummin vaikka hinaten releen vaihtoon kuin omasta pussista moottoriremontti. Mutta mielipide on jokaisella.

        Näin hyviä on Toyota Hybridit oikeasti.
        https://youtu.be/XUb4SBPscNE


      • Anonyymi

        Öljynkulutusremontit eivät mene huolletuissa autoissa asiakkaan piikkiin kokonaan .


      • Anonyymi

        Sulla ei sitten huoltokirja ollut kunnossa , kun maksumieheksi jouduit . Eräänlaista halpuutusta sekin !


    • Anonyymi

      Tänään vikailmoitukset iskivät näyttöön ja auto hyytyi lopullisesti ja se oli hinattava korjaamolle. Uuden Rav4:n vetäminen hinurin lavalle keräsi suuren hurraavan yleisön. Rav4:sta tuli kerralla hyvin kuuluisa.

      • Anonyymi

        Et sitten ladannut sitä 12v akkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten ladannut sitä 12v akkua.

        Autossa on Defan akkulaturi mukana moottorin- ja sisätilanlämmitinpaketissa, merkkiliikkeen kautta. Silti relevika pukkasi päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autossa on Defan akkulaturi mukana moottorin- ja sisätilanlämmitinpaketissa, merkkiliikkeen kautta. Silti relevika pukkasi päälle.

        Mulla tasen on autissa webasto lämmitys ja akkulaturi.
        Köytän joka päivä aamulla ja illalla tunnin. Ei riittänyt pitämään akkua kuosissa.
        Ihmeen paljon toyotan aku kulutaa . Ravissa kuulemma nelisenkymentä y ietokonetta ja sehän sitäm virtaa syökin.

        Viallisen releen voi saada lyömään pääle ihan vakka takaluukkua kolistelemalla.
        Rele on oikealla kotelossa akun kanssa .
        Huollossa neuvoivat irroittamaan releen pakkasöiksi siälle taskuun ja samalla se estää hyvin auton varastamisen kin tehokkaasti.

        Tyotan pojille neuoisin korvaamaan ko releen kontorila niin kun sähköteknikassa kun rele on liianheppoinen osaa päävirtapiirissä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla tasen on autissa webasto lämmitys ja akkulaturi.
        Köytän joka päivä aamulla ja illalla tunnin. Ei riittänyt pitämään akkua kuosissa.
        Ihmeen paljon toyotan aku kulutaa . Ravissa kuulemma nelisenkymentä y ietokonetta ja sehän sitäm virtaa syökin.

        Viallisen releen voi saada lyömään pääle ihan vakka takaluukkua kolistelemalla.
        Rele on oikealla kotelossa akun kanssa .
        Huollossa neuvoivat irroittamaan releen pakkasöiksi siälle taskuun ja samalla se estää hyvin auton varastamisen kin tehokkaasti.

        Tyotan pojille neuoisin korvaamaan ko releen kontorila niin kun sähköteknikassa kun rele on liianheppoinen osaa päävirtapiirissä .

        Taitaa olla radiputkia niissä tohjon tietokoneissa. Vanhaa, luotettavaa tekniikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla radiputkia niissä tohjon tietokoneissa. Vanhaa, luotettavaa tekniikkaa.

        Ja navigaattorin kartat reikäkortilla ;-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla tasen on autissa webasto lämmitys ja akkulaturi.
        Köytän joka päivä aamulla ja illalla tunnin. Ei riittänyt pitämään akkua kuosissa.
        Ihmeen paljon toyotan aku kulutaa . Ravissa kuulemma nelisenkymentä y ietokonetta ja sehän sitäm virtaa syökin.

        Viallisen releen voi saada lyömään pääle ihan vakka takaluukkua kolistelemalla.
        Rele on oikealla kotelossa akun kanssa .
        Huollossa neuvoivat irroittamaan releen pakkasöiksi siälle taskuun ja samalla se estää hyvin auton varastamisen kin tehokkaasti.

        Tyotan pojille neuoisin korvaamaan ko releen kontorila niin kun sähköteknikassa kun rele on liianheppoinen osaa päävirtapiirissä .

        "Rele taskuun pakkasyöksi " On Tojossa keinot ja konstit 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Rele taskuun pakkasyöksi " On Tojossa keinot ja konstit 😊

        Onhan touhua!


    • Anonyymi

      Tojo ota ota ota ota. jos et et et et mut mut muuta saa.

      • Anonyymi

        En ota!


    • Anonyymi

      Tuon tarinan saa uskoa ken haluaa. Ei sulla ole mitään Toyotaa. Yrität vain keksiä tarinaa muka Toyotan vioista, joita todellisuudessa ei ole. Harmittaako kun Vokkelo taasen hajosi ja täytyi hinurilla viedä korjaamolle.

      • Anonyymi

        Haista sinä huilu. En ole koskaan törmännyt muissa merkeissä tällaiseen fanatismiin kuin Toyotan kohdalla. Kun soitin itsekin tähän ongelmaan törmänneenä Toyota Infon tiepalveluun, eivät muka olleet koskaan kuulleetkaan tällaisesta. Merkkihuollossa (Koillismaa, Kuusamo) taas tiedettiin useita tapauksia. Osa omistajistakin on "sokeita" Trumpin kannattajien tapaan eli eivät hyväksy että on vikoja. Outo fanaattisuus.

        Minulla on aikoinaan ollut muutamia Volkkareitakin, eikä niissä omistusajallani (3 v.) ollut vikoja edes parjatussa DSG-laatikossa. Toyotan hybriditekniikka kiehtoi uteliaana ja muutkin ominaisuudet olivat koeajoilla mukavat joten päätin kokeilla nyt Toyotaa, ja tarve maavaralle ja nelivedolle tuli kesämökin myötä. Vaan vika iski sitten ja tielle jäi lopulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haista sinä huilu. En ole koskaan törmännyt muissa merkeissä tällaiseen fanatismiin kuin Toyotan kohdalla. Kun soitin itsekin tähän ongelmaan törmänneenä Toyota Infon tiepalveluun, eivät muka olleet koskaan kuulleetkaan tällaisesta. Merkkihuollossa (Koillismaa, Kuusamo) taas tiedettiin useita tapauksia. Osa omistajistakin on "sokeita" Trumpin kannattajien tapaan eli eivät hyväksy että on vikoja. Outo fanaattisuus.

        Minulla on aikoinaan ollut muutamia Volkkareitakin, eikä niissä omistusajallani (3 v.) ollut vikoja edes parjatussa DSG-laatikossa. Toyotan hybriditekniikka kiehtoi uteliaana ja muutkin ominaisuudet olivat koeajoilla mukavat joten päätin kokeilla nyt Toyotaa, ja tarve maavaralle ja nelivedolle tuli kesämökin myötä. Vaan vika iski sitten ja tielle jäi lopulta.

        Eihän tuossa mitään ihmeellistä ole jos nykyajan auto jättäisi tielle. Merkistä riippumatta ovat niin täynnä tekniikkaa että ”pikkuisen bitti poikittain” niin siihen jää. Kenenkään on täysin turhaa väittää että jotain merkkiä ei koskaan tarvitsisi hinata. Suomalaiset autofanaatikot ovat lähes maailman typerintä porukkaa tällä palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuossa mitään ihmeellistä ole jos nykyajan auto jättäisi tielle. Merkistä riippumatta ovat niin täynnä tekniikkaa että ”pikkuisen bitti poikittain” niin siihen jää. Kenenkään on täysin turhaa väittää että jotain merkkiä ei koskaan tarvitsisi hinata. Suomalaiset autofanaatikot ovat lähes maailman typerintä porukkaa tällä palstalla.

        Toyotan kohdalla tielle jättäminen on kuitenkin erittäin harvinaista. Sen todennäköisyys on samaa luokkaa kuin päävoitto lotossa. Niitä on vain muutama vuodessa koko Suomessa. Muita merkkejä hinaillaan alvariinsa. VW:n tekeleet on enempi korjaamolla kuin ajossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan kohdalla tielle jättäminen on kuitenkin erittäin harvinaista. Sen todennäköisyys on samaa luokkaa kuin päävoitto lotossa. Niitä on vain muutama vuodessa koko Suomessa. Muita merkkejä hinaillaan alvariinsa. VW:n tekeleet on enempi korjaamolla kuin ajossa.

        "Niitä on vain muutama vuodessa koko Suomessa".
        Sinulla on ilmeisesti oikein salaista tilastotietoa Toyotan tiellejäämisten vähyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuossa mitään ihmeellistä ole jos nykyajan auto jättäisi tielle. Merkistä riippumatta ovat niin täynnä tekniikkaa että ”pikkuisen bitti poikittain” niin siihen jää. Kenenkään on täysin turhaa väittää että jotain merkkiä ei koskaan tarvitsisi hinata. Suomalaiset autofanaatikot ovat lähes maailman typerintä porukkaa tällä palstalla.

        Toyotalla nuo "bitit" on vaan isoja ja yleensä lopullisia, kuten ruoste ja surkeat ominaisuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan kohdalla tielle jättäminen on kuitenkin erittäin harvinaista. Sen todennäköisyys on samaa luokkaa kuin päävoitto lotossa. Niitä on vain muutama vuodessa koko Suomessa. Muita merkkejä hinaillaan alvariinsa. VW:n tekeleet on enempi korjaamolla kuin ajossa.

        Hihii, voi sinua onnetonta omapoikaa.
        Minä näin mm. perjantaina Toyotan hybridiä joita vietiin hinurin lavalla pajalle, toinen oli Auris ja toinen tuore Corolla. Ilmeisesti muut eivät ole uskaltaneet edes lähteä liikenteeseen, vaan Toyotavaarit jäivät sisälle lämpimään ja siirsivät markettireissun tuonnemmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla nuo "bitit" on vaan isoja ja yleensä lopullisia, kuten ruoste ja surkeat ominaisuudet.

        Vaikka olisikin niin nyt keskusteltiin auton tielle jättämisestä ja hinauksesta. Oletko yksinkertainen kun et älyä lukemaasi? En ole vielä 30 vuoden autoiluhistoriani aikana nähnyt yhtään autoa hinattavan ”äkillisen” ruosteen takia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haista sinä huilu. En ole koskaan törmännyt muissa merkeissä tällaiseen fanatismiin kuin Toyotan kohdalla. Kun soitin itsekin tähän ongelmaan törmänneenä Toyota Infon tiepalveluun, eivät muka olleet koskaan kuulleetkaan tällaisesta. Merkkihuollossa (Koillismaa, Kuusamo) taas tiedettiin useita tapauksia. Osa omistajistakin on "sokeita" Trumpin kannattajien tapaan eli eivät hyväksy että on vikoja. Outo fanaattisuus.

        Minulla on aikoinaan ollut muutamia Volkkareitakin, eikä niissä omistusajallani (3 v.) ollut vikoja edes parjatussa DSG-laatikossa. Toyotan hybriditekniikka kiehtoi uteliaana ja muutkin ominaisuudet olivat koeajoilla mukavat joten päätin kokeilla nyt Toyotaa, ja tarve maavaralle ja nelivedolle tuli kesämökin myötä. Vaan vika iski sitten ja tielle jäi lopulta.

        Mitähän toyotan omistajat saavuttaa tuolla vikojen peittelyllä ja väheksymisellä? Korkeintaan huonompaa laatua. Luulisi, että kannattaisi nostaa kunnon äläkkä, jos vikoja on. Toyotan vahvuus on nimenomaan luotettavuus, muissa ominaisuuksissa se antaa toisille merkeille kyllä tasoitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka olisikin niin nyt keskusteltiin auton tielle jättämisestä ja hinauksesta. Oletko yksinkertainen kun et älyä lukemaasi? En ole vielä 30 vuoden autoiluhistoriani aikana nähnyt yhtään autoa hinattavan ”äkillisen” ruosteen takia..

        Kun alusta pettää ja repeää irti ruosteisesta korista, niin hinuria tarvitaan. Näitä tulemme varmasti tulevaisuudessa näkemään muiden vikojen lisäksi.
        Kirjoitin siksi isommista ongelmista kun tuo yksi yritti kovasti väheksyä relevikaa ja alkoi puhua biteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän toyotan omistajat saavuttaa tuolla vikojen peittelyllä ja väheksymisellä? Korkeintaan huonompaa laatua. Luulisi, että kannattaisi nostaa kunnon äläkkä, jos vikoja on. Toyotan vahvuus on nimenomaan luotettavuus, muissa ominaisuuksissa se antaa toisille merkeille kyllä tasoitusta.

        > Mitähän toyotan omistajat saavuttaa tuolla vikojen peittelyllä ja väheksymisellä?

        Ei tollolootan omistajilla ole vaihtoehtoja! Tolloloota ei enää pitkään aikaan ole ollut edullinen ja se on ajo-ominaisuuksiltaan, muotoilultaan (pokemonin irvistys -japsihorroria päätä, sisällä muotojen ja materiaalien sekamelskaa) selvästi keskitason alapuolella.

        Silti tojopapat esittävät olevansa järkiautoilijoita. Pitää kehuskella omaa (=lahkon määräämää) valintaa järkeväksi, koska "lähtee käyntiin pakkasessakin" (ei ole polttoaineensuihkutuksen yleistyttyä tässä ollut enää haasteita 25 vuoteen) ja "ehottoman luotettava".

        Jos tämä kovin mainostettu ylivertainen luotettavuus osoittautuu valheeksi, niin silloin katoaa mielekkyys koko vanhanaikaisen itäauton hankinnalta. Ei tojopappa kestä sellaista ajatusta -> turvaudutaan helppoon ratkaisuun, ummistetaan silmät tosiasioilta ja kehitellään loputtomat määrät satuja siitä, miten muissa merkeissä on pakko olla vielä enemmän vikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun alusta pettää ja repeää irti ruosteisesta korista, niin hinuria tarvitaan. Näitä tulemme varmasti tulevaisuudessa näkemään muiden vikojen lisäksi.
        Kirjoitin siksi isommista ongelmista kun tuo yksi yritti kovasti väheksyä relevikaa ja alkoi puhua biteitä.

        Mistä keksit että olisin väheksynyt juuri Toyotan relevikaa? Käsittääkseni en maininnut Toyotaa laisinkaan vaan totesin nykyään merkistä riippumatta mahdollisen vikaherkkyyden liittyen elektroniikkaan. Huomaa että kovinkaan moni kirjoittelijoista ei ole ollut uuden auton omistajia kun tällaiset viat tuntuvat isoille jutuille. Arkipäivää uusien mallien alussa. Oletko montakin kertaa nähnyt alustan repeävän irti liikenteessä? Niinpä niin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niitä on vain muutama vuodessa koko Suomessa".
        Sinulla on ilmeisesti oikein salaista tilastotietoa Toyotan tiellejäämisten vähyydestä.

        Uudet Rav4:set jättävät tielle. Syynä on pakkasoloihin soveltumattomien halpisosien käyttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudet Rav4:set jättävät tielle. Syynä on pakkasoloihin soveltumattomien halpisosien käyttö.

        Pitää olla typerys jos kuvittelee että jokin taho (autovalmistaja) ostaisi kalleimman osan.. kaikki bisnes perustuu halpaan valmistushintaan ja mahdollisimman korkeaan myyntihintaan. Money Money! Joskus osuu heikkolaatuista paskaa joukkoon! Normal!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, voi sinua onnetonta omapoikaa.
        Minä näin mm. perjantaina Toyotan hybridiä joita vietiin hinurin lavalla pajalle, toinen oli Auris ja toinen tuore Corolla. Ilmeisesti muut eivät ole uskaltaneet edes lähteä liikenteeseen, vaan Toyotavaarit jäivät sisälle lämpimään ja siirsivät markettireissun tuonnemmaksi.

        Äsken ajoin hinausauton perässä,jossa oli uudehko Audi A3 kyydissä. Audissa valot päällä himmentyen välillä. Hassun näköistä menoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla nuo "bitit" on vaan isoja ja yleensä lopullisia, kuten ruoste ja surkeat ominaisuudet.

        Tollolootalla on koko auto poikittain näin talvikelillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haista sinä huilu. En ole koskaan törmännyt muissa merkeissä tällaiseen fanatismiin kuin Toyotan kohdalla. Kun soitin itsekin tähän ongelmaan törmänneenä Toyota Infon tiepalveluun, eivät muka olleet koskaan kuulleetkaan tällaisesta. Merkkihuollossa (Koillismaa, Kuusamo) taas tiedettiin useita tapauksia. Osa omistajistakin on "sokeita" Trumpin kannattajien tapaan eli eivät hyväksy että on vikoja. Outo fanaattisuus.

        Minulla on aikoinaan ollut muutamia Volkkareitakin, eikä niissä omistusajallani (3 v.) ollut vikoja edes parjatussa DSG-laatikossa. Toyotan hybriditekniikka kiehtoi uteliaana ja muutkin ominaisuudet olivat koeajoilla mukavat joten päätin kokeilla nyt Toyotaa, ja tarve maavaralle ja nelivedolle tuli kesämökin myötä. Vaan vika iski sitten ja tielle jäi lopulta.

        Kokeilitkonuseita kertoja .
        Taru kertoo että kun yrittää käynnistää noin viisi kertaa auto ymmärtää että on tosi kyseessä ja on käynnistyttävä .
        Ohitaa vika tilatilat ja ajo jatkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun alusta pettää ja repeää irti ruosteisesta korista, niin hinuria tarvitaan. Näitä tulemme varmasti tulevaisuudessa näkemään muiden vikojen lisäksi.
        Kirjoitin siksi isommista ongelmista kun tuo yksi yritti kovasti väheksyä relevikaa ja alkoi puhua biteitä.

        12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Mitähän toyotan omistajat saavuttaa tuolla vikojen peittelyllä ja väheksymisellä?

        Ei tollolootan omistajilla ole vaihtoehtoja! Tolloloota ei enää pitkään aikaan ole ollut edullinen ja se on ajo-ominaisuuksiltaan, muotoilultaan (pokemonin irvistys -japsihorroria päätä, sisällä muotojen ja materiaalien sekamelskaa) selvästi keskitason alapuolella.

        Silti tojopapat esittävät olevansa järkiautoilijoita. Pitää kehuskella omaa (=lahkon määräämää) valintaa järkeväksi, koska "lähtee käyntiin pakkasessakin" (ei ole polttoaineensuihkutuksen yleistyttyä tässä ollut enää haasteita 25 vuoteen) ja "ehottoman luotettava".

        Jos tämä kovin mainostettu ylivertainen luotettavuus osoittautuu valheeksi, niin silloin katoaa mielekkyys koko vanhanaikaisen itäauton hankinnalta. Ei tojopappa kestä sellaista ajatusta -> turvaudutaan helppoon ratkaisuun, ummistetaan silmät tosiasioilta ja kehitellään loputtomat määrät satuja siitä, miten muissa merkeissä on pakko olla vielä enemmän vikoja.

        Se on myös niin, että jos tieto nykyisestä laadusta leviää liikaa, voi jäädä panttimaksu saamatta vaihdossa seuraavaan Toyotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuossa mitään ihmeellistä ole jos nykyajan auto jättäisi tielle. Merkistä riippumatta ovat niin täynnä tekniikkaa että ”pikkuisen bitti poikittain” niin siihen jää. Kenenkään on täysin turhaa väittää että jotain merkkiä ei koskaan tarvitsisi hinata. Suomalaiset autofanaatikot ovat lähes maailman typerintä porukkaa tällä palstalla.

        Tottakai muissa merkeissä on aina enemmän Toyotan vikoja.


    • Anonyymi

      Toyota, ei vian vikaa!

      • Anonyymi

        Ei vaan ainoastaan ominaisuuksia.


      • Anonyymi

        Ja isossa huollossa ne korjataan isolla rahalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan ainoastaan ominaisuuksia.

        Aivan! RAV:ssä on paljon hyviä ominaisuuksia, jonka takia se on suosittu. Se on parhaita talviautoja. Moni paljon kalliimpi ei pärjää Toyotalle talviominaisuuksissa. Hallittavuus on sen yksi valtti ja myös ajo-ominaisuudet. Muutenkin ominaisuuksissa paljon edellä kilpailijoitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan! RAV:ssä on paljon hyviä ominaisuuksia, jonka takia se on suosittu. Se on parhaita talviautoja. Moni paljon kalliimpi ei pärjää Toyotalle talviominaisuuksissa. Hallittavuus on sen yksi valtti ja myös ajo-ominaisuudet. Muutenkin ominaisuuksissa paljon edellä kilpailijoitaan.

        Luehan tulevasta TM:stä kuinka hallittava RAV4 on. Ajonvakautus päällä ei taivu väistökokeessa. Ajonvakautus poissa käytöstä, auto poistuu tangentin suuntaan ja löytyy ojasta. Ainoana autona talvitestin valikoimassa. Päsee lukemaan jo nytkin. https://tekniikanmaailma.fi/tm-talviauto-2021-paivakirja/
        Siinä sitä on Toyotalle talviominaisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luehan tulevasta TM:stä kuinka hallittava RAV4 on. Ajonvakautus päällä ei taivu väistökokeessa. Ajonvakautus poissa käytöstä, auto poistuu tangentin suuntaan ja löytyy ojasta. Ainoana autona talvitestin valikoimassa. Päsee lukemaan jo nytkin. https://tekniikanmaailma.fi/tm-talviauto-2021-paivakirja/
        Siinä sitä on Toyotalle talviominaisuuksia.

        Luotto myyjä sanoi että voit luottaa ladattavaan Raviin. Juotiin aromikkaat kahveet, mehevät voi silmä pullat ja selattiin upeaa esitettä. Istahdin halli Raviin ja ihastuin samoin emäntä. Kirjoitettiin nimi tilaus paperiin.


      • Anonyymi

        Voi olla ja onkin niin kuin kaikissa merkeissä. Ja toisekseen mitä sitten vaikka olisikin? Se kun on täysin normaalia että tekniikassa kuin tekniikassa on ongelmia toisinaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luotto myyjä sanoi että voit luottaa ladattavaan Raviin. Juotiin aromikkaat kahveet, mehevät voi silmä pullat ja selattiin upeaa esitettä. Istahdin halli Raviin ja ihastuin samoin emäntä. Kirjoitettiin nimi tilaus paperiin.

        Ainoastaan tavuviivat enää puuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan! RAV:ssä on paljon hyviä ominaisuuksia, jonka takia se on suosittu. Se on parhaita talviautoja. Moni paljon kalliimpi ei pärjää Toyotalle talviominaisuuksissa. Hallittavuus on sen yksi valtti ja myös ajo-ominaisuudet. Muutenkin ominaisuuksissa paljon edellä kilpailijoitaan.

        Toyotassa ei ole ajo ominaisuuksista tietoakaan. Umpisurkea jyrä joka tahtoo puskea ulos joka mutkassa, näin 3 vuoden rav4-ajokokemuksen perusteella.

        Nyt autona 2019 rav4 hybridi, aiempaa kokemusta 4 upouudesta fordista, ja ajettavuus jos arvioidaan 1-10, saa toyota arvosanan 2, kun taas ford saa arvosanan 9.

        Ajettavuus kuin yö ja päivä.

        Mutta laatua ei Ford ole nähnytkään.
        Toyota ei ruostu niin helposti ja muutenkin viat aika pikkuruisia,
        kun taas jokaista uutena ostettua fordia saanut käyttää takuukorjauksessa/vaihtaa pois kun ei takuu toimi ja laatu on vain iso vitsi.

        Ford Fiesta Vignale edustusmallin ovet ruostuivat 1,5 vuodessa, ja fordin takuuseen saa ovet ainoastaan uudelleen maalattua, mutta kauankos kestää heppoinen maalipinta suomen tieoloissa, ei varmasti edes takuun aikaa.
        Ei saa uusia virheettömällä sinkkipinnalla olevia jotka kestäisi ruostumatta edes jokusen vuoden vaikka kyseessä selkeä valmistusvirhe.
        Fordin takuu on ISO VITSI! = ei ole takuuta.
        Laadusta ja fordista ei voi edes puhua samassa lauseessa.

        Uusimmassa Ford Pumassa surullisenkuuluisa kaksoiskytkinlaatikko, josta jokainen insinööri totesi ettei toimi (vieläkään, vuosien kehitystyön jälkeen) ei kannata asentaa autoihin, vaan myyntimiehet voitti ja laatikko tuli autoihin.
        100km/h vauhdissa jäisellä tiellä laatikko lyö yhtäkkiä tasaisessa matka ajossa 1-vaihteen silmään, kone huutaa hunajata sekunnin kunnes vaihtaa isommalle. Jos ei ole tukeva ote ratista/satut olemaan mutkassa, lähtee auto ojaan.
        Led umpiot vuotavat vettä sisään, jne yms.
        2 kertaa tehdaskorjauksessa eikä mitään vikoja korjattu, todettiin vain että "tällä rahalla, 35 000e, ei parempaan pysty".

        Fordia ei kannata nykypäivänä ostaa mistään hinnasta, laatu samaa kuin 90 luvulla jolloin esim ovet ruostuivat taukoamatta.
        Toyota ei ruostu, mutta täynnä pikkuvikoja. Kattokaiteet vuotaa auton sisälle, releet ei kestä pakkasta jne.

        Kannattaa ostaa potkukelkka, ja liittyä Kuopion potkukelkkapataljoonaan.


    • Anonyymi

      Toyotalla on ammattitaitoisin ja kokenein moottorinvaihtohuolto.

      • Anonyymi

        Ainakin kokenein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin kokenein.

        Harjoitus tekee mestarin.

        D4D pommikoneet ovat taatusti tarjoneet riittävästi tilaisuuksia harjoitella. Menee varmaan F1 tyyliin jo ao moottorin kannentiivisteen vaihto (lue: kertakäyttömoottorin vaihto).


      • Anonyymi

        Sanoisin että konsernin huoltoliikkeessä myös sujuu moottorien korjaukset.. Joskus jopa muutamia mäntäsarjoja voineet vaihtaa.. Buahahaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisin että konsernin huoltoliikkeessä myös sujuu moottorien korjaukset.. Joskus jopa muutamia mäntäsarjoja voineet vaihtaa.. Buahahaa!

        Kyllä kaikkea ne osaa, ovathan he koulun käyneitä ja koulutettuja asentajia.
        Entä sinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaikkea ne osaa, ovathan he koulun käyneitä ja koulutettuja asentajia.
        Entä sinä?

        Toimin teknisenä johtajana (Technical Manager) energia-alalla. Kerro toki oma toimenkuvasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimin teknisenä johtajana (Technical Manager) energia-alalla. Kerro toki oma toimenkuvasi?

        Toimin teknisenä johtajana (Technical Manager) energia-alalla. Kerro toki oma toimenkuvasi?

        ***********

        Tuo lausumasi ei ollut oikein viisas. Tällä Manager-tittelillä on Suomessa erittäin surullinen kaiku. Nokian ollessa maineensa huipulla tuotekehityshommissa koottiin paljon projekteja, joissa oli mukana 8 - 10 erilaista Manageria ja vain 2 - 3 osaavaa suunnittelijaa. Nyt me kaikki näemme sen, mihin tämä Managerien liiallinen ihannointi lopulta johtaa.

        Sähkökaupassakaan ei kannattaisi liikaa ihannoida näitä korskeita Managereita. Jos useita konerikkoja tulee samaanaikaisesti ja naapurimaista loppuu sähkö, niin taatusti sähköautot jäävät lataamatta. Eikohän se riitä, että sähköhommissa Suomessa on vain insinöörejä ja asentajia, ja jätetään suosiosta tämä Manageri-kikkailu vähemmälle huomiolle (=SOME-ihmisille).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimin teknisenä johtajana (Technical Manager) energia-alalla. Kerro toki oma toimenkuvasi?

        ***********

        Tuo lausumasi ei ollut oikein viisas. Tällä Manager-tittelillä on Suomessa erittäin surullinen kaiku. Nokian ollessa maineensa huipulla tuotekehityshommissa koottiin paljon projekteja, joissa oli mukana 8 - 10 erilaista Manageria ja vain 2 - 3 osaavaa suunnittelijaa. Nyt me kaikki näemme sen, mihin tämä Managerien liiallinen ihannointi lopulta johtaa.

        Sähkökaupassakaan ei kannattaisi liikaa ihannoida näitä korskeita Managereita. Jos useita konerikkoja tulee samaanaikaisesti ja naapurimaista loppuu sähkö, niin taatusti sähköautot jäävät lataamatta. Eikohän se riitä, että sähköhommissa Suomessa on vain insinöörejä ja asentajia, ja jätetään suosiosta tämä Manageri-kikkailu vähemmälle huomiolle (=SOME-ihmisille).

        Kerro nyt oma toimenkuvasi? Nokia on ollut ja mennyt ja nyt eletään nykyaikaa. Minulla on suunnittelukokemusta noin 12 vuotta, jonka jälkeen toimin projektipäällikkönä 4,5 vuotta ja siitä siirryin tekniseksi johtajaksi. DI taustalla olen uraa tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimin teknisenä johtajana (Technical Manager) energia-alalla. Kerro toki oma toimenkuvasi?

        ***********

        Tuo lausumasi ei ollut oikein viisas. Tällä Manager-tittelillä on Suomessa erittäin surullinen kaiku. Nokian ollessa maineensa huipulla tuotekehityshommissa koottiin paljon projekteja, joissa oli mukana 8 - 10 erilaista Manageria ja vain 2 - 3 osaavaa suunnittelijaa. Nyt me kaikki näemme sen, mihin tämä Managerien liiallinen ihannointi lopulta johtaa.

        Sähkökaupassakaan ei kannattaisi liikaa ihannoida näitä korskeita Managereita. Jos useita konerikkoja tulee samaanaikaisesti ja naapurimaista loppuu sähkö, niin taatusti sähköautot jäävät lataamatta. Eikohän se riitä, että sähköhommissa Suomessa on vain insinöörejä ja asentajia, ja jätetään suosiosta tämä Manageri-kikkailu vähemmälle huomiolle (=SOME-ihmisille).

        Technical Manager? Salli mun nauraa. Nykyajan pöhkössä työelämässä keksitään pöljiä titteleitä pöljille tyypeille, joiden "asiantuntemus" saa hommat kusemaan ja laatu paskaa. Samaan kategoriaaan laitan kaikki "asiantuntijat" (ja niiden kehitelmät kehittämisasiantuntija, erityisasiantuntija jne). Meillä töissä nämä tittelit ovat käytössä ja voi hitto miten typerää ja laaja-alaista näkemystä omaamattomia kyvyttömiä tyyppejä noita nimikkeitä kantaakaan!

        Autoalalla sama sairaus nykyisin, ja esimerkiksi tekniset ongelmat (tyyppiviat, lastentaudit jne) korjataan siksi nii-in hitaasti ja surkeasti.


    • Anonyymi

      annas kun iiiteeeeee tulee niin suomi lakkaa liikkumasta

      kylmyys ja VW ei sovi yhteen

      Hitler jumitti Moskovan pakkaseen

      • Anonyymi

        Ja liittyy mihin??


    • Anonyymi

      Maailman suurin autovalmistaja Toyota jyrää myynnissä myös Suomessa.
      Muille jää pieni osa hippohiihdoissa kun kasetti ei kestä ja tekevät rimpuloita sekä vikaherkkiä kulkuneuvoja, näin se vaan on.

    • Anonyymi

      Sama kävi itselle. Mikäli pakkasta on yli 10 astetta ja autolla ajetaan lyhyttä ajoa, niin releeseen tullut kosteus jäätyy ja jättää releen kontaktit kiinni.

      Lauhalla kelillä ongelmaa ei ilmene.

      • Anonyymi

        Miten täysin suljettuun releeseen pääsee kosteutta? En ole ennen kuullut tuota selitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten täysin suljettuun releeseen pääsee kosteutta? En ole ennen kuullut tuota selitystä.

        Oletko kuullut kondesiosta ja lämpötilojen nopeasta ja suuresta vaihtelusta ja Toyotan tavasta hankkia halvimmat osat?


      • Anonyymi

        Itseasiassa ne kontaktit palaa kiinni toisiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten täysin suljettuun releeseen pääsee kosteutta? En ole ennen kuullut tuota selitystä.

        Tässä on ulkomaisen RAV4-foorumin tietoa asiasta, ja kuva releestä (harmaa mötikkä). Ongelman ydin lienee akun ja releen pöljä sijainti tavaratilan sivussa RAV4:ssä ja 2-litraisessa hybridicorollassa, missä se on kylmässä ja kosteassa. Esim. Toyotan 1.8-hybrideissä ongelmaa ei ole, koska niissä akku sekä rele ovat moottoritilassa joka siis ajon aikana lämpenee ja ilmavirtauskin osaltaan kuivaa paikkoja.

        https://www.rav4world.com/threads/igct-relay-location-for-cold-weather-issues.304625/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kuullut kondesiosta ja lämpötilojen nopeasta ja suuresta vaihtelusta ja Toyotan tavasta hankkia halvimmat osat?

        Mistä suljettuun koteloon pääsee kosteutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten täysin suljettuun releeseen pääsee kosteutta? En ole ennen kuullut tuota selitystä.

        Sitä sopii kysyä! On niitä kosteushaittoja Toyotalla ollut ennenkin. Esim. Avensiksen pysköintijarrun sähköinen toimilaite on susi. Kosteus pääsee boksiin ja hapettaa piirilevyn liitoksia, aiheuttaen laitteen toimimattomuuden. Ihanan kallis vika, jonka kanssa ei voi loputtomiin elää kun on pakko toimia katsastuksessa. Uuden hinta asennettuna yli 2000€. B-osana tätä ei juuri saa, koska lähes kaikki ovat viallisia ja kysyntä ylittää moninkertaisesti tarjonnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten täysin suljettuun releeseen pääsee kosteutta? En ole ennen kuullut tuota selitystä.

        No jis e i autorelet t ä ole pi t änyt kösissään niin ei varmaan tajukaan.

        Tuollaisen yhden relen hinta on noin kympin.

        Selaisia vois olla varalla vaika useempiakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa ne kontaktit palaa kiinni toisiinsa.

        Eli alimittaiset kontaktit ilman kipinäsuojausta, näin suomeksi sanottuna. Isommat kontaktit ja konkka väliin, niin kestää isältä pojalle.


    • Anonyymi

      Kannattaa kokeilla vag tuotteita niin tulet yllättymään miten onkaan ihsnaa omaan laskuun korjuutella vikoja ja niitä on paljon. Nytkin pihassa seisoo touran diesel joka ei käynnisty. Monivikainen vw touran. Toyota sentään korjaa tehtaan piikkiin muiden suunnitelemat virheet ei asiakas maksa ja toyota sentään toimii. Voit mennä nyt autokouluun ja hankkia sitten auton.

      • Anonyymi

        Seuraava on VW, tämä reletemppuilu on syvältä. Omaani se vaihdettiin viime talvena mutta nyt taas temppuilee -15 asteesta alkaen, lauhemmalla kelillä ei. Eli releen vaihto ei ratkaissut ongelmaa! Auto 2019 Corolla 2.0 touring sports Style. Taas viikon päästä luvassa kovempia pakkasia. Kyllä kiinnostaa seuraavaksi autoksi Golf variant.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraava on VW, tämä reletemppuilu on syvältä. Omaani se vaihdettiin viime talvena mutta nyt taas temppuilee -15 asteesta alkaen, lauhemmalla kelillä ei. Eli releen vaihto ei ratkaissut ongelmaa! Auto 2019 Corolla 2.0 touring sports Style. Taas viikon päästä luvassa kovempia pakkasia. Kyllä kiinnostaa seuraavaksi autoksi Golf variant.

        Kerrohan tarkemmin tästä vaihdetusta releestä ja siihen liittyvistä oireista? Terveisin Toyotan mekaanikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrohan tarkemmin tästä vaihdetusta releestä ja siihen liittyvistä oireista? Terveisin Toyotan mekaanikko.

        Auto ei mene ns. virtatilaan nappia painamalla vaan tulee herja hybridijärjestelmän viasta, samoin pukkaa tekstiä että ohjaustehostin ei ole käytössä jne. Ready-valo (vihreä) ei syty, ja vaikka vaihdekepistä saa esim. R:n päälle, auto ei liiku. Kun monta kertaa painaa virtanappulaa, niin ensivaiheessa auton saa ready-tilaan ja matkaan pääsee, mutta herjateksti jää mittaristoon. Esiintyy alle -10 asteen pakkasilla, varmimmin -14-15 ja sen alle. Kun lauhtuu yli -10:een ei esiinny omassani lainkaan. Luotto autoon menee silti koska hirvittää maamme talvessa epävarmuus jos pakkanen kiristyy. Rele vaihdettin mutta nyt siis tänä talvena sama ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraava on VW, tämä reletemppuilu on syvältä. Omaani se vaihdettiin viime talvena mutta nyt taas temppuilee -15 asteesta alkaen, lauhemmalla kelillä ei. Eli releen vaihto ei ratkaissut ongelmaa! Auto 2019 Corolla 2.0 touring sports Style. Taas viikon päästä luvassa kovempia pakkasia. Kyllä kiinnostaa seuraavaksi autoksi Golf variant.

        Miksi ainostaan tojota ja VW on vaihtoehtoina, ikäänkuin muita merkkejä ei olisi saatavana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrohan tarkemmin tästä vaihdetusta releestä ja siihen liittyvistä oireista? Terveisin Toyotan mekaanikko.

        Eikö teillä koulutuksessa kerrottu, vai etkö ollut paikalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ainostaan tojota ja VW on vaihtoehtoina, ikäänkuin muita merkkejä ei olisi saatavana?

        K-auton myyjät kirjoittelee täällä joutessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö teillä koulutuksessa kerrottu, vai etkö ollut paikalla?

        Se on tyypillinen rasvanäppi jolle koulutuksen tärkein anti on saunaillan ilmaiset kaljat!


    • Anonyymi

      Hyvä talviauto skooda. Dsgee vaihrettii takuuseen, maksoi vaan 3700€

      • Anonyymi

        Mikä takuu se on jos itse joutuu maksaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä takuu se on jos itse joutuu maksaan?

        Vag-takkuu, käättäjän virhe.


      • Anonyymi

        Toyotan omapoika, miksi olet olemassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vag-takkuu, käättäjän virhe.

        Toyotan takuu sentään toimii ilmaiseksi,ja on pidempi kuin VW- tuotteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan takuu sentään toimii ilmaiseksi,ja on pidempi kuin VW- tuotteissa.

        Sille takuulle tuleekin käyttöä. Eli siinä mielessä hyvä investointi.

        Pitää vain muistaa laittaa pommi kiertoon ennen takuun päättymistä. Onneksi riittää hulluja ostajia, jotka moisen haluavat vaivoikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan takuu sentään toimii ilmaiseksi,ja on pidempi kuin VW- tuotteissa.

        Voi toimiakin, mutta on vain reilun vuoden minun ajoillani. Ei jatkoon!


    • Anonyymi

      No mulla aivan samaa vikaa.

      Luulin että akku on loppu.

      Mutta einolekaan

    • Anonyymi

      Onko sulla tietoo mikä rele on kyseessä ja missä sijaitsee.
      Mistämsait tietoo ko. Vaiasta . Onkohan ihan normi autorele.
      Jos kerran b oi lämmittä sormin.

      Tiedosta kiitollinen

      • Anonyymi

        Päärele meni, kasetti hirtti kiinni ja jäin hippokisoissa kakkoseks.
        Terkuin vaginisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päärele meni, kasetti hirtti kiinni ja jäin hippokisoissa kakkoseks.
        Terkuin vaginisti

        Parempi vaginisti kuin tojotismi. Volkswagen vaann paree. Näin se on. Toistan. Näin se on.


    • Anonyymi

      Releet kotiin yöksi lämpiämään, ei ongelmaa.

      • Anonyymi

        Eikö teidän tojotahuoltajien kannattaisi tivata maahantuojan organisaatiosta tämänkin vian korjaustietoa, eikä täältä nettisaitilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö teidän tojotahuoltajien kannattaisi tivata maahantuojan organisaatiosta tämänkin vian korjaustietoa, eikä täältä nettisaitilta.

        On tivattu! Vastausta ei saa tai siis vastaus on sellainen, että pahoitellaan ongelmaa ja että on selvittelyssä. Kuulemma tulee sitten aikanaan takaisinkutsu tai määräaikaishuollossa korjaus, jos tuohon pysyvä korjaus löydetään. Releen vaihto uuteen ei ratkaise kuulemma ongelmaa, vaan vika palaa talvikelissä uudelleen. Corolla 2.0 hybrid on kesäauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tivattu! Vastausta ei saa tai siis vastaus on sellainen, että pahoitellaan ongelmaa ja että on selvittelyssä. Kuulemma tulee sitten aikanaan takaisinkutsu tai määräaikaishuollossa korjaus, jos tuohon pysyvä korjaus löydetään. Releen vaihto uuteen ei ratkaise kuulemma ongelmaa, vaan vika palaa talvikelissä uudelleen. Corolla 2.0 hybrid on kesäauto.

        Ei vuoden vaan puolen vuoden (kesäajan) talviauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vuoden vaan puolen vuoden (kesäajan) talviauto.

        Ihmettelen miten ei Tekniikan Maailman talviautovertailussa Lapissa 2-litran Corolla oireillut tuon releen osalta? Liekö maahantuoja maksanut lehdelle voitelurahaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen miten ei Tekniikan Maailman talviautovertailussa Lapissa 2-litran Corolla oireillut tuon releen osalta? Liekö maahantuoja maksanut lehdelle voitelurahaa?

        Viime vuoden tavitestin aikana ei ollut kunnon pakkasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime vuoden tavitestin aikana ei ollut kunnon pakkasia.

        Muistaakseni lämppäritesti tehtiin -7 C pakkasella, Toyotan onneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni lämppäritesti tehtiin -7 C pakkasella, Toyotan onneksi.

        Toyota on hyvä talviauto, jos ei ole pakkasia eikä paljon edes lunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on hyvä talviauto, jos ei ole pakkasia eikä paljon edes lunta.

        Hyvä auto seisomaan eläkeläispapan tallissa tai vintin ylisillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime vuoden tavitestin aikana ei ollut kunnon pakkasia.

        Britanniassa ja kandassa oli
        Autot hyytyi siellä .
        Vika tiedossa muta ei suomessa osattu englan y ii vain japanii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni lämppäritesti tehtiin -7 C pakkasella, Toyotan onneksi.

        Eikö ne muut testin autot pärjänneet edes -7° lämpötilassa?


      • Anonyymi

        Taskulämmin rele toimii.


    • Anonyymi

      Voisko releen kohtaan asentaa lämpöpuhaltimen, siihen akkukoteloon tavaratilaan? Lämmittäisi ja kuivaisi releen.

      • Anonyymi

        Boi mutta riittä kun kopistelee akkukoteloa se saa releen toimimaan.

        Tai odottele vähän aikaan .

        Matala akkujännite lyhyt ajo t t uovat myö osa tuskaa releen vetojänniteeseen.


      • Anonyymi

        Vois !


    • Anonyymi

      Työajoiltani muistan yhden tapauksen, jossa kummallinen toistuva relevika häiritsi yhden tärkeän laitteen toimintaa. Todettiin, että vetokelassa ei ollut vikaa, joten rele näytti toimivan normaalisti. Lopulta huomattiin, että releen kärjet eivät aina tehneet kytkentää, vaikka niissäkään ei näyttänyt olevan vikaa.

      Tarkemmissa tutkimuksissa selvisi, että releen kärjet likaantuivat nopeasti. Releen kotelon muovikuoresta haihtui jotakin liuotinainetta, joka muodosti releen kontaktikärkiin eristävän pinnoitteen, jolloin kärkien kautta ei virta enää kulkenut. Ilmiön teki vielä pahemmaksi se, että kärkien kautta kulki suhteellinen pienjännitteinen ( 12 V) pieni ohjausvirta, joka ei pitänyt kärkiä puhtaina. Jos kärkien kautta olisi kulkenut suurempi virta, niin kärjet todennäköisesti olisivat pysyneet puhtaina ja kontakti olisi aina tapahtunut.

      Tässä Tojotan tapauksessa tulee selvittää se, kuinka suuri virta kärkien kautta normaalisti kulkee. Samaten pitää jossakin labrassa tutkia se, ettei releen suojakotelosta haihdu mitään liuotinhöyryjä, jotka kylmässä lämpötilassa muodostavat kärkiin eristävän pinnoitteen. Tätä tutkimusta ei pystytä tekemään edes merkkikorjaamoissa, vaan releen valmistaja on laitettava asialle.

      • Anonyymi

        Induktiivisen kuorman katkaisu releellä saa aukeavien kärkien väliin aina pienen "valokaaren" kun induktanssiin latautunut energia purkautuu. Tämä turmelee kärjet tai saa ne hitsautumaan. Diodi rinnalle tms voisi auttaa.


      • Anonyymi

        Kiitos asiallisesta teknisestä kirjoituksestasi, tunnut tietävän tästä maallikkoa enemmän! Miten lie kosteus/kondensaatio, voiko vaikuttaa? Mietin tässä tuota Ravin ja 2.0 Corollan akun ja releen sijaintia eli on siellä tavaratilan sivukotelossa kannen alla, eli tiivistyykö tilaan liikaa kosteutta ja uskaltaisiko sinne asentaa kaikista autotarvikeliikkeistä saatavan kosteudenpoistajan (pussi jonka sisältö sitoo ilmankosteutta itseensä estäen myös auton sisätilojen ikkunahuurtumiset)? Okei, hätäapu toki, mutta auttaisiko talviaikana ennen kuin tehdas löytää ratkaisun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Induktiivisen kuorman katkaisu releellä saa aukeavien kärkien väliin aina pienen "valokaaren" kun induktanssiin latautunut energia purkautuu. Tämä turmelee kärjet tai saa ne hitsautumaan. Diodi rinnalle tms voisi auttaa.

        Diodi rinnalle laitetaaaån relen vetokäömin yli vasta jännitteeseen ei kuorman elikkä kosketinkärkien yli.

        Edisonni


      • Anonyymi

        Luultavasti vika on vaan pakkasen tuomasta kankeudesta relessä ja ravin heikkonn akkuun .ravissa uusisa akku joutuu koville. Kun. Autossa kulemma nesenkymmen y ä y itokonetta ja mo o ttorikaan eii aina käy kun se vaan osan ajasta lepäilee. Tällöin pikku akku ei lataudu..

        Kyllä tuo vika on tiedossa kanadassa ja briteissä viimevuodelta mutta ilmeises t i sumen toyotalla ei osaa englantia bain japania k j n vika tuli yllätyksenämtänne ilmsa y onmuutoksen tuhoaman pohjolan.

        Tai vag konserni on sabotoinut sähköposteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Induktiivisen kuorman katkaisu releellä saa aukeavien kärkien väliin aina pienen "valokaaren" kun induktanssiin latautunut energia purkautuu. Tämä turmelee kärjet tai saa ne hitsautumaan. Diodi rinnalle tms voisi auttaa.

        Jo autoilun alkuhämäristä on katkojan kärkien suojaamisessa käytetty pientä kondensaattoria. Toimii myös releissä.


    • Anonyymi

      Kiitos erittäin asiallisesta viestistä. Meillä sama tilanne, Rav4 lähti huoltoon.

    • Anonyymi

      Ei ole mulla relevikoja ollut, eikä mitään muitakaan vikoja. Toyota on tosi luotettava.

    • Anonyymi

      Pakkasella auton käynnistyssofta saa liian hitaasti vastauksen hidastuneilta toimielimilta, releet yms ja päättelee sen perusteella jonkin olevan vialla. Softaa pitäisi korjata.

    • Anonyymi

      Ongelman ydin on maahantuojan mukaan se, että rele ja akku sijaitsee näissä malleissa takalootan sivussa ja siellä on myös ilman poistokanava. Kostea ilma käy releeseen ja tekee häiriön. Releen valmistaja on jo 2020 uusinut releen ja se pitäisi olla uusinta mallia 2/2020 tuotannosta alkaen, mutta viallisia releitä on silti ollut joissakin yksilöissä. Tutkivat par aikaa relevalmistajalla missä vika ja mikä ratkaisuksi.

    • Anonyymi

      Samat temput teki Corolla 2.0 hybrid nyt jo toistamiseen! Huolto levitteli käsiään ja neuvoi tilaamaan hinausauton jos ei enää pääse liikkeelle.

    • Anonyymi

      Sen siitä saa, kun ostaa tuollaisia tietokonehybridiautoja jotka kaikenlisäksi on Toyotan valmistamia. Ihme jos toimii tuonkaan vertaa! Oma neuvoni on ostaa seuraavaksi hieman iäkkäämpi saksalainen laatuauto jossa ei ole ylimääräisiä herkästi vikaantuvia osia. Ilmastointi saa olla, mutta sitä nykyaikaisemman osat ovat lähes jokaiselle tarpeettomia. Itsel ilmastoimaton 1993 mondeo ja hyvin sillä yhä pärjää.

    • Anonyymi

      Höpöjuttuja, Toyotassa ei ole mitään relevikoja.
      Toyota on luotettavin auto Lexuksen ohella.

      • Anonyymi

        Eipä ole viime vuosina pärjännyt Toyotan tekeleet laatu ja luotettavuus vertailuissa.
        Kahden viimeisen tuloksissa Toyota löytyy sijoilta 19 ja 20. Saapa nähdä on tulevassa listassa vielä alempana. Vertailuna Skoda löytyy sijalta 2.


    • Anonyymi

      Vieläkö Toyota käyttää releitä, kovin on vanhentunutta tekniikkaa käytössä.

      • Anonyymi

        Ei Toyotan halpuutuspolitiikalla ole budjettia hankkia uudenaikaisempia osia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Toyotan halpuutuspolitiikalla ole budjettia hankkia uudenaikaisempia osia.

        Miten muka parempaa sähkötekniikkaa olisi varaa asentaa, kun äänieristeet ja alkeellisinkin ruostesuojaus jätetään tekemättä?


      • Anonyymi

        Mikä auto toimii ilman releitä?


    • Anonyymi

      Toyotassa ei ole minkäänlaisia relevikoja, ei ole kyllä muitakaan vikoja. Aina katsastustilastojen kärjessä, viattomin auto.

      • Anonyymi

        On vain ominaisuuksia, jotka ilmenevät toimintahäiriöinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vain ominaisuuksia, jotka ilmenevät toimintahäiriöinä.

        Ei ilmene minkäänlaisia häiriöitä.


      • Anonyymi

        Katsastus ei tiedä kuinka paljon autoa on korjattu ennen katsastusta ja niiden välillä.
        Brittien listaus kattaa koko vuoden ajan havaitut viat ja ongelmat ja sillä listalla Toyotan reilusti alle keskiverron sijalla 20. Skoda on samaisella listalla sijalla 2.


    • Anonyymi

      2.0 tehty 3/20 ei mitään ongelmia toistaiseksi.

      • Anonyymi

        Maahantuojaltakin todettiin, että relettä on 2/2020 tuotannosta alkaen parannettu mutta vikaa esiintyy joissakin autoissa silti. Minulle sattui musta pekka käteen tässä. Ei ilahduta, ja etenkin maahantuojan hidas jahkailu ja merkkihuollon haluttomuus edes kokeeksi vaihtaa toinen rele. Kokemus on niin syvältä, että päätin jo että merkkiä vaihdan kun vaihdon aika tulee ajankohtaiseksi. En aio päästää maahantuojaa/merkkihuoltoa helpolla, vaaan tulen vaatimaan piakkoin uusia toimia tai vaadin toimivan auton tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maahantuojaltakin todettiin, että relettä on 2/2020 tuotannosta alkaen parannettu mutta vikaa esiintyy joissakin autoissa silti. Minulle sattui musta pekka käteen tässä. Ei ilahduta, ja etenkin maahantuojan hidas jahkailu ja merkkihuollon haluttomuus edes kokeeksi vaihtaa toinen rele. Kokemus on niin syvältä, että päätin jo että merkkiä vaihdan kun vaihdon aika tulee ajankohtaiseksi. En aio päästää maahantuojaa/merkkihuoltoa helpolla, vaaan tulen vaatimaan piakkoin uusia toimia tai vaadin toimivan auton tilalle.

        Juu, osta vaggine.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, osta vaggine.

        Jo pelkän ruosteen takia kannattaa Toyotasta henkiutua eroon mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo pelkän ruosteen takia kannattaa Toyotasta henkiutua eroon mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

        Jos auton kori ei kestä, niin muun tekniikan kestävyydellä ei ole mitään väliä.

        Onneksi tohjo on pyrkinyt tasapainottamaan korin ja muun tekniikan eroja mm. D4D kertakäyttödieselien avulla. Ja tätä ennen niillä öljyrengasmoottoreilla, jotka korjattiin vaihtamalla öljytikut lyhyempiin. Näin saatiin öljy riittämään koko tankkausvälin.


    • Anonyymi

      Mistähän tämä releankka-uutinen on lähtenyt?

      • Anonyymi

        vag-korsetin köppänöiltä.


      • Anonyymi

        Soitapa vaikkapa Helsingin Toyota Itäkeskukseen, Kuusamon Tojo-Auto Oy:hyn ja alat saamaan vastauksia, heillä tiedossa releongelmia.


    • Anonyymi

      Yaris hybrid, vain pari kuukautta vanha ja sama vika kuin aloituksessa mainittu. Toimi kuitenkin muuten normaalisti ajossa. Huolto käski viedä lämpimään ja oltuaan kolme tuntia lämpimässä, vikavalo oli kadonnut. Pakkasta -26.

    • Anonyymi

      Rele on ehjä mutta kaikki sen ulkopuolella on pas*aa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sama ongelma mulla. RAV4 hybrid awd-i vm 2019 johon rele vaihdettiin viime kesänä vihdoin. Teki viime talvena -15 asteesta alaspäin pakkasella sen että ei meinannut päästä liikkeelle ja teki herjatekstiä mittaristoon, ja kerran piti sitten viedä hinurin lavetilla korjaamolle sulamaan, tuoloin oli -22 astetta pakkasta.

      Tehdas selvitti tarkasti tuota ja laitettiin siis uusi relemalli. Mutta sama juttu jatkui tänä talvena eli -17 aamulla muutaman lyhyen kauppareissun jälkeen ja meinasi tiltata. Onneksi jo kesällä antoivat varmuudeksi huollossa ohjeen eli takasivuluukku tavaratilasta auki, akun viereinen relemötikkä irti ja kädessä lämmittää ja vaikka kuivaa vielä serlapaperilla varmuudeksi. Ja homma toimii, tuo on pieni vaiva välillä tehdä vaikka parkkipaikalla. Ottaa vaikka puolison tai naapurin mukaan, pyytää näyttämään valoa kännnykällä ja lämmittää releen. Onnistuu se yksinkin käsikopelolla.

      Muutoin viaton mukava auto!

      • Anonyymi

        Onko lisää satuja?


    • Anonyymi

      Ehkä Toyotan pitäis antaa vararele mukaan jo uuteen autoon koska ongelma on tiedossa? Muuta ei Toyota saa aikaiseksi. muka korjattu osa on samaa pa*kaa kuin alkuperäinen. Hyvin menee Tojolla nämä korjaukset.

      • Anonyymi

        Jos se olisikin ainoa vikakohde kun Toyota ei käynnistykään, niin noita releitä voisi hankkia kopallisen mukaan. Rele hajoaa vain siksi että siinä on liian heikko tehonkesto tai mekaanisesti heikko. Halpuutus on viety taas kerran äärimmilleen ja sitä satoa kerätään asiakkaan kustannuksella. Toyotan sähköt on aina ollut sen heikkous. Ennen paloi H7 polttimoita kun ne sai hallitsemattoman kovia virtapiikkejä ja heikot valot johtui vain niinkin yksinkertaisesta aisata kuin liian ohuet kaapeli joihin hukkui liikkaa virtaa. Voisin luetella useita vastaavia, mutta kaikkihan ne tietää jotka autojen kanssa ovat touhunneet.


      • Anonyymi

        Sinä puhut potaskaa.


    • Anonyymi

      Rav4:ssa ja Corollan kaksilitraisissa farkuissa rele on kylmässä ja kosteassa paikassa tavaratilan alla, 1.8:ssa moottoritilassa. Pienikoneisessa rollassa ei ole relevikoja. Minun Rav4:seen rele vaihdettiin takuuseen. Sen jälkeen auto toiminut täysin moitteettomasti. Takaluukun lukon toiminnassakin oli häiriöitä. Voitelu auttoi siihen. Mitään muuta vikaa autossa ei ole ollut.

    • Anonyymi

      Eilen itä-Suomessa -28 astetta. 2.0 Corolla toimi hyvin, Tien varret täynnä jäätyneitä Audeja ja relluja. Itellä tosin moottorin jäähdyttimen edessä suoja.

      • Anonyymi

        Audi onkin hinatuin auto. Se taitaa olla aika löyhä vehje.


    • Anonyymi

      Relevikaa on sun päässä. Järki seisoo. Viidenkymmenen seitsemän vuoden kokemuksella sanon että pidä akku hyvässä latingissa ja autosi käynnistyy aina talvellakin. Halvin ylläpitolaturi maksaa 25 EUR.

      • Anonyymi

        Saako sen kytkeä lohkolämmittemen kanssa samaan järjestelmään kiinteästi?
        Olis tosi hyvä et sais. Paljoks Defa ylläpitplaturi maksaa? Vai onko tojotehtaan halpuutus tarttunut jo omistajiinkin? Kumpi on muuten parempi Tojoon 5A vai 10A laturi?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

    • Anonyymi

      hybridijärjestemän toimintahäiriö vie auto huoltoon
      tarkista moottori vie auto huoltoon

      Tuli tänään ja auto jäi parkkikselle. Pakkasta -16.

      Kyllä relevikaa taitaa olla.

      70tkm ajettu Corolla 2.0 hybrid kolmisen vutta vanha

    • Anonyymi

      Puhutaan releviasta, mutta kuitenkaan Toyota ei osaa tuotakaan korjata. Mistähän se todellinen vika löytyykään?

      • Anonyymi

        Minun Rav4:ssa oli kyseinen vika. Rele vaihdettiin parempaan. Se on toiminut moitteetta Lapissa yli 35 asteen pakkasillakin.


    • Anonyymi

      Toyotan vahvistinputkien hehkut ovat liian pienitehoisia pakkasessa, joten rele ei vedä ja auto herjaa vioista.

    • Anonyymi

      Googlettakaa Toyota hybrid relay problem, niin kyllä matskua riittää.

      • Anonyymi

        Huh huh! Jo riittää vikaa.


    • Anonyymi

      Ja kuinkahan vanhasta autosta puhutaan??

      • Anonyymi

        Kyseessä on mielikuvitusauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on mielikuvitusauto.

        Uudet Toyotan hybridit siis kyseessä.


    • Anonyymi

      Harmillinen vika.

      • Anonyymi

        Juu, siinä yhdessä Corollassa mutta relax, 10 vuotta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, siinä yhdessä Corollassa mutta relax, 10 vuotta!

        Tuhansissa tojoissa, 3 vuoden takuulla.


    • Anonyymi

      Harmin paikka kun ei lähde käyntiin.

    • Anonyymi

      Halpuutus sen tekee.

    • Anonyymi

      Turha niitä releitä on syytellä ja vaihdella, kun vika on akun liian alhaisessa jännitteessä. Hyväkuntoisen täyteen ladatun akun lepojännitteen pitäisi näyttää noin 12,7 volttia. Jo alle 12,4 voltin jännitteellä alkaa akkuun muodostua sulfaattikiteitä, jotka heikentävät akun kapasiteettia. Kun jännite laskee 11,9 volttiin, akku on ajoneuvon 12 voltin sähköjärjestelmälle käytännössä tyhjä eli Toyota ei inahdakaan Pakkanen pahentaa tilannetta.

      • Anonyymi

        Harmin paikka.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Relax, kymmenen vuotta huoletta! Vain Toyotalta!

      • Anonyymi

        Relax, hybridi kymmenen vuotta huollossa. VainTojotalta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Relax, hybridi kymmenen vuotta huollossa. VainTojotalta !

        Kyllä saa muiltakin huolenpitosimuksen.


    • Anonyymi

      Toyota työllistää hinausautoyrittäjiä, peltiseppiä ja korjaamoita.

    • Anonyymi

      Saksalaiset romut työllistää hinausautoyrittäjiä, peltiseppiä ja korjaamoita.

      • Anonyymi

        Meni taas Teron ihan alle kun joku kertoo totuuksia Toyotan surkeudesta.


    • Anonyymi

      Eikös RAV4 ole yksi hinatuimmista autoista?.

      • Anonyymi

        On hinatuimpia ja myös ongelmia akun kanssa kun se ei lataannu riittävästi kun suunnittelijat eivät ole ihan onnistuneet työssään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hinatuimpia ja myös ongelmia akun kanssa kun se ei lataannu riittävästi kun suunnittelijat eivät ole ihan onnistuneet työssään.

        Ja releviat vaivaa!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4995
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1255
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe