Toyotat ojan pohjalla

Anonyymi

Uusi Rav4 -kiistattomasti todistaa Toyotan huterat ajo-ominaisuudet. Talvitestissä harvinaista että auto karkaa kertakaikkiaan käsistä ja ajautuu penkkaan. Voitte vain kuvitella miten olisi käynyt, jos ratissa olisi perus tojo pappa.

Tässä ajaa kuitenkin ammattilaiset:

https://tekniikanmaailma.fi/talviauto-2021-nain-toyota-rav4-ajautui-penkkaan-vaistokokeessa-katso-video/

Tässä vielä juttua surkeasti menneestä hirvenväistö testistä:

"Pöyristyttävän surkeaa, Toyota"

"Toyota RAV4:n uusi ladattava hybridi. Ruotsalaistestaajien mukaan auto käyttäytyi väistössä "villisti ja arvaamattomasti".

https://www.ksml.fi/teemat/3179149

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tollolootan ajonvakautus on pappamallia. Pidetään auto suorassa, ratin käännöstä riippumatta, ja yritetään jarruttaa vauhti pois. Hitaasti kontataan tientukkona, mutta papalla ei kädet ja ajotaito muuhun riitä. Jos vauhtia on liikaa, niin sitten mennään varmasti ja turvallisesti keula edellä päin estettä (tai suistutaan kaarteessa ulos ja päin puuta).

      Sopii toivoa, ettei ajoa hidastavaan ajonvakautukseen kypsyvät papat mene kytkemään sitä pois. Tollolootalla on perinteet kunniassa = ilman ajonvakautusta auto on kuin varsi edellä heitetty vasara. Siis pyörähtää helposti, kuten testissä nähtiin.

      • Anonyymi

        Se o Myrkynvihreä


      • Anonyymi

        "Sopii toivoa, ettei ajoa hidastavaan ajonvakautukseen kypsyvät papat mene kytkemään sitä pois."

        Aika pieni vaara. Suurin osa ei edes tiedä mikä ajonvakautus on puhumattakaan siitä että osaisivat kytkeä sen pois päältä. Ehkä vahingossa kun yrittävät etsiä Kansalaisradiota Ylen asemilta ja sormi lipsahtaa väärään valikkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sopii toivoa, ettei ajoa hidastavaan ajonvakautukseen kypsyvät papat mene kytkemään sitä pois."

        Aika pieni vaara. Suurin osa ei edes tiedä mikä ajonvakautus on puhumattakaan siitä että osaisivat kytkeä sen pois päältä. Ehkä vahingossa kun yrittävät etsiä Kansalaisradiota Ylen asemilta ja sormi lipsahtaa väärään valikkoon.

        Oli ajonvakautus mikä tahansa. RAV4 on kuitenkin parhaita autoja Suomen talveen. Kansa on puhunut lompakollaan pulinat pois. Mikäli Toyota olisi huono se ei olisi myydyin automerkki. Kaikki tietää, että Toyotan autoissa ei koskaan ole vikoja, sillä Toyota on viattomuudestaan kuuluisa. Se on myös Suomen pitkäikäisin automerkki, sillä Toyotat eivät ruostu juuri lainkaan. Niiden tekniikka on lähes ikuista. Ajamalla niitä ei rikki saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli ajonvakautus mikä tahansa. RAV4 on kuitenkin parhaita autoja Suomen talveen. Kansa on puhunut lompakollaan pulinat pois. Mikäli Toyota olisi huono se ei olisi myydyin automerkki. Kaikki tietää, että Toyotan autoissa ei koskaan ole vikoja, sillä Toyota on viattomuudestaan kuuluisa. Se on myös Suomen pitkäikäisin automerkki, sillä Toyotat eivät ruostu juuri lainkaan. Niiden tekniikka on lähes ikuista. Ajamalla niitä ei rikki saa.

        "RAV4 on kuitenkin parhaita autoja Suomen talveen. Kansa on puhunut lompakollaan pulinat pois. Mikäli Toyota olisi huono se ei olisi myydyin automerkki. "

        Eihän myydyin tarkoita samaa kuin paras.

        Myydyin on se, jota onnistutaan markkinoimaan tehokkaasti ja jossa hinta/se mitä saa, on hyvin balansissa.

        Halpa ja huonokin voi olla myydyin, jos se on jotenkin käyttökelpoinen ja ajaa asiansa, mutta ei se siitä parasta tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli ajonvakautus mikä tahansa. RAV4 on kuitenkin parhaita autoja Suomen talveen. Kansa on puhunut lompakollaan pulinat pois. Mikäli Toyota olisi huono se ei olisi myydyin automerkki. Kaikki tietää, että Toyotan autoissa ei koskaan ole vikoja, sillä Toyota on viattomuudestaan kuuluisa. Se on myös Suomen pitkäikäisin automerkki, sillä Toyotat eivät ruostu juuri lainkaan. Niiden tekniikka on lähes ikuista. Ajamalla niitä ei rikki saa.

        Toyotan myyntimäärillä ei ole oikeasti mitään tekemistä tuotteen ominaisuuksien tai laadun kanssa, on joskus reilut 10 vuotta sitten ollut, mutta ei tosiaan enää.
        Suomi on suuri poikkeus jossa Toyotaa myydään, muuten se kelpaa vain Aasiassa ja Jenkeissä jossa ei ole osattu tehdä autoja useaan kymmeneen vuoteen ja siellä on suorat tiet.
        RAVin neliveto on vitsi, riittää kun yksi pyörö ei saa pitoa niin auto jää paikoillleen.
        Kovin arvaamaton nopeassa liikkeessä ja avustimet toimii jos toimi, ei voi tietää etukäteen. Kovin merkki ruostumaan ja tekniikka on muutenkin heikennetty entisestään, eivät kestä ajoa ja kilometrejä.


    • Anonyymi

      Tällaisia autoja ei taida olla suunniteltu Suomen talveen. Hengenvaarallinen kapistus!

      • Anonyymi

        Juu joo nehän ovat tiellä tientukkona kun ajavat hautajaissaatto nopeutta hahaaaa


        T.köfffff


      • Anonyymi

        Toyota RAV4 myy enemmän kuin Skodan Kodiaq ja Karoq yhteensä. Se kertoo jo paljon Kyseisten autojen ominaisuuksista, kestävyydestä ja viattomuudesta. RAV4:ssä on kuitenkin kunnon neliveto toisin kun noissa Skodissa. Haldex neliveto on nelivedon irvikuva. Sillä ei tee mitään silloin kuin sitä tarvittaisiin. Ei mikään ihme, että paras katumaasturi myy parhaiten.


    • Anonyymi

      Tojotat kyntää ojan pohjia. VW pysyy tiellä.

      • Anonyymi

        Kaikki autot kyntää ojan pohjia kun kuskina on taitamaton. Taitaa Toyota RAV4 olla vuoden talviauto 2021. Toyota on kuitenkin talven kannalta tärkeissä ominaisuuksissa täysin suvereenisti paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki autot kyntää ojan pohjia kun kuskina on taitamaton. Taitaa Toyota RAV4 olla vuoden talviauto 2021. Toyota on kuitenkin talven kannalta tärkeissä ominaisuuksissa täysin suvereenisti paras.

        Kyllä luulisin että TM testkuljettajat ei mitään pappoja ole. Jos ammattilaiselta auto ryöstäytyy käsistä kyllä kulkupeliä voi syyttää. Eikä noilla eväillä testivoittoa tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä luulisin että TM testkuljettajat ei mitään pappoja ole. Jos ammattilaiselta auto ryöstäytyy käsistä kyllä kulkupeliä voi syyttää. Eikä noilla eväillä testivoittoa tule.

        "Kyllä luulisin että TM testkuljettajat ei mitään pappoja ole. "

        Hyvin kirjoitat tuossa että "luulisit".

        Kannattaa selvittää asiat. Ainakin muutama vuosi sitten oli tekniikan maailman autopuolen avustajina sellaisia henkilöitä jotka olivat tekemässä lehteä jo 1960-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki autot kyntää ojan pohjia kun kuskina on taitamaton. Taitaa Toyota RAV4 olla vuoden talviauto 2021. Toyota on kuitenkin talven kannalta tärkeissä ominaisuuksissa täysin suvereenisti paras.

        Missä tärkeissä asioissa, lämppäri voi olla se ainoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä luulisin että TM testkuljettajat ei mitään pappoja ole. "

        Hyvin kirjoitat tuossa että "luulisit".

        Kannattaa selvittää asiat. Ainakin muutama vuosi sitten oli tekniikan maailman autopuolen avustajina sellaisia henkilöitä jotka olivat tekemässä lehteä jo 1960-luvulla.

        https://tekniikanmaailma.fi/toimituksen-yhteystiedot/

        Lehti suorastaan ylpeilee ikääntyvällä miehityksellä. Ikää ei miehistä / naisista kerrota, mutta kuvista nähdään että useimmat on lähempänä eläkeikää kuin koulun penkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä luulisin että TM testkuljettajat ei mitään pappoja ole. Jos ammattilaiselta auto ryöstäytyy käsistä kyllä kulkupeliä voi syyttää. Eikä noilla eväillä testivoittoa tule.

        Ottivat ESPn pois päältä ihan tarkoituksella.

        Vain kahdessa autossa tuo ylipäänsä oli mahdollista. Mitäpä jos niistä muista poistettasiin ESP kuviosta vaikka sulekkeen poistolla tai muulla tavalla, mikä olisi saldo?

        Nykyautot on käytännössä täysin ESPn varaan suunniteltuja, siis keskimäärin.
        Ehkä Tojotankin pitäisi jättää ESP on/off nappi pois kuten bimmeriä lukuunottamatta muutkin tekivät.
        VAI, onko niin että muut eivä tuskalla jättää ESP nappia pois? Olisiko lopputulos vielä karumpaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottivat ESPn pois päältä ihan tarkoituksella.

        Vain kahdessa autossa tuo ylipäänsä oli mahdollista. Mitäpä jos niistä muista poistettasiin ESP kuviosta vaikka sulekkeen poistolla tai muulla tavalla, mikä olisi saldo?

        Nykyautot on käytännössä täysin ESPn varaan suunniteltuja, siis keskimäärin.
        Ehkä Tojotankin pitäisi jättää ESP on/off nappi pois kuten bimmeriä lukuunottamatta muutkin tekivät.
        VAI, onko niin että muut eivä tuskalla jättää ESP nappia pois? Olisiko lopputulos vielä karumpaa?

        > Ottivat ESPn pois päältä ihan tarkoituksella.

        Koska EPS oli täysin surkea. Reagoi liian hitaasti ja herättyään rajuotteisesti. Pyrki lähinnä pitämään auton suorassa - no, onhan se parempi törmätä esteeseen keula kuin kylki edellä, mutta vielä parempi olsi väistää este kokonaan. Se ei "hartialukkoa" jäjittelevällä ESP:llä onnistu

        OK, eli surkea EPS tuntuu haittaavan ajoa ja se on mahdollista kytkeä pois, joten itsensä osaavaksi kuvitteleva (valtaosa autoilijoista yliarvioi kykynsä) kytkee sen pois. Sitten paljastuukin, että auton ominaisuudet ovat sitä perinteistä japsipulkkamallia. Kun perä lähtee irti, peli on menetetty. Tunnetaan myös "varsi edellä heitetty vasara" -mallina. Kyllä, tämä on sitä perinteistä tojolootaa, nimim. kokemusta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki autot kyntää ojan pohjia kun kuskina on taitamaton. Taitaa Toyota RAV4 olla vuoden talviauto 2021. Toyota on kuitenkin talven kannalta tärkeissä ominaisuuksissa täysin suvereenisti paras.

        TM:n suorittama väistötesti nimenomaan on talven kannalta tärkeä testi. Paljon tärkeämpi kuin lämmityslaitetestissä menestyminen minuuttia nopeammalla lämpiämisellä kuin joku kilpailija. Tästäkään ei tosin ole vielä tietoa. Todennäköisesti kaikkien täyssähköautojen matkustamot lämpiävät nopeammin kuin Toyotan.


    • Anonyymi

      Saksalaisten kyhäämä Bosh ajonvakautus miten Toyota tähän liittyy? Sakut ei ole sähkö tekniikassa olleet koskaan kovin välkkyjä mutta nyt niillä ajon vakautus standardi mistä nyt vaikka Toyota kärsii.

      • Anonyymi

        Hihii, se säädetään ohjelmalla. Toyotalla taitaa olla se NipponDenso joka on tietenkin kehno.


      • Anonyymi

        Huonot ajo-ominaisuudet jokin hyvin wanhanaikainen ja tönkösti toimiva ESP -järjestelmä, "kun halvalla sai alelaarista"

        Siinä sitä halbuuttaamista by toy-pet vai mikä tämä itäautomerkki nyt olikaan?


    • Anonyymi

      Noilla eväillä ei varmasti tule talvitestin voittoa. Videolta voi tyhmempikin huomata kuinka mahdollisuus voittoon luiskahtaa ojaan.

      • Anonyymi

        Arvosanat määräytyy ESP päällä ajetuista väsitöistä koska vain kahdessa autossa valmistaja luottaa edes jotenkin autojen kykyihin ilman ESP:tä.


      • Anonyymi

        Ei se ojaan ajo ole auton vika. Kyllä se on sata prosenttisesti kuskin vika. Nuo TM:n testiajajat ovat kuitenkin taidoiltaa korkeintaa keskivertoja, mutta toden näköisesti sen alle. Tavis kuskin ei tarvi koskaan leikkiä olevansa Ogier tai Tanak. Siinä käy jystiinsa noin kun aletaan kaahailemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvosanat määräytyy ESP päällä ajetuista väsitöistä koska vain kahdessa autossa valmistaja luottaa edes jotenkin autojen kykyihin ilman ESP:tä.

        ESP päällä Rav4 ei pärjää yhtään paremmin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ojaan ajo ole auton vika. Kyllä se on sata prosenttisesti kuskin vika. Nuo TM:n testiajajat ovat kuitenkin taidoiltaa korkeintaa keskivertoja, mutta toden näköisesti sen alle. Tavis kuskin ei tarvi koskaan leikkiä olevansa Ogier tai Tanak. Siinä käy jystiinsa noin kun aletaan kaahailemaan.

        On täysin Toyotan vika jos sillä ESP kytkettynä ei pysty estettä väistämään hiljaisemmalla nopeudella kuin BMW:llä ilman ESP:tä! Kyseinen BMW ei ole edes mikään matalakorinen sporttiauto. Toyota nyt vaan on niin huono hallittava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ojaan ajo ole auton vika. Kyllä se on sata prosenttisesti kuskin vika. Nuo TM:n testiajajat ovat kuitenkin taidoiltaa korkeintaa keskivertoja, mutta toden näköisesti sen alle. Tavis kuskin ei tarvi koskaan leikkiä olevansa Ogier tai Tanak. Siinä käy jystiinsa noin kun aletaan kaahailemaan.

        Sehän on monet kerrat tutkimuksissa todettu, että keskivertoautoilija kuvittelee olevansa keskivertoa parempi kuljettaja = yliarvioi kykynsä.

        Kun heikkotasoinen ajonvakautus tuntuu lähinnä hidastavan menoa (totta), itsestään liikoja kuvitteleva kuski päättää kokeilla, pääsikö ilman sitä nopemmin eteenpäin. Sitten astuukin kuvaa perinteinen tojon tyyli - auto on kuin varsi edellä heitetty vasara. Jos ja kun perä pääsee lipsahtamaan sivulle, se on menoa.

        Niin tuttua, niin tuttua. Terveisin ex itäautolija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvosanat määräytyy ESP päällä ajetuista väsitöistä koska vain kahdessa autossa valmistaja luottaa edes jotenkin autojen kykyihin ilman ESP:tä.

        Tolloloota on valinnut, kustannuksia säästääkseen, niin halvan/huonon/vanhanaikaisen EPS järjestelmän, että on katsonut välttämättömäksi tarjota mahdollisuuden sen pois kytkemiseen. Maksaa se EPS nappikin jotain ja sekin jätettäisiin pois, jos mahdolista.

        Muuten hyvä, mutta halpuutus/vanhanaikaisuus koskee myös ajo-ominaisuuksia...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6402
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4123
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      268
      2543
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1508
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1367
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe