Kalasatamaan Asumisoikeusyhtiö

Anonyymi

11

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No sä oot ainakin aikaisin liikkeellä. Tuon kohteen aloitus on aikaisintaan 2 vuoden kuluttua ja jos ne suunnitelmat venyy samalla tavalla kuin Mellarissa niin tuon talon rakentaminen alkaa vasta joskus 2024-25

    • Anonyymi

      En ole itse kiinnostunut Kalasatamasta, laitoin vaan tiedoksi niille, jotka on - ja joilla on pitkän tähtäimen suunnitelmia. Kun Kalasatamaan tai Jätkäsaareen nousee HASO-taloja, niin niihin ei pääse kuin numeroaan pitkään jemmanneet hakijat. Oon päätellyt, että on monelle unelmasijainti - mutta ei minulle. Ja Yrjö ja Hanna -kodit on aika tuntematon toimija monelle.

      • Anonyymi

        Eihän uuden systeemin aikana voi tehdä pitkänajan suunnitelmia kun numero on voimassa vain oliko peräti 3 vuotta vai vain 2vuotta. Suunnittele sitten tulevaa asumista.


      • Anonyymi

        Ihan ok kun laitoit tuosta tietoa. Ei sillä, itseäni ei Kalasatama alueena kiinnosta pätkän vertaa. Yllättävän moni tuosta alueesta on innostunut.


    • Anonyymi

      Se on ihan oikein, ettei lakimuutoksen jälkeen ole numero voimassa paria vuotta enempää. Jää kaikille tasavertaisemmat mahdollisuudet saada asunto. Eihän se ole asiallista, että haetaan useita numeroita ja sitten jollain 25 - 30 vuotta vanhalla numeroilla viedään halutuimmat kohteet. Lakimuutos tulee muistaakseni voimaan 2022 ja siitä vielä 3 vuotta eteenpäin on vanhat haetut numerot voimassa - eli tästä vuodenvaihteesta vielä 4 vuotta eteenpäin voi pelata vaikka kuinka vanhoilla numeroilla... Toivottavasti siinä vaiheessa hilloajat ovat löytäneet mieluisan asunnon, koska silloin jää tuoreemmille hakijoille paremmat mahdollisuudet. Toivottavasti tulee lakiin myös muutos, että vain yksi numero kerrallaan voi olla voimassa. Jos ei nuo käytännöt kelpaa, niin tuskin on sitten akuuttia asunnon tarvettakaan... jos on varaa odottaa 20 vuotta että rakennetaan Kalasatamaan.

    • Anonyymi

      Ei Kalasatamaan ikinä.

      • Anonyymi

        Hyvä, mene sinä Korson Alakulomäkeen ja minä menen Kalasatamaan. Molemmat voittaa.


    • Anonyymi

      Kalasatamassa saa nauttia vuosikymmenten mittaisesta rakennuskoneiden metelistä, pölystä ja härdellistä. Pilvenpiirtäjät peittävät taivaan ja auringonpaisteen. Jalankulkijoiden väylät on järkyttävän huonosti resursoitu, ikkunasta saa ihailla viereisen talon seinää tai merta (joka on se kallein vaihtoehto) tai ohikiitävää metroa tai toisen lokeroasujan kodin ikkunoiden takaa paljastuvaa elämää. - Mutta hei, onhan se sentään Kalasatama, vanhan sataman ja teollisuusalueen myrkkymaille kalliilla putsatun maaperän päälle rakennettu - ja tarjoaa toki ihan eri statuksen asujalleen kuin Korso ;)

      • Anonyymi

        "Mutta hei, onhan se sentään Kalasatama, vanhan sataman ja teollisuusalueen myrkkymaille kalliilla putsatun maaperän päälle rakennettu"

        No mitä väliä jos kerran on putsattu eli ei siis mitään väliä.
        Mutta ainahan se riittää tekosyyksi oman agendansa pönkittämiseen.


        " - ja tarjoaa toki ihan eri statuksen asujalleen kuin Korso ;)"

        Jos jollekin Korsolla ja Kalasatamalla ei ole muuta eroa kuin "status" niin huhhuh

        Onneksi meillä on Korsoja niille jotka eivät halua majoittua keskustoihin, mutta onneksi on myös keskustoja niille jotka eivä halua Alakulomäkiin.


      • Anonyymi

        Niin no. Tämän kommentin kirjoittaja ei ole sekuntiakaan asunut Kalasatamassa. Tällä vuosituhannella rakennetuissa taloissa äänieristys on sellainen, että esim. koneellisen ilmastoinnin ääni on suunnilleen samaa luokkaa ohiajavan liikenteen ääneen verrattuna.

        Rakennusmelu (mahdollinen) kuuluu aika heikosti. Ikkunoita ei edes saa auki (kuin raolleen) <=> koneellinen ilmastointi. Parvekkeilla on lasitukset, nekin pitää avata, jos haluaa siitä valtavasta metelistä nauttia.

        Jos asuu aivan uudessa talossa (eli yleensä ihan rakentamisen vieressä), niin silloin voi jonkin verran ääntä tulla sisälle.


    • Anonyymi

      Varma tieto, kalasataman pilvenpiirtäjien katoille tulee benjihyppy parvekkeet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3710
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3002
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2910
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2778
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2714
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2465
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      2231
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      210
      1923
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1917
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1867
    Aihe