Koiranpennun irvistelystä

Anonyymi

Meillä reilu puoli vuotias sekarotuinen paimenkoiran pentu.
Halaisinkin kysyä, että pitääkö huolestua, ku pentu näyttää hampaitaan leikkiessä ihmisen kanssa? Ei pure puremalla, vaan saattaa ottaa vaikka ranteen samalla suuhun. Leikkipuremista, ei jää hampaista mitään jälkiä, eikä satu. Päästää myös irti heti käskettäessä.
Pitääkö hampaiden näyttelyyn puuttua vai onko normaalia leikkiin kuuluvaa?
Aiempien koirien kanssa en tämmöistä muista, mutta edellisen pentuajasta onkin jo 16 vuotta aikaa.

27

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitäs luulisit itse, pitääkö koira opettaa olemaan pureksimatta ihmisiä? Jos sinun on liian hankala päättää ilman keskustelupalstaakin, tuleeko tuohon puuttua vai antaa vain jatkua (ja ikää myöten pahentua), niin koiraa ei kannata olla ollenkaan. Hyvin simppeliä.

    • Anonyymi

      Tuosta irvistelystä lähinnä olin huolissani. Onko tuo irvistely pennuille normaalia leikkikäytöstä vai onko se itse irvistely merkki jostain huolestuttavasta?
      Kuten tuossa aloituksessa mainitsinkin, niin päästää hampaat irti heti käskettäessä.
      On kyllä ihan koulutuksen alla koira, mutta pennulta nyt en vielä odota täydellistä käyttäytymistä. Tarvii vielä paljon ohjausta, monessa asiassa.
      Eli ihan tuosta irvistelystä kysyin,että pitääkö siihen puuttua. Ei murise eikä hyöki, vaan leikkiessä näkyy hampaat. Ei pure vaan ottaa vaikka sormen tai ranteen hampaiden väliin purematta ihmistä.

      • Anonyymi

        Se, minkä sallit nyt, pahenee koiran kasvaessa. Muista se. Kun tämän onnistut sisäistämään, niin mietipä itse, olisiko syytä puuttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, minkä sallit nyt, pahenee koiran kasvaessa. Muista se. Kun tämän onnistut sisäistämään, niin mietipä itse, olisiko syytä puuttua.

        Eli sinäkään et tiedä, onko pennuilla normaaliin leikkiin kuuluvaa, jos hampaat näkyy? Näin oletan, ku höposet ympäripyöreitä.
        Yritin kysyä, että onko ihmisen kanssa leikkiessä hampaiden näyttely normaalia pennulle. Vai onko syytä huolestua
        Keskenään kun koirat leikkivät, ni niillähän hampaat on näkyvissä useinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinäkään et tiedä, onko pennuilla normaaliin leikkiin kuuluvaa, jos hampaat näkyy? Näin oletan, ku höposet ympäripyöreitä.
        Yritin kysyä, että onko ihmisen kanssa leikkiessä hampaiden näyttely normaalia pennulle. Vai onko syytä huolestua
        Keskenään kun koirat leikkivät, ni niillähän hampaat on näkyvissä useinkin.

        Voit unohtaa muiden "ympäripyöreät" vastaukset, jos itse olet niin ulapalla, että jankkaat toisarvoisista asioista, joita ei jaksa edes kommentoida tärkeimmän pointin sijaan. Jollet nyt ole jo rivien välistä lukenut, miten asia on, niin kannattaa olla vain koirattomana. Koiran omistaminen tuo vastuun sen koulutuksesta, ja koulutuksen onnistuminen onnistuu vain, jos tällaisia asioita ei tarvitse oikein erikseen kysellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit unohtaa muiden "ympäripyöreät" vastaukset, jos itse olet niin ulapalla, että jankkaat toisarvoisista asioista, joita ei jaksa edes kommentoida tärkeimmän pointin sijaan. Jollet nyt ole jo rivien välistä lukenut, miten asia on, niin kannattaa olla vain koirattomana. Koiran omistaminen tuo vastuun sen koulutuksesta, ja koulutuksen onnistuminen onnistuu vain, jos tällaisia asioita ei tarvitse oikein erikseen kysellä.

        Kiitos sinulle ihanasta vastauksestasi. Olet lämmin ja empaattinen ihminen.
        Tämä sinun mielestäsi toisarvoinen asia kun oli se ainoa asia, mikä mietitytti. Muuten koira on hyväkäytöksinen ja koulutus hyvällä mallilla.
        Minäpä annan koiran pois, kun olen niin ulapalla tässä asiassa. Kiitos avusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit unohtaa muiden "ympäripyöreät" vastaukset, jos itse olet niin ulapalla, että jankkaat toisarvoisista asioista, joita ei jaksa edes kommentoida tärkeimmän pointin sijaan. Jollet nyt ole jo rivien välistä lukenut, miten asia on, niin kannattaa olla vain koirattomana. Koiran omistaminen tuo vastuun sen koulutuksesta, ja koulutuksen onnistuminen onnistuu vain, jos tällaisia asioita ei tarvitse oikein erikseen kysellä.

        https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/4876193/Koirat pidettava kytkettyina taajamien ulkopuolellakin sunnuntaista alkaen

        Pakko laittaa tämä linkki missä kuva koirista. Nämä koirat siis on väärällä ihmisellä, koska hampaat näkyy.
        Näin meidän koirallakin leikkiessä on hampaat näkyvillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/4876193/Koirat pidettava kytkettyina taajamien ulkopuolellakin sunnuntaista alkaen

        Pakko laittaa tämä linkki missä kuva koirista. Nämä koirat siis on väärällä ihmisellä, koska hampaat näkyy.
        Näin meidän koirallakin leikkiessä on hampaat näkyvillä

        No voi itku kun on koirilla keskenään temmeltäessä hampaat näkyvillä. Sehän on tietenkin sama asia kuin se, että koira irvistelee ja käyttää hampaita ihmiseen! Näin ainakin sinun idiootinlogiikalla, mikä kätevästi varmistaakin sen, miten pahasti olet ulapalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi itku kun on koirilla keskenään temmeltäessä hampaat näkyvillä. Sehän on tietenkin sama asia kuin se, että koira irvistelee ja käyttää hampaita ihmiseen! Näin ainakin sinun idiootinlogiikalla, mikä kätevästi varmistaakin sen, miten pahasti olet ulapalla.

        Niinkuin olen jo monessa viestissä asian esittänyt, kysyin juurikin sitä, onko se hampaiden näyttely normaalia pennun leikkiä ihmisen kanssa.
        Ja olen sanonut, ettei pentu PURE ihmistä.
        Jos ei ole ok tämmöinen, olisit voinut heti vastata vaikka "ei saa antaa pennun näytellä hampaita" tai "tapa kannattaa karsia heti pois". Sen sijaan, että olisit antanut fiksuna ihmisenä idiootille vastauksen, aloit haukkumaan ja aukomaan turpaasi.

        Edellinen koirani kun oli pentu 16 vuotta sitten ja rotuna roikkuhuulinen mastiffi, niin ei ne hampaiden mahdolliset näyttelyt edes olisi olleet niin selviä.

        Mutta on hienoa, että sinun kaltaiset ihmiset ihmiset saavat hyvän mielen edes muita netissä mollaamalla ja riitaa haastamalla. 🤗 Jos elämästä ei muuten iloa saa, ni suotakoon edes tämä ilo teille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin olen jo monessa viestissä asian esittänyt, kysyin juurikin sitä, onko se hampaiden näyttely normaalia pennun leikkiä ihmisen kanssa.
        Ja olen sanonut, ettei pentu PURE ihmistä.
        Jos ei ole ok tämmöinen, olisit voinut heti vastata vaikka "ei saa antaa pennun näytellä hampaita" tai "tapa kannattaa karsia heti pois". Sen sijaan, että olisit antanut fiksuna ihmisenä idiootille vastauksen, aloit haukkumaan ja aukomaan turpaasi.

        Edellinen koirani kun oli pentu 16 vuotta sitten ja rotuna roikkuhuulinen mastiffi, niin ei ne hampaiden mahdolliset näyttelyt edes olisi olleet niin selviä.

        Mutta on hienoa, että sinun kaltaiset ihmiset ihmiset saavat hyvän mielen edes muita netissä mollaamalla ja riitaa haastamalla. 🤗 Jos elämästä ei muuten iloa saa, ni suotakoon edes tämä ilo teille.

        Aina vain pahenee, jollet ihan oikeasti tiedä näin yksinkertaisia asioita, vaan joudut itseäsi sivistämään keskustelupalstalla. Sinun on _edelleen_ täysin irrelevanttia miettiä sitä, mikä on pennulle normaalia. Vähän välkympi tietäisi vastauksen siihenkin, mutta koska sinä et tiedä, niin ole sitten tietämättä. Se kuitenkin kannattaa tietää, minkä pennulta voi sallia ja mitä ei. Jälkimmäiseen kategoriaan kuuluu sekä irvistely että hampaiden käyttö ihmiseen niin selkeästi, että jopa sinun se pitäisi kyetä käsittää. Jollet käsitä, niin ei kannata omistaa koiraa. "Mää en kyllä tiennyt!" ei käy tekosyystä sitten, kun jotain käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina vain pahenee, jollet ihan oikeasti tiedä näin yksinkertaisia asioita, vaan joudut itseäsi sivistämään keskustelupalstalla. Sinun on _edelleen_ täysin irrelevanttia miettiä sitä, mikä on pennulle normaalia. Vähän välkympi tietäisi vastauksen siihenkin, mutta koska sinä et tiedä, niin ole sitten tietämättä. Se kuitenkin kannattaa tietää, minkä pennulta voi sallia ja mitä ei. Jälkimmäiseen kategoriaan kuuluu sekä irvistely että hampaiden käyttö ihmiseen niin selkeästi, että jopa sinun se pitäisi kyetä käsittää. Jollet käsitä, niin ei kannata omistaa koiraa. "Mää en kyllä tiennyt!" ei käy tekosyystä sitten, kun jotain käy.

        No tyhmyydellenihän en voi valitettavasti mitään.
        Juuri siksi asiaa täältä kysyinkin.
        Edellisen mastiffin kanssa kun ei muistaakseni tällaista tapaa ollut tai vaikka olisikin käyttäytynyt samoin, nuo lörppähuulet olisi peittänyt hyvin hampaat näkyvistä. Eli ehkäpä olin tällekin koiralle mahdollisesti tavan hyväksynyt, kun en sitä hampaiden näyttelyä olisi leikin lomassa tuolta huulien takaa huomannut.
        Kuinka tahansa, oli mahtavan kiltti kaikkia rakastava möhkäle koko elämänsä.
        Eli hyvin on elämä sujunut suht hankalankin koiran kanssa, vaikka minä, tietämätön, tyhmä, idiootti, jolla ei koiraa pitäisi ollakaan, en tähän asiaan ollut ennen törmännyt.
        Mutta kiitos, että sinä viisaana jaksoit valistaa 🤗


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tyhmyydellenihän en voi valitettavasti mitään.
        Juuri siksi asiaa täältä kysyinkin.
        Edellisen mastiffin kanssa kun ei muistaakseni tällaista tapaa ollut tai vaikka olisikin käyttäytynyt samoin, nuo lörppähuulet olisi peittänyt hyvin hampaat näkyvistä. Eli ehkäpä olin tällekin koiralle mahdollisesti tavan hyväksynyt, kun en sitä hampaiden näyttelyä olisi leikin lomassa tuolta huulien takaa huomannut.
        Kuinka tahansa, oli mahtavan kiltti kaikkia rakastava möhkäle koko elämänsä.
        Eli hyvin on elämä sujunut suht hankalankin koiran kanssa, vaikka minä, tietämätön, tyhmä, idiootti, jolla ei koiraa pitäisi ollakaan, en tähän asiaan ollut ennen törmännyt.
        Mutta kiitos, että sinä viisaana jaksoit valistaa 🤗

        Varmaan kannattaa hankkia koiria, joista ei ymmärrä yhtikäs mitään. Vain sinulle voi tulla yllätyksenä, että paimenkoiralle on tyypillistä käyttää suutaan, mutta asialle pitää ehdottomasti tehdä jotain. Ero mastiffiin on kuin yöllä ja päivällä, joten on käsittämätöntä, että iniset mastiffistasi tähän väliin yhtään mitään. Koska et selvästikään tiedä, millainen elikko sinulla on ja mitä sen kanssa pitää tehdä, niin siitä on syytä luopua välittömästi.


    • Anonyymi

      Niin no, luulisi sen olevan sanomattakin selvää että siihen pitää puuttua. Leuat vain vahvistuvat pennun kasvaessa eikä todellakaan tarvita kuin yksi kerta kun koira innostuu leikkiessään niin ettei muista varoa. Sitten on reiät kädessä ja on turha itkeä kun on itse ongelman aiheuttanut. Toivottavasti reijittää vain omistajan eikä sivullista tai vaikka jonkun lasta.

      Tässä muutama tapaus, jossa paimenkoira vähän napsahti ja puri ikävin seurauksin:
      https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/3074202
      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000195343.html
      https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/1074050404/Koira puri lasta kasvoihin ja kurkkuun Vuolijoella

      Nyt kannattaakin kysyä itseltään mikset tajua ihan itse, että hampaiden käyttö kielletään ilman muuta eikä tällaista pitäisi joutua edes kyselemään. Kerrassaan huolestuttavaa missä käsissä koira on.

      • Anonyymi

        Hampaiden käyttö onkin kielletty, niinkuin sanoinkin jo. Irrottaa heti käskettäessä, vaikkei edes pure.
        Eikä tarvitse huolestua. Kuten jo tämänkin olen sanonut, koira käyttäytyy oikein hyvin, ja koulutus hyvällä mallilla 😘


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hampaiden käyttö onkin kielletty, niinkuin sanoinkin jo. Irrottaa heti käskettäessä, vaikkei edes pure.
        Eikä tarvitse huolestua. Kuten jo tämänkin olen sanonut, koira käyttäytyy oikein hyvin, ja koulutus hyvällä mallilla 😘

        Tottakai saa huolestua jos se leikin tiimellyksessä kokeilee hampaita ihmiseen etkä koe tarvetta tehdä mitään. Normaalijärkiset kyllä huolestuvat eivätkä valkopese asiaa kuten sinä yrität tehdä. Niin kuin kirjoitinkin jo, niin ei se tarvitse olla kuin yksi kerta kun koira erehtyy "leikkiessä" nappaamaan liian kovaa. Sopii toivoa ettei kohteena ole silloin jonkun lapsi tai ylipäätään sivullinen vaan ihan sinä itse. Ei sitten saada taas uutta juttua lehtiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai saa huolestua jos se leikin tiimellyksessä kokeilee hampaita ihmiseen etkä koe tarvetta tehdä mitään. Normaalijärkiset kyllä huolestuvat eivätkä valkopese asiaa kuten sinä yrität tehdä. Niin kuin kirjoitinkin jo, niin ei se tarvitse olla kuin yksi kerta kun koira erehtyy "leikkiessä" nappaamaan liian kovaa. Sopii toivoa ettei kohteena ole silloin jonkun lapsi tai ylipäätään sivullinen vaan ihan sinä itse. Ei sitten saada taas uutta juttua lehtiin.

        Ihmettelen vain suuresti, mistä olet saanut tuon pakkomielteen, että koirani pureksii ihmisiä? Tai en tiedä pitäisikö puremiseen puuttua?
        Alusta asti olen kysynyt, että onko normaalia koiranpennulle, että leikkiessä irvistelee.
        Minäkin voin irvistellä ja ajattele, en silti pure mitään tai ketään. Eikä liity asiaan mitenkään, mutta eipä omat juttusikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen vain suuresti, mistä olet saanut tuon pakkomielteen, että koirani pureksii ihmisiä? Tai en tiedä pitäisikö puremiseen puuttua?
        Alusta asti olen kysynyt, että onko normaalia koiranpennulle, että leikkiessä irvistelee.
        Minäkin voin irvistellä ja ajattele, en silti pure mitään tai ketään. Eikä liity asiaan mitenkään, mutta eipä omat juttusikaan.

        ???Mitä ihmettä selität???

        Aivan selvästi kerrot aloituksessa pennun käyttävän leikkiessä hampaita ihmisiin. Joten mistähän sellaisen kuvan on voinut saada?! Ihan uskomatonta miten pahasti voi ihminen olla sekaisin. Se on kerrassaan huolestuttavaa ettei sinusta mitään ongelmaa edes ole kuten olen jo kirjoittanutkin. Pelottavaa ajatella, että joku kaunis päivä koira reijittää jonkun lapsen innostuessaan liikaa "leikkiessä" kuten noissa linkkaamissanikin tapauksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ???Mitä ihmettä selität???

        Aivan selvästi kerrot aloituksessa pennun käyttävän leikkiessä hampaita ihmisiin. Joten mistähän sellaisen kuvan on voinut saada?! Ihan uskomatonta miten pahasti voi ihminen olla sekaisin. Se on kerrassaan huolestuttavaa ettei sinusta mitään ongelmaa edes ole kuten olen jo kirjoittanutkin. Pelottavaa ajatella, että joku kaunis päivä koira reijittää jonkun lapsen innostuessaan liikaa "leikkiessä" kuten noissa linkkaamissanikin tapauksissa.

        😂😂😂😂😂
        Kysymys jonka aloituksessani tein:
        "Halaisinkin kysyä, että pitääkö huolestua, ku pentu näyttää hampaitaan leikkiessä ihmisen kanssa?"

        Lisäksi kirjoitin näin:
        "Ei pure puremalla, vaan saattaa ottaa vaikka ranteen samalla suuhun. Leikkipuremista, ei jää hampaista mitään jälkiä, eikä satu. Päästää myös irti heti käskettäessä.
        Pitääkö hampaiden näyttelyyn puuttua vai onko normaalia leikkiin kuuluvaa?"

        Nyt kun luet, kysymykseni siis on pitääkö huolestua tai puuttua HAMPAIDEN NÄYTTELYYN. En missään vaiheessa kysynyt, pitääkö puremiseen puuttua 😂😂😂
        Aivan toinen asia taas tuo, että saattaa ottaa esim. ranteen suuhun purematta sitä ja päästää irti käskettäessä. Niinkuin tietenkin tehdään. Jos et sitä tuosta tekstistä nyt tajunnut, en voi mitään 😂

        Eli lukemisen ymmärrys. Puremiseen on puututtu ja puututaan. Siitä en kysynyt. Kyllä sen nyt kaikki tietää, että koira ei ihmistä saa purra 😂😂😂😂

        Uskomatonta todella miten sekaisin ihminen voi olla.

        Voit jatkaa asian vääntämistä yksinäsi. Enää en viitsi vastata sinulle 😘 Sain jo asiallisen vastauksen alempana. Erikoista, että muut ovat ymmärtäneet asian pointin, mutta sinä muka fiksuna ihmisestä takerrut ongelmaan jotai ei ole.

        Kyllä, koiraa on aina kielletty puremasta ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂😂😂😂😂
        Kysymys jonka aloituksessani tein:
        "Halaisinkin kysyä, että pitääkö huolestua, ku pentu näyttää hampaitaan leikkiessä ihmisen kanssa?"

        Lisäksi kirjoitin näin:
        "Ei pure puremalla, vaan saattaa ottaa vaikka ranteen samalla suuhun. Leikkipuremista, ei jää hampaista mitään jälkiä, eikä satu. Päästää myös irti heti käskettäessä.
        Pitääkö hampaiden näyttelyyn puuttua vai onko normaalia leikkiin kuuluvaa?"

        Nyt kun luet, kysymykseni siis on pitääkö huolestua tai puuttua HAMPAIDEN NÄYTTELYYN. En missään vaiheessa kysynyt, pitääkö puremiseen puuttua 😂😂😂
        Aivan toinen asia taas tuo, että saattaa ottaa esim. ranteen suuhun purematta sitä ja päästää irti käskettäessä. Niinkuin tietenkin tehdään. Jos et sitä tuosta tekstistä nyt tajunnut, en voi mitään 😂

        Eli lukemisen ymmärrys. Puremiseen on puututtu ja puututaan. Siitä en kysynyt. Kyllä sen nyt kaikki tietää, että koira ei ihmistä saa purra 😂😂😂😂

        Uskomatonta todella miten sekaisin ihminen voi olla.

        Voit jatkaa asian vääntämistä yksinäsi. Enää en viitsi vastata sinulle 😘 Sain jo asiallisen vastauksen alempana. Erikoista, että muut ovat ymmärtäneet asian pointin, mutta sinä muka fiksuna ihmisestä takerrut ongelmaan jotai ei ole.

        Kyllä, koiraa on aina kielletty puremasta ihmistä.

        Eihän sinulla mielestäsi olekaan ongelmaa. Siitähän tämä nyt kiikastaakin vaikka olet liian hidas sitä vieläkään tajuamaan. Toivon edelleen, ettei kukaan sinua lukuunottamatta joudu vielä purruksi kun aikaa kuluu. Kun koira kiihtyy ja näyttelee hampaitaan ja jopa napsii sen yhteydessä kiinni niin kerta riittää kun tilanne eskaloituu.


    • Anonyymi

      Kyllä minun koirat on kaikki näyttäneet hammaskaluston leikkitappelussa, se on ihan eri asia kuin oikea vihaisuus, kyllä sen huomaa.

    • Riippuu ihan siitä mitä koira eleillään ylipäätään ilmentää. Jos siinä on mukana "jotain vähemmän toivottua", varsinkin ajatellen kun koiralle tulee ikää, niin kannattaa puuttua jo nyt. Jos taas on puhtaasti kyse leikkimäisyydestä, jotkut koirat irvistelee samoin ihmisen kanssa, kun "hammastellessaan", siis kyse leikistä toisen koiran kanssa, niin ei tarvi puuttua. Kunhan muuten muistaa, että ihminen hallitsee leikkiä, ei koira.

      • Anonyymi

        Kiitos asiallisesta vastauksesta!
        Tätä mietinkin, kun siihen hampaiden näyttelyyn ei liity murinaa tai pentu ei yritä komennella hampaita näyttämällä, vaan tätä tapahtuu vain leikkiessä. Ja irvistellessäkin, koira tottelee heti, kun jotain vaaditaan. Myös irvistely loppuu, kun leikki loppuu.


    • Anonyymi

      Voi voi. Tässä sulle tärkeä ohje: Jos irvistelee, niin näytä sille keskisormea ja sano soo soo kusiluikku.

    • Anonyymi

      Tästä mainittiikin jo vissiin aikaisemmin, mutta jos siihen ei liity murinaa ja ilmenee vaan leikittäessä on kyse todennäköisesti leikki irvistelystä. Minulla oli ennen huskypaimenkoira mix ja nyt chihu jotka molemmat aina leikkiessä ihmisten kuin koirien kanssa irvistelevät. Nämä kaksi myös päästivät semmoista leikki örinää, ei mitään murinaa vaan sellaista ihme kurlaamisen ja vinkumisen välimuotoa.

      • Anonyymi

        Kiitos sinullekin asiallisesta vastauksesta!
        Ei minun siis tarvitse menettää yöuniani pelkän irvistelyn takia. Tätä irvistelyä kun tosiaankin tapahtuu vain leikkitilanteissa.


    • Anonyymi

      Halusin tähän samaan ketjuun kertoa, mikäli jollakulla sattuisi olemaan samanlaisia "ongelmia", että meillä se irvistely oli vain pentumaista leikkikäytöstä.
      Nyt 4 kk jälkeen ei pentu enää irvistele leikkiessään meidän ihmisten kanssa 🙂 Eikä tähän irvistelyyn tarvinnut missään vaiheessa mitenkään puuttua, kun siihen ei liittynyt mitään muita epäilyttäviä eleitä tai käytöstä. Se vaan jäi pikkuhiljaa pois.

    • Anonyymi

      Halusin tähän samaan ketjuun kertoa, mikäli jollakulla sattuisi olemaan samanlaisia "ongelmia", että meillä se irvistely oli vain pentumaista leikkikäytöstä.
      Nyt 4 kk jälkeen ei pentu enää irvistele leikkiessään meidän ihmisten kanssa 🙂 Eikä tähän irvistelyyn tarvinnut missään vaiheessa mitenkään puuttua, kun siihen ei liittynyt mitään muita epäilyttäviä eleitä tai käytöstä. Se vaan jäi pikkuhiljaa pois.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe