Lompsi talvikengissänsäpoika, jääden veranalle.
Huusi äitee hädissään,olit jäädä auran alle!
Poika katsoi haalariaan,lunta hiekkaa joka paikka.
Hiljaa sanoi en mä pelkää vaikka,pyörä rullas lähellä.
Äitee pojan syliin koppas, rutisteli itkien.
Olis voinut reipas kroppas, olla hiljaa alla pyörien.
Mitä turhaa sanoi isä, sisälle nyt sieltä vaan!
Märät rievut myöskin sisään, hellan reunaan kuivamaan.,
Poijan posket punaa hehkui, maitomukiin tarrautui.
Äiti pullaa kaksi antoi, rauha tupaan palautui.
Pieni Runopoikanen
7
73
Vastaukset
- Anonyymi
Ei tainnut avautua tämä tunnelmapalanen kenellekään? - Nm. Omakohtainenko
- Anonyymi
Hyvät mummot ja vaarit!
Muistuttakaa tekin rakkaita lastenlapsianne
etteivät mene lumikasoihin leikkimään
sinne voi tukehtua. Entä se mies traktorissa!
Lapsen näkee kinoksissa.
Viime hetken vilkaisulla
onnistuu hän kääntymään
ja hurjalla ratin riuhtaisulla
saa ajokkinsa väistämään
pikkupoikaa innokasta
lumen alle joutumasta.Lumilinnaa tytöt kaivaa
korkeahan kinokseen.
Taikinaa nyt äiti vaivaa
isä lukee hiljakseen.
Saammeko me termospullon
kysyy Liisa tohkeissaan.
Mehua tilkka, vettä päälle
kiertää korkin onnessaan.
Pienet kupit korin pohjaan
Liisa nopsaan järjesti,
äiti kuumat pullat ohjaa
tytöillensä evääksi.
Kaksi pientä kynttilätä
Liisa vielä hamuaa.
Tyttölasten onnea tätä
kävelijät ei voi aavistaa!- Anonyymi
sinisiru kirjoitti:
Lumilinnaa tytöt kaivaa
korkeahan kinokseen.
Taikinaa nyt äiti vaivaa
isä lukee hiljakseen.
Saammeko me termospullon
kysyy Liisa tohkeissaan.
Mehua tilkka, vettä päälle
kiertää korkin onnessaan.
Pienet kupit korin pohjaan
Liisa nopsaan järjesti,
äiti kuumat pullat ohjaa
tytöillensä evääksi.
Kaksi pientä kynttilätä
Liisa vielä hamuaa.
Tyttölasten onnea tätä
kävelijät ei voi aavistaa!Joopa joo, lumilinnaahan se kannattaa kaivaa (varsinkin taajamissa) korkeaan kinokseen, jonka kohta vie kauhakuormaaja mennessään kaikkine kaivajineen.
Anonyymi kirjoitti:
Joopa joo, lumilinnaahan se kannattaa kaivaa (varsinkin taajamissa) korkeaan kinokseen, jonka kohta vie kauhakuormaaja mennessään kaikkine kaivajineen.
On niitä kinoksia kaikkialla
ainakin meidän kulmilla.
Mutta kauhakuormaajaa
turhaan saapi odottaa.- Anonyymi
Makriina2 kirjoitti:
On niitä kinoksia kaikkialla
ainakin meidän kulmilla.
Mutta kauhakuormaajaa
turhaan saapi odottaa.Tosikko posikko tuhmanmoinen, joukoissa eri rotua toinen.
Fiktiot vapaat ja iloisen villit, aatos lentää kuin merten sillit!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351422
- 1101173
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634