Pieni Runopoikanen

Anonyymi

Lompsi talvikengissänsäpoika, jääden veranalle.
Huusi äitee hädissään,olit jäädä auran alle!

Poika katsoi haalariaan,lunta hiekkaa joka paikka.
Hiljaa sanoi en mä pelkää vaikka,pyörä rullas lähellä.

Äitee pojan syliin koppas, rutisteli itkien.
Olis voinut reipas kroppas, olla hiljaa alla pyörien.

Mitä turhaa sanoi isä, sisälle nyt sieltä vaan!
Märät rievut myöskin sisään, hellan reunaan kuivamaan.,

Poijan posket punaa hehkui, maitomukiin tarrautui.
Äiti pullaa kaksi antoi, rauha tupaan palautui.

7

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tainnut avautua tämä tunnelmapalanen kenellekään? - Nm. Omakohtainenko

    • Anonyymi

      Hyvät mummot ja vaarit!
      Muistuttakaa tekin rakkaita lastenlapsianne
      etteivät mene lumikasoihin leikkimään
      sinne voi tukehtua.

    • Entä se mies traktorissa!
      Lapsen näkee kinoksissa.
      Viime hetken vilkaisulla
      onnistuu hän kääntymään
      ja hurjalla ratin riuhtaisulla
      saa ajokkinsa väistämään
      pikkupoikaa innokasta
      lumen alle joutumasta.

      • Lumilinnaa tytöt kaivaa
        korkeahan kinokseen.
        Taikinaa nyt äiti vaivaa
        isä lukee hiljakseen.
        Saammeko me termospullon
        kysyy Liisa tohkeissaan.
        Mehua tilkka, vettä päälle
        kiertää korkin onnessaan.
        Pienet kupit korin pohjaan
        Liisa nopsaan järjesti,
        äiti kuumat pullat ohjaa
        tytöillensä evääksi.
        Kaksi pientä kynttilätä
        Liisa vielä hamuaa.
        Tyttölasten onnea tätä
        kävelijät ei voi aavistaa!


      • Anonyymi
        sinisiru kirjoitti:

        Lumilinnaa tytöt kaivaa
        korkeahan kinokseen.
        Taikinaa nyt äiti vaivaa
        isä lukee hiljakseen.
        Saammeko me termospullon
        kysyy Liisa tohkeissaan.
        Mehua tilkka, vettä päälle
        kiertää korkin onnessaan.
        Pienet kupit korin pohjaan
        Liisa nopsaan järjesti,
        äiti kuumat pullat ohjaa
        tytöillensä evääksi.
        Kaksi pientä kynttilätä
        Liisa vielä hamuaa.
        Tyttölasten onnea tätä
        kävelijät ei voi aavistaa!

        Joopa joo, lumilinnaahan se kannattaa kaivaa (varsinkin taajamissa) korkeaan kinokseen, jonka kohta vie kauhakuormaaja mennessään kaikkine kaivajineen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joopa joo, lumilinnaahan se kannattaa kaivaa (varsinkin taajamissa) korkeaan kinokseen, jonka kohta vie kauhakuormaaja mennessään kaikkine kaivajineen.

        On niitä kinoksia kaikkialla
        ainakin meidän kulmilla.
        Mutta kauhakuormaajaa
        turhaan saapi odottaa.


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        On niitä kinoksia kaikkialla
        ainakin meidän kulmilla.
        Mutta kauhakuormaajaa
        turhaan saapi odottaa.

        Tosikko posikko tuhmanmoinen, joukoissa eri rotua toinen.
        Fiktiot vapaat ja iloisen villit, aatos lentää kuin merten sillit!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe