Työkyvyttömyyseläke.

Anonyymi

Älkää vaan anoko osa-aikaista työkyvyttömyyseläkettä. Minä sain myöntävän päätöksen ja samalla työnantajalta irtisanomislapun. Perusteleluina tuotannolliset ja taloudelliset syyt ja ja toimintojen tehostaminen.
Turha on yhteiskunnan jankuttaa, että pitäisi jatkaa työelämässä mahdollisimman pitkään. Kohta ollaan sitten yhtenä siellä tilastossa taas lisänä.

12

1138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      niin no, sehän riippuu siitä onko mahdollista teetättää osa-aikaista työtä kannattavasti.
      Ei yritykset ole hyväntekeväisyyslaitoksia, jos työntekijä ei tuota se pitää potkia pois.
      Minä potkin 3 työntekijää pois kun ei kannattanut.
      Itse olen myös oasa-aikaisella työkyvyttömyydellä ja teen 4 vark/vko töitä.

      • Anonyymi

        Työntekijätkään eivät ole hyväntekeväisyyslaitoksia - vaikka sitä kovasti yritetäänkin väittää.

        Meillä Suomessa ylin valta on kansalla, ja sitä suojellaan perustuslaista alkaen. Työhön liittyvät asiat palkkoineen päivineen kuuluu kansalaisten päätösvallan piiriin jota ei yritysten eikä parlamentin johdolla ihan noin vain voida ohittaa.

        Poikkeustilalailla voidaan kansalla teettää työtä ohi sopimusten, mutta ainakaan pienemmässä hätätilassa ei voi edes palkanmaksulta välttyä eli jos hallitus haluaa työtä vaikka väkisin, sitten se maksaa siitä myös maksun kuten hinnastossa sanotaan.

        Sotatila puolestaan koskee sitten jo kaikkia, eli ei voida kansaa valikoida hallitusten tai yritysten päätöksillä että keille jaetaan mukavat palkat ja edut ja ketkä komennetaan ilmaistöihin.

        Ei Suomi sellaisia yrityksiä tarvitse, jotka ei kykene eivätkä halua Suomeen sijoittua, eli eivät halua investoida Suomeen eivätkä halua rekrytoida ja maksaa palkkaa ja mukavia etuja suomalaisille. Verotuloja toki arvostetaan mutta kun kaikkia yrityksiä arvioidaan isona kokonaisuutena, siellä varmasti priorisoidaan niitä yrityksiä joiden läsnäolo hyödyttää muitakin suomalaisia muutoinkin kuin ohueksi verosuunnitellun verotuksen kautta.

        Ne on hallituksen/eduskunnan tehtäviä säädellä Suomen taloutta, ja huonot yritykset voi Suomesta mennä muuallekin niitä ei tänne tarvita.

        Kansalaisia sen sijaan ei voida irtisanoa. Eikö olekin jännä juttu, ehkä sillä on jotain tekemistä sen asian kanssa että Suomi on kansanvalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työntekijätkään eivät ole hyväntekeväisyyslaitoksia - vaikka sitä kovasti yritetäänkin väittää.

        Meillä Suomessa ylin valta on kansalla, ja sitä suojellaan perustuslaista alkaen. Työhön liittyvät asiat palkkoineen päivineen kuuluu kansalaisten päätösvallan piiriin jota ei yritysten eikä parlamentin johdolla ihan noin vain voida ohittaa.

        Poikkeustilalailla voidaan kansalla teettää työtä ohi sopimusten, mutta ainakaan pienemmässä hätätilassa ei voi edes palkanmaksulta välttyä eli jos hallitus haluaa työtä vaikka väkisin, sitten se maksaa siitä myös maksun kuten hinnastossa sanotaan.

        Sotatila puolestaan koskee sitten jo kaikkia, eli ei voida kansaa valikoida hallitusten tai yritysten päätöksillä että keille jaetaan mukavat palkat ja edut ja ketkä komennetaan ilmaistöihin.

        Ei Suomi sellaisia yrityksiä tarvitse, jotka ei kykene eivätkä halua Suomeen sijoittua, eli eivät halua investoida Suomeen eivätkä halua rekrytoida ja maksaa palkkaa ja mukavia etuja suomalaisille. Verotuloja toki arvostetaan mutta kun kaikkia yrityksiä arvioidaan isona kokonaisuutena, siellä varmasti priorisoidaan niitä yrityksiä joiden läsnäolo hyödyttää muitakin suomalaisia muutoinkin kuin ohueksi verosuunnitellun verotuksen kautta.

        Ne on hallituksen/eduskunnan tehtäviä säädellä Suomen taloutta, ja huonot yritykset voi Suomesta mennä muuallekin niitä ei tänne tarvita.

        Kansalaisia sen sijaan ei voida irtisanoa. Eikö olekin jännä juttu, ehkä sillä on jotain tekemistä sen asian kanssa että Suomi on kansanvalta.

        "Työhön liittyvät asiat palkkoineen päivineen kuuluu kansalaisten päätösvallan piiriin jota ei yritysten eikä parlamentin johdolla ihan noin vain voida ohittaa."

        Tämä tarkoittaa siis sopimuspöytää, jossa kansalainen on tasavertainen päättäjä aivan kuten yrityskin on. Hallituksella tai muilla kolmansilla osapuolilla siihen sopimuspöytään ei ole asiaa - ellei sitten erikseen sovita, mutta määräyksillä se ei käy, se on tuo omaisuudensuoja ja muu vastaava taloudellinen suoja sekä suoja sopimustilanteissa olemassa kansalaisellakin.


      • Anonyymi

        Kerropas mulle, miten esim. hinnoittelet sairaanhoitajan työn? Sehän on vaan pelkkä kulu yhteiskunnalle, vai? Paljos se tuo rahaa taloon esim. sairaalassa?


      • Anonyymi

        Ootan sulta vastausta siraanhoitajantyöstä esim. Pistä nyt se herneen kokoiseksi turvonnut aivosi töihin ja vastaa. Tai kuulut samaan kastiin Trumpin kanssa.!! Samanlaisia...


      • Anonyymi

        Voi jösses.. Jumala meitä varjelkoon tälläisiltä ihmisiltä....


    • Anonyymi

      Ei enään saa mitään osatyökyvyttömyyseläkettä se on lopetettu jo 2019.Ainoastaan tytökyvyttömyyseläke tai kuntoutustuki määräajaksi.

      • Anonyymi

        60 töitä, 40 eläkettä. Ansiosidonnainen tipahtaa eläkkeen verran. Ja tää on sit muuten fakta homma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        60 töitä, 40 eläkettä. Ansiosidonnainen tipahtaa eläkkeen verran. Ja tää on sit muuten fakta homma.

        Ei koske vanhoja päätöksiä enään ei ole olemassakaan osatyökyvyttömyyseläkettä ja löytyy ihan Kelan sivulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei koske vanhoja päätöksiä enään ei ole olemassakaan osatyökyvyttömyyseläkettä ja löytyy ihan Kelan sivulta.

        Eläkkeen on myöntänyt eläkeyhtiö Ilmarinen, eikä mikään Kela. Ja myöntää niitä vielä tälläkin hetkellä. Minulle päätös tuli 3:ssa viikossa, ilman mitään lisäselvityspyyntöjä.
        Aloitan sen toukokuun alusta. Tai sitten minua on huijattu pahemman kerran.
        Ja se on nimenomaan osa-aikainen työkyvyttömyyseläke. Sillä nimellä ja toistaiseksi, ei määräaikaiseksi.
        Vilkasepas jonkun eläkeyhtiön nettisivuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei koske vanhoja päätöksiä enään ei ole olemassakaan osatyökyvyttömyyseläkettä ja löytyy ihan Kelan sivulta.

        No minä olen kyllä paraikaa osatyökyvyttömyyseläkkeellä joten pikkasen väärää tietoa täällä suollat tulemaan. Maksajana keva.


    • Anonyymi

      Minä pidän kokoaikaista työkyvyttömyyseläkettä parempana vaihtoehton jos voi valita.Tk-eläkkeellä ei tule mittään yllätyksiä mistään suunnasta ja saa silti tehdä jonkuverran ansiotöitä,sitte jos työt loppuu,niin saa kuitenki täyttä eläkettä.Ei te-toimiston vainoa eikä uhkauksia,saa vaan olla niinku ite haluaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe