Työkyvyttömyyseläke.

Anonyymi

Älkää vaan anoko osa-aikaista työkyvyttömyyseläkettä. Minä sain myöntävän päätöksen ja samalla työnantajalta irtisanomislapun. Perusteleluina tuotannolliset ja taloudelliset syyt ja ja toimintojen tehostaminen.
Turha on yhteiskunnan jankuttaa, että pitäisi jatkaa työelämässä mahdollisimman pitkään. Kohta ollaan sitten yhtenä siellä tilastossa taas lisänä.

12

974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      niin no, sehän riippuu siitä onko mahdollista teetättää osa-aikaista työtä kannattavasti.
      Ei yritykset ole hyväntekeväisyyslaitoksia, jos työntekijä ei tuota se pitää potkia pois.
      Minä potkin 3 työntekijää pois kun ei kannattanut.
      Itse olen myös oasa-aikaisella työkyvyttömyydellä ja teen 4 vark/vko töitä.

      • Anonyymi

        Työntekijätkään eivät ole hyväntekeväisyyslaitoksia - vaikka sitä kovasti yritetäänkin väittää.

        Meillä Suomessa ylin valta on kansalla, ja sitä suojellaan perustuslaista alkaen. Työhön liittyvät asiat palkkoineen päivineen kuuluu kansalaisten päätösvallan piiriin jota ei yritysten eikä parlamentin johdolla ihan noin vain voida ohittaa.

        Poikkeustilalailla voidaan kansalla teettää työtä ohi sopimusten, mutta ainakaan pienemmässä hätätilassa ei voi edes palkanmaksulta välttyä eli jos hallitus haluaa työtä vaikka väkisin, sitten se maksaa siitä myös maksun kuten hinnastossa sanotaan.

        Sotatila puolestaan koskee sitten jo kaikkia, eli ei voida kansaa valikoida hallitusten tai yritysten päätöksillä että keille jaetaan mukavat palkat ja edut ja ketkä komennetaan ilmaistöihin.

        Ei Suomi sellaisia yrityksiä tarvitse, jotka ei kykene eivätkä halua Suomeen sijoittua, eli eivät halua investoida Suomeen eivätkä halua rekrytoida ja maksaa palkkaa ja mukavia etuja suomalaisille. Verotuloja toki arvostetaan mutta kun kaikkia yrityksiä arvioidaan isona kokonaisuutena, siellä varmasti priorisoidaan niitä yrityksiä joiden läsnäolo hyödyttää muitakin suomalaisia muutoinkin kuin ohueksi verosuunnitellun verotuksen kautta.

        Ne on hallituksen/eduskunnan tehtäviä säädellä Suomen taloutta, ja huonot yritykset voi Suomesta mennä muuallekin niitä ei tänne tarvita.

        Kansalaisia sen sijaan ei voida irtisanoa. Eikö olekin jännä juttu, ehkä sillä on jotain tekemistä sen asian kanssa että Suomi on kansanvalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työntekijätkään eivät ole hyväntekeväisyyslaitoksia - vaikka sitä kovasti yritetäänkin väittää.

        Meillä Suomessa ylin valta on kansalla, ja sitä suojellaan perustuslaista alkaen. Työhön liittyvät asiat palkkoineen päivineen kuuluu kansalaisten päätösvallan piiriin jota ei yritysten eikä parlamentin johdolla ihan noin vain voida ohittaa.

        Poikkeustilalailla voidaan kansalla teettää työtä ohi sopimusten, mutta ainakaan pienemmässä hätätilassa ei voi edes palkanmaksulta välttyä eli jos hallitus haluaa työtä vaikka väkisin, sitten se maksaa siitä myös maksun kuten hinnastossa sanotaan.

        Sotatila puolestaan koskee sitten jo kaikkia, eli ei voida kansaa valikoida hallitusten tai yritysten päätöksillä että keille jaetaan mukavat palkat ja edut ja ketkä komennetaan ilmaistöihin.

        Ei Suomi sellaisia yrityksiä tarvitse, jotka ei kykene eivätkä halua Suomeen sijoittua, eli eivät halua investoida Suomeen eivätkä halua rekrytoida ja maksaa palkkaa ja mukavia etuja suomalaisille. Verotuloja toki arvostetaan mutta kun kaikkia yrityksiä arvioidaan isona kokonaisuutena, siellä varmasti priorisoidaan niitä yrityksiä joiden läsnäolo hyödyttää muitakin suomalaisia muutoinkin kuin ohueksi verosuunnitellun verotuksen kautta.

        Ne on hallituksen/eduskunnan tehtäviä säädellä Suomen taloutta, ja huonot yritykset voi Suomesta mennä muuallekin niitä ei tänne tarvita.

        Kansalaisia sen sijaan ei voida irtisanoa. Eikö olekin jännä juttu, ehkä sillä on jotain tekemistä sen asian kanssa että Suomi on kansanvalta.

        "Työhön liittyvät asiat palkkoineen päivineen kuuluu kansalaisten päätösvallan piiriin jota ei yritysten eikä parlamentin johdolla ihan noin vain voida ohittaa."

        Tämä tarkoittaa siis sopimuspöytää, jossa kansalainen on tasavertainen päättäjä aivan kuten yrityskin on. Hallituksella tai muilla kolmansilla osapuolilla siihen sopimuspöytään ei ole asiaa - ellei sitten erikseen sovita, mutta määräyksillä se ei käy, se on tuo omaisuudensuoja ja muu vastaava taloudellinen suoja sekä suoja sopimustilanteissa olemassa kansalaisellakin.


      • Anonyymi

        Kerropas mulle, miten esim. hinnoittelet sairaanhoitajan työn? Sehän on vaan pelkkä kulu yhteiskunnalle, vai? Paljos se tuo rahaa taloon esim. sairaalassa?


      • Anonyymi

        Ootan sulta vastausta siraanhoitajantyöstä esim. Pistä nyt se herneen kokoiseksi turvonnut aivosi töihin ja vastaa. Tai kuulut samaan kastiin Trumpin kanssa.!! Samanlaisia...


      • Anonyymi

        Voi jösses.. Jumala meitä varjelkoon tälläisiltä ihmisiltä....


    • Anonyymi

      Ei enään saa mitään osatyökyvyttömyyseläkettä se on lopetettu jo 2019.Ainoastaan tytökyvyttömyyseläke tai kuntoutustuki määräajaksi.

      • Anonyymi

        60 töitä, 40 eläkettä. Ansiosidonnainen tipahtaa eläkkeen verran. Ja tää on sit muuten fakta homma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        60 töitä, 40 eläkettä. Ansiosidonnainen tipahtaa eläkkeen verran. Ja tää on sit muuten fakta homma.

        Ei koske vanhoja päätöksiä enään ei ole olemassakaan osatyökyvyttömyyseläkettä ja löytyy ihan Kelan sivulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei koske vanhoja päätöksiä enään ei ole olemassakaan osatyökyvyttömyyseläkettä ja löytyy ihan Kelan sivulta.

        Eläkkeen on myöntänyt eläkeyhtiö Ilmarinen, eikä mikään Kela. Ja myöntää niitä vielä tälläkin hetkellä. Minulle päätös tuli 3:ssa viikossa, ilman mitään lisäselvityspyyntöjä.
        Aloitan sen toukokuun alusta. Tai sitten minua on huijattu pahemman kerran.
        Ja se on nimenomaan osa-aikainen työkyvyttömyyseläke. Sillä nimellä ja toistaiseksi, ei määräaikaiseksi.
        Vilkasepas jonkun eläkeyhtiön nettisivuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei koske vanhoja päätöksiä enään ei ole olemassakaan osatyökyvyttömyyseläkettä ja löytyy ihan Kelan sivulta.

        No minä olen kyllä paraikaa osatyökyvyttömyyseläkkeellä joten pikkasen väärää tietoa täällä suollat tulemaan. Maksajana keva.


    • Anonyymi

      Minä pidän kokoaikaista työkyvyttömyyseläkettä parempana vaihtoehton jos voi valita.Tk-eläkkeellä ei tule mittään yllätyksiä mistään suunnasta ja saa silti tehdä jonkuverran ansiotöitä,sitte jos työt loppuu,niin saa kuitenki täyttä eläkettä.Ei te-toimiston vainoa eikä uhkauksia,saa vaan olla niinku ite haluaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe