Heipä hei, toivottavasti joku täällä lukee tätä vielä ja osais ehkä auttaa. Eli tota tässä nyt oon miettiny, että mitä lähtisin/hakisin opiskelee, kun en yhtään osaa päättää. Oon tällä hetkellä siis ympäristötieteiden ensimmäisen vuoden opiskelija (toki tännekki vois jäähä jos ois vaa riittävät perusteet), ala ei oo niin mieleinen, otin paikan vastaan kun täältä pääsee siirtohaulla biotieteisiin ensimmäisen vuoden jälkeen. Mut oon pari vuotta jo halunnu biolääketieteeseen ja tarkotus olis vielä tänä vuonna hakea. Mutta oon löytäny tosi paljon ristiriitaista tietoa, että onko ala kannattava/työllistävä ja että millasta palkkaa ois. Suomessa tutkijat ei vissii oo iha kovin palkattuja.. Aina oon haaveillu työllistyväni sairaalaympäristössä ja sairaalakemisti/fysiologi on sellanen joka kuulostaa multa ja jostain joskus luin et biolääketiede ois se miten sellaseks pääsee, mut en enää löyä sitä tietoo mistää et liekkö pitäny paikkaansa.
Farmasiasta oon nyt lähiaikoina enemmän kiinnostunu (paremmat työllisyys mahdollisuudet?), mutta kun kattelin farmasian ja biolääketieteen pääsykokeita, niin toi biolääkiksen koe on jo tuttu ja tuntuu et siinä oisin parempi mitä farmasian.
Ja sitte biotieteet. Ennen haaveilin tutkijan työstä biotieteiden kautta mutta nyt oon sellasessa uskossa ettei sieltä oikeesti mihinkää erikoiseen biologian tutkijan työhön valmistu/työllisty. Oon ruennu miettimään biologin opettajan koulutusta, koska se ois hyvä peruspalkkanen, mutta siinäki ongelmana se työllistyminen (jostain kuulin et historian ja bilsan opettajat joutuu aika paljon jotai hanttihommia ja pätkätöitä tekee, varsinki täällä Itä-Suomen alueella, josta en iha mielelläään ois muuttamassa poiskaan..). Mikä ois teistä paras tai kannattavin?
Sanon nyt vielä, et nyt yliopistossa kemian kurssit on ollu molemmat 5 ( asteikolla 0-5), solu-ja molekyylibiologia 4 ja muutkin aineet sitä tasoa.
Biolääkis, farmasia vai biotieteet??
Anonyymi
1
1919
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mihin päädyit? Itsekin haluaisin biolääkikseen ja olen pohtinut juuri, että jos tuon ympäristö- ja biotieteiden kautta pystyisi sinne siirtymään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232592- 632478
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062300- 341559
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381552- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371452- 281250
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201206- 951171