Mitä teen kun minulla alkoi menkat ja en tiedä miten äitilleni pitäisi se kertoa?? Eli siis kertokaa miten kerron äidilleni kuukautisista
Kuukautiset alkoivat
5
200
Vastaukset
- Anonyymi
Paras keino on se, että sanoo ihan suoraan.
Äideillä on itselläänkin ollut nuoruudessa sama tilanne, he jos ketkä ymmärtävät.
Muistan omalta kohdaltani, jo 40 vuotta sitten, kuinka kävin kesämökin ulkohuussissa ja sieltä itkien menin mökin terassille itkeskelemään, kun en uskaltanut mennä sisälle kuukautisten alkamisen takia.
Hetken päästä jo äitini tulikin paikalle ja kysyi mikä on. Sain siinä soperrettua että kun alkoi kuukautiset.
Hän otti asian ihan rauhallisesti ja sanoi että hänellä on siteitä mukana, mennään hakemaan sinulle sellainen.
Eli rohkeasti vain kertomaan. Pikku vinkki...onhan se äidille helpompi kertoa kun isälle.....- Anonyymi
Toi on totta että äitit on jo kokenut menkat vaikka mulla ei oo viel alkanu menkat ja oon 12v😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi on totta että äitit on jo kokenut menkat vaikka mulla ei oo viel alkanu menkat ja oon 12v😅
Kyllä sinunkin aikasi vielä tulee. Usein menkat alkavat n. 12-13 vuoden hujakoilla.
Monesti on sanottu, että tyttärellä alkaa menkat usein lähes saman ikäisenä kuin äidilläänkin on alkanut.
Menkat ja muutkin tyttöjen/naisten asiat ovat helpompia, jos pystyy äidin kanssa avoimesti puhumaan kaikesta. Ja täysin totta, äiditkin ovat kokeneet samat jutut, eli kuka olisi parempi keskustelemaan näistä asioista kuin äiti.
- Anonyymi
Ainakin terveyssiteitä myydään kaikenikäisille. Yöksi voi tarvita paksumman siteen jossa on "siivet". Ne taitetaan alushousujen haaran taakse, että side pysyy paikallaan ja estää sivuvuodon.
Sano äitille nyt alkoi menkat ja voit myös samalla kysyä miten siteet hävitetään. Kokonaista sidettä ei saa heittää pönttöön, pönttö voi mennä tukkoon. - Anonyymi
voit vaikka laittaa hänelle vietiä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin
Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t645700Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin
Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo1073585Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..
Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel573448Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin
Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset73381Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021
vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti542861Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"
Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L932672SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa
SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral732538IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!
"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k142446Nepotismi jytkyttää porvaristossa
Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi861967Persut palkkaavat verorahoilla
avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei3411917