Mitä on oltava tehtynä ennen kuin voi aloittaa gradun tekemisen?

Anonyymi

Mitä on oltava tehtynä ennen kuin voi aloittaa gradun tekemisen?
Muistaakseni piti olla pääaineen syventävät pakolliset kurssit suoritettuna ennen kuin voi aloittaa gradua, vai miten?

5

1040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No just! Mistä täällä kukaan voi tietää, mitä sinun oppiaineessasi on tapana tai vaatimuksena?

      Aika varmaksi voi kuitenkin alasta riippumatta sanoa, että kandin tutkinto pitäisi olla valmis.

      • Anonyymi

        Oletko vielä kuulolla? Päivittelen.
        Pääaine: matematiikka
        Vuosia sitten Gradutallin ohjaajan muistelen sanoneen, että ensin pitäisi olla pääaineen syventävät kurssit suoritettuna. Eli siis se 80 op:tä, mikäli siis on kyse pääaineen syventävät opinnot - opintokokonaisuudesta kyse. Jos taas on kyse pääaineen syventävät opinnot opettajille - opintokokonaisuudesta kyse niin tällöin pitäisi olla kasassa 60 op:tä kasassa pääaineen syventäviä opintoja kasassa vähintään. Eli saattaa olla, että löytyy sellainen määrä pääaineen syventävien opintojen kursseja multa suoritettuna.


    • Anonyymi

      Ei kyllä mitään gradua kannata lähteä vääntämään, kuten mitään muutakaan, jos valmistumiseen tarvittavat ohjeet ja opintopolku ei ole jäänyt päähän.

      • Anonyymi

        Kai nuo ohjeet ovat muutamaan kertaan kerrottu yliopiston/tiedekunnan/laitoksen nettisivulla. Näin korona-aikanakin opintoneuvojaan saanee yhteyttä puhelimen tai netin kautta, ja hän voi kertoa asiasta vieläkin tarkemmin. Ei kannata jäädä hämmästyneenä yksin sormi suussa pyörimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai nuo ohjeet ovat muutamaan kertaan kerrottu yliopiston/tiedekunnan/laitoksen nettisivulla. Näin korona-aikanakin opintoneuvojaan saanee yhteyttä puhelimen tai netin kautta, ja hän voi kertoa asiasta vieläkin tarkemmin. Ei kannata jäädä hämmästyneenä yksin sormi suussa pyörimään.

        Ei, ainoastaan kielitieteiljät tietävät tarpeeksi pandemian hoitamisesta korona-aikaan. Pahin virhe, mitä pandemian hoidossa tehty THL:n ja Nohnynekin eikä kielten asiantuntijoiden kuunteleminen, Nohynek ei ole lingvisti ja täten ei voi tietää, mikä on oikea rokotejärjestys


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe