Referenssimerkinnän hakeminen

Anonyymi

Hei !

Nyt on kotvan aikaa sitten saatu vihdoin päätökseen vuosien kovalla työnteolla kaikkien ulosotossa olleiden velkojen poismaksaminen. Nyt sitten kävin katsomassa ilmaiseksi luottotietoni Bisnoden sivuilta ja meinasi itku päästä. 2024 poistuu vasta viimeiset merkinnät. Luonnollisesti tämän paskan oikeusrekisterikeskuksen merkinnät, jotka olivat niitä velkojista pienimpiä. Melkein kaikissa maksuhäiriömerkinöissä lähteenä Itä-ja Keski Uudenmaan Ulosottovirasto ja sitten velkojina eri tahoja.

Onko samassa jamassa olevat ihmiset hakeneet näitä Referenssimerkintöjä noihin kokonaan maksettuihin velkoihin ja onko niillä oikeassa elämässä mitään merkitystä mihinkään ? Esim. Jonkun osamaksusopimuksen saamiseen tms.

Entä miten sitä merkintää haetaan...? Laitetaan joka ikiselle merkinnän laittaneelle taholle erikseen pyyntö vai miten ? Ei varmaankaan sinne Ulosottovirastoon ? Vaan niissä merkinnöissä erikseen mainituille velkojille ? Joiden kaikkien maksut siis nyt maksettu.

8

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaa-a, en osaa kyllä ihan varmaksi sanoa jos noin on monta velkaa, itsellänikin onmutta en ole ajatellut koko asiaa vaikka nyt kesällä loppuu 7 vuoden maksu-urakka. Mun merkinnät poistuu about vuoden sisällä niin eipä tuolla niin väliä ole.

      Mutta mitä tuohon Bisnodelle tiedottamiseen niin kävisikö se ulosoton verkkosivuilta velallisen palvelusta tulostettu dokkari jossa koko uo-historia ja tietenkin merkinnät päättymisestä ja päättymisen syystä..eli velka maksettu.

      Tuskin niiltä velkojita apa tähä saa, osahan voi olla jopa lakkauttanut toimnnan vuosien saatossa, mitäs sitten.


      ps- Eiks luottomerkintä(t) lyhene vuodella kun velat maksettu ? (paitsi YVK)

    • Anonyymi

      Uo viranomainen ilmoittaa luottorekisteriin velallisen pyynnöstä että velka on maksettu.
      Käsittääkseni ei vaikuta luotonsaantiin, sen enempää eikä vähenpää. Maksuhäiriö mikä maksuhäiriö,
      Itsellä sama homma, velat maksettu mutta merkintä säilyy vielä kaksi vuotta.

      • Anonyymi

        "velallisen pyynnöstä". Niinpä niin. Voisi maalaisjärjellä ajateltuna kuvitella, että edes Tällaisen asian voisi hoitaa ns. Viran puolesta. Mutta selkeästi ei. Asiasta ei vaivauduta sanallakaan edes mainitsemaan , kun loppuvelkojen maksuasioista oli taannoin puhetta.

        Ei, vaikka sinne on makseltu tämän ihanan, liki 10 vuoden ulosoton seurauksena, näiden ulosottomiesten tulospalkkioita ties kuinka monen sadan /tuhannen euron edestä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "velallisen pyynnöstä". Niinpä niin. Voisi maalaisjärjellä ajateltuna kuvitella, että edes Tällaisen asian voisi hoitaa ns. Viran puolesta. Mutta selkeästi ei. Asiasta ei vaivauduta sanallakaan edes mainitsemaan , kun loppuvelkojen maksuasioista oli taannoin puhetta.

        Ei, vaikka sinne on makseltu tämän ihanan, liki 10 vuoden ulosoton seurauksena, näiden ulosottomiesten tulospalkkioita ties kuinka monen sadan /tuhannen euron edestä...

        Laissa nimenomaan sanotaan, että ilmoitus tehdään velallisen pyynnöstä. Virkamiehen ei sovi olla tässä asiassa kovin aloitteellinen, koska hän on puolueeton velkojan ja velallisen välillisissä asioissa. Toki hän voisi kertoa tällaisesta mahdollisuudesta velalliselle.

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070705#L1P32M3


    • Anonyymi

      Jos on ollut kyseessä suppea ulosotto, luottotiedot puhdistuu heti kun velat maksettu, eikös se näin ole?

      • Anonyymi

        No ei todellakaan puhdistu. Itse maksoin viimeisetkin velat pois oliko heinäkuun lopulla ja maaliskuussa vielä oli prkleen pienin velkoja, oikeusrekisterikeskus, uusinut merkintänsä ja sehän poistuu sitten maaliskuussa 2024. Että se siitä sitten. Ja oli niitä paljon muitakin, koodejakin vaikka kuinka paljon. UMS, UMV jne yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei todellakaan puhdistu. Itse maksoin viimeisetkin velat pois oliko heinäkuun lopulla ja maaliskuussa vielä oli prkleen pienin velkoja, oikeusrekisterikeskus, uusinut merkintänsä ja sehän poistuu sitten maaliskuussa 2024. Että se siitä sitten. Ja oli niitä paljon muitakin, koodejakin vaikka kuinka paljon. UMS, UMV jne yms.

        No UMV aj YVK ei poistu, UMS ja UMP poistuu kun velat maksettu..voi olal jotainmuitakin mut noi yleisempinä..


        Ja hei, sanot tuossa et maksoit VIIMEISET velat heinäkuussa ja seuraavassa maaliskuusa tuli uusi merkintä MAKSAMATTOMASTA velasta, kas ei ollutkaan sulla kaikki maksettu joten OMA MOKA! Jos kyseessä oli sakko niin uo laittaa ne varattomuusmerkinnällä takaisin velkojalle JOS et asiaan reagoi.

        Siitä lie tuo merkintä 2014 asti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No UMV aj YVK ei poistu, UMS ja UMP poistuu kun velat maksettu..voi olal jotainmuitakin mut noi yleisempinä..


        Ja hei, sanot tuossa et maksoit VIIMEISET velat heinäkuussa ja seuraavassa maaliskuusa tuli uusi merkintä MAKSAMATTOMASTA velasta, kas ei ollutkaan sulla kaikki maksettu joten OMA MOKA! Jos kyseessä oli sakko niin uo laittaa ne varattomuusmerkinnällä takaisin velkojalle JOS et asiaan reagoi.

        Siitä lie tuo merkintä 2014 asti!

        Merkintä tullut maaliskuussa 2020 ja velat maksettu heinäkuussa 2020...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      887
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      134
      579
    Aihe