Miten sulla menee...

Anonyymi

..syötkö elääksesi vai elätkö syödäksesi?)

34

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juuri tänän oli asiasta puhetta. Olin ystävän kassa syömässä. Hänelle merkitsee ruoassa maku, kermainen, makea ja rasvainen on herkullista. Ei mielestäni kuitenkaan niin että hän eläisi syödäkseen, muutakin elämää on.
      Minulle merkitsee sen että nälkä katoaa ja pysyy pitkähkön ajan pois mielestä. Että saa kaikki tarpeelliseset aineet ja että paino pysyy tolkuissaan. Tarkoittanee että syön elääkseni.

    • Anonyymi

      Syön elääkseni, jotta jaksan elää syödäkseni,

      • Anonyymi

        Hauskasti osaat tuumata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauskasti osaat tuumata.

        Huumori on kiva asia.


    • Anonyymi

      Keitinperunat, savusilakoit , reissumiestä , ruokaryyppy ja olutta :)

      Per-kel

    • Anonyymi

      syön terveellistä edullista omatekoista kotiruokaa, koska
      osaan ja tykkään ruoan valmistuksesta, nou valmiille eineksille
      nj

      • Anonyymi

        Ruoan valmistus järkevä ratkaisu.


    • Anonyymi

      Syön jatkaakseni elämää terveenä ja hyvävoimaisena.

      • Anonyymi

        Komppaan sua.
        Beng


      • Anonyymi

        Siitä aikaa kun jatkoin elämää , lapset kohta keskiikäisiä :D

        Lemmenkäinen


    • Minä olen lohtusyöjä :). Aina pitää syödä. iloon ja suruun ja muuten vaan tylsyyteen.

      • Anonyymi

        Ja syöt siihenkin iloon, että painosi on noin 150 kg.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja syöt siihenkin iloon, että painosi on noin 150 kg.

        No ei vielä🤣


    • Anonyymi

      En kumpaakaan. Mutta pakko on syödä jotain, muuten tulee kaamea nälkä. Nälässä ei ole mukava oleskella. Nälkäkuolema on vielä pahempi asia.

    • Anonyymi

      Kun olen sairaalloisen lihava, niin varmaan minun pitäisi elää syödäkseni, mutta en sitten tiedä. En ole innostunut koko ruuasta tai syömisestä yleensäkään.

    • Syön sen verran kuin on tarpeellista, mutta en kuluta kallista aikaani jatkuvaan syömiseen. Elämässä on paljon muutakin kuin syöminen.

      • Anonyymi

        Elämässä on niin paljon kivoja asioita, että ei aina edes meinaa muistaa syömistä ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämässä on niin paljon kivoja asioita, että ei aina edes meinaa muistaa syömistä ollenkaan.

        Syömisen muistaa vain jos on oikea nälkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämässä on niin paljon kivoja asioita, että ei aina edes meinaa muistaa syömistä ollenkaan.

        Tai sitten on alkava muistisairaus ja näläntunne häviää.


    • Anonyymi

      Syön, koska on pakko syödä, jos aikoo olla elossa noin niinkun pidemmänkin päälle.

      Ruoka pitää hakea kaupasta, varastoida asianmukaisesti, valmistaa, sotkea astiat ja keittiö, ja siivota jäljet. Aika iso homma pienen ilon vuoksi. No joo, pysyyhän sitä ainakin elossa, jos se nyt on päivittäisen räpeltämisen arvoista.

      Syön varmaankin elääkseni tai sitten pakon sanelemana. Mutta en mä silti karkkia, makaronilaatikkoa, pullaa, raejuustoa tai muuta moskaa syö. Kun syön, niin syön suojaravinnerikasta ravitsevaa ja kylläiseksi tekevää ruokaa. Ei tarvitse jatkuvan pikkunälän takia syödä koko ajan, kuten rasvattomasta ruuasta seuraa.

    • Huonoin mahdollinen tilanne on, jos joku syö erittäin usein vain siksi, kun "ei ole mitään muutakaan tekemistä".

    • Anonyymi

      Hm,,syöminen on mukavaa kun hyvä ruoka! Mutta juominen on vielä hauskempaa,
      eihän tätä kestä pirukaan aivan selvinpäin.

      • Anonyymi

        Aivan. Kyllä hyvä ruoka kaipaa aina viinin tai oluen kumppanikseen. Myös huonompi ruoka, tai ilman ruokaa... Valitettavasti korona on pilannut ravintolaruokailun, joten kotona syödään ja juodaan ja taso säilytetään: nakkarille tms. en lähde, sillä kattaus kaikkineen on osa syömisen suurta nautintoa!


    • Riippuu päivästä. On päiviä että ei juuri mikään maistu. Sitten tulee päivä että on koko ajan jotain vailla vaikka ei olisi edes nälkä.
      Onneksi vielä on useammin sellaisia päiviä että syön elääkseni.

      • Anonyymi

        Juu, tilanteet vaihtelevat.


    • Anonyymi

      Kohtuullisesti ja säännöllisin väliajoin.
      Joskus on hyvä nähdä pientä nälkää.

      • Anonyymi

        Niinpä. Ei pikkunälkä silloin tällöin haittaa, kunhan pikkunälkä ei jatku kauan.


    • Anonyymi

      Perus- ja suojaravinteiden saanti on automatisoitunut joten niitä ei tarvitse miettiä erikseen.
      En ole mikään terveysintoilija koska ei tarvitse olla.

      Kerran on tasapaino heilahtanut. 4-viikkoa Espanjan helteessä runsaan oluen kanssa päivittäin jatkui Suomessa hellesäässä ilman olutta.
      Hihat olivat tyhjät. Rauta oli raskasta. Epäilin kortisolitason nousseen ja testojen laskeneen joten kävin terveystalon labrassa. Noissa mainitsemissani ei ollut huomautamista mutta Espanjan oluet olisi voinut, ainakin osittain, korvata urheilujuomalla. Suolatasapaino oli poskellaan. Keitettyjen kananmunan puolikkaiden päällä ronskit sillipalat korjasivat puutteen.

    • Mieluummin kalaruokaa kuin makkaraa. Tosin joskus voin nauttia grillimakkaran, enkä silti luokittele itseäni "tuhmaksi".

      • Anonyymi

        Yksi makkara viikossa myönnettäköön jälkkäri-istujalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksi makkara viikossa myönnettäköön jälkkäri-istujalle.

        Sinäkö myönnät minulle ruokaa? Osaan valita aivan itse, mitä syön.


    • Anonyymi

      Minulla menee hyvin, kiitos kysymästä:)
      En ajattele laisinkaan tuommosia. Syönkö elääkseni vai...jne...
      Syön kyllä, koska pidän hyvästä ruuasta ja jos se on hyvää, niin oiettä oi oi.
      Nautin hyvästä ruuasta, ja nautin myös ruuan tekemisestä. Melkein voisin sanoa, että ruuanlaitto on hanskassa. Osaan liemet ja maustamishommelit jetsulleen.
      Mutta jos "elääkseesi-juttuja kysytään siinä mieles, että teenkö niin sen elämisen vuoksi, niin sanon, että mun elämääni tarvitsen paljon muuta kuin vain syömisen.
      Voisin elää vaikka söisin älyttömän huonoa ruokaa ja vaillinaista ja sen semmosta.
      Elän muilla konsteilla nääs.

      Pakko kait kuitenkin on vastata aloitukseen ja niinpä vastaan, että syön etten kuolisi. Ja sitäpaitsi olen mehukkaamman näköinen hieman pulleahkona kuin että olisin tikunruipelo. Keppimäinen tikkujalka:)

      Heikunkeikku

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tässä iässä ei enää ole sellaista jatkuvan syömisen innokkuutta kuin oli joskus 30 vuotta sitten.
      Terveisin: Puolireuho

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      111
      2423
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1107
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1064
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      995
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      991
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      904
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      873
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      861
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      39
      776
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe