Minulla on vuonna 2014 ostettu Asus-tabletti, jonka Android-käyttikseen ei ole aikoihin tullut päivityksiä ja joka toimi hyvin tahmeasti, jos aina toimi ollenkaan. Aion luopua siitä ja palautin tehdasasetukset.
Voinko luottaa siihen, että tabletin mahdollisesti käsiinsä saava ei kykene menemään Gmailiini. Mitään raha-asioita tabletilla ei ole koskaan hoidettu.
Tehdasasetusten palautus Androidissa, onko luotettava?
5
1151
Vastaukset
- Anonyymi
Kokeile itse kirjautua sillä gmailiin ensin, ja jos ei onnistu, niin sitten voit luottaa siihen että kukaan muukaan ei pääse sinne.
- Anonyymi
Esimerkiksi tämä: https://www.easeus.com/android-data-recovery-software/android-data-recovery.html on aika tehokas palauttamaan dataa tehdasasetusten jälkeen. Siitä on tarjolla kaksi versiota: Lureware joka ei maksa mutta se vain näyttää mitä tiedostoja sen Payware:lla voi palauttaa. On paljon muitakin vastaavia mutta niistä minulla ei ole kokemusta.
Doidi kannattaa siivota niin että:
1) Poistetaan kaikki sormenjälki, kuvatunnistus, äänikasku, yms aukaisumenettelyt
2) muutetaan ruutulukko monipuoliseksi ja hyvin pikäksi sanaksi (Password) erikoismerkeillä varustettuna, ei siis PIN, hivelykuvioa tms.
3) vapaa muistitila täytetään täysin täyteen esim tällä: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.shaik.fill_memory
4) Encryptataan droidi (mikäli ei jo ole encryptattu).
5) Sitten tehdään Factory Reset- Anonyymi
Joo, siis, android, kuten moni muukin laite (voi) tallettaa tietoja ns. NVRAM -osioon eikä tavalliseen tiedotojärjestelmään lainkaan, mitä kautta noita tietoja toisiaan on teoriassa mahdollista kaivella ja palauttaa, JOS tämä factory reset ei tuohoa tuota NVRAM muistialuetta kokonaisuudessaan ylikirjoittamalla sen, vaan vain ja ainoastaan pointterit tuonne.
windows 10 tekee saman asian tietokoneen BIOSille, eli asennuksen ja aktivoinnin yhteydessä se kirjoittaa salaista tietoa sinne.
- Anonyymi
Toimimattoman vanhan tabletin läpi kannattaa lyödä naula.
- Anonyymi
Ei sekään välttämättä estä kaivamasta tietoja siitä jälkeenpäin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai949167Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki564809Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414501Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit532823Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1001546- 401336
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441276Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641222Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota421202Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1691144