Hauskaa seurata Toyotan jatkuvaa hehkutusta asioista jotka ei pidä paikkaansa. Yks on ajo-ominaisuudet jotka Toytassa ei tätä päivää ainakaan liukkaalla.
Meillä on firmassa kolme työautoa jotka seisoo yöt tallissa ja aamulla yks lähtee itäuudellemaalle, yks keskiuudellemaalle ja yks länsi uudellemalle stadista ja illalla takas, meillä kaksi Ocua ja yks Corolla hyprid, kaikki farkkuja. Aamulla skaba kuka saa minkäkin ja Corolla on se mustapekka joka jää sille kuka tulee viimeks töihin. Ocut on hyviä ajaa kelillä, kun kelillä ja Corolla on hutera tapaus ja raskas ajettava. Hypridi ei vähennä kulutusta yhtään, kaikilla ajetaan samalla tavalla ja Corolla kuluttaa ihan yhtä paljon, kun Ocut. Ocut käy huollossa about 30000 välein ja Corolla 15000 välein ja kaikki kolme toiminut laadukkaasti ilman vikoja. Pomon mukaan Corolla oli kokeilu ja se vaihtuu takas Ocuun, kun kilsat tulee täyteen.
Corolla vs Ocu omat huomiot
45
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Unohtuiko satusedältä raskaasti verotetulla bensalla tehty sähkö, ruoste ja melu?
Kannattaa olla tarkkana.- Anonyymi
Tojossa ne nuo ongelmat nimenomaan on. Kun aamulla pitää Ocusta ja Corollasta reissuun lähdössä valita Tojo jää hitaille kyllä se näin taitaa vaan käytännössä mennä.
- Anonyymi
Hei, tuohan on totta, ei niin voi unohtaa!
- Anonyymi
TM 2020 kts. Talvivertailu näin aluksi.
- Anonyymi
Uus Corolla hävisi edellisen kopan Oculle vertailussa 2019 ja nyt syksyllä oli viimeinen neljän auton vertailussa missä oli Mazda, Golf ja Focus lisäksi. Tojon ajettavuus on surkeaa ja avustimet toimii miten toimii.
- Anonyymi
Itsellä Ocu, joka tuli bensamallina viitisen vuotta sitten talvitestin kakkoseksi. Oma diesel lienee vähän kylmempi. Corolla tuli viime vuonna talvitestin ykköseksi. Tuskinpa noilla kovin suurta eroa talviajettavuudessa on.
- Anonyymi
Jarruissa on merkittävä ero, Toyotassa ei toimi avustimet kitkaerojarrutuksessa, vaan jarrutusmatka kasvaa kohtuuttomasti.
Se melu kannattaa aina muistaa, se on aina ja jokaisella kilometrillä mukana. - Anonyymi
Oikeastaan ajattevuudessa tulee esille yksi suurimmista eroista noiden kahden välillä. Ainakin itsellä TOP3 kriteerinä kun autoa valitsen. En tosin omista noista kumpaakaan.
- Anonyymi
Tulee mieleen se tuulilasin Auriksen kestotesti kun päätoimittaja joutui lähettämään toimitukselle paimenkirjeen kun Toyotaan ei meinannut alkaa kertymään kilometrejä haluttuun tahtiin. Koeajajat ottivat aina jonkun muun jos oli vain mahdollista.
- Anonyymi
Näin se menee autoissa joita ajetaan ammatikseen. Toitsut on niitä vaarien silmäteriä pihatonttujen kavereita joilla kerran viikossa mamman kanssa Siwaan ja vaarin omaa kivaa kerran viikossa luottomyyjälle kaffelle turisemaan tojon erinomaisuudesta. Tojo ei sovellu ammattiajoon ja eihän niitä haluta leasing autoiksikaan.
- Anonyymi
näissä uusissa hypridi corolloissa on ihan hyvä ajettavuus tosin uusissa octaaviossa on mielestäni vielä parempi ,hyviä käyttö autoja varmasti molemmat.
- Anonyymi
Kuitenkin Corollassa on takana monivarsituenta ja Ocussa halpa ja ajo-ominaisuuksien kannalta huono yhdystukiakseli.
- Anonyymi
Mikä ei toyotassa toimi? Toki tuo ocun 4 versio vaikuttaa oikein onnistuneelta ja vailla ongelmia. Molemmille varmaan löytyy omat kannattajansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ei toyotassa toimi? Toki tuo ocun 4 versio vaikuttaa oikein onnistuneelta ja vailla ongelmia. Molemmille varmaan löytyy omat kannattajansa.
Lukekaapa www.vagarena.fi:stä ocun 4 version ongelmista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lukekaapa www.vagarena.fi:stä ocun 4 version ongelmista.
Järkyttävä määrä vikoja uusissa oktaavioissa, huh huh!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järkyttävä määrä vikoja uusissa oktaavioissa, huh huh!
10, vuotta vanhoissa uusissa.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ei toyotassa toimi? Toki tuo ocun 4 versio vaikuttaa oikein onnistuneelta ja vailla ongelmia. Molemmille varmaan löytyy omat kannattajansa.
Automaattiset avustajat on papereilla, käytännössä niillä ai tee mitään. Esimerkiksi hätäjarrutusassistentti, TM epäili siinä olevan vikaa, kun toimi epäluotettavasti, mutta tojon mielestä se kuuluukin toimia niin. 😂
- Anonyymi
Faktan tarkastus huomauttaa että 2020 Octavia reputti hirvistestin.
https://www.youtube.com/watch?v=bdFpJa8fLIA - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Faktan tarkastus huomauttaa että 2020 Octavia reputti hirvistestin.
https://www.youtube.com/watch?v=bdFpJa8fLIATarkastapa samoilla lämpimillä vielä onko yksikään Toyotakoskaan ikinä reputtanut tuota samaa "hirvitestiä".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkastapa samoilla lämpimillä vielä onko yksikään Toyotakoskaan ikinä reputtanut tuota samaa "hirvitestiä".
Tässä keskustellaan nyt Corollan ja Octavian ajo-ominaisuuksista. Kovin vähän villoja sen puolesta että Octavia on hyvä ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä keskustellaan nyt Corollan ja Octavian ajo-ominaisuuksista. Kovin vähän villoja sen puolesta että Octavia on hyvä ajaa.
Keskustella vaan Corollan ja Octavian ajo-ominaisuuksista.
Jo edellisen sukupolven Octavia päihitti uuden, 4000€ kalliimman Corollan vertailutestissä TM15B/2019. Näitten ajettavuudesta sanottiin näin:
"Škodan ohjaus edustaa tuttua Volkswagen-konsernin osaamista. Sen tunnokkuus ja vastus ovat loogisinta mahdollista. Sport-ohjelma jäykistää ohjausta tarpeettomasti, mikä heikentää tuntoa. Kulku on suuntavakaata, mikä on pitkällä matkalla rentouttavaa.
Škodan etujousitus on aavistuksen takajousitusta kovempi, mikä aiheuttaa ohjausvärinää huonopintaisella tiellä. Mukavuuspainotteinen takajousitus toimii kahdella henkilöllä erinomaisesti, mutta täydellä sallitulla kuormalla perä lilluu turhan paljon. Tosin Škodan täysi kuorma eli suurin kantavuus on suurempi kuin kilpailijoilla.
Toyotan ohjaus on hyvin lähellä täydellistä. Sen keskialueen tunnokkuus ja keskitys eivät aivan yllä Škodan tasolle, mutta eron huomaa vain keskivertoa herkemmillä sormenpäillä. Mutkatiellä ja suuremmilla kääntökulmilla ohjauksen vastus kasvaa sopivasti kääntömäärän mukaan, ja palautus on sopivan rauhallista. Jousitus on kauttaaltaan onnistunut. Siinä on oikea määrä mukavuutta ja kantokykyä."
Kyllähän tuo kertoo Corolla jälkeenjääneisyydestä paljon, että ei pärjää edes elinkaarensa ehtoopuolella olevalle automallille silloin kun niitä verrataan samalla kertaa toisiinsa.
Töpöhäntä-Corolla hävisi Golfille vielä selvemmin vertailussa TM20 B/2020. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkastapa samoilla lämpimillä vielä onko yksikään Toyotakoskaan ikinä reputtanut tuota samaa "hirvitestiä".
Teknikens Världin väistötestissä Hilux on ollut kahdesti lähellä kaatua pienemmällä nopeudella kuin kilpailijat selvittivät sen eleettömästi. Saman testaajan toimesta Rav4 hybrid ja Rav4 plugin hybrid reputtivat 7km/h pienemmällä nopeudella kuin Octavia. Meneillään olevassa TM:n talviautovertailun väistötestissä Rav4 plugin hybrid karkasi ojaan 3km/h pienemmällä nopeudella millä BMW sen selvitti kunnialla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teknikens Världin väistötestissä Hilux on ollut kahdesti lähellä kaatua pienemmällä nopeudella kuin kilpailijat selvittivät sen eleettömästi. Saman testaajan toimesta Rav4 hybrid ja Rav4 plugin hybrid reputtivat 7km/h pienemmällä nopeudella kuin Octavia. Meneillään olevassa TM:n talviautovertailun väistötestissä Rav4 plugin hybrid karkasi ojaan 3km/h pienemmällä nopeudella millä BMW sen selvitti kunnialla.
Kaikki Skodat puskee mutkissa suoraan.
- Anonyymi
Sinänsä olet oikeassa mutta Toyota ei oikein ole tuossakaan onnistunut.
- Anonyymi
Miksihän ne tuota itä-oktaaviaa lykkäävät jatkuvasti tänne Toyota-palstalle?
Onhan niissä eroa kuin yöllä ja päivällä Toyotan hyväksi.- Anonyymi
Uskon että trollit vain yrittää saada aikaan sotaa Skoda ja Tojo leireissä. Näillä trolleilla ei ole itsellään kumpaakaan merkkiä eikä se heitä kiinnosta. Kunhan vaan nauttivat toisten kinaamisesta.
Ovat henkisesti sairaita. - Anonyymi
Ihan hyvä, että tulee noita linkkejä. Octavia tippu just vertailusta pois.
- Anonyymi
Mitä eroja muka Toyotan hyväksi? Toyota on itäauto. Sehän on tosiasia ja laatu tietysti sen mukainen. Häviää lähes joka alueella länsiauto Skodalle.
Kukas muuten kumartelee itäkommareille, Toyota. Skodan tehtaat muutes sanoutui irti lätkäsopimuksesta, kun kisoja yritettiin väkisin pitää putinin lukashenkon valtakunnassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä eroja muka Toyotan hyväksi? Toyota on itäauto. Sehän on tosiasia ja laatu tietysti sen mukainen. Häviää lähes joka alueella länsiauto Skodalle.
Kukas muuten kumartelee itäkommareille, Toyota. Skodan tehtaat muutes sanoutui irti lätkäsopimuksesta, kun kisoja yritettiin väkisin pitää putinin lukashenkon valtakunnassa.Teikäläiset vanhat kommunistit eivät luovu aatteestaan. Skoda on itäauto, on aina ollut ja tulee aina olemaan.
Toyota on taas japanilaisen insinööritaiteen huippu ja on pyhäinhäväistys tarjoilla itäkippanaskoodaa ylivertaisen Toyotan rinnalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskon että trollit vain yrittää saada aikaan sotaa Skoda ja Tojo leireissä. Näillä trolleilla ei ole itsellään kumpaakaan merkkiä eikä se heitä kiinnosta. Kunhan vaan nauttivat toisten kinaamisesta.
Ovat henkisesti sairaita.Toyotan omapoika on syypää tähän nykyiseen linjaan näillä pastoilla. Hän dissaa muita ja keksii kaikenlaisia valheita ja liioittelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teikäläiset vanhat kommunistit eivät luovu aatteestaan. Skoda on itäauto, on aina ollut ja tulee aina olemaan.
Toyota on taas japanilaisen insinööritaiteen huippu ja on pyhäinhäväistys tarjoilla itäkippanaskoodaa ylivertaisen Toyotan rinnalle.Kirjoitat kuin lapsi ja sisältö on kuin lapselta. Kommari hihii, itäauto hihii jne... olet todella reppana. Toyota on vain halpa kansanauto joka on tehty kaikessa säästäen ja siksi sen melu ja nopea ruostuminen on iso ongelma, sellaista on se insinööritaiteen huippua kun ylimitoitetuilla säästöillä on pilattu kohtuullinen auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitat kuin lapsi ja sisältö on kuin lapselta. Kommari hihii, itäauto hihii jne... olet todella reppana. Toyota on vain halpa kansanauto joka on tehty kaikessa säästäen ja siksi sen melu ja nopea ruostuminen on iso ongelma, sellaista on se insinööritaiteen huippua kun ylimitoitetuilla säästöillä on pilattu kohtuullinen auto.
Et taida olla Navalnyn puolella?🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan omapoika on syypää tähän nykyiseen linjaan näillä pastoilla. Hän dissaa muita ja keksii kaikenlaisia valheita ja liioittelee.
Eiköhän ne ole helkaman omapojat keksimässä satuja, pilaavat palstan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teikäläiset vanhat kommunistit eivät luovu aatteestaan. Skoda on itäauto, on aina ollut ja tulee aina olemaan.
Toyota on taas japanilaisen insinööritaiteen huippu ja on pyhäinhäväistys tarjoilla itäkippanaskoodaa ylivertaisen Toyotan rinnalle.Juu toyota on venäjän ritsa. Camryt tulee venäjän kolhoositehtaasta toverifirmojen osilla ja corolla itäturkista. Putin ja Erdogan kiittää suomen toyota tovereita merkkiuskollisuudesta ja laajasta tuesta puolueen pohjattomaan kassaan. Vain vanhat towerit voivat suomessakin olla näin jääriä ja tukea Putinin ja Erdoganin toimia ihan rahallisesti. Että sellanen on ainoa itäautomerkki täällä, siis kunnon toweri toyota.
Tietysti Skodakin haluttaisi pitää itämafian ja puolueen hallussa, mutta menetetty mikä menetetty. Toverit vieläkin jääräpäisrsti huohottavat kieli pitkällä Skodan perään.
No volsukonserni oli armollinen ja pisti skodan kokoomatehtaan pystyyn venäjälle, jotta poloiset saavat omille markkinoilleen kunnon autoja. Eivät oikein kehtaa siellä toyotilla ajella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teikäläiset vanhat kommunistit eivät luovu aatteestaan. Skoda on itäauto, on aina ollut ja tulee aina olemaan.
Toyota on taas japanilaisen insinööritaiteen huippu ja on pyhäinhäväistys tarjoilla itäkippanaskoodaa ylivertaisen Toyotan rinnalle.Japanilaisten insinöörityö usein huiöpua mutta niitä pitäisi sada myös siirrettyä Toyotaan.
- Anonyymi
Ettekö saa viedä autoja kotiin? Kuulostaa joltain Kummelin sketsin firmalta.
- Anonyymi
Sinä kuulostat Kummelin sketsiltä. Oletko ottanut selvää verottajan linjauksista? Jos autot vietäisiin kotiin ja mahdollisesti ajettaisiin yksityisajoa yrityksen autoilla ja polttoaineilla, se olisi verotettavaa tuloa. Alottajan kertoma linjaus normaali käytäntö työautojen suhteen.
- Anonyymi
Corolla on joka suhteessa parempi kuin tuo putinin puudeli eli skoota ogtaavia.
- Anonyymi
Auton ostajat valitsee ennemmin Corollan,niin se vain menee. Pienempi kaupunkikulutus,parempi kestävyys,pidempi takuu,pitää arvonsa paremmin. Kyllähän Skodallakin ajelee,kunhan ei ole oma.
- Anonyymi
Ajoon ostetaan kuitenkin näistä kahdesta Octavia. Trafin tilaston mukaan Toyota poistuu rekisteristä alle keskiarvo kilomerien, takuu Toyotassa on huono jos ajetaan paljon ja lyhyt huoltoväli paljon ajavalle tojossa kallista, sekä aikaa vievää. Tojo on se kauppa-auto vaareille.
- Anonyymi
Ajokortiton autoton laitoshoirokki trolli keksi tämän merkki sodan Toyota vastaan muut merkit viihdyttääkseen itseään ja ajankulukseen tylsään laitoselämään,sillä saa kommentteja ja hupia tylsään hoidokkielämään. MIKSI RUOKITTE LAITOSHOIROKKIA. . LAITOSHOIROKKIA LAITOSHOIROKKIA. . ÄÄRIOIKEISTOLAINEN VIELÄ. Poliisille tänään lähetetty useita komukka postauksia joissa uhkaillaan muita ihmisiä laitoshoirokin toimesta. . et tällainen trolli.
- Anonyymi
Toyota voitti tämänkin väittelyn kuten TM:n talvivertailun, ylivoimaisesti.
- Anonyymi
Toyota RAV4 tulee voittamaan tämän vuoden TM:n talvivertailun vieläpä ylivoimaisesti. Näinköhän yksikään Skoda kelpaa siihen vertailuun. Sinänsä sillä ei merkitystä, koska Skoda olisi jumbo mikäli kelpuutettais.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota RAV4 tulee voittamaan tämän vuoden TM:n talvivertailun vieläpä ylivoimaisesti. Näinköhän yksikään Skoda kelpaa siihen vertailuun. Sinänsä sillä ei merkitystä, koska Skoda olisi jumbo mikäli kelpuutettais.
Jos joku on varmaa niin se ettei Toyota Rav4 tule voittamaan talviautovertailua.
Ja Skoda Octavia iV plugin hybrid on mukana vertailussa!
- Anonyymi
Ei minulle ole vaikeata myöntää että Toyota on paras.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2582806Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit121845- 1241656
TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.171552Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun971404Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71230Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä9993- 61958
Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s1945- 56938