Corolla vs Ocu omat huomiot

Anonyymi

Hauskaa seurata Toyotan jatkuvaa hehkutusta asioista jotka ei pidä paikkaansa. Yks on ajo-ominaisuudet jotka Toytassa ei tätä päivää ainakaan liukkaalla.
Meillä on firmassa kolme työautoa jotka seisoo yöt tallissa ja aamulla yks lähtee itäuudellemaalle, yks keskiuudellemaalle ja yks länsi uudellemalle stadista ja illalla takas, meillä kaksi Ocua ja yks Corolla hyprid, kaikki farkkuja. Aamulla skaba kuka saa minkäkin ja Corolla on se mustapekka joka jää sille kuka tulee viimeks töihin. Ocut on hyviä ajaa kelillä, kun kelillä ja Corolla on hutera tapaus ja raskas ajettava. Hypridi ei vähennä kulutusta yhtään, kaikilla ajetaan samalla tavalla ja Corolla kuluttaa ihan yhtä paljon, kun Ocut. Ocut käy huollossa about 30000 välein ja Corolla 15000 välein ja kaikki kolme toiminut laadukkaasti ilman vikoja. Pomon mukaan Corolla oli kokeilu ja se vaihtuu takas Ocuun, kun kilsat tulee täyteen.

45

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Unohtuiko satusedältä raskaasti verotetulla bensalla tehty sähkö, ruoste ja melu?
      Kannattaa olla tarkkana.

      • Anonyymi

        Tojossa ne nuo ongelmat nimenomaan on. Kun aamulla pitää Ocusta ja Corollasta reissuun lähdössä valita Tojo jää hitaille kyllä se näin taitaa vaan käytännössä mennä.


      • Anonyymi

        Hei, tuohan on totta, ei niin voi unohtaa!


    • Anonyymi

      TM 2020 kts. Talvivertailu näin aluksi.

      • Anonyymi

        Uus Corolla hävisi edellisen kopan Oculle vertailussa 2019 ja nyt syksyllä oli viimeinen neljän auton vertailussa missä oli Mazda, Golf ja Focus lisäksi. Tojon ajettavuus on surkeaa ja avustimet toimii miten toimii.


    • Anonyymi

      Itsellä Ocu, joka tuli bensamallina viitisen vuotta sitten talvitestin kakkoseksi. Oma diesel lienee vähän kylmempi. Corolla tuli viime vuonna talvitestin ykköseksi. Tuskinpa noilla kovin suurta eroa talviajettavuudessa on.

      • Anonyymi

        Jarruissa on merkittävä ero, Toyotassa ei toimi avustimet kitkaerojarrutuksessa, vaan jarrutusmatka kasvaa kohtuuttomasti.
        Se melu kannattaa aina muistaa, se on aina ja jokaisella kilometrillä mukana.


      • Anonyymi

        Oikeastaan ajattevuudessa tulee esille yksi suurimmista eroista noiden kahden välillä. Ainakin itsellä TOP3 kriteerinä kun autoa valitsen. En tosin omista noista kumpaakaan.


    • Anonyymi

      Tulee mieleen se tuulilasin Auriksen kestotesti kun päätoimittaja joutui lähettämään toimitukselle paimenkirjeen kun Toyotaan ei meinannut alkaa kertymään kilometrejä haluttuun tahtiin. Koeajajat ottivat aina jonkun muun jos oli vain mahdollista.

    • Anonyymi

      Näin se menee autoissa joita ajetaan ammatikseen. Toitsut on niitä vaarien silmäteriä pihatonttujen kavereita joilla kerran viikossa mamman kanssa Siwaan ja vaarin omaa kivaa kerran viikossa luottomyyjälle kaffelle turisemaan tojon erinomaisuudesta. Tojo ei sovellu ammattiajoon ja eihän niitä haluta leasing autoiksikaan.

    • Anonyymi

      näissä uusissa hypridi corolloissa on ihan hyvä ajettavuus tosin uusissa octaaviossa on mielestäni vielä parempi ,hyviä käyttö autoja varmasti molemmat.

    • Anonyymi

      Kuitenkin Corollassa on takana monivarsituenta ja Ocussa halpa ja ajo-ominaisuuksien kannalta huono yhdystukiakseli.

      • Anonyymi

        Mikä ei toyotassa toimi? Toki tuo ocun 4 versio vaikuttaa oikein onnistuneelta ja vailla ongelmia. Molemmille varmaan löytyy omat kannattajansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ei toyotassa toimi? Toki tuo ocun 4 versio vaikuttaa oikein onnistuneelta ja vailla ongelmia. Molemmille varmaan löytyy omat kannattajansa.

        Lukekaapa www.vagarena.fi:stä ocun 4 version ongelmista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukekaapa www.vagarena.fi:stä ocun 4 version ongelmista.

        Järkyttävä määrä vikoja uusissa oktaavioissa, huh huh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkyttävä määrä vikoja uusissa oktaavioissa, huh huh!

        10, vuotta vanhoissa uusissa.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ei toyotassa toimi? Toki tuo ocun 4 versio vaikuttaa oikein onnistuneelta ja vailla ongelmia. Molemmille varmaan löytyy omat kannattajansa.

        Automaattiset avustajat on papereilla, käytännössä niillä ai tee mitään. Esimerkiksi hätäjarrutusassistentti, TM epäili siinä olevan vikaa, kun toimi epäluotettavasti, mutta tojon mielestä se kuuluukin toimia niin. 😂


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Faktan tarkastus huomauttaa että 2020 Octavia reputti hirvistestin.

        https://www.youtube.com/watch?v=bdFpJa8fLIA

        Tarkastapa samoilla lämpimillä vielä onko yksikään Toyotakoskaan ikinä reputtanut tuota samaa "hirvitestiä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkastapa samoilla lämpimillä vielä onko yksikään Toyotakoskaan ikinä reputtanut tuota samaa "hirvitestiä".

        Tässä keskustellaan nyt Corollan ja Octavian ajo-ominaisuuksista. Kovin vähän villoja sen puolesta että Octavia on hyvä ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä keskustellaan nyt Corollan ja Octavian ajo-ominaisuuksista. Kovin vähän villoja sen puolesta että Octavia on hyvä ajaa.

        Keskustella vaan Corollan ja Octavian ajo-ominaisuuksista.
        Jo edellisen sukupolven Octavia päihitti uuden, 4000€ kalliimman Corollan vertailutestissä TM15B/2019. Näitten ajettavuudesta sanottiin näin:
        "Škodan ohjaus edustaa tuttua Volkswagen-konsernin osaamista. Sen tunnokkuus ja vastus ovat loogisinta mahdollista. Sport-ohjelma jäykistää ohjausta tarpeettomasti, mikä heikentää tuntoa. Kulku on suuntavakaata, mikä on pitkällä matkalla rentouttavaa.
        Škodan etujousitus on aavistuksen takajousitusta kovempi, mikä aiheuttaa ohjausvärinää huonopintaisella tiellä. Mukavuuspainotteinen takajousitus toimii kahdella henkilöllä erinomaisesti, mutta täydellä sallitulla kuormalla perä lilluu turhan paljon. Tosin Škodan täysi kuorma eli suurin kantavuus on suurempi kuin kilpailijoilla.
        Toyotan ohjaus on hyvin lähellä täydellistä. Sen keskialueen tunnokkuus ja keskitys eivät aivan yllä Škodan tasolle, mutta eron huomaa vain keskivertoa herkemmillä sormenpäillä. Mutkatiellä ja suuremmilla kääntökulmilla ohjauksen vastus kasvaa sopivasti kääntömäärän mukaan, ja palautus on sopivan rauhallista. Jousitus on kauttaaltaan onnistunut. Siinä on oikea määrä mukavuutta ja kantokykyä."
        Kyllähän tuo kertoo Corolla jälkeenjääneisyydestä paljon, että ei pärjää edes elinkaarensa ehtoopuolella olevalle automallille silloin kun niitä verrataan samalla kertaa toisiinsa.
        Töpöhäntä-Corolla hävisi Golfille vielä selvemmin vertailussa TM20 B/2020.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkastapa samoilla lämpimillä vielä onko yksikään Toyotakoskaan ikinä reputtanut tuota samaa "hirvitestiä".

        Teknikens Världin väistötestissä Hilux on ollut kahdesti lähellä kaatua pienemmällä nopeudella kuin kilpailijat selvittivät sen eleettömästi. Saman testaajan toimesta Rav4 hybrid ja Rav4 plugin hybrid reputtivat 7km/h pienemmällä nopeudella kuin Octavia. Meneillään olevassa TM:n talviautovertailun väistötestissä Rav4 plugin hybrid karkasi ojaan 3km/h pienemmällä nopeudella millä BMW sen selvitti kunnialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teknikens Världin väistötestissä Hilux on ollut kahdesti lähellä kaatua pienemmällä nopeudella kuin kilpailijat selvittivät sen eleettömästi. Saman testaajan toimesta Rav4 hybrid ja Rav4 plugin hybrid reputtivat 7km/h pienemmällä nopeudella kuin Octavia. Meneillään olevassa TM:n talviautovertailun väistötestissä Rav4 plugin hybrid karkasi ojaan 3km/h pienemmällä nopeudella millä BMW sen selvitti kunnialla.

        Kaikki Skodat puskee mutkissa suoraan.


      • Anonyymi

        Sinänsä olet oikeassa mutta Toyota ei oikein ole tuossakaan onnistunut.


    • Anonyymi

      Miksihän ne tuota itä-oktaaviaa lykkäävät jatkuvasti tänne Toyota-palstalle?
      Onhan niissä eroa kuin yöllä ja päivällä Toyotan hyväksi.

      • Anonyymi

        Uskon että trollit vain yrittää saada aikaan sotaa Skoda ja Tojo leireissä. Näillä trolleilla ei ole itsellään kumpaakaan merkkiä eikä se heitä kiinnosta. Kunhan vaan nauttivat toisten kinaamisesta.
        Ovat henkisesti sairaita.


      • Anonyymi

        Ihan hyvä, että tulee noita linkkejä. Octavia tippu just vertailusta pois.


      • Anonyymi

        Mitä eroja muka Toyotan hyväksi? Toyota on itäauto. Sehän on tosiasia ja laatu tietysti sen mukainen. Häviää lähes joka alueella länsiauto Skodalle.
        Kukas muuten kumartelee itäkommareille, Toyota. Skodan tehtaat muutes sanoutui irti lätkäsopimuksesta, kun kisoja yritettiin väkisin pitää putinin lukashenkon valtakunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä eroja muka Toyotan hyväksi? Toyota on itäauto. Sehän on tosiasia ja laatu tietysti sen mukainen. Häviää lähes joka alueella länsiauto Skodalle.
        Kukas muuten kumartelee itäkommareille, Toyota. Skodan tehtaat muutes sanoutui irti lätkäsopimuksesta, kun kisoja yritettiin väkisin pitää putinin lukashenkon valtakunnassa.

        Teikäläiset vanhat kommunistit eivät luovu aatteestaan. Skoda on itäauto, on aina ollut ja tulee aina olemaan.
        Toyota on taas japanilaisen insinööritaiteen huippu ja on pyhäinhäväistys tarjoilla itäkippanaskoodaa ylivertaisen Toyotan rinnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon että trollit vain yrittää saada aikaan sotaa Skoda ja Tojo leireissä. Näillä trolleilla ei ole itsellään kumpaakaan merkkiä eikä se heitä kiinnosta. Kunhan vaan nauttivat toisten kinaamisesta.
        Ovat henkisesti sairaita.

        Toyotan omapoika on syypää tähän nykyiseen linjaan näillä pastoilla. Hän dissaa muita ja keksii kaikenlaisia valheita ja liioittelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teikäläiset vanhat kommunistit eivät luovu aatteestaan. Skoda on itäauto, on aina ollut ja tulee aina olemaan.
        Toyota on taas japanilaisen insinööritaiteen huippu ja on pyhäinhäväistys tarjoilla itäkippanaskoodaa ylivertaisen Toyotan rinnalle.

        Kirjoitat kuin lapsi ja sisältö on kuin lapselta. Kommari hihii, itäauto hihii jne... olet todella reppana. Toyota on vain halpa kansanauto joka on tehty kaikessa säästäen ja siksi sen melu ja nopea ruostuminen on iso ongelma, sellaista on se insinööritaiteen huippua kun ylimitoitetuilla säästöillä on pilattu kohtuullinen auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat kuin lapsi ja sisältö on kuin lapselta. Kommari hihii, itäauto hihii jne... olet todella reppana. Toyota on vain halpa kansanauto joka on tehty kaikessa säästäen ja siksi sen melu ja nopea ruostuminen on iso ongelma, sellaista on se insinööritaiteen huippua kun ylimitoitetuilla säästöillä on pilattu kohtuullinen auto.

        Et taida olla Navalnyn puolella?🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan omapoika on syypää tähän nykyiseen linjaan näillä pastoilla. Hän dissaa muita ja keksii kaikenlaisia valheita ja liioittelee.

        Eiköhän ne ole helkaman omapojat keksimässä satuja, pilaavat palstan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teikäläiset vanhat kommunistit eivät luovu aatteestaan. Skoda on itäauto, on aina ollut ja tulee aina olemaan.
        Toyota on taas japanilaisen insinööritaiteen huippu ja on pyhäinhäväistys tarjoilla itäkippanaskoodaa ylivertaisen Toyotan rinnalle.

        Juu toyota on venäjän ritsa. Camryt tulee venäjän kolhoositehtaasta toverifirmojen osilla ja corolla itäturkista. Putin ja Erdogan kiittää suomen toyota tovereita merkkiuskollisuudesta ja laajasta tuesta puolueen pohjattomaan kassaan. Vain vanhat towerit voivat suomessakin olla näin jääriä ja tukea Putinin ja Erdoganin toimia ihan rahallisesti. Että sellanen on ainoa itäautomerkki täällä, siis kunnon toweri toyota.
        Tietysti Skodakin haluttaisi pitää itämafian ja puolueen hallussa, mutta menetetty mikä menetetty. Toverit vieläkin jääräpäisrsti huohottavat kieli pitkällä Skodan perään.
        No volsukonserni oli armollinen ja pisti skodan kokoomatehtaan pystyyn venäjälle, jotta poloiset saavat omille markkinoilleen kunnon autoja. Eivät oikein kehtaa siellä toyotilla ajella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teikäläiset vanhat kommunistit eivät luovu aatteestaan. Skoda on itäauto, on aina ollut ja tulee aina olemaan.
        Toyota on taas japanilaisen insinööritaiteen huippu ja on pyhäinhäväistys tarjoilla itäkippanaskoodaa ylivertaisen Toyotan rinnalle.

        Japanilaisten insinöörityö usein huiöpua mutta niitä pitäisi sada myös siirrettyä Toyotaan.


    • Anonyymi

      Ettekö saa viedä autoja kotiin? Kuulostaa joltain Kummelin sketsin firmalta.

      • Anonyymi

        Sinä kuulostat Kummelin sketsiltä. Oletko ottanut selvää verottajan linjauksista? Jos autot vietäisiin kotiin ja mahdollisesti ajettaisiin yksityisajoa yrityksen autoilla ja polttoaineilla, se olisi verotettavaa tuloa. Alottajan kertoma linjaus normaali käytäntö työautojen suhteen.


    • Anonyymi

      Corolla on joka suhteessa parempi kuin tuo putinin puudeli eli skoota ogtaavia.

    • Anonyymi

      Auton ostajat valitsee ennemmin Corollan,niin se vain menee. Pienempi kaupunkikulutus,parempi kestävyys,pidempi takuu,pitää arvonsa paremmin. Kyllähän Skodallakin ajelee,kunhan ei ole oma.

      • Anonyymi

        Ajoon ostetaan kuitenkin näistä kahdesta Octavia. Trafin tilaston mukaan Toyota poistuu rekisteristä alle keskiarvo kilomerien, takuu Toyotassa on huono jos ajetaan paljon ja lyhyt huoltoväli paljon ajavalle tojossa kallista, sekä aikaa vievää. Tojo on se kauppa-auto vaareille.


    • Anonyymi

      Ajokortiton autoton laitoshoirokki trolli keksi tämän merkki sodan Toyota vastaan muut merkit viihdyttääkseen itseään ja ajankulukseen tylsään laitoselämään,sillä saa kommentteja ja hupia tylsään hoidokkielämään. MIKSI RUOKITTE LAITOSHOIROKKIA. . LAITOSHOIROKKIA LAITOSHOIROKKIA. . ÄÄRIOIKEISTOLAINEN VIELÄ. Poliisille tänään lähetetty useita komukka postauksia joissa uhkaillaan muita ihmisiä laitoshoirokin toimesta. . et tällainen trolli.

    • Anonyymi

      Toyota voitti tämänkin väittelyn kuten TM:n talvivertailun, ylivoimaisesti.

      • Anonyymi

        Toyota RAV4 tulee voittamaan tämän vuoden TM:n talvivertailun vieläpä ylivoimaisesti. Näinköhän yksikään Skoda kelpaa siihen vertailuun. Sinänsä sillä ei merkitystä, koska Skoda olisi jumbo mikäli kelpuutettais.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota RAV4 tulee voittamaan tämän vuoden TM:n talvivertailun vieläpä ylivoimaisesti. Näinköhän yksikään Skoda kelpaa siihen vertailuun. Sinänsä sillä ei merkitystä, koska Skoda olisi jumbo mikäli kelpuutettais.

        Jos joku on varmaa niin se ettei Toyota Rav4 tule voittamaan talviautovertailua.
        Ja Skoda Octavia iV plugin hybrid on mukana vertailussa!


    • Anonyymi

      Ei minulle ole vaikeata myöntää että Toyota on paras.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2709
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      236
      2607
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      64
      2349
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      195
      1829
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1318
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1297
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      21
      1259
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1128
    Aihe