Linuxin pakkaaminen WinZipillä

Anonyymi

Kaveri pyysi lameroimaan Linuxin itselleen.

Voinko pakata WinZipillä oman Linuxini? Saisin lähetettyä sen hänelle liitetiedostona.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et voi pakata winzipillä Linuxia koska windows ei ymmärrä Linuxin tiedostojärjestelmää.

      • Anonyymi

        Voisko Wineen asennetulla WinZipillä pakata Linuxin itsensä?


      • Anonyymi

        Aina tuo iänikuinen väite ettei osaa. Kyllä osaa. "Windows 10 allows you to mount physical disks formatted using the Linux ext4 filesystem in the Windows Subsystem for Linux 2."

        Taas linuks "osaajan" tietämättömyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina tuo iänikuinen väite ettei osaa. Kyllä osaa. "Windows 10 allows you to mount physical disks formatted using the Linux ext4 filesystem in the Windows Subsystem for Linux 2."

        Taas linuks "osaajan" tietämättömyys.

        Viimeksi eilen päivittyi tuo WSL2.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeksi eilen päivittyi tuo WSL2.

        WSL pitää asentaa erikseen ja siinä ei winzip toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina tuo iänikuinen väite ettei osaa. Kyllä osaa. "Windows 10 allows you to mount physical disks formatted using the Linux ext4 filesystem in the Windows Subsystem for Linux 2."

        Taas linuks "osaajan" tietämättömyys.

        Minä en TODELLAKAAN anna windowsin koskea Linuxiini niin millään lailla, tosin eihän se edes ole mahdollistakaan koska minä olen alistanut windowsin Linuxin orjaksi virtuaalikoneeseen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        WSL pitää asentaa erikseen ja siinä ei winzip toimi.

        Ei tartte. Riittää että ottaa käyttöön. WinZip toimii hyvin Windowsissa, kuten Debian WSL2:ssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tartte. Riittää että ottaa käyttöön. WinZip toimii hyvin Windowsissa, kuten Debian WSL2:ssa.

        Yleensä Windowsissa toimii kaikki, linuksissa vain vähän ja nekin hät'hätää.


      • Anonyymi

        Cubic (Custom Ubuntu ISO Creator) on ohjattu graafinen käyttöliittymä, joka luo mukautetun Live ISO -kuvan Ubuntu-pohjaisille jakeluille.

        Cubic mahdollistaa vaivattoman navigoinnin ISO-räätälöintivaiheiden läpi ja sisältää integroidun virtuaalisen komentoriviympäristön Linux-tiedostojärjestelmän mukauttamiseen. Voit luoda uusia mukautusprojekteja tai muokata olemassa olevia projekteja. Tärkeät parametrit täytetään dynaamisesti älykkäillä oletuksilla mukauttamisprosessin yksinkertaistamiseksi.


    • Anonyymi

      Lamerointi on, niin mitä se onkaan?

      • Anonyymi

        Haha, mitä J-O-N-N-E ...


      • Anonyymi

        Kerro jonnelle jos tiedät, muuten luulen ettet tiedä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Paras tapa pakata linuks on viedä se SER-konttiin ja hyvin pakattuna, jottei se pääse sieltä tekemään tuhojaan!
      Windows 10 tilalle ja katso - kaikki pelittää mainiosti!

      • Anonyymi

        Sinne toimitetaan yli 200 000 000 romuWindows konetta vuosittain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinne toimitetaan yli 200 000 000 romuWindows konetta vuosittain.

        Kummasti kelpaavat silti linukshihhuleille ja tubutinpojille!


    • Anonyymi

      Kyllä se onnistuu. Tee Linux-koneen levystä iso-tiedosto ja pakkaa se winzipillä. Luulen tosin, että sähköpostipalveluntarjoajasi ei hyväksy niin isoa liitetiedostoa.

      • Anonyymi

        Sen voi tallettaa pilveen ja lähettää linkin sähköpostilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen voi tallettaa pilveen ja lähettää linkin sähköpostilla.

        Riippuu vähän uplink-nopeudestasi. Täällä se on ainakin rajoitettu joten 4.7G näyttäisi kestävän siirtää n. 3vrk palveluun. Ladattua sen saisi peräti kuudessa tunnissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu vähän uplink-nopeudestasi. Täällä se on ainakin rajoitettu joten 4.7G näyttäisi kestävän siirtää n. 3vrk palveluun. Ladattua sen saisi peräti kuudessa tunnissa!

        Eli pakkaa vain oma /home/<user> hakemistosi ja lähetä sen tiedostot ja lista distroosi asennetuista tiedostoista. Ubuntussa esim. 'apt list --installed' näyttää asennetut. Säästää kummasti aikaa. Lisäksi, jos olet asentanut paketinhallinnan ohi jotakin, ne pitää sitten kanssa kertoa..
        Ja kyllä, järjestelmästä puuttuu grub-bootloaderi eli se pitää asennella - myöskin idea tehdä iso-tiedosto ja pakata se ei ole ihan tuulesta temmattu, koska zip-tiedosto windows-puolelta pakattuna ei tallentane tiedostojen attribuutteja ja omistus-suhteita. Nämä pitää sitten korjata, että järjestelmän saa boottaamaan. Muuten on ihan normi touhua pakata koko levy esim. gzip:llä ja purkaa kohde-koneella toimiva järjestelmä - mutta se pitää tehdä linux-puolella!
        Näin saa levyn kopioitua toiselle:
        rsync -avuzP --exclude={"/dev/*","/proc/*","/sys/*","/tmp/*","/run/*","/mnt/","/media/*","/home/*","/var/*","/srv/*","/snap/*","/root/*","/export/*","/opt/*"} ./ /media/sdb1/
        -tai backup-koneelle etänä:
        sudo rsync -aAXv --exclude={"/dev/*","/proc/*","/sys/*","/tmp/*","/run/*","/mnt/*","/media/*","/lost found"} -e 'ssh -i /path/to/private_key' root@SERVER_IP_ADDRESS:/* ~/backup/


    • Anonyymi

      Minusta paras tapa pakata linuks on sellainen paalauslaite, jolla vanhoja autoja paalataan. Sieltä se tietokoneiden supertuhooja tuskin enää nousee.

      • Anonyymi

        Paljonkos tuollaisen kuution lähettäminen kaverille maksaa...?


    • Anonyymi

      Ehkä on parasta pakata linuks suoraan SER-konttiin. Eipähän tee enempiä tuhoja ainakaan sieltä käsin!

      • Anonyymi

        Ser-konttiin pistetään kuulemma vuosittain 200 000 000 kpl toimivia Windows koneita, niin väittävät nassikat palstalla jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ser-konttiin pistetään kuulemma vuosittain 200 000 000 kpl toimivia Windows koneita, niin väittävät nassikat palstalla jatkuvasti.

        Oooooohhh........ Noinko paljon on toimivia Windowskoneita mennyt SER-konttiin?

        Sehän todistaa vain sen, ettei Windows ainakaan tietokoneita hajoita - toisin kuin linuks - vaan pitää ne loppuun asti käyttökelpoisina!

        -- Loistavaa Windows laatua


    • Anonyymi

      Cubic ohalma on yksi jolla voi tehdä live/asentuvan imagen, ilman että tarvii päätetä avata Ubuntussa.

      On niitä muitakin!

      • Anonyymi

        Deb paketin saa mm: pkgs.org


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe